Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:42

erkend kweker nummer denk ik, is vrij gangbaar in België zoiets.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:00

Hoi allemaal,
Ik wilde graag mijn nieuwe kitten even voorstellen, Turbo. Een volle Maine coons.
Hij is nu 6 weken, met 13 weken mag ik hem ophalen (bij mn buurvrouw :D )

1 dag na geboorte heb ik ook foto's van maar die zijn niet zo duidelijk.
Op chronologische volgorde
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze laatste twee zijn van afgelopen week <3

Wat voor kleur ogen denken jullie dat hij zal krijgen?

Mocht er iemand interesse hebben, zijn twee andere broertje & zusje zijn nog over. :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:12

leuk he van die mooie rooie <3

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:23

Pluche_pluus; wat een dotje <3
Ohh zeg dat nu niet hihi. Wat voor kleurtjes?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:25

Erkenningsnummer, in belgie mag je geen honden of katten fokken en verkopen zonder dit nr en al zeker nu geen meer hebben die niet steriel zijn.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:37

lifaya schreef:
Bij mijn ouders onmogelijk gezien de katten daar naar buiten gaan. Mijn broertje heeft een kat die mijn katten haat dus ook geen optie.

Ik hoef overigens geen commentaar op "nalatigheid " etc. Ik heb de afgelopen weken/maanden ontzettend veel aan mijn hoofd gehad en wat nog steeds speelde en werk daarbij fulltime en onregelmatig. Ik heb de dierenarts gecontacteerd en hoop snel iets te horen over prijsopgave en hoe lang een kater moet revalideren van castratie, dus dat ik vrij kan nemen. Mocht ze dragend zijn, het zij zo. Laat ik ze beide testen op de noodzakelijke dingen en probeer ik daar het beste van de maken ;) kittens zullen geen tekort komen iig mochten die komen.

Overigens denk ik dat ze krols is omdat ze zo nu en dan wat rare geluiden maakt. Ze toont verder geen interesse in Tonic en is niet meer aanhankelijk dan anders.

Revalideren is iets wat mensen moeten doen na een ingrijpende operatie :o Voor een kater is het een vrij kleine operatie en die zal dezelfde avond al weer vrolijk zijn gang gaan alleen hij is nog 6 weken vruchtbaar!
De beste oplossing is om ze beide tegelijk te laten helpen zodat ze elkaar de dag van de operatie met rust laten en hij niet alsnog zonder zijn noten je poes bevrucht want je poes zal om de 3 weken zeker krols zijn!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:44

Yom schreef:
Stel je voor;

je staat op een wachtlijst voor een kitten en je mag komen kijken. Zou je het dan erg vinden als alle toekomstige kopers er tegelijk zijn en je op volgorde mag kiezen?

Lijk mij eigenlijk niet echt fijn, maar ik heb dus mensen op de wachtlijst maar ik heb niet heel veel tijd om ieder apart te laten komen.
Volgend weekend heb ik dus maar 1 middag/avond beschikbaar bijv. En ik wil het ook geen 4 weken laten duren voor die kopers voor ze weten of ze idd een kitten kunnen reserveren

Om hoeveel mensen zou het gaan?
Buiten dat zou ik nooit meerdere gegadigden tegelijk laten komen omdat je ze niet de juiste aandacht kan geven en nog belangrijker vanwege de grote infectiedruk die dat met zich meebrengt.
Ik zelf heb nooit meer als 2 bezoeken op een dag gehad en dan wilde ik ook niet dat ze rechtstreeks van een andere fokker kwamen,ze zijn nog zo teer en klein en een vervelende infectie is zo opgelopen.
Ik wil het kitten best voor mijn kopers in optie zetten na het eerste bezoek en als het van beide kanten klikt ook met het kitten maar pas na een tweede bezoek zet ik het kitten op gereserveerd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:51

Ik wil Ginger in de toekomst wel laten dekken door een Noorse Boskat dus die ga ik niet laten helpen. Ik denk eind dit jaar of begin volgend jaar. Vind het een beetje jammer dat er zo gepushed word dat ik haar moet laten helpen terwijl ik al meerdere keren heb aangegeven dat ik in de toekomst een nestje wil. Ik waardeer alle adviezen en tips maar ik heb geen zin in de hele tijd te horen dat ik een soort van misdaad verricht door er poes open te houden en te laten dekken. Alleen omdat er geen papieren bij haar zijn aangevraagd.

Wat een schattige rooie ma ik n coon kitten <3
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 24-01-16 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:52

ja ik ga toch maar voor 1 voor 1 dan kun je toch je beste keuze maken

Heb het ooit gehad dat kittenkopers wel iedere week wilde komen maar daar heb ik toch echt geen zin meer in :o

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:56

En als je teveel mensen hebt mss al screenen door privé situatie te vragen en hoe ze wonen etc en zo je voorkeuren als eerste laten komen dat je denkt dat is een klik

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:18

dat heb ik idd al gedaan :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:42

Lijkt me erg lastig als er zoveel liefhebbers zijn zeg om dan te kiezen

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:00

gelukkig is het tot nu toe altijd nog wel goed gegaan. Hoewel je natuurlijk nooit 100% zekerheid hebt

Maar ik vraag gewoon om eens te vertellen hoe de woonsituatie is en of er meer katten aanwezig zijn enzo. Dan krijg je reacties waar je al heel veel uit kunt halen. En bij meerdere reacties maar gewoon een voor een afhandelen en laten komen

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:38

meisje_ schreef:
Pluche_pluus; wat een dotje <3
Ohh zeg dat nu niet hihi. Wat voor kleurtjes?

Ik weet de officiële kleuren niet, maar 1 crème, 1 rode net zoals Turbo en 1 prachtig poesje. Die heeft witte pootjes, zwart vachtje met bruine vlekjes. Het is dat we echt een rode willen... Anders had ik het poesje genomen <3

Heb het geluk dat mijn buurvrouw nestje heeft, daar kan ik regelmatig even binnenlopen en spelen met ze.
Kan me voorstellen dat je geen zin heb om iedere week mensen op bezoek te hebben voor een kitty.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:43

hahaha zoals je de kleuren beschrijft lijkt het net alsof ik je buurvrouw ben :D

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:32

Yom schreef:
hahaha zoals je de kleuren beschrijft lijkt het net alsof ik je buurvrouw ben :D

Haha :D alleen woon ik niet in Helmond :')
Hele gezellige buurvrouw heb ik :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:46

Sorry heb al eeuwen niet meer gereageerd!!! Zo druk!!!
Het lukt me niet om alles bij te lezen maar ik zag wel schattige coontjes voorbij komen <3

Met Sammie gaat het hier zijn gangetje :)

Ben vandaag naar expo houten geweest, was de neocat show. Super veel verschillende rassen gezien. Zeer interessant en leuk!!!

Nog even mijn donder :))

Afbeelding

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:13

Hoi! Ik heb ook al heeel lang niet gereageerd. Heb wel telkens bijgelezen trouwens. :D

Inmiddels is mijn eigen cattery een feit, van de week ga ik de eerste tests aanvragen en ik ben me op dit moment veel in het verdiepen in de ziektes en in de genetica van de Bengaal. Ontzettend interessant maar ook een hoop ingewikkelde stof!

@Ruby1995: Oh wat leuk, was jij er ook? Stond je er zelf ook?

Ik ben gister ook naar Houten geweest als exposant, in de eerste instantie met beide poezen, maar Nova (mijn zilver bengaal) was al zo gestrest bij binnenkomst dat ze me bij de vetcheck al een haal gaf toen ik haar uit de reismand moest halen (en dat doet ze normaal echt nooit!) dat ik direct heb besloten haar weer terug naar huis te sturen (mijn vriend reed gelukkig toch al heen en weer). Als ze zo gestrest is is het me niks waard, ook al bleven andere mensen maar zeggen 'ach, probeer het toch'. Terra was weer even relaxed als altijd, die keek vooral lekker rond en was alleen erg gespannen bij het keuren zelf. Tja, dan sta je daar ook ineens als ukkie 20 minuten op de arm te wachten terwijl er 40 verschillende katten op zo'n 10cm afstand van je langs lopen. Dat was even erg spannend :)) maar uiteindelijk heeft ze het super gedaan en een uitmuntend behaald. Hartstikke trots en op uiterlijk dus geschikt voor de fok!

Terra in d'r mega showkooi: (Ik kreeg een kooi extra omdat er kennelijk kooien over waren, en uiteindelijk was ze in haar eentje dus volgens mij had ze de meest ruimte van alle katten bij de show haha)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:50

Netjes! En wat een lekker grote kooi

Pff Boris begon op de bak zijn behoefte te doen , afgeleid en sprong eraf. Even later ging hij sleetje rijden op de grond en allemaal stront , kont zit eronder en weet even geen raad . Afvegen blieft hij niet :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:54

In z'n nekvel pakken en even 2 tellen onder de douche :j Of in de wasbak als dat makkelijker is. Dan ben je er het snelst weer vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:11

Gelukt he pff := , wat een dramaqueen :+ . Nu huis snel zuigen en dweilen voelt goor nu

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:01

Rebecca schreef:
Netjes! En wat een lekker grote kooi

Pff Boris begon op de bak zijn behoefte te doen , afgeleid en sprong eraf. Even later ging hij sleetje rijden op de grond en allemaal stront , kont zit eronder en weet even geen raad . Afvegen blieft hij niet :+

:') haha sorry :D
Even nat billendoekje erlangs halen of nat washandje ofzo?
Poep op de vloer met nat stuk keukenrol schoonmaken.

Heb een labrador pup in huis gehad, die poepte dagelijks zijn bench onder en vrat de helft zelf op. Pro in poep opruimen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:04

Brrr :') heb hem onder zijn favoriete kraan gedaan met zijn poeperd. Hij ligt nu zielig bij me , vloer gedweild (pikzwart water :') , ik dweil amper ) . Ben tevreden nu

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:13

@Jodie, nee zelf stond ik er niet, mijn kat is (helaas) een kruising tussen rassen...
Maar het was wel super interessant en leuk en zal zeker de volgende keer weer gaan!
Jouw kat heb ik niet gezien volgens mij..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:16

Hij vond gewoon dat je moet dweilen. :))