Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:03

Wij zijn afgelopen zomer 2 weken op vakantie geweest zonder de honden. Ze waren verdeeld bij vrienden aan het logeren, honden hebben het heerlijk gehad. Maar 2 weken was echt te lang. Dit doen we dus ook niet meer.
We gaan heel vaak weekenden weg met de honden, en vorig jaar met kerst een week in een huisje geweest heerlijk.
Dit jaar gaat dat niet lukken ivm eventuele pups.
Maar moet zeggen dat ik er niet zo heel veel moeite mee heb om op vakantie te gaan zonder de honden, ze zitten altijd bij vrienden of familie die het ras kennen en waar ik van weet dat ze het super hebben.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:05

oh ik ben gewoon een baby :') :)) kan echt niet zo lang zonder ze en ik heb heel veel moeite om ze uithanden te geven, dit jaar gaan we voor 5 dagen naar NL met de auto dus dan gaan ze allemaal mee :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 15:13

KarmaChansy schreef:
oh ik ben gewoon een baby :') :)) kan echt niet zo lang zonder ze en ik heb heel veel moeite om ze uithanden te geven, dit jaar gaan we voor 5 dagen naar NL met de auto dus dan gaan ze allemaal mee :+

:') Join the club :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:29

Wij zitten ook te twijfelen met vakantie. Willen graag een paar dagen naar de sneeuw in de winter (niet om te skiën, veel te duur _O- ) maar met rijden ben je zo uren onderweg en vliegen kan niet met de honden. Dus misschien dat ze naar Romy gaan want die vertrouw ik wel en anders gaan we naar de Ardennen en kunnen ze mee. Maar ik vind het inderdaad ook verschrikkelijk ze achter te laten.

Ga ook in de winter met mn zus een weekend ergens heen dus dan past mn vriend op maar anders was ik ook niet gegaan :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:34

@KW haha ja :')

Zweden is ook mooi in de winter <3
dit is op ''mijn berg''
Afbeelding

en jonge karma, ze was zo zwart toen :')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 15:42

ikhounietvansneeeuw. Ja van eventjes. Maar ik zou voor vakantie de sneeuw echt niet opzoeken :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:47

Jaaaa ik wil het liefst naar Zweden ook deze winter <3 <3 Maar voordat je daar bent met de auto ben je zo'n 8-10 uur verder en we willen maar een weekje ongeveer. Maar misschien heb je nog tips? Vliegen zou dus eventueel ook kunnen als we oppas voor de honden hebben.

Edit: daarbij vind ik rijden in al die sneeuw ook niet geweldig. We hebben wel een dikke Volvo maar zijn natuurlijk niks gewend qua sneeuw dus ik weet sowieso niet of ik dat durf.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:54

Ik kan niet tegen kou :brr:
Gelukkig kan ik de honden vaak bij mijn ouders kwijt, denk niet dat ik ze makkelijk bij iemand anders achter zou laten. Zeker Lilith niet, is toch anders zon echt eigen hond :o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:56

ja het is wel een stukje met de auto ja :D ik zou zo kunnen leven met 24/7 sneeuw :')

waar houden jullie van qua bezichtigen? Musea of juist natuurparken?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:01

Ik hou ook van de sneeuw <3

Met honden zouden we graag richting de natuur willen, plek maakt me dan niks uit als het maar geen dagen rijden is. Maar zonder honden is een leuke stad ook goed, al is een vliegveld dan ook wel handig. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 16:10

Qua vakantie ben ik echt lui. T liefst met cocktails aan een zwembad met 35/40 graden :')
Als dat het niet word ga ik voor wandelvakantie met de hondjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:20

Tijdje niet meer echt actief geweest, maar als het over kou gaat moet ik toch écht even binnenvallen.

We houden van kou en sneeuw!
Afbeelding

Vooral Guinness. :')
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:31

Kaus schreef:
Ik hou ook van de sneeuw <3

Met honden zouden we graag richting de natuur willen, plek maakt me dan niks uit als het maar geen dagen rijden is. Maar zonder honden is een leuke stad ook goed, al is een vliegveld dan ook wel handig. :=

Nu ja richting mij is het denk ik 16 uur rijden met stops voor honden :j hier is genoeg natuur ook, de stad is ook verschrikkelijk leuk <3 veel mooie musea en parken ook!

@kimD heerlijke foto's ook :D hier ook geen genoeg van de sneeuw ik heb hele blije hondjes dan

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:32

Kiwiwitje: bedankt!! Ik ga me daar binnenkort ook melden!

Lara : wat een mooie pup zeg! Sterkte op vakantie zonder je hondje. Maar aan de andere kant, veel plezier!

Sinne : veel plezier in Italië!

KimD : brr krijg het al koud bij je plaatjes!! Ik had Guinness al een paar keer voorbij zien komen maar nu ik dit jaar in Ierland ben geweest voor vakantie snap ik wat de naam is :D prachtige honden heb je!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:56

Nynkster schreef:

Lara : wat een mooie pup zeg! Sterkte op vakantie zonder je hondje. Maar aan de andere kant, veel plezier!

KimD : brr krijg het al koud bij je plaatjes!! Ik had Guinness al een paar keer voorbij zien komen maar nu ik dit jaar in Ierland ben geweest voor vakantie snap ik wat de naam is :D prachtige honden heb je!

Heb je het ook geprobeerd? <<)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:57

Ik ben allergisch voor kou en sneeuw. ( letterlijk, figuurlijk helaas voor mij niet )

Mijn drie honden vinden de sneeuw dus echt prachtig. Lekker in de Ardennen en dan laten uitrazen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:59

KimD schreef:
Nynkster schreef:

Heb je het ook geprobeerd? <<)

Natuurlijk! Vond het niet verkeerd ruiken maar als ''niet bier drinker'' kon ik er niet aan wennen :') :')
Vond jij het lekker?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 18:13

StonedRomy schreef:
Ik ben allergisch voor kou en sneeuw. ( letterlijk, figuurlijk helaas voor mij niet )

Mijn drie honden vinden de sneeuw dus echt prachtig. Lekker in de Ardennen en dan laten uitrazen.

Ik ook. Naast al mn andere allergieeen.
Al moet ik zeggen dat het sinds ik magnesium bij slik het heel veel scheelt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:17

Afgezien van het allergisch zijn dan, op kou moet je je natuurlijk gewoon kleden. Ik heb het nu al hele dagen koud omdat het +-20C is en bewolkt maar als ik de sneeuw in stap, volledig erop gekleed heb ik nergens last van hoor. Alles beter dan regen _-:(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:20

Kaus schreef:
Afgezien van het allergisch zijn dan, op kou moet je je natuurlijk gewoon kleden. Ik heb het nu al hele dagen koud omdat het +-20C is en bewolkt maar als ik de sneeuw in stap, volledig erop gekleed heb ik nergens last van hoor. Alles beter dan regen _-:(

Ik moet bij 10 graden boven nul al een thermolegging onder mijn dikke spijkerbroek aan en lig nu al ondereen dekentje. Kleden is nog niet zo makkelijk soms.

De honden vinden het trouwen niet erg als het koud is, tenzij ik ze net geschoren heb :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:25

Thanks Nynkster

Oh ja nog zo'n koukleum hier :brr: ik heb ook erg slechte doorbloeding, dus als de ledematen eenmaal koud zijn moet ik echt weer naar binnen om ze warm te krijgen. Ik drink dan bv verse gemberthee op stal in de winter, dat helpt al een beetje voor de circulatie, maar tijdens het rijden zijn mijn vingers standaard gevoelloos :') en dat echt vanaf dat het onder de 5 graden is.

Met dit weer loop ik dus al met lange broeken, dichte schoenen en meestal een jas rond hahaha. De hond heeft voorlopig nergens last van, maar regen is niet zo gezellig, dan vindt hij snel de weg naar huis.

Wandelen in de winter is echt devotion hier. Sneeuw is heeel erg mooi en ik kan echt genieten erin te wandelen, maar als die handen en voeten erna weer moeten opwarmen en beginnen te zwellen, ben je die mooie sneeuw snel weer vergeten helaas.

Geef mij maar Italië!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 18:30

Haha hier ook zo’n koukleum!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:39

Bij mij begint het onder de 14 graden en ik merk gewoon dat mijn teef mij erg in de gaten houd. Eerste minuten is ze heel blij in dr sneeuw en daarna komt ze iedere minuut bij mij lopen om mij te controleren. Gelukkig nog nooit gehad dat ik bewusteloos ben geraakt met het wandelen met de honden, maar vandaar dus ook dat ik haar aan mijn riem heb i.p.v. in mijn handen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:03

Toen ik naar hier verhuisde verwachte ik lekker koude zomers onder de 20 graden en ik was blij, nu fiets 3 maanden geen regen en boven de 25 graden :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:05

StonedRomy schreef:
Bij mij begint het onder de 14 graden en ik merk gewoon dat mijn teef mij erg in de gaten houd. Eerste minuten is ze heel blij in dr sneeuw en daarna komt ze iedere minuut bij mij lopen om mij te controleren. Gelukkig nog nooit gehad dat ik bewusteloos ben geraakt met het wandelen met de honden, maar vandaar dus ook dat ik haar aan mijn riem heb i.p.v. in mijn handen.

Ik ga daar ook maar eens voor kijken, want nu is het een hoop gesukkel met handschoenen en riem... als ik gewoon zo'n riem rond de heupen heb kan ik schapenwanten aandoen en ze niet meer uitdoen tot ik thuis ben.

Tenminste als ik niet met de zakjes aan de slag moet.