Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:34

Ik ken eigenlijk niemand een een Kelpie en paarden heeft _O- Maar zie inderdaad wel vaak de combi van veedrijvers en een paard.

mvdende

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:54

Ik zie aan de gordel van Dierenfan een aantal schroefkarabiners zitten. Deze zijn in lichtgewicht te verkrijgen en zijn erg sterk. Als verbinding zou je prusik touw of een slinge kunnen gebruiken. Alles is zeer sterk.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:00

Bedankt voor de tip! ik ga opzoek :j zijn dat de spullen die voor klimmen worden gebruikt?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:06

Ik heb mijn akita tegenwoordig aan de riem hangen. Gewoon een hardloop riem en hang daar de flexlijn direct aan. Heb wel altijd een extra lijn bij me voor als we mensen/honden tegen komen. die klik ik dan vast aan haar halsband en houd ik wel in mijn handen vast. Ben te bang dat de riem losschiet als ze echt wilt.

Jasper kan ik er helaas niet aan. De shiba loopt altijd los, maar heb een extra lijn aan de riem hangen om haar vast te nemen als het echt moet.

Ik ga dus zeker eens kijken naar de constructie die jij met je 4 honden gebruikt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 21:14

Jeetje wat gaan jullie hard! _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:17

KarmaChansy schreef:
Bedankt voor de tip! ik ga opzoek :j zijn dat de spullen die voor klimmen worden gebruikt?

Yep. En stiekem vind ik het niet erg als je even naar mijn onderschrift kijkt :o

Voor specifieke vragen staat mijn pb open.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:22

mvdende schreef:
KarmaChansy schreef:

Yep. En stiekem vind ik het niet erg als je even naar mijn onderschrift kijkt :o

En welke zou dan om een flexlijn heen passen denk je?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:23

mvdende schreef:
Ik zie aan de gordel van Dierenfan een aantal schroefkarabiners zitten. Deze zijn in lichtgewicht te verkrijgen en zijn erg sterk. Als verbinding zou je prusik touw of een slinge kunnen gebruiken. Alles is zeer sterk.

Klopt express met schroef zodat ze niet per ongeluk open kunnen. Helaas wel. Regelmatig controleren want sons schroeven ze toch open. Misschien door wrijving hoor. Deze zijn idd lichtgewicht en ijzersterk. Gebruik ze ook met bevestiging van dd trekhonden aan mountainbike en step. Voorheen ook aan de kar met zelfs 10 a 14 honden teams en nooit 1 kapot gegaan!

Touw wat ik gebruik is niet gevuld touw uit de scheepvaart. Dat trekt ook geen enkele hond kapot. Ook daar maak ik treklijnen van.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:28

StonedRomy schreef:
mvdende schreef:

En welke zou dan om een flexlijn heen passen denk je?

Er omheen passen er best veel maar je moet opletten dat de karabiner aan boven en onderkant breed is. Het handvat van de flexi moet er in kunnen bewegen anders ga je deze beschadigen. Dus neem er 1 die niet op een V uit loopt maar breed afgerond wordt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:57

Tegen het per ongeluk opschroeven zijn er Tri-Act karabiners. Dit zijn zogenaamde Safe Biners. 3 handelingen nodig om ze open te krijgen. De Black Diamond Magnetron werkt met magneten en de Petzl Ballock met een balletje die je in moet drukken.

Ik denk dat je het beste ovale karabiners kan gebruiken. Bijvoorbeeld de Petzl OK of de AustriAlpin Ovalo.

Afbeelding

Dit is een normale d karabiner snapper met een Flexi medium tot 20kg. Je zou ook een HMS kunnen gebruiken zoals een DMM Belay Master. Zo kan de Flexi niet op het smalle stuk komen. Deze karabiners zijn ontworpen om dwarsbelasting tegen te gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:21

Dat ik dit topic nog niet eerder heb gevonden,
Zou ik mij nog mogen melden?

Eind dit jaar willen we graag een border collie pup aan ons gezin toevoegen. Het wordt onze eerste eigen hond maar ik ben wel met honden opgegroeid :)

Nu het lange zoeken naar een goede fokker :))

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:34

Welkom! In wat voor lijnen zoek je en zit je in België of Nederland? :) ik ken heel wat fokkers persoonlijk of van reputatie :) ik heb zelf ook 2 borders, binnenkort 3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:48

Bedankt! :D

Het liefste in Nederland, maar mocht ik daar niks kunnen vinden schuif ik door naar Belgie, een stuk rijden maakt me in principe niet zoveel uit. Ik neig zelf naar werklijnen maar van alle kanten hoor ik negatieve dingen :+

Ik wil graag wat verschillende sporten proberen en dus ook schapendrijven. Het plan is dat we zelf namelijk ook schapen nemen over een tijdje :) Dus denk dat het toch een werklijn moet worden :) Mocht je iets weten hoor ik het graag! ik zie door de bomen het bos namelijk niet meer :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:08

Ik zal je vanavond uitgebreid antwoorden. Stuur maar een Ob. Ik zit vooral in de showlijnen, maar ken er ook een aantal die prima tussen de schapen functioneren. Ik heb nu examen, dus straks stuur ik je :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:09

Isgoed! Ik stuur je vast een PB :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 10:12

Even bijlezen hoor!

Dierenfan - Nee dat is inderdaad niet fijn wandelen met honden die zich overal op storten. Daarom wandelen we vaak alleen op open plekken zoals op de dijk. Wel wat beperkter maar voor iedereen leuk. Handig dat jouw herder ze duidelijk wegstuurt. Het meeste wat hier los loopt is van het gedrag dat ze graag even een hapje willen nemen. Denk dat ik daar mijn staffies maar niet op af stuur :+ Dat word vast een hele rel :+ (als ik ze er al op af krijg.. want zo stoer zijn ze niet _O-

Handig die heupgordel. Die van mij lopen verder echt nergens los, dus in heel dat deel hoef ik me niet te mengen :')

Welkom KingsfieldKelpies zie ik niet vaak voorbij komen hier. Behalve van Kaus natuurlijk dus super leuk dat je er bij bent!

Welkom Nynkster Natuurlijk mag je je melden! En als dit topic stilvalt mag je ook gewoon mee naar het 2019 topic! :D Wat leuk een border pup! Zoe kan je daar ongetwijfeld mee verder helpen!

Chick is gisteren een takje tegen gekomen denken we. Flinke kras op haar neus. Dus nu goed schoonmaken en 2x per dag insmeren met honingzalf. Hopelijk word het geen litteken. Dat word erg lelijk :=

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:58

Chick is badass met haar wonde :P

Hier gaat alles zijn gangetje. Naya wordt groter en begint nu tegen te spreken als ze niet oo de zetel mag }> morgen zetten we haar af bij mijn schoonouders want we vertrekken zaterdag voor een weekje turkije. Wat ga ik haar missen !

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 11:00

Ik hoop zo dat t bijtrekt Lara :P

Oh wat spannend, een weekje op vakantie zonder hondje. Ik snap je gevoel!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:11

mvdende schreef:
Tegen het per ongeluk opschroeven zijn er Tri-Act karabiners. Dit zijn zogenaamde Safe Biners. 3 handelingen nodig om ze open te krijgen. De Black Diamond Magnetron werkt met magneten en de Petzl Ballock met een balletje die je in moet drukken.

Ik denk dat je het beste ovale karabiners kan gebruiken. Bijvoorbeeld de Petzl OK of de AustriAlpin Ovalo.

[ [url=m/iurnE3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een normale d karabiner snapper met een Flexi medium tot 20kg. Je zou ook een HMS kunnen gebruiken zoals een DMM Belay Master. Zo kan de Flexi niet op het smalle stuk komen. Deze karabiners zijn ontworpen om dwarsbelasting tegen te gaan.
[ [url=m/ErW4sy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/of7DMH.jpg]Afbeelding[/url] ]

toevallig heb ik de eerste afbeelding, mijn broer is klimmer instructeur en wilde mij ook aan het klimmen krijgen :+

ik heb wat geknutseld en voor nu ziet het er zo uit, op mijn hikersbelt zaten al 2 karabijnen met locksluiting.
Afbeelding

Afbeelding

Arme chick hopelijk geen litteken inderdaad! Mijn max weg van mijn honden is 4 dagen incl reizen :') vind het verschrikkelijk haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 13:20

Ik zeg altijd; als Bas thuis blijft en op de honden past dan durf ik met een gerust hart op vakantie te gaan. Anders ga ik niet. Of met de honden. :P Maar beide nog niet gedaan.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:24

Wij gaan zoizo 1x per jaar op vakantie met de hond. Ga haar hard missen maar ook blij om eens een weekje hondloos te zijn als dat niet te stout klinkt :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 13:31

xLaraaj schreef:
Wij gaan zoizo 1x per jaar op vakantie met de hond. Ga haar hard missen maar ook blij om eens een weekje hondloos te zijn als dat niet te stout klinkt :P

Vrienden van mij gaan gerust 6 weken zonder hond op vakantie. Zijn allemaal heel gek op het beest, maar vakanties zijn zonder. Ik zou dat dan weer niet kunnen :') Maar ik heb er dan ook al moeite mee om ze een dagje achter te laten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:35

kiwiwitje schreef:
xLaraaj schreef:

Vrienden van mij gaan gerust 6 weken zonder hond op vakantie. Zijn allemaal heel gek op het beest, maar vakanties zijn zonder. Ik zou dat dan weer niet kunnen :') Maar ik heb er dan ook al moeite mee om ze een dagje achter te laten.

Ik vind dat dubbel... soms denk je; een dagje niet aan hondeneten en wandelingen moeten denken zou fijn zijn, maar als je ze dan ergens te logeren achterlaat, ben je zo bezorgd en mis je ze zo... ik kan nog altijd niet beslissen wat nu erger is :+

Laten we het erop houden dat ik hem liefst niet te lang afgeef haha.

Binnen een week ga ik met mijn moeder, grootmoeder en neef een weekje naar Italië met het vliegtuig (stond al vast voor de hond er zelfs was). Mijn vader en zus blijven thuis, dus uiteraard de hond ook, maar ik kijk er al gigantisch tegenop :D ik heb me zo snel zo vreselijk hard aan die hond gehecht!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 13:41

Ik denk behalve in de ochtend, en voor het slapen sowieso niet veel aan honden eten, dus dat scheelt wel. Wandelingen worden echt per dag gepland/bekeken. Maar ik hou er wel van. :P Ik voel me al schuldig als ik ze eens een avond 4 uur alleen heb... :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:03

Hier gaat de hele bende mee op vakantie. Wij doen praktisch alles met de honden erbij en kijken speciaal naar huisjes met grote vrij liggende tuinen waar de honden zich heerlijk in kunnen vermaken.
Ik ga vd winter nog midweek weg met 2 vriendinnen en 7 honden haha