Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:04

Ook guinevere heeft het warm hier....
Afbeelding

Marcella

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 06:02

Blue heeft het warm en Maira slaap het liefst in een holletje boven de kast.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:57

Pip hebben we net weer opgehaald uit pension en ze heeft het hartstikke goed gedaan. Inmiddels struint ze thuis weer rond alsof ze niet weg is geweest :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:03

Dat is fijn!

Ik zorg nu voor de kat van vrienden.
Leuk beestje. In de avond laat ik hem buiten en in de ochtend naar binnen. Steeds zie ik hem niet maar als ik de voordeur open doe komt hij aangerend. :))

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:35

Hier kwam Noa vanavond kreupel binnen gelopen. Rechter voorpoot steunt ze maar een klein beetje op met lopen. Maar springt wel zo overal op en ook krabben aan de krabpaal ging normaal. Ik heb overal gevoelt en ze geeft geen kik. Dus wat er is geen idee. Kon ook geen stekel/grasaar/wondje ontdekken. Maar even afwachten hoe het morgen gaat. Vind het lastig inschatten of morgen naar de dierenarts nodig is of nog het weekend even afwachten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:44

Blue is hier trouwens blij dat ze 's avond op het balkon mag slapen met dit warme weer. Wel onder de voorwaarde geen geklier en herrie schoppen buiten anders gaat gaas paneel weer voor de deur.

Aan de andere kant kwam ze eerder van de week bij mij onder de dekens liggen tegen mij aan slapen. Ik heb weinig geslapen, maar mevrouw was doornroosje. :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:08

Nathalie__ schreef:
Hier kwam Noa vanavond kreupel binnen gelopen. Rechter voorpoot steunt ze maar een klein beetje op met lopen. Maar springt wel zo overal op en ook krabben aan de krabpaal ging normaal. Ik heb overal gevoelt en ze geeft geen kik. Dus wat er is geen idee. Kon ook geen stekel/grasaar/wondje ontdekken. Maar even afwachten hoe het morgen gaat. Vind het lastig inschatten of morgen naar de dierenarts nodig is of nog het weekend even afwachten.

Hoop dat het morgen gewoon weer helemaal goed is! Arm beestje :( Beterschap voor Noa!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:33

Morgenochtend even kijken hoe ze is. Hopelijk is er niets meer aan de hand. :(:)

Wij gaan woensdag weer naar de dierenarts met Mel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:33

Eventjes een vraagje. Ik las dat katten geen gerookte zalm mogen hebben. Nu had ik nog een stukje gerookte zalm over en wilde dit niet meer bewaren. Dit heb ik weggegooid in de prullenbak. Helaas heeft mijn kat de prullenbak opengemaakt en de zak met het stukje zalm eruit gehaald. Hij heeft niet veel gegeten maar in hoeverre is dit schadelijk?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:11

Oei Nathalie, hopelijk trekt het snel bij.

Gerookte zalm weet ik ook niet, maar als je er niets aan merkt zal het niet direct kwaad kunnen. Ik kan me voorstellen dat het veel te zout is.

Hier had Pip vanmorgen diarree, met half verteerde brokjes en echt heel licht van kleur. Heeft ze anders nooit dus ik wijd het maar aan de wisseling van het voer van het pension naar terug haar eigen voer en de stress. Ze eet en drinkt in ieder geval goed dus ik kijk het maar even aan.

Even een andere vraag. Wij overwegen misschien om een maatje voor Pip erbij te gaan zoeken. Is dit nou ook echt aan te raden? Aangezien katten voornamelijk solitair leven. En kunnen we dan beter een kitten nemen of een volwassen kat? Pip is net 1 jaar oud en ik zou denken dat een kitten makkelijker is, omdat ze die misschien minder snel als bedreiging ziet in haar territorium.

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:23

Vanochtend hinkte Noa zelfs nog iets meer. Maar nog steeds niets te zien en geen pijn bij drukken/voelen van de poot. Toch even overleg gehad met dierenarts, maar gezien ze verder er niet ziek van is en verdenking van verstuiking nog even aankijken. Ze is verder haar gewone zelf, leek in de loop van de dag weer ietsjes beter. Hoop dat het gauw beter gaat. Wel zielig om te zien.
@druif overgang van vier klinkt wel aannemelijk. Maar even in de gaten houden. Wbt vraag kitten er bij durf ik niks over te zeggen. Een kitten zou best kunnen mocht je beslissen er wel één bij te nemen, ze is zelf ook nog jong.
@laura gerookte zalm geen ervaring mee, maar ik denk dat een klein stukje geen kwaad kan? Maar heb er geen kaas van gegeten. Misschien dat een ander dat weet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:42

Hier krijgen ze wel vaker een stukje gerookte zalm. Nog nooit problemen mee gehad.
@druif krijgt ze in pension dan niet haar eigen voer?
En tja katten solitair ben ik het niet zo mee eens. Mijn kittens zullen niet naar een huis vertrekken waar geen andere kat is. Dat hoeft niet persé een abessijn te zijn of wen somali maar gewoon een maatje. De ervaring van somaby fokkers over alle jaren is dat ze toch wel echt een maatje nodig hebben.
Dus ja ik heb hier alleen Kito een jaar alleen gehad maar ik ben zo blij dat we Zika erbij hebben gehaald. Wil nu ook echt een kitten houden omdat het leeftijdsverschil tussen Kito en Nishi behoorlijk groot is.

@nathalie wat vervelend. Geeft ze ook geen reactie als je haar schouder aanraakt en daar wat duwt?

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:55

xoranlover schreef:
Hier krijgen ze wel vaker een stukje gerookte zalm. Nog nooit problemen mee gehad.
@druif krijgt ze in pension dan niet haar eigen voer?
En tja katten solitair ben ik het niet zo mee eens. Mijn kittens zullen niet naar een huis vertrekken waar geen andere kat is. Dat hoeft niet persé een abessijn te zijn of wen somali maar gewoon een maatje. De ervaring van somaby fokkers over alle jaren is dat ze toch wel echt een maatje nodig hebben.
Dus ja ik heb hier alleen Kito een jaar alleen gehad maar ik ben zo blij dat we Zika erbij hebben gehaald. Wil nu ook echt een kitten houden omdat het leeftijdsverschil tussen Kito en Nishi behoorlijk groot is.

@nathalie wat vervelend. Geeft ze ook geen reactie als je haar schouder aanraakt en daar wat duwt?

Nee ook niet.. ze is een echte goedzak, maar gezien ze er echt last van lijkt te hebben vind ik het maar raar dat ze dus verder nergens op reageert.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:25

Dan zou ik het even aankijken. En als het dinsdag niet beter is toch nog eens de dierenarts bellen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:33

Maar is een kitten (dan bedoel ik voor het gemak alles onder het jaar) makkelijker om erbij te zetten of juist een oudere poes?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:34

Kitten is denk ik het makkelijkste. Die wennen er sneller aan en zij zal een kitten sneller accepteren over het algemeen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:26

Nou vooral dat laatste denk ik dus ook. Een kitten zal ze, hopelijk, minder snel als bedreiging zien.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:48

Klopt. Hier ging het beide keren gewoon goed. Ja er was wat geblaas en gegrom maar dat was met een half uurtje klaar.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:01

Beterschap voor Noa..

Fijn dat Pip weer thuis is! Wat gek dat ze bij de opvang niet je eigen voer konden/wilden voeren..

Hier heb ik gister wat snoepjes in zo'n bal gedaan waar ze mee moeten rollen om er wat uit te krijgen. Sammie is daar gisteravond fanatiek mee begonnen, waarschijnlijk afgeleid geraakt, bal laten liggen en vandaag begin van de avond weer tegen gekomen :+ er zat nog een snoepje in die hij eruit getikt heeft. De rest van de avond zit hij zo nu en dan fanatiek tegen dat balletje aan te tikken in de hoop dat er wat uitkomt :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:09

Zo hebben wij een petcube daar kun je op afstand snoepjes of brokjes mee schieten via mobiel. Zit een camera en alles op. Zo controleer ik nu tussen de middag of alles oke is met de katten met dit weer en met Nish d’r dracht. Nishi heeft echter door dat ze op de een of andere manier met haar poot nog al eens een paar snoepjes uit kan hengelen. Ook zoiets.

Die voerballen zijn wel leuk. Als de kittens er zijn ook eens proberen. Heb ze nog ergens liggen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:13

Ahh jaa wel foto's en filmpjes stammen hoor als ze er zijn <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:28

Ja natuurlijk <3

Nog 1,5 week *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:57

Dat katten liever alleen leven ben ik het ook niet mee eens. Ik heb 2 broertjes en ze liggen bijna altijd samen te slapen. Ze zoeken elkaar ook een aantal keren per dag op om elkaar te wassen en met elkaar te spelen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:12

Sommige katten leven liever alleen, en sommige liever niet.
Wij hadden twee broers die tot 2,5 jaar wel vergroeid leken. Van de een op de andere dag was dat over. Ze tolereerden elkaar, maar daar was alles mee gezegd. Na weer een half jaar hebben we door omstandigheden een van de twee herplaatst bij een goede vriendin van mij en leefden ze allebei op. Flip, die we nog hebben, is enorm veranderd in positieve zin. De andere is niet zozeer veranderd, maar het is duidelijk dat er beter aan zijn behoeftes wordt voldaan (woont nu op een plek met enorm veel dieren waaronder een grotere groep katten, en dus veel meer afleiding).
Bij mijn ouders in het verleden hetzelfde meegemaakt. Een van de twee overleed onverwacht en de andere maakte een enorm positieve omslag door. En ik heb het vaker meegemaakt in mijn familie, vrienden- en kennissenkring.
Ik denk eigenlijk dat katten over het algemeen het beste functioneren alleen óf in een grotere groep (3+). Uitzonderingen uiteraard daargelaten. En kittens horen zeker op te groeien met soortgenoten, dit is echter geen garantie dat ze blij blijven met elkaar.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:05

Nou daarom vind ik het dus zo lastig. Voor mij staat voorop dat Pip er beter van moet worden. Ik heb eerder katten gehad. Toen hebben we een kitten bij de eerste kat genomen en dat ging fantastisch, ze moederde echt over de kitten. Helaas is die kitten na 5 dagen gestorven aan kattenziekte. Na een tijdje een nieuw maatje uit het asiel gehaald, die was ongeveer even oud als de eerste. Dat was niet zo’n succes. De tweede wilde heel graag spelen en die eerste was er niet zo van gediend. Die had achteraf beter alleen kunnen blijven. Dus nog een derde kat uit het asiel gehaald zodat de tweede een maatje had en de eerste met rust gelaten zou worden. Dat werkte wel goed! Vandaar mijn dilemma dus.