Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:30

Vanochtend heb ik een normaal rondje gedaan, maar ik merkte al wel dat hij het warm had. Net hebben we even een klein rondje in het park hier tegenover gedaan en voor de rest ligt hij binnen voor pampus.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:39

Wij doen overdag hooguit het rondje om de kerk of 'plasje, poepje, terug naar huis'.
En dan gaat Mahdutje in de buggy mee of blijft thuis omdat die anders bezwijkt.
De langere rondes doen we 's nachts en/of 's morgens heel vroeg, waarbij het nog afhangt vd temperatuur of de buggy meegaat of dat Mahdutje de hele wandeling zelf loopt.

Overdag liggen we lekker voor de ventilatoren, krijgen ze een bevroren likmat oid en doen we zo min mogelijk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:39

Hier ook vroeg er uit voor een iets langer ochtendrondje als normaal voor 7 uur. Vanmorgen was dat eigenlijk al aan de late kant.
Dan eten met extra vocht en moest hij wel mee naar stal, ook zo vroeg mogelijk. Daar leg ik hem uit zelfbescherming vast in de koele schuur waar hij me wel kan zien. Zorgen dat ik alleen het nodige doe, Fitz nog heel even pootje baden in het meer en weer naar huis. In de tuin zijn de tegels koel tot ongeveer 13 uur, dan gaat hij naar binnen. Binnen staat de vloerkoeling aan en heeft hij een koelmat, al ligt hij er meestal naast.
We doen tussendoor hele korte plasrondjes (5 a 10 minuten) en pas rond 21 uur gaan we nog een lange ronde doen. Was gisteren voor het mooie wat te warm nog maar hij kan onderweg wel even poten en buik koelen in het water (hij mag nu even niet zwemmen).
Hij houdt dat goed uit en is gewoon tevreden. Slaapt vooral veel en heeft niet zoveel behoefte aan activiteit.

Na een plasloopje bied ik een kommetje met wat aangelengde bottenbouillon aan zodat hij zeker weten drinkt.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:50

Hier veel hetzelfde als voorgangers. Verder heb ik een lijstje van plekken waar we overdag eventueel in de schaduw kunnen lopen (bos/pad met bomenhaag). Daar rij ik dan met de auto naartoe.

Thuis houden we zo veel mogelijk gordijnen/rolluiken dicht zodat het ook niet te erg opwarmt. Nori vindt het ook fijn om buiten in de schaduw te liggen waar het een beetje doorwaait.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:11

Welkom in Nederland. Zo regenen we weg en zo smelten we.
Arme honden zijn het helemaal niet gewend zo een grote verschillen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:12

Mijn Finse Lap vindt het ook erg zwaar met z'n dikke vacht. Maar hij rent nog steeds graag, dus ik moet hem zelf wat afremmen en heb vandaag alleen in de ochtend en avond gewandeld.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:35

Onze honden vonden het ook erg warm vandaag, hebben veel geslapen. Toen de warmte wat wegtrok hebben ze samen in de tuin gespeeld.
Novi kon vliegen :')

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:52

Hier spelen de honden s morgens in de tuin en daarna slapen ze ongeveer de hele dag.
Zelfs de pup gaat braaf mee in het ritme van de volwassen honden.

Ik heb een hondenuitlaatservice en met deze warmte kort ik de wandelingen ook altijd in. Een uur wandelen is echt veel te veel van het goede.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:01

Tadaa! De gate staat! Ik vond het best een gedoe en had het zeker in m'n eentje niet kunnen doen, en wellicht was gisteren om 14u ook niet het meest verstandige moment, maar toen heb ik het grootste gedeelte met m'n broertje kunnen doen. Vanochtend heb ik het zelf afgemaakt en zag ik bij stap 10 dat ik bij stap 3 de verkeerde schroeven had gebruikt -O-

Halve ding dus weer uit elkaar om erbij te kunnen, Zweden en bouwpakketten...

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:41

Dat ziet er toch niet zo stevig uit? Door de open constructie bovenaan lijkt het alsof bij impact die stangen gewoon zo door zullen buigen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:44

Little_Gift schreef:
Dat ziet er toch niet zo stevig uit? Door de open constructie bovenaan lijkt het alsof bij impact die stangen gewoon zo door zullen buigen?

Dat is met deze benches onmogelijk, dit merk komt als beste uit de crashtest.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:47

Ik heb eenzelfde soort bench maar dan de volledige versie, met geperst hout en aluminium deuren enz... Ik dacht dat dit nog altijd de stevigste en veiligste waren?
Net omwille van het geperst hout dat voorkomt dat de aluminium delen kunnen samengeperst worden?

Edit: deze...
Schmidt, op maat laten maken en tot in België gebracht door de fabrikant zelf...

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:53

Little_Gift schreef:
Ik heb eenzelfde soort bench maar dan de volledige versie, met geperst hout en aluminium deuren enz... Ik dacht dat dit nog altijd de stevigste en veiligste waren?
Net omwille van het geperst hout dat voorkomt dat de aluminium delen kunnen samengeperst worden?

Edit: deze...
Schmidt, op maat laten maken en tot in België gebracht door de fabrikant zelf...

[ [url=m/SkQrgr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat om de constructie op de bodem bij deze bench, die is vrijwel onmogelijk om te buigen. Dat is hetzelfde met het merk dat jij vermoedelijk hebt, alleen jij hebt dezelfde constructie aan de bovenkant. Het zou ook mijn voorkeur hebben, maar deze benches zijn vrijwel onmogelijk op te crashen.

Vorige week kwam er nog een foto op FB voorbij waar zo'n soort bench nog heel was.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:01

Het is echt stevig spul hoor Little_Gift, achter het rek zit aan de onderkant nog een heel stuk wat doorloopt tot de achterkant van de achterbank, en het geheel is aan de voor- en achterkant vastgezet met spanbanden aan de ringen in de kofferbak.
Om het helemaal af te maken komt er dus ook nog een rek achter de hoofdsteunen van de achterbank, en nog een tussenschot om de kofferbak op te splitsen, allemaal gecrashtest (zeg je dat zo?) en van het zelfde merk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:45

Ok duidelijk... Dank voor de info!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:56

Hier een nieuwe aanwinst, sinds gisteren.

Helaas zal ik over niet al te lange tijd afscheid moeten gaan nemen van mijn Duitse Herder, mijn Beagle is inmiddels ook 16,5 jaar. Ik had mijn Duitse Herder altijd een speelmaatje beloofd, maarja haar grote broer ging maar niet dood. ;) En tevens ook om zelf niet in een gat te vallen.

Afijn, zoeken, kijken. Pup wilde ik mijn oude man ook niet aandoen en zag ik zelf ook niet zo zitten en toen zag ik een herplaatser van 8,5 maand, een Beagle x Poedel en ik was verkocht. Ik ga er zó mee afzien, heerlijk! :D Hij is nu alleen met de franse slag kort geschoren door vorige eigenaresse.

Afbeelding

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:49

Welkom!
Ziet er uit alsof je andere honden hem al helemaal accepteren, wat fijn. En ach, zijn haar groeit wel weer aan en met een goede trimsalon is dat vast te redden. :j

Ondertussen genieten wij nog een paar dagen van ons camperleven in Noorwegen <3 . Vidar vindt het geweldig en wil graag permanent een camper hondje worden haha. We zullen allemaal wel weer even moeten landen als we volgende week weer in Nederland zijn :')

Afbeelding
Uitzicht vanuit de camper bij Lillehammer.

Afbeelding
Genietende Snorrie.

Afbeelding
Vidar mag heel soms even op bed, maar vanochtend had hij bedacht dat hij wel mijn schoen kon stelen en mijn plek in bed kon inpikken. _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 15:53

Welkom MiepMiept! Wat een aparte kruising haha. Maar ziet er leuk uit!

Ohh geniet er nog even van Pippa13 & Vidar. Het ziet er heerlijk uit <3

Wij zijn vanochtend weer thuis gekomen uit Schotland. Evi vond dat kamperen ook echt heerlijk. Ze was alweer zoveel relaxter dan vorige zomer (toen was ze ook nog wel echt jong haha). Ze ging nu heerlijk in het gras diep liggen slapen. 3 campings gehad maar ze paste zich telkens weer zo makkelijk aan. Echt zo heerlijk.

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 17:44

Wat een heerlijke fotos weer!

Hier helaas minder goed nieuws. Freek liep gistermiddag na het wandelen ineens met zijn kopje scheef en had duidelijk last van zijn oor. Even aangekeken (was ook al later in de middag), maar vanochtend had hij er nog steeds last van. Ik was zelf paarden kijken, dus mijn vriend is met hem naar de dierenarts geweest. Ze konden niets zien maar vermoedde een grasaar. Onder een roesje hebben ze een vrij grote grasaar verwijderd.

Arme kereltje is helemaal suf en zielig :knuffel:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:50

Ach, arme Freek! Je kunt nog zo goed opletten met die poedersuiker grasaren maar het is helaas zo gebeurd. Hebben er helaas ook ervaring mee. Arya heeft ook al eens een roesje gehad toen ze jonger was, en toen hebben ze stukjes grasaar uit het oor kunnen plukken. Gelukkig zijn ze meestal wel vrij snel weer ervan bovenop - zeker als je er snel bij bent. Dus morgen zal hij alweer een stuk beter zijn. Beterschap!

Heerlijke foto’s weer Pippa, ultiem genieten!

En jammer dat voor jullie het avontuur ook alweer erop zit xSannee. Super fijn dat Evi zich zo goed heeft aangepast, dat is zoveel waard voor je eigen genot tijdens zo’n trip.

Sorry, ik krijg het niet geregeld om echt op alles te reageren.

Hier zijn we met Arya bijna klaar met een flinke AB kuur. Die had helaas - of goddank, aangezien het geen Giardia is - een ontsteking in de darmen. De AB is echt heel goed en snel aangeslagen, dus hopelijk dat het ook helemaal en goed weg is wanneer we klaar zijn ermee - na morgen. Aangezien ze ook echt wel herkenbare Giardia klachten had, kneep ik hem wel echt even, maar die dans zijn we ontsprongen pff. Nu is een AB kuur ook niet grappig, maar vond ik in dit geval wel echt de betere van de 2 kwaden :')

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 23:11

Wat sneu voor Freek! Gelukkig hebben ze hem kunnen verwijderen.
En wat fijn dat de AB bij Arya aanslaat, hopelijk is ze weer snel de oude! <3

Ik kom weer even onder mijn meeleessteen vandaan. (Overigens wel heel leuk om te volgen hoe jullie hondjes groeien!)

Die van ons is nu de 8 maanden gepasseerd en is al zo'n 1,5e maand vreselijk oost Indisch doof :')
Verschrikkelijk. Gelukkig heeft hij ook nog wat leuke momentjes, maar hij maakt het ons zeker niet makkelijk. Hij hoeft niet vaak alleen thuis te blijven, maar met de keren dat hij alleen thuis blijft hebben we dit nu uitgebreid naar max 3 uur. Nu is hij sinds deze week begonnen met slopen. Waar we eerst alles in huis konden laten liggen, nog nooit iets hebben hoeven opruimen (behalve onze sokken :') ), eet en sloopt hij letterlijk alles. Vrijdag heb ik al met hem bij de da gezeten om hem te laten braken, en ik kom nu thuis en weer het hele huis ligt overhoop. En dat terwijl hij maar een uurtje alleen is geweest.. :(
Hebben jullie honden ook deze sloop fase gehad? En hoe lang heeft dat geduurd?

Het monster in kwestie *-:) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:35

Het is een erg knappe jonge hond geworden! Heb je een camera in huis? Dan kun je zien wat hij precies doet. Misschien is hij helemaal niet zo relaxed met alleen laten en uit zich dat in frustratie en slopen. En hoe zit het met zijn basisbehoeften? Genoeg beweging, uitdaging en hersenwerk?
Sloopt hij ook als hij in de bench zit, of is er een mogelijkheid om hem in bijvoorbeeld de bijkeuken te doen waar hij weinig kan slopen?

Ik denk dat je weer even helemaal terug naar het begin moet. Even opnieuw opbouwen en kijken of hij wel oké is met alleen zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:37

Ik sluit me bij Pippa aan ja.

Hebben jullie een camera staan thuis en ook gekeken Hoe hij er altijd onder is wanneer jullie tot max 3u weg zijn? Dit klinkt echt heel erg als verlatingsangst en ik zou hier zsm mee terug naar basis gaan en opnieuw mee gaan opbouwen. Gezien de leeftijd is dit nu echt een periode waarin dit weer kan opspelen sowieso, maar ook omdat hij niet vaak alleen is en dan wel tot max 3u e.d. kan dit toch echt te veel zijn juist omdat het niet structureel is (opgebouwd?). Misschien dat dit ook wel al een langere tijd aan’t opbouwen is ook, die onrust/onzekerheid/angst. Mocht je nog geen camera hebben zou ik die aanschaffen zodat je alles in de gaten kunt houden en dan echt heel goed opnieuw gaan opbouwen, vanaf de basis.

Ik zou voor nu dan sowieso ook kijken dat hij weer een afgezet stuk in huis krijgt, de vrijheid niet meer heeft om iets te kunnen slopen - zeker als het zover komt zelfs dat er bij de DA gebraakt moet worden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 09:37

Hier niet van zulke sloopfases gehad. Sowieso kies ik o.a. daarom voor een bench of ren.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:49

Jip had zo'n bekende sloopfase. Hij ging toendertijd weer terug de bench in, dat was eigenlijk de enigste oplossing ervoor.