Ik vind het ook een beetje klinken als een vorm van verlatingsangst, camera is inderdaad een fijne tool tijdens het oefenen.
Curse; fijn dat de AB aanslaat!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Majabeestje schreef:Oeff dat slopen is lastig. Het kan heel goed een fase zijn idd.
Onze vorige puberhond deed dat ook ineens, terwijl hij als pup niet sloopte.
Misschien met een puppyren een stuk afzetten? Dat gaan wij straks ook doen. Onze teckelpup is wel een sloper. Ze is nu nog niet alleen en de puppyren vindt ze ontzettend stom maar hij staat wel in huis en ze krijgt er haar eten in. Als we terugkomen van vakantie gaan we het trainen om haar daar echt in te laten want vanaf 1 september zal ze ook een paar uur alleen moeten zijn.
En ze zal dan ook 's nachts daar moeten slapen, ze slaapt nu nog in haar mand naast ons bed.
Onze oudere hond heeft dat nooit gehoeven omdat zij niks kapot maakte. Maar nu hebben we wel zo'n monstertje.
Jildau schreef:Ah Bowi is leuk! Onze Bowie is 15 weken en ook ongeveer 15 kilo en krijgt ongeveer 375 gram per dag. Dat is een kruising met Berner Sennen dus denk dat 300 wel ongeveer klopt.
pinto_1 schreef:Volgens de verpakking over de dag verdeeld 300 gram. Maar dat gaat wel heel snel op...
Haha, ja, de andere twee zijn ook labradorkruisingen, die eten ook onbeperkt door.
Hopelijk krijgt Bowi ook nog iets van zijn moeder mee.
Gaabje schreef:Kan prima normaal zijn! Sommigen doen er langer over om de blaascontrole te ontwikkelen. Verder ook afhankelijk van hoe afgeleid ze zijn tijdens wandelen of ze goed uitplassen en hoe vaak en veel ze drinken. Mag ze in de tuin plassen? Dan zou ik dat even doen als ze toch zo vaak moet. Dan komt de zindelijkheid in huis misschien wat sneller.
mavantos schreef:Gaabje schreef:Kan prima normaal zijn! Sommigen doen er langer over om de blaascontrole te ontwikkelen. Verder ook afhankelijk van hoe afgeleid ze zijn tijdens wandelen of ze goed uitplassen en hoe vaak en veel ze drinken. Mag ze in de tuin plassen? Dan zou ik dat even doen als ze toch zo vaak moet. Dan komt de zindelijkheid in huis misschien wat sneller.
Met 15 weken zou ik toch eerder aan een blaasontsteking denken...
Jildau schreef:Hij mag zeker in de tuin plassen, dat is juist de bedoeling (wonen op een boerderij) maar we willen als het regent / koud is zoals nu niet de deur naar de tuin wagenwijd open laten staan. Ik zie het vaak ook niet aankomen.. hij loopt door het huis en ineens staat hij stil en plast hij. Met het vloerkleed kwam ik er soms pas achter als ik ineens een natte sok had.Die nu dus even weggehaald tot we dit onder controle hebben.
Blaasontsteking kunnen we zeker even testen al zijn het geen hele kleine plasjes / druppels. Net als bij mensen een beetje urine opvangen en naar de dierenarts brengen?