Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen maar ik heb een vraag.
Ik heb jaren konijnen gehad maar sinds mijn lieve Knorretje een paar jaar geleden is overleden, nooit meer een konijn gehad. Nu begint het wel weer te kriebelen en toeval is dat de oma van mijn beste vriendin aan me vroeg of ik haar konijn wil overnemen. Haar andere konijn en deze maken veel ruzie. Ze weet ook niet of het een mannetje of vrouwtje is. Natuurlijk dacht ik meteen: ja! Natuurlijk.
Alleen ik heb nu een vriend waar ik veel ben. Dus ik kan niet elke dag naar het konijntje toe. Nu is dat met een groot gezin niet erg. Er is altijd wel iemand thuis. Maar ik moet bijvoorbeeld ook weer zoeken naar een hok en een vriendje. Mijn moeder vindt het allemaal prima. Mijn stiefvader moet ik echter gaan overtuigen.
Ik dacht er ook aan om het konijntje bij mijn vriend te plaatsen. Alleen hij heeft geen tuin. En de huiseigenaren willen liever geen dieren omdat ze bang zijn voor muizen. Zou het helpen om het voer in een afgesloten kist te stoppen? Of is er dan nog steeds een risico op muizen?
Risico op muizen houd je altijd met hooi en brok in huis. Hier alles in grote voertonnen. Daar komen de muizen niet bij en gelukkig hebben wij hier ook geen last van muizen.
Het konijn wordt natuurlijk erg blij van een vriendje. Klinkt wel fijn bij jouw ouders. Dan kijken er genoeg mensen naar om. Koppelen kan bij een opvang.
Hier heb ik 1 mee-eet muis, echt serieus als ik gevoerd heb hoor ik al geristsel en zie hem dan in het hok springen, laatst schrok hij van mij en sprong hij vanuit de voorbak bijna in m'n trui, ik schrok mij dood
Ik had met lily en Hazel ook een mee-eet muis, bleef altijd terug komen. Gelukkig binnen niet meer
Ik heb voor 20 januari de operatie voor ‘Ziggy’ staan. Nou hopelijk een deze dagen haar naar huis toe nemen. Moet alleen nog een tijdelijk verblijf voor dr maken. Dierenarts zei dat t inderdaad een goed idee is om wombat mee te nemen, kan die haar ook lekker warm houden na de operatie en ze was niet zo bang voor de wond aangezien ze lijm gebruiken. ...maar niet onbelangrijk: ze moeten eerst nog vriendjes worden
Ik strooi altijd kunnen ze lekker scharrelen , maar weet het altijd in de waterbak te mikken
Oh natuurlijk havermout dat ik er n iet aan gedacht heb , het is altijd in huis grove vlokken want daar ontbijt ik mee. Hij is 6 jaar nu of 7 , Ben even kwijt hoe oud Tarzan is . Wellicht speelt leeftijd ook mee , en de hooiruif wellicht ook hij eet minder hooi nu
Pepper ziet de wereld weer !
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-20 23:24
Fijn dat het goed gaat met Pepper haar oogje .
Slimme tips Coconut!
Anoniem
Geplaatst: 04-01-20 12:41
Hekje open, Tarzan eruit . Gelijk aanvallen op havermout, Lilo was aan het rijden toen ik hem liet loslopen die was vast aan het balen
laughterline
Geplaatst: 04-01-20 12:50
Fijn dat peppers oogje weer wat beter gaat!
Wij zijn gisteravond dan eindelijk weer terug verhuisd naar ons eigen plekje. Arme wombat, zie hem hier zitten naast me in de landrover, off road rijden je ziet z’n witte neusje haha.
_Tarzan
Geplaatst: 04-01-20 12:54
Aaah knappe Tarzan aan z'n speciale oudjes ontbijt Wombat gaat off-road
Tarzan is gek op zijn havermout , gelukkig is hij heel voorzichtig en kan ik het uit de handpalm eventueel voeren . Laatst viel er een stuk witlof op mijn teen buiten de kamer , zag hem zoeken naar een nieuw stukje dus hop teen met witlof door het hek en hij heel voorzichtig het eraf pakken . Amper te beseffen hoe agressief hij was toen Jane overleden was en hij geregeld in mijn handen hing