Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:34

Haha Rebecca wat een feest! Hier hebben ze giardia gehad een tijd terug, dat was ook zo'n drama met vloer en billen poetsen de hele dag door :x

@Ruby1995: Bij sommige shows, zoals bij deze van Neocat mag je je kruising ook showen :j misschien minder interessant als je niet voor de fok of iets dergelijks wil weten hoe ze worden beoordeeld, maar mocht je het leuk vinden kan het in ieder geval wel!

Ik had ook nooit langs de kraampjes moeten lopen, de katten zijn alweer 2 hengels, 6 van die stinkkussentjes en een zooi kleine pruttel rijker. De speelgoedbak kan inmiddels niet meer dicht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:40

Mandyy schreef:
Hij vond gewoon dat je moet dweilen. :))

_O- dat is het gewoon haha

Dan was je huis mooi schoon Jody _O- , lijkt me zo waardeloos elke dag dit grapje

Ik zal bij castratie ook aangeven dat zijn ontlasting nog steeds geregeld bloederig is , vond bij glijden ook een kloddertje bloed en van de week bloedde hij ergens bij zijn ballen. Denk van ontlasting een kloddertje dat het plakken bleef, het is niet meer zo zacht en gewone structuur

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:38

Lekkere verhalen hier :Y) lijkt me best leuk eens te kijken op een kattenshow is er ergens een algemene agenda? Als ik Google kom ik nl veel oude data's tegen...

Mandyy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:32

Zou ik ook graag willen weten!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:58

@jodie, oh echt? Super leuk! Maar het is jaarlijks denk ik? Zou het best leuk vinden om te doen met Sam alleen vraag me af of hij het zo leuk vind.

Ik wist ook niet van die kattenshow tot zaterdag, iemand vertelde het!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:13

Mijn huis was inderdaad erg schoon! Elke dag stomen en poetsen en ik ben blij dat ik er vanaf ben haha!

Op deze site vind ik een fijne, overzichtelijke agenda staan: http://somaby.com/evenementen/showagenda/

Neocat organiseert naar mijn weten 3 keer per jaar een wereldshow, niet bij elke show zijn HTK katten toegestaan, maar volgens mij bij Neocat wel altijd. Tja ik denk niet dat er katten zijn die het echt leuk vinden, al keek die kleine van mij wel haar ogen uit en vond ze alle mensen die bij haar kwamen kijken reuze interessant. Verder heeft ze de halve dag liggen slapen. Maar wachten op de keurmeester vond ze toch wel erg spannend. Nou kan je misschien Bengalen sowieso niet echt goed vergelijken met sommige andere rassen, de helft van de katten lag languit op de arm van hun eigenaar te chillen totdat ze aan de beurt waren, die van mij probeerde al haar Houdini trucs uit om weg te komen. :') Ik kreeg zelfs nog de tip om de volgende keer wat valeriaan door haar water te doen van tevoren. Misschien dat de rest van de katten er gewoon gedrogeerd rondlopen en ik van niks wist haha.

Ik ga zelf in April weer, omdat er dan eentje in Zutphen is. Ik woon zelf in Zutphen dus dat is ideaal. Ik denk niet dat ik voor die tijd ga, maar daarna pas weer als ze 10 maand is, want in de jeugdklasse valt er sowieso niks te winnen. Ik wilde nu vooral weten of ze potentieel geschikt is voor de fok, en die heb ik in ieder geval in de pocket. :D Maar daarnaast vind ik het ook een goede ervaring voor ze, veel in aanraking komen met vreemde en drukke situaties, andere katten zien en ruiken enzo, hoe meer ze er gewend aan raken hoe beter. Ik wil zelf straks max zo'n 4 shows per jaar bezoeken denk ik.

In ieder geval is er 25 september weer een wereldshow van Neocat! En verder kan je per vereniging/show kijken of je ook HTK katten kan showen :)

Edit Op je vraag of het jaarlijks is. Neocat doet er in ieder geval 3 per jaar! In april is er nog eentje, maar ik weet niet zeker of dat ook een wereldshow is/of er ook HTK geshowd kan worden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:38

Mmmm wellicht is het leuk voor een keertje. Sammie is best een mooie kat al zeg ik het zelf, dus vind het wel leerzaam om meer over hem te weten te komen (zoals de kleur).
Hij zal t niet leuk vinden.... Maar goed als t voor een keertje is..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:44

Ik wil ook nog een keer gaan met Mila, zal eens uitzoeken welke leuk is

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:53

Ik heb het overwogen om eens met Mowgli naar een show te gaan en haar gewoon als huiskat/rasloos te laten keuren (ze is vermoedelijk een kwart of halve Brits Korthaar).
Echter staat ze dan letterlijk stijf van de stress en wordt ze zeer wsl gediskwalificeerd op haar neusgaten en knietjes.
Dus ik heb besloten om haar nooit te showen, maar mocht de mogelijkheid er zijn om haar eens thuis te laten keuren dan wil ik dat zeker wel overwegen. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:00

ik denk dat Tonic zo'n show wel leuk zou vinden :p
Mogen de katten wel aangelijnd blijven of moeten ze echt helemaal los?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:03

los op tafel is wel het handigste voor de keurmeester

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:04

Ik denk dat Tonic helemaal los iets te leuk vind :') hij kan wel vastgehouden worden in de show positie, maar denk dat hij tegen keurmeesters gaat opspringen :') hij heeft de gewoonte om elk gezicht eerst helemaal af te ruiken bij nieuwe mensen :') hij denkt dat hij hond is lol

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:07

ach daar kunnen ze wel om lachen dan

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:20

In principe mag je gewoon aan een tuigje of in een reismandje naar de keurmeester toe, maar bij de keurmeester op tafel is het wel de bedoeling dat ze los zijn. Je zit er zelf bij dus kan ze tegenhouden op het moment dat de keurmeester ze los laat. Ik weet wel dat ik de volgende keer in een reismandje naar de keurmeester toe ga, 20 minuten een worstelende kat op de arm is niet echt een succes, en je weet niet van tevoren hoelang je moet wachten helaas.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:52

Hoe blij kan je zijn met een gratis doos :')

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:06

Aww schattig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:23

Zo cute <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:04

Mario's koppie als hij een stuk sinaasappel wil:
Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:27

Aaah!! Sinaasappel lust die dat??

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:28

echt? gekke poes

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:42

Sinaasappel? Haha gek dier :')
Wel lief :o

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:50

Sinaasappel :wow: daar gooi ik hier de schillen van (+ mandarijnen) op het aanrecht of waar ik ze weg wil houden. En die van jou eet het op haha, weet je zeker dat je een kat hebt?

Mijn kattenwiel is gister binnengekomen. Ik las overal dat je katten er wel even aan moeten wennen, maar hij werd binnen 10 minuten al in gebruik genomen en ik hoor sinds gistermiddag constant dat wiel rollen. Gelukkig maar want hij is toch net iets te prijzig als woondecoratie. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:44

Afbeelding
Zojuist gemaakt van Tonic in de tuin <3 Wat een vreselijk knappe vent is het ook geworden... Ik vind hem qua profiel meer op een Main Coon lijken dan op een Boskat, Ginger heeft echt die rechte neus, hij meer een stompe. Ga zo nog meer foto's bewerken :P

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:41

Wauw wat een prachtige foto!! :wow:
Ik heb normaal heel weinig met langharige katten (sorry mensen, hoop langhaar eigenaars hier volgens mij haha) maar ik vind dit echt een heel knap exemplaar! Ik zeg showen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:43

Ik vind hem inderdaad ook echt een heel leuke bouw en kop hebben :P Misschien dat ik een keer aan de huiskatten show mee ga doen met meneer :j