Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Ik zie aan de gordel van Dierenfan een aantal schroefkarabiners zitten. Deze zijn in lichtgewicht te verkrijgen en zijn erg sterk. Als verbinding zou je prusik touw of een slinge kunnen gebruiken. Alles is zeer sterk.
StonedRomy schreef:mvdende schreef:
Yep. En stiekem vind ik het niet erg als je even naar mijn onderschrift kijkt
Voor specifieke vragen staat mijn pb open.
En welke zou dan om een flexlijn heen passen denk je?
mvdende schreef:Tegen het per ongeluk opschroeven zijn er Tri-Act karabiners. Dit zijn zogenaamde Safe Biners. 3 handelingen nodig om ze open te krijgen. De Black Diamond Magnetron werkt met magneten en de Petzl Ballock met een balletje die je in moet drukken.
Ik denk dat je het beste ovale karabiners kan gebruiken. Bijvoorbeeld de Petzl OK of de AustriAlpin Ovalo.
[ [url=m/iurnE3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een normale d karabiner snapper met een Flexi medium tot 20kg. Je zou ook een HMS kunnen gebruiken zoals een DMM Belay Master. Zo kan de Flexi niet op het smalle stuk komen. Deze karabiners zijn ontworpen om dwarsbelasting tegen te gaan.
[ [url=m/ErW4sy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/of7DMH.jpg]Afbeelding[/url] ]
xLaraaj schreef:Wij gaan zoizo 1x per jaar op vakantie met de hond. Ga haar hard missen maar ook blij om eens een weekje hondloos te zijn als dat niet te stout klinkt
kiwiwitje schreef:xLaraaj schreef:Wij gaan zoizo 1x per jaar op vakantie met de hond. Ga haar hard missen maar ook blij om eens een weekje hondloos te zijn als dat niet te stout klinkt
Vrienden van mij gaan gerust 6 weken zonder hond op vakantie. Zijn allemaal heel gek op het beest, maar vakanties zijn zonder. Ik zou dat dan weer niet kunnenMaar ik heb er dan ook al moeite mee om ze een dagje achter te laten.