Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitjeJarig

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 07:47

Ze is al bijna uit dit tuig gegroeid _O-

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:23

@Kaus en Kiwi, weten jullie toevallig of die brokken van Brit ook in een winkel te halen zijn?

Dank jullie wel allemaal voor het mee denken :o

kiwiwitjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 08:47

Kiimm_ schreef:
@Kaus en Kiwi, weten jullie toevallig of die brokken van Brit ook in een winkel te halen zijn?

Dank jullie wel allemaal voor het mee denken :o

Ja ik geloof dat de discus ze verkoopt. En anders even bij hier kijken

https://www.brit-petfood.be/index.php/verdeelpunten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:44

Ja ik vind de groep ook wel te groot.
Ik wacht zaterdag even af, anders kijk ik even verder.

@Kiwiwitje:
Ahh knappe meid!

Wat betreft eten: Onze vorige hond was een slechte eter en deze begint ookal.
Wat voeren jullie? Brokken? (vers)Vlees? of een combinatie?
Junior zou volgens de fokker nu 4x 40 gram moeten eten, maar als ik hem niet voer eet hij maar de helft.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:18

Misschien dat ze de groep zelf al splitsen, wie weet. Ben benieuwd.

Wij gaven tot iets langer als het eerste jaar brok: gingen van Royal Canin wat we van de fokker mee kregen naar Wolf of Wilderness en zijn blijven plakken bij Edgard & Cooper. Vorig jaar over gegaan op volledig KVV en daar doet ze het heel goed op dus voor mij hopelijk niks anders meer haha. Mocht er ooit een pup bij komen, ga ik meteen op volledig KVV over ermee - bij onze fokster kreeg Arya brok en vlees toen ze jong was, afgewisseld en om te wennen, maar mijn voorkeur ging sowieso wel altijd uit naar kvv dus sinds ik nu over ben naar KVV zie ik het nut van brok ernaast voeren ook niet meer in omdat ze met het menu wat ze heeft gewoon uitgebalanceerd gevoerd wordt en brok overbodig wordt.

Een pup die pas net thuis is, kan in het begin sowieso wel wat slechter eten- er is natuurlijk veel om aan te wennen, etc. Dat is niet heel gek, dus daar zou ik me nog niet zoveel zorgen over maken. Wel zou ik stoppen met uit de hand voeren; Met uit de hand voeren stimuleer je dit 'probleempje' met pech alleen maar en zeker op deze leeftijd wil je dat niet aanwennen. Probeer de brok eens te mengen met wat lauw water; dat het een beetje een prakje wordt en hiermee komen gelijk ook meer geuren vrij en wordt het voor veel honden net wat aantrekkelijker om te eten. Zijn het telkens specifieke voerbeurten/tijden waarop slechter gegeten wordt? Anders zou je daar nog eens wat mee kunnen schuiven. Sommige honden en ook zeker pups vinden afwisselen in Hoe het wordt aangeboden ook wel leuk, interessanter en uitdagender. Niet elk individu hoor, maar het is wel iets waar je tzt misschien nog iets mee kunt.

*Arya kreeg een deel van de voerbeurten bv in een snuffel mat aangeboden of een slow Feeder of voer balletje; ook voor pups zijn daar laagdrempelige varianten van te vinden - hier moet je ze wel even aan laten wennen en in begeleiden in het begin om frustratie te voorkomen. Maar als ze het linkje eenmaal gelegd hebben, vinden veel honden het heel leuk. Maar voor nu zou ik dus eerst het aanlengen met water eens proberen en kijken of dat de zin in eten wat opwekt en eventueel kijken of er structureel misschien iets opvalt en je daar iets mee kunt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:44

Jaxx 11 maand.
Spoiler:
Oké, over 6 dagen eigenlijk

Afbeelding

kiwiwitjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 11:39

Zonnebloem92 schreef:
Ja ik vind de groep ook wel te groot.
Ik wacht zaterdag even af, anders kijk ik even verder.

@Kiwiwitje:
Ahh knappe meid!

Wat betreft eten: Onze vorige hond was een slechte eter en deze begint ookal.
Wat voeren jullie? Brokken? (vers)Vlees? of een combinatie?
Junior zou volgens de fokker nu 4x 40 gram moeten eten, maar als ik hem niet voer eet hij maar de helft.
mijn pups zijn in t nest vreetzakken maar als ze verhuisd zijn eten ze allemaal minder.
Hier werkt een lepeltje blikvoer, lepeltje yoghurt etc vaak.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:39

JesdaJinn schreef:
Jaxx 11 maand.
Spoiler:
Oké, over 6 dagen eigenlijk

[ [url=m/6IDNB7.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:15

Ik vind de groep ook erg groot ik wil altijd maar Max 4 pups in de les ze zijn veel te jong om lang te laten wachten dus liever kleine groep en korte les

Hier hebben de meisjes gister een stukje parcours gelopen van Mila haar hoopers les 2 poortjes een om en weer terug dat deden of ze nooit wat anders gedaan hadden! Ik wilde graag met hun naar puppy cursus omdat ik graag iemand van buiten af wilde hebben die mee keek maar ze gaan nu gewoon naar de soort van basis omdat ze eigenlijk teveel kennen voor de puppy cursus.

Kiwiwitje wat een knappie die envie z’n heerlijke snoet! Welk maat tuig heb jij? Ik heb nu de tuigen van Mila gebruikt maar hun zijn met 10 weken al groter als Mila met 4 maanden … deze zijn super maar Raya is echt een water ratje dus ik wil voor de copenhagen air kijken …

Hier eten ze gelukkig goed al is Raya wat kieskeuriger als haar zus die wilt het liefst alleen iets waar pens in zit de energieque gaat er ook wel goed in dus ik wissel wat af mijn pups hebben vanaf dat ze vast konden eten alleen KVV gekregen ik heb iedereen ook zoveel mogelijk meegegeven hoe goed ze het erop deden en op 1 na wordt dat advies goed opgevolgd die eten nog gelukkig goed. Eentje is bij een chef met een eigen restaurant terecht gekomen en krijgt dus echt vers vers dus die is helemaal gelukkig!

Vlooien zijn echt verschrikkelijk hopelijk is het snel opgelost!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:39

Hier wel meegelezen maar geen puf voor een bijlees post gehad. Chihuahua kreeg na 1,5 week flinke koorts en ontsteking na poot amputatie dus druk druk druk en flink bezig geweest. Ook gesprongen adertje dus veel bloed. Gaat nu weer goed morgen hechtingen eruit

Ivy alweer 32 weken en 32 kilo. Eind volgende week voor eerst mee op vakantie met de camper, heel benieuwd hoe dat zal gaan. De andere twee zijn het gewend maar voor beide eerste x op drie poten. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:52

Ik heb mijn verzorgster toch nog even geappt over de puppcursus, aangezien zij 1 van de personen is die de cursus geeft.
En de groep wordt inderdaad gesplitst in groepjes van 4. Gelukkig geen 14 onrustige honden en lang wachten.

Ahh wat sneu voor de Chihuahua Marlis, gelukkig gaat het nu wel weer goed!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:45

Beter wat kleinere groepjes.
Hier tegenwoordig vrij grote groepen, IV is der geduld vaak snel kwijt als ze lang moet wachten. Dus dan zelf paar commando's geven.

kiwiwitjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 14:49

candalisa schreef:
Ik vind de groep ook erg groot ik wil altijd maar Max 4 pups in de les ze zijn veel te jong om lang te laten wachten dus liever kleine groep en korte les

Hier hebben de meisjes gister een stukje parcours gelopen van Mila haar hoopers les 2 poortjes een om en weer terug dat deden of ze nooit wat anders gedaan hadden! Ik wilde graag met hun naar puppy cursus omdat ik graag iemand van buiten af wilde hebben die mee keek maar ze gaan nu gewoon naar de soort van basis omdat ze eigenlijk teveel kennen voor de puppy cursus.

Kiwiwitje wat een knappie die envie z’n heerlijke snoet! Welk maat tuig heb jij? Ik heb nu de tuigen van Mila gebruikt maar hun zijn met 10 weken al groter als Mila met 4 maanden … deze zijn super maar Raya is echt een water ratje dus ik wil voor de copenhagen air kijken …

Hier eten ze gelukkig goed al is Raya wat kieskeuriger als haar zus die wilt het liefst alleen iets waar pens in zit de energieque gaat er ook wel goed in dus ik wissel wat af mijn pups hebben vanaf dat ze vast konden eten alleen KVV gekregen ik heb iedereen ook zoveel mogelijk meegegeven hoe goed ze het erop deden en op 1 na wordt dat advies goed opgevolgd die eten nog gelukkig goed. Eentje is bij een chef met een eigen restaurant terecht gekomen en krijgt dus echt vers vers dus die is helemaal gelukkig!

Vlooien zijn echt verschrikkelijk hopelijk is het snel opgelost!

Envie heeft nu de XS aan. En ze kan nog wel een paar weken met deze doen. Kan hem nog verstellen.
Ik weet eigenlijk niet waar je zit. Maar tm M heb ik alle maten van mn eigen hondjes thuis liggen als je wil passen. :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:49

Kaus schreef:
Wat een pech Nicky! Ik zou persoonlijk wel naar die wedstrijd durven, vlooien zitten over het algemeen niet op mensen. Even schone broek en jas mee en omwisselen voordat je in de auto van je broer gaat zitten. En naar mijn ervaring draag je vlooien ook echt niet zo makkelijk over. Ik heb een tijd gewoond in een huis dat letterlijk VOL met vlooien zat. Regelmatig de hond van mijn moeder op bezoek gehad en van te voren een pipetje gegeven. Die heeft nooit vlooien gekregen van zijn bezoekjes.

Ik zou ook wel durven gaan, want die vlooien neem je echt niet zomaar mee hoor. Ander ha d ik ten tijde van het werken bij de DA elke week wel vlooien mee naar huis genomen, is me nog nooit gelukt. Zelfs niet na een logeerpartijtje bij 1 van de dierenartsen thuis, waar dus wel vlooien waren.
Ik zou zeggen, ga niet uitgebreid met andere honden knuffelen en ik zie geen risico, je neemt tenslotte een hond uit een ander huis mee, met zelf schone kleren aan, zou niet weten wat je zou kunnen besmetten.

Kiimm, dat zijn nog beste hoeveelheden hoor. Roetsj krijgt (ook op dieet) nu maar 2 x 115 gram vlees, aangevuld met een supplement (voor honden die weinig vlees/brok krijgen) en groenten (sperzieboontjes, wortels of komkommer over het algemeen, aangezien de groenteworsten steeds op waren).

Kiwi, wat een knapperd wordt het zeg!
En die grote puppy's zijn inmiddels echt wel pup af zeg! :O

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:53

Ik vind het echt absurd dat jullie zo makkelijk over vlooien denken. :=

Als ik over een week of twee vlooien zou hebben en weten dat iemand op wedstrijd was die kampt met een vlooienplaag zou ik die echt publiekelijk aan de schandpaal hangen. :+

Met zes honden & vier katten zijn dat geen leuke grapjes. Doe me dan maar zoals Curse die meteen appte terwijl daar het risico echt nihil was omdat ze geen actieve plaag had.

Is hetzelfde als met kennelhoest en die ooginfectie toen. "Zal wel meevallen", nog geen twee weken later waren en kennelhoest en ooginfectie gevallen met de bosjes.

Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben in ieder geval. :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:21

Kiwiwitje ik zit in Wijchen bij nijmegen :j
Ok dan zijn ze redelijk ruim volgens mij ik heb nu een m en Mila draagt een L al zou ze nog net een m passen maar dan vind ik hem minder mooi zitten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 18:41

Wat zijn ze groooot. Weg puppy _O-
Mocht je de air in M of S willen passen geef maar een gil. We zitten vlak bij den bosch. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:02

Wat worden ze groot zeg alle pups

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:24

@Jesdajinn Knappe Jaxx, blij hoofd

@Marlis mooie hond is Ivy

@zonnebloem dat is fijn wat kleinere groepjes!

@candalisa mooie tuigen bij de pups, wat worden ze alweer groot :)

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:09

Wat zijn ze al groot candalisa!

@Marlis wat balen zeg! Spannend hoe dat gaat met 2x 3 poters en je knappe dame... 32 weken en 32kg wat grappig!

@JJ wat is Jaxx toch knap <3

Ieuuww vlooien krijg er gewoon de kriebels van.. hebben ze tijd terug bij mama gehad, en waren daar met Woody zag ze over zijn neus lopen echt supernaar.. thuis nog n keer behandeld en alles goed uitgewassen en gezogen maar het lijkt alsof ze ook nooit mee naar huis zijn gegaan.. Maar idd ik heb dan zoiets van better safe then sorry.

Hier vandaag weer eens bij de fokker geweest, woody vind het trimmen prima.. en genoot er stiekem ook wel van! Woody is ook alweer 10,5mnd!

Woody eet nu een maand ongeveer wat minder, hij eet soms paar dagen goed, zo weer paar dagen slecht.. Maar hij is prima op gewicht hij schommelt tussen de 20-21kg, gewoon goed ribben voelbaar met klein laagje vet. Dus hij zal t niet nodig hebben :D

Afbeelding

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:18

Mooi getrimd weer :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:10

@Candalisa. Cody heeft van DC air maat L. Mogelijk dat het wat inzicht geeft :o

@JesdaJinn, wat is Jaxx knap! <3

@Marlis, Ivy is ook al zo mooi geworden <3

@meisie94, Woody ziet er goed uit :)

Ik lees goede verhalen over hondenbrokken van het merk Carnis en Smolke. Ik vind het toch elke keer weer lastig die hele voerkwestie.. :roll:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:02

Wat ziet Woody er mooi uit na het trimmen, knappe man.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:17

Nicky91
Hè, bah, wat een ellende die vlooien .. hopelijk zijn jullie er snel van af!

Zonnebloem92
Knappe Junior! Onze cursus groep bestaat uit maximaal 6 honden.

Kiwiwitje
Ze groeit hard zeg!

JesdaJinn
Knappe Jax! <3

Marlis
Ivy groeit hard zeg, mooie hond!

Meisie94
Wat een verschil zeg van voor en na het trimmen. :D

Ik ben opzoek naar een dikkere deken voor in Kiwi haar bench.
Ze heeft nu er nu een dun fleece dekentje in liggen maar gezien de koudere dagen er aan komen, mag het dekentje ook wel wat dikker.
Iemand tips? :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:35

Ik zou het bijna vergeten te vertellen. We zijn vandaag naar de opvang geweest en heb moeten chanteren met hun toegangspas :') Maar we hebben Cody zijn paspoort terug :o