[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:05

Even een update haha. Toch nog paar plantjes bijgekocht.
Afbeelding

DiscoDipp

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:35

Mooi!
Al zou ik die middelste 2 even uit elkaar halen, je hebt zo grote kans dat ze zichzelf verstikken.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:27

Nachtlampje schreef:
Ik heb al een tijdje niet gepost, onze aqua-fun is er vanaf. Heeft er iemand interesse om ons laatste visje over te nemen? Het is een geweldig gave betta splendens man, oersterk (3 keer uit de bak gesprongen, heeft vastgezeten met z'n hoofd in een steen en bijna verdronken, doet het nog steeds..) en heeft ook al voor nakomelingen gezorgd. [ [url=m/ED0iek.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EEPyQ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk stoort dit niet, ik wil hem een fijn plekje gunnen waar iemand van hem kan genieten.

Jammer dat je vast te ver weg woont
Ik ben gek op bettas en heb een plekje

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:16

Hoi allemaal,
Ik ben mij nu aan het orienteren voor een aquarium! Ik wil het al best lang, maar wil het nu wel echt door gaan zetten.

Mijn oog is gevallen op een SuperFish Aqua Expert 70 Zwart of Juwel Aquarium Primo 60 61x31x37 cm 60 l Zwart. Wat zouden jullie aanraden?

Ik vind platy's leuk, molly's, betta, guppy's, zwaarddragers en een corydora zou ik er ook graag in willen.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:10

Heey.
Na een lange tijd meld ik mij ook weer.

Heeft er iemand hier ervaring met externe filters?
Ben voor mijn juwel rio 180 opzoek naar een goede filter/pomp. Gezien de originele het soms lastig heeft en ik daar vervanging voor wil. Nu heb ik gehoord dat de externe vaak beter zijn qua filteren. Maar zou echt niet weten welke goed zou zijn voor bij mijn aquarium (en hoe je dat allemaal moet aansluiten enzo.) Kan iemand mij daarmee helpen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:43

Hoeveel liter is die bak?

Ik heb zelf de tetra ex 1200 plus en die doet het goed op mijn bak van 450 l.

Bij mij spookt nu heel erg de gedachte rond om alles de deur uit te doen.. Ik heb er simpel weg heel weinig tijd voor.. Maar twijfel heel erg, iets met bang zijn dat ik spijt krijg.. er zit zoveel geld in dat ding...

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:47

180 liter =)

Hier zat ik er ook aan te denken om hem weg te doen. Zelfs op marktplaats gezet... toch maar niet gedaan en nu dus opzoek naar een goede pomp ^^

Was indd ook bang om spijt te krijgen. Ondanks dat mijne kleiner is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:49

Ik heb er onlangs nog een co2 set van +-250€ voor gehaald, dus als het weg gaat moet ik er een bedrag voor vragen dat niemand ervoor wil geven.. co2 set is nu 2, max 3 maanden oud, met hervulbare co2 fles..

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:58

Dat is indd niet niks.. en dat dan nog goed kunnen verkopen is ook erg lastig. Waarde daalt zo snel...

eheim buitenfilter classic 2213
Iemand met deze filter(merk) ervaring?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:36

VanessaSH schreef:
Hoi allemaal,
Ik ben mij nu aan het orienteren voor een aquarium! Ik wil het al best lang, maar wil het nu wel echt door gaan zetten.

Mijn oog is gevallen op een SuperFish Aqua Expert 70 Zwart of Juwel Aquarium Primo 60 61x31x37 cm 60 l Zwart. Wat zouden jullie aanraden?

Ik vind platy's leuk, molly's, betta, guppy's, zwaarddragers en een corydora zou ik er ook graag in willen.

Ik ben ook in orienterende fase.
Mijn oog is gevallen op een 125 liter aquarium 81cm lang, +-36cm breed, 45 cm hoog.

Dus ga dit topic maar eens doorspitten. Aanschaf heeft geen haast :) en wil goed beginnen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:44

VanessaSH, heb je in die bak genoeg ruimte voor al die vissen? Het lijkt me zo klein, maar goed, misschien heb ik een vertekend beeld, want wij hebben een bak van 1.50 meter staan en daar kan alles echt alle kanten op.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:54

Goof schreef:
VanessaSH, heb je in die bak genoeg ruimte voor al die vissen? Het lijkt me zo klein, maar goed, misschien heb ik een vertekend beeld, want wij hebben een bak van 1.50 meter staan en daar kan alles echt alle kanten op.

Het is niet dat ik al die vissen wil, maar dat zijn wel de vissen die ik leuk vind. Ik heb het aquarium nog niet

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:16

VanessaSH schreef:
Hoi allemaal,

Welke bak je neemt ligt er aan wat jij mooi vind en wat je wilt houden! Ik zou zelf voor de grootste gaan haha

Platy's, molly's en guppen zijn natuurlijk enorme voortplanters. Dat is de rede dat ik enkel mannen guppen heb. Mooier en geen overvolle bak na een maand.
Als je een betta wilt moet je opletten dat deze niet met guppen kan.
Cory's kunnen bij heel veel visjes!

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:19

Dank je wel! Van guppy's wist ik dat die heel makkelijk zijn met voortplanten, die andere niet zo.
Maar kan ook natuurlijk 1 van het zelfde geslacht kiezen.

Nog een vraagje, zouden die aquariums op zo'n kast kunnen qua gewicht?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... 32EALw_wcB

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:21

Ik heb ook een ikea kast waar mijn bak op staat maar heb daar wel stijgerhouten planken op liggen want anders was die door gezakt

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:40

LoveUggs schreef:
Hoeveel liter is die bak?

Ik heb zelf de tetra ex 1200 plus en die doet het goed op mijn bak van 450 l.

Bij mij spookt nu heel erg de gedachte rond om alles de deur uit te doen.. Ik heb er simpel weg heel weinig tijd voor.. Maar twijfel heel erg, iets met bang zijn dat ik spijt krijg.. er zit zoveel geld in dat ding...

Ik heb ivm verhuizing idd mijn aquarium weg moeten doen.
Was 450 liter en geen interesse of voor zo'n laag bod dat het me meer moeite kostte om alles schoon te maken dan dat de hamer erin ging.

Het laatste is dus gebeurd, ik heb mijn aquarium weggegooid.
Eeuwig zonde maar fatsoenlijk geld krijg je er niet meer voor.

Nu heb ik nog onderdelen te koop, ook geen haan die daar naar kraait.
Prachtig LED systeem van Sera echt zo goed als nieuw over de €300 nieuw gekocht en nu krijg ik er nog niet eens €100 voor.
Verwarming ook, van Eheim... niemand die het wil hebben.

Denk er goed over na voordat je hem weg doet want je krijgt er bijna niets voor.

Voor diegene díe nog op zoek zijn naar verlichting, verwarming, osmose apparatuur... laat het me even weten ;-)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:43

Ik heb mijn aquarium gekocht voor 150.
Nu zitten er meer spullen bij, vissen, grond, planten noem maar op. Nieuwe pomp, laatst een nieuwe lamp.
Nu wil ik hem verkopen voor 150 terwijl er dus veel meer bij zit.
Maar dat lijkt niet te gaan lukken...

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:02

Bij mij kostte alles bij elkaar wel over de €1000.
Ik heb hem 3 jaar gehad ofzo en heb nu 35 euro gekregen voor de vissen, de rest weg kunnen gooien of staat nog te koop tegen hele lage waarde.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:13

Ik blijf t zo raar vinden dat de waarde van verkopen zo laag is gezien de nieuwwaarde van alle spullen! Zo dood zonde....

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:20

Tja, er is gewoon een enorm overaanbod doordat veel mensen na een paar maanden of een jaar toch weer uitgekeken zijn op de hobby/de boel niet op orde krijgen/het te veel geld vinden kosten.

Wat betreft de externe pomp Kanji91: Ik heb zowel een Eheim en een ander merk, en ga echt niet weer voor de eheim. Ontzettend gebruiksonvriendelijk. En ook zo'n externe vooral 2e hands kopen. Die krengen zijn nieuw echt ontzettend duur. Even nieuw filtermateriaal er in (van de vijverafdeling is vaak een stuk goedkoper dan van de aquariumafdeling) en gaan met die banaan. :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 02:28

Wat jammer, al die mensen die denken over/gaan stoppen!

Hier staat de bak net in te draaien met een klein stukje inrichting:

Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:32

Wat gaaf effect dat paarse licht!! Of is het een goedje? Haha

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:34

Nee we hebben rood en blauw LED-licht!

PanamaD