Inmiddels hebben mijn 2 meiden beide 3 biggetjes in totaal 2 heren en 4 dames. Mocht je interesse hebben in een california gezinsuitbreiding mag je een pb doen
Zij hahahha en ja ze vindt zichzelf ook hier prima zitten
Isabonny
Geplaatst: 26-08-20 19:43
Ah, een caviatopic! Ik wist wel dat zoiets hier ook te vinden moest zijn .
Sinds een week hebben wij 2 cavia's geadopteerd uit een opvang. Tevens 2 tijdelijk opgevangen i.v.m. een besmettelijke ziekte die er heerst onder de caafjes en we zo de eigenaresse wat konden ontlasten. De 2 dames (logeetjes) en 2 heren (de blijvers) hebben gelukkig nog geen ziekteverschijnselen vertoond en ik ga er dan ook van uit dat ze niks onder de leden hebben.
Ze worden hier lekker in de watten gelegd en goed verwend met verse groenten en fruit. Mijn dochter heeft al lijstjes gemaakt wat ze absoluut niet mogen eten en wat wel. Erg handig, want je zou per ongeluk eens rabarber voeren , omdat we die hier in de wei hebben staan.
Maar zo heb ik dus ook citroenmunt in de tuin staan en ik kan nergens vinden of ze dat wel of niet mogen. Ik zie wel dat ze munt mogen, maar dat is toch iets heel anders dan citroenmunt. Weet iemand of ze dat mogen? Zou namelijk fijn zijn, want die plant overwoekerd inmiddels mijn tuin en ik vind het zonde om het allemaal te snoeien en weg te gooien. Ik heb al potten vol gedroogd, weggegeven e.d.
NAIWHL
Geplaatst: 26-08-20 20:33
Ik mis toch een beetje de vacht Cinnepin
En is lees even mee Isabonny. Hier krijgen ze vooral wortel, komkommer, paprika en hooi. En natuurlijk alles wat ze zelf grazen en een paar korrels.
Ik zal Roe en Teigetje even voorstellen: Voorste is Teigetje en de achterste is Roe (van Poeh beer) Teigetje heeft dus ook de zwarte vlekken.
Ik wil ze lekker tam maken en omdat ze de rest van de tijd vooral buiten in de stal en weide (nu eerst nog even de stal) zullen zitten, mochten ze vandaag even meehelpen met mijn werk:
Heb daarna van de fleece deken een tent voor ze gemaakt: Op gegeven moment hoorde ik een hoop gesmak en werd de paprika verorbert.
En vanavond/eind van de middag kon dochterlief niet langer wachten en was zielsgelukkig:
Het is echt een dierenvriendin. Ze mochten uiteindelijk wel weer terug naar hun eigen huisje.
melody7
Geplaatst: 26-08-20 20:58
Wat een schatjes NAIWHL!
Skinnies vind ik wel grappig, maar dan toch liever met een donkere huid
De california babies zijn ook super mooi!
Ik heb even een lijstje opgediept dat ik een keer op Instagram heb geplaatst, misschien staat er nog wat nieuws tussen:
Citroenmunt durf ik dan weer niet te zeggen. Ik geef ze wel eens munt uit de tuin, maar ik weet eigenlijk niet welke munt dat is.
Zo, na veel telefoonproblemen waardoor internetten en überhaupt alles op de telefoon een drama was ben ik weer terug. Bijlezen heb ik via de laptop gedaan, typen moest ik voor opstaan en daar had ik geen zin in.
Anyway, ik zie weer veel leuke foto's voorbijkomen Zoals het ernaar uit ziet komen er twee jonge zeugjes van Zimbabwe hier wonen. Die nakers vind ik zelf iets minder, maar das een kwestie van smaak. Teigetje en Roe (is dat niet van Kanga en Roe?) zijn schattig. Las dat de dames van Amy ruzie hadden naar dat dat weer is opgelost.
Teigetje en Roe zijn inderdaad van Kanga. En winnie de pooh. Gezien Pooh al Pooh heet en ik zelf de namen mocht kiezen voor de stamboom vond ik deze wel leuk toepasselijk.
Ik hou van thema’s. Zo zijn de kippen zijn naar Paulus de Boskabouter hoorspelen vernoemd
Ik heb mijn dames ook een soort van thema gegeven maar of ik het doortrek naar nieuwe cavia's weet ik nog niet. Mijn meiden heten Willow en Meadow, ik hoorde ze in dat nummer vd hunger games en vond het gewoon mooie namen. Ik hou zowiezo van aparte namen die je niet overal hoort, mijn honden heten bijvoorbeeld Mahdu en Dívka.
Mooie namen voor je honden ook. Willow en Meadow vind ik ook mooi trouwens.
Hier Armani, Zoeshi en Turbo voor de honden. Die gaan nog wel.
De kippen heten Reintje, Wipper, Woelebasje en Eucalypta. We hadden eerst ook een Krakras, Salomo en Oehoeboeroe, maar die zijn helaas dood.
De konijnen heten heel saai Crispy en Hanna. Al Voorzien in de opvang met hun namen.
amy_leftover
Geplaatst: 27-08-20 19:34
@ lor1: hoe is het met jouw dames? Dijen ze al flink uit? @ naiwhl: wat een creatieve namen... oehoeboeroe
lor1_1984
Geplaatst: 27-08-20 19:55
Qua gewicht durf ik het niet te zeggen, nieuwe keukenweegschaal is besteld en komt eerdaags binnen. Qua formaat zijn ze flink gegroeid van net geen handgrootte qua lengte naar bijna 1,5 handgrootte. Op aanraden van een voormalige fokker heb ik de buikjes gevoeld. Ik voelde bij Willow twee bollen en bij Meadow 3, heb geen beweging gevoeld maar dat kan mijn onervarenheid zijn. Als ze normaal tot uitgestrekt zitten zie je van buitenaf niet echt iets maar zitten ze wat meer in elkaar gepropt dan steken de buikjes flink uit. Ik hou voor de zekerheid nog een slag om de arm. Volgens mijn berekening zouden ze tussen de 9e en de 25e moeten bevallen als er wat in zit, uitgaande van de vroegst mogelijke en de laatst mogelijke data.