[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:08

Woohooo ik heb vanavond een aquarium gekocht! Morgen ga ik hem inrichten :D
Nu had ik wel 1 vraagje. Bij de filter installatie zit dit
Afbeelding
Dat rijtje met die witte blokjes daar zat er maar 1 van in. Is dat een probleem of moet ik er nog 3 bij kopen?

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:41

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:51

LoveUggs,, wat een gave vissen :)
Ik heb helaas nog geen aquarium :o

Wil twijfelen tussen de Juwel Rio 125 en de Juwel Rio 180 :+

En wij willen ook een ingebouwd filter, genoeg ruimte voor een extern filter alleen ga ik mijn dressoir die loeizwaar is er niet voor ombouwen. En een aquarium met meubel past niet binnen onze inrichting :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:56

Ja het zijn zeker mooie vissen. De twijfel is er nogsteeds maar na overleg met vriendlief toch maar besloten het gewoon te doen.
Ik wil eerst de grote vissen kwijt, die makkelijker te vangen zijn, dan haal ik de planten eruit, hout eruit en op die manier wil ik eigenlijk de rest te koop gaan zetten, maar eerst de grote beestjes eruit.

Over de prijzen; ik ga liever te hoog zitten zodat ik akkoord kan gaan met een lager bod, dan dat ik er helemaal niks voor krijg haha.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:59

Hier Juwel rio 180 =D
Sinds woensdag weer met vers water (verhuisd naar mn vader ipv bij mij.. te vaak weg..)
Ben alleen opzoek naar een buitenfilter voor erbij..

En indd.. Vooral op marktplaats iets meer vragen dan je er voor wilt.. zijn genoeg mensen die altijd proberen er minder voor te betalen :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:39

Kanji91 schreef:
Hier Juwel rio 180 =D
Sinds woensdag weer met vers water (verhuisd naar mn vader ipv bij mij.. te vaak weg..)
Ben alleen opzoek naar een buitenfilter voor erbij..

En indd.. Vooral op marktplaats iets meer vragen dan je er voor wilt.. zijn genoeg mensen die altijd proberen er minder voor te betalen :P

Idd met de achterliggende gedachte dat er minder geboden wordt ga ik liever net even wat hoger zitten zodat ik kan zakken. Al denk ik dat de prijzen best redelijk zijn.

De haaienvinnen worden dinadah avond als het goed is al opgehaald voor de prijs die ik ervoor vraag dus dat is toch al snel. Het kunnen nu eenmaal grote vissen worden die je niet zo snel kwijt raakt en in de winkel zijn ze veel duurder hahaha

Ik heb ook heeeeeel veel in de kastjes staan dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:04

Ik heb een vraag aan jullie. Even om te kijken wat jullie hiervoor zouden vragen en of dit overeen komt met wat ik in mijn hoofd heb zitten.

Ik heb namelijk al een geïnteresseerde in de bak maar dit is een bekende van mij..

Stel ik verkoop de bak (gekocht voor 250.00), juwel rio 400, inclusief de bijbehorende pomp die eruit gehaald is en kast, mijn externe pomp (tetra ex1200 plus, 100.00+ euro) en daarbij behorende extra filternateriaalen die ik nog heb liggen, + het co2 systeem van 2 maanden oud dat op de pomp is aangesloten met hervulbare fles (200.00+ euro)..

Wat zouden jullie hiervoor vragen..

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:08

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:23

Ja, alles gaat eruit..

Morgen avond de maantjes, dinsdag avond de haaienvinnen.. en dan gaan we weer verder..

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:42

Mijn 30L bakje wordt uitgebreid naar een 80L bakje volgende week. :D

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:04

Hoe zou ik deze het beste kunnen doen?

Als ik het zo doe:
Afbeelding
Dan zie ik 3 planten rustig heeb en weer bewegen,

Als ik het zo doe:

Afbeelding
Heb ik meer beweging aan het oppervlak maar minder beweging bij de planten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:17

Ikdoe het ook zoals op jouw eerste foto, vroeger deed ik ook meer op het oppervlak maar dan werden mijn drijfplanten altijd naar 1 kant gedreven en nu zijn ze meer verspreid. Mijn planten bewegen en dat is belangrijk, als je dat ziet is het goed

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:44

mindful schreef:
Ikdoe het ook zoals op jouw eerste foto, vroeger deed ik ook meer op het oppervlak maar dan werden mijn drijfplanten altijd naar 1 kant gedreven en nu zijn ze meer verspreid. Mijn planten bewegen en dat is belangrijk, als je dat ziet is het goed

Mag ik vragen waarom dat belangrijk is? :)

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:17

Bedankt voor je antwoord!
En dan nog een vraag, moest drijfhout nou wel of niet in kokend water worden schoon gemaakt?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:40

Jeika schreef:
mindful schreef:

Mag ik vragen waarom dat belangrijk is? :)

Als al je plantjes goed bewegen, wdz da je een goede stroming hebt door heel je bak.
Dit heeft als voordeel dat baardalg minder kans krijgt om zich vast te zetten op je plantjes en dat je water goed gefilterd wordt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:44

Ik heb altijd dat dingetje omhoog staan. := Maar als dat niet goed is zet ik hem wat meer naar beneden..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:38

Meliaforever schreef:
Ik heb altijd dat dingetje omhoog staan. := Maar als dat niet goed is zet ik hem wat meer naar beneden..

Ik word dan enorm gek van het gekletter/gedruppel dat ik hoor. Bij ons staat hij naar de achterwand gericht.

Iemand interesse in guppies?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben ongeveer 30 babies dus genoeg! In de buurt van dordrecht/rotterdam. Als niemand ze wil, gaan ze naar een collega van mn vriend, die voert ze aan de schildpad :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:06

Raar maar waar.. Mn maantjes zijn net opgehaald.. de grootste blikvangers uit de bak zijn al weg.. hij is wel heel kaal zo.. :=

Besef me nu wel; we gaan dit echt doorzetten en dan zijn we aquariumloos..

Maargoed, in een klein flatje als waarin wij wonen moeten we ook denken aan ruimte en als we vroeg of laat willen beginnen aan kindjes moet er toch ruimte gemaakt worden dus hou dat maar in mijn hoofd..

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:20

Leuk die guppys! Het is dat mijn bak nog niet klaar is,

Kan je ook geen kleinere aquarium nemen dan? Dan heb je toch nog Iets?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:32

Ik heb nog een 60 cm bakje staan maar daar ben ik dan ook niet meer tevreden mee als ik geproefd heb van een 1.50m bak :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:38

VanessaSH schreef:
Hoe zou ik deze het beste kunnen doen?

Als ik het zo doe:
[ [url=m/XLIf7v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan zie ik 3 planten rustig heeb en weer bewegen,

Als ik het zo doe:

[ [url=m/3J6mhj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb ik meer beweging aan het oppervlak maar minder beweging bij de planten

Excuses voor een latere reactie maar zeker de 2de stand pakken zodat je genoeg beweging in het wateroppervlakte hebt.

Mocht er met opstarten namelijk iets vrij komen dan krijg je een laag op je water wat je weer heel moeilijk weg krijgt. En daarna kunnen ze alle stoffen in het uit het water anders heb je bovenop dood water.

Ik heb inmiddels 2 goed draaiende bakken, waarvan ik uit een planten verkoop! Zo hard gaan ze :D

Inmiddels ook al de derde kweek van de kegelvlekjes gehad, dus ik heb echt een kweekgroep op een ph van 7 én op leidingwater :D dus nu een van de enigste in Nederland die compleet leidingkweek pverkoopt :P

Nu maandag worden mijn andere bodems bezorgd, dus dan start ik nog 2 aquariums op, een voor de kweek van de Aura Blue Bee, en een voor de kweek van de Blue tiger, lekker garnalen kweken dus.

Ik heb momenteel Crypt. Walkeri en Wentti groen te koop en Echinodorus Latifolius :D
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 20-08-17 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:40

Oke bedankt dan ga ik m weer veranderen haha, en weet iemand ook iets van mijn vraag over het hout?

Gelukkig heb je nog iets love uggs

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:42

Oh zie ik nu pas, hout moet je absoluut niet koken.

Ff in de douche met warm water schoon maken en dan 1/2 keer met gekookt water afspoelen maar niet te lang erin houden dan maak je de structuur kapot.

En voor dat je daar straks van schrikt, het kan zijn dat je na een week een soort troebele laag oo je hout hebt in de aquarium, dit is schimmel en dit is heel normaal. Trekt vanzelf weer weg :)

Hout trouwens ook nooit in het zand steken maar liever vast zetten met stenen ofs, anders gaat het rotten haha.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:48

Oke!, ik wou er ook mos op doen, kan ik het hout dan nu in het aquarium doen en morgen er uit halen? Of nu laten drogen en morgen erin doen met het mos

Dit is m nu

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanessaSH op 20-08-17 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:51

Ik heb hier de uitlaat op zo'n lang dingetje zitten met allemaal gaatjes. Maakt idd geluid van vallend water als deze te hoog staat maar ik heb m zo dat hij goed het wateroppervlak laat bewegen.

Heb snel kaamlaag en dat voorkom ik hiermee/ hou het minder