Je zou dan moeten gaan kijken naar het karakter van pip. En daar een passend maatje bij moeten zoeken. Kijk als zij heel rustig is. Moet je er geen hyper kitten bij zetten. Maar als ze actief is lekker speelt en van uitdaging houd dan kun je er wel een kitten bij zetten die ook actief is en speelt. Geen garantie maar werkt wel beter dan zomaar wat bij elkaar gooien. En ja dat is naar mijn mening met raskatten wel gemakkelijker. Die staan bekend om bepaalde karakter trekjes. En die groeien op in huis bij de fokker tot ze 14 weken zijn. Dus een fokker kan daar wel wat van zeggen. En als ik naar mezelf kijk ik heb de vader van de kittens toch ook echt op karakter geselecteerd. Terwijl veel boerderij katten zelf hun partner(s) kiezen en dan wordt dat al wat lastiger. Maar goed observeren en katten bekijken dan zou je echt wel iets passends moeten vinden.
Marcella
Geplaatst: 16-08-20 11:29
Zou dan eerst proberen om zelf je kat te analyseren wat zou je kat leuk vinden en wat niet.
Ben dit eerst gaan doen bij Maira, maar die is ook wel positief veranderd sinds Blue erbij, maar die heb ik echt als kitten op karakter (ook naar hoe de moeder van Blue is) geselecteerd.
Maira is zelfverzekerder geworden ook. Echt samen slapen doen ze nog niet (heb ze nog niet betrapt in ieder geval). Ze slapen wel samen bij mij op bed in de winter. Ze doen wel steeds meer samen stoeien en spelen. Maar dan ook dat Maira Blue aan het uitdagen is.
Alleen als Blue met imponeer moves komt gaat negeer modus aan. Om dan ineens sneaky een tikje te geven met een pootje soms.
Kito was super bang voor alles en iedereen. Toen hebben we zika erbij genomen een klein dondersteentje dat voor de duvel niet bang was. Na 2 weken strijd voornamelijk door angst bij kito was het opeens helemaal goed. Kito was veel Minder bang en durfde weer naar buiten. Nishi erbij ook geen probleem. Alleen zika ging haar uit de weg. Maar dat kwam achteraf gezien doordat ie al ziek was. Voor Nishi beter dat kito er nog was want ze hangt nogal aan hem.
Hier heb ik natuurlijk al 2 lieve Thais maar toen Maes kwam werd Mink ineens speelpappa en Mads troostopa dus dat was goed Maes en Mink laten opa Mads ook wel met rust.
Alleen is ook maar zo alleen en als ik zie hoeveel plezier ze hebben zou ik er zo weer 1 bij zoeken mocht er 1 komen te overlijden.
xoranlover
Geplaatst: 16-08-20 16:55
Vandaag even een paar foto's gemaakt van ons prinsesje. Zien jullie haar buik
Hoe hebben jullie de introductie van een nieuwe kat gedaan? Gewoon erbij zetten en even aankijken hoe het gaat? Of, zoals op internet veelal te lezen is, een dagenlange introductie? Bij mijn eerdere katten hebben we ze altijd gewoon erbij gezet en dat ging opzich altijd zonder al teveel problemen.
Gewoon er bij gezet. Eerste dagen heb ik ze nog wel apart gedaan als er niemand thuis was, nachten ook apart. Toby heeft een week boos gedaan, en toen was het goed. Fotootje van mijn avatar is precies een week na de komst van Mara gemaakt. Dus is helemaal goed gekomen.
Gewoon erbij gezet hier. Ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn maar de fokkers van Nishi doen t al 30 jaar en zetten de kitten erbij. Meestal een beetje geblaas en gegrom maar over het algemeen gaat dat het beste. 1 keer stress en de kitten is zo onder de indruk dat ie het wel accepteert. Maar nou zijn de somali abessijn wel makkelijk en gaat dat met hen eigenlijk altijd goed. Die doen hun ding en zijn niet zo snel onder de indruk.
Mara was alles behalve onder de indruk van het gegrom en geblaas en ging gewoon vrolijk dribbelend haar ding doen. Was echt hilarisch om te zien. Toby meende er eigenlijk ook niks van, was puur onzekerheid. En Mara stonk echt, zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
Ik deed de rest even achter de schuifdeur voor paar uurtjes dan kon de kleine even de kamer ontdekken en dan alles erbij. Altijd goed gegaan maar ik heb ook hele lieve katten
Mijn voorkeur heeft ook gelijk erbij inderdaad, ik hou jullie op de hoogte, haha!
Marcella
Geplaatst: 22-08-20 09:46
Bijna gelijk erbij, maar Maira was herplaatser en ruim 1 jaar minstens alleen geweest.
De jongste in de 2 halletje gezet met woonkamer deur open en gaas paneel ertussen. Konden dus contact maken zonder elkaar aan te vliegen. Eerste paar dagen heeft de kleine in de 2 halletje geslapen met gaas paneel ertussen. Als ik thuis was liepen ze bij elkaar en anders zat de kleine Blue in de hal.
Blue vond het die dagen wel fijn om haar eigen bubbel te hebben en ging dan vaak slapen. Maira is 1/1,5 maand boos geweest. En daarna ging het langzaam aan steeds beter. En nu ze spelen/eten samen. En samen slapen alleen bij de baas op bed, maar hoop ze een keertje samen slapend te betrappen.
Onze heren kwamen samen dus geen ervaring met 'koppelen'
Hier wel een herrie blije Sammie. Krabpaal gekocht voor op het balkon. (Lang leven personeelskorting op werk ) Hij is goedgekeurd
Mando
Geplaatst: 22-08-20 16:54
Vandaag 2 jonge verzopen magere kittens bij de supermarkt die steeds werden weg gestuurd door het personeel. Ik vroeg lopen ze hier al lang. Ja de hele dag al en ze wilde steeds naar binnen. Ik vroeg of ze al melding hadden gedaan naar de dierenambulance. Werd ik stom aangekeken. Dus gebeld, kittens gevangen in de auto gezet en binnen een kwartier waren ze er.
Gisteren een los lopende hond langs de weg die zijn touw had door geknaagd gevangen. Gelukkig wist ik waar die ongeveer woonde.