ik heb naast kippen ook wat ganzen. Waaronder een koppel Delwap toulouse ganzen.
Heb ze in een vrij slechte conditie aangekocht. 1 ervan was hierdoor steeds wat wankel van gezondheid maar ondertussen zijn we toch 7jaar verder...
2 winters terug dacht ik dat die ene gans de winter niet kon doorkomen. In dat voorjaar had ik het geluk een jonge gans, een mixje, te kunnen verkrijgen bij iemand die net met kleintjes zat.
Met het gedacht van... als die ene komt te overlijden de andere niet alleen ging vallen. De jonge gans werd erbij gezet zodat ze met 3 waren.
Die winter is de ene gans alsnog doorgekomen maar vlak voor deze winter is hij gestorven..
Helaas....
De andere ging treuren ondanks de jonge gans alles deed om het gezellig te maken. Wilde al enkele weken niet meer eten....Even dacht ik met het mooie weer die komt dit te boven maar heb ze zopas ook overleden gevonden in haar nacht hok....
Ik baal er hard van.... Dit waren super lieve ganzen, kwamen uit je handen eten, kon je strelen, maakten zogoed als geen lawaai.
Deze waren de trots van mijn weide.
Nu zit de jonge gans alleen....