Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:48

leuk filmpje :D huskys voorop zie ik, das toch een husky ding :p loopt dat makkelijk de rol lijn aan de heupgordel?

Ik vind dobers heel mooi maar het is niet het ras voor mij :j

leuke foto's van iedereen, de auto is wel erg vol zo ja :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:36

kiwiwitje schreef:
Zitten ze dan niet steeds in de knoop Dierenfan? :+

Hier zijn ze na het wandelen ook altijd knock out. Maar helaas niet zo'n lekker stuk bos als jij in de buurt! Of het stikt er van loslopers terwijl het aanlijn is....

Nee de herders lopen onderdoor de husky lijnen terwijl de herders hoger zijn haha en links is links en rechts is rechts. Ze kennen die commando's ook ivm de sport dus kan met stem per hond richting sturen.
Hier kan ik dagen lopen zonder dubbele paden te nemen. Dit is kleinste stuk bos daar kan ik alsnog 10 a 15 km lopen zonder 1 dubbel pad en ligt 500 meter vanaf mijn flat haha.
Staat bekend als homo bos en gezinnen zie je in dat stuk nooit. Nu het beetje regend kom je daar sowieso niemand tegen haha

Dan heb ik nog 5 km verderop stuk bos waar ik nu na 2 jaar intensief wandelen nog gps nodig heb haha.

Het is hier ook overal aanlijn gebied hoor. De herder die los loopt negeerd alles en iedereen en luisterd op half commando al haha. Soort zeer saaie hond om te hebben eigenlijk maar heerlijke hond als je een roedel hebt.

De oudjes liepen ook altijd los maar ook erg goed onder controle. Het loopt fijner als ze los zijn voor ons allemaal natuurlijk maar ik neem geen risico. Vorig jaar was kenzo nog niet overtuigd dat mensen niet eetbaar zijn... Inmiddels dringt dat wel door maar zie hem nog niet in het bos los lopen terwijl ik relaxed loopt. Tenzij slecht weer en muilkorf maar hij jaagt vrees ik dus zo lang ik niet 100% zeker weet dat hij niet jaagt blijft hij sowieso vast!!

Loslopen dan kies ik een open groot verlaten veld of idd industrie terrein. Hebben nu ook stuk fietspad langs een kanaal ontdekt op maar 13 km afstand waar we zo'n 5 km kunnen lopen enkele reis met zeer goed overzicht en geen ander verkeer dan een verdwaalde fietser. Daar mogen ze nu ook 2x per week helemaal los gaan.

Tis even zoeken nu met 2 pubers die soms bananen in de oren hebben en waarvan 1 niet sociaal is naar mens en dier maar we gaan onze draai vinden.

Overigens wandel ik ook gerust met maar deel vd roedel hoor maar niet als het regent haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:40

KarmaChansy schreef:
leuk filmpje :D huskys voorop zie ik, das toch een husky ding :p loopt dat makkelijk de rol lijn aan de heupgordel?

Ik vind dobers heel mooi maar het is niet het ras voor mij :j

leuke foto's van iedereen, de auto is wel erg vol zo ja :+

Ideaal aan heupgordel!! Heb beide handen dan gewoon vrij en klappen vangen nu mijn heupen op.
Kans op los breken is 0 tenzij overmacht (lijn die breekt bijv.) heupgordel zelf zit dubbel verzekerd dus breekt daar iets dan geen direct probleem.

Je zal maar moeten wandelen met 4 rollijnen van 8 meter continu in je hand haha lijkt mij afschuwelijk met deze zweet dingen.

Heb nu geen last er van dat ze niet los kunnen ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 13:06

Oh dat is wel handig. 2 kan ik er wel uit de knoop houden, maar met zoveel zou ik echt in de knoop komen :')

Ik heb opzich geen moeite met loslopers in een aanlijngebied hoor. Wel met loslopers die niet luisteren. En laat dat nou net hier overal in de buurt zijn waar je kan wandelen. Alleen op de dijk hebben we hier weinig problemen. Maar dan nog kun je net aan 3/4 km lopen. Dus ook daar niet heel veel ruimte haha.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:19

heb je toevallig een foto voor mij dierenfan? Ik heb namelijk nu 2 aan de normale lijn en 1 aan de flexi. ik gebruik deze heup gordel maar zie niet zo snel hoe dat vast zit wat ook comfertable is voor mij op mijn buik haha

dit is de mijne
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:23

Dat is echt balen!! Haat dat zelf ook enorm want zeker als ik alleen ben wil ik geen vreemde honden de roedel in hebben... Daarom heeft kenzo standaart gentle leader om. Deze gebruik ik niet tenzij iets met andere honden dan lijn ik hem ook daar aan of hou hem er gewoon aan vast.
Als het gebeurd geef ik bentley de losse herder ook commando om naar die hond te gaan met de hoop dat bent hem terug retour eigenaar krijgt. Dat lukt vrijwel altijd want bent is best duidelijk zonder agressief te zijn dat die hond op moet rotten.
Meestal ontwijk ik mensen of ik ga stuk van het pad af bij passeren als men honden bij heeft.

Ben nu ook erg veel aan het belonen als ze allemaal keurig luisteren. Er kan niets gebeuren doordat ze aangelijnd zijn maar gebruik zo min mogelijk de lijnen en zoveel mogelijk stem commando's ivm het leren altijd te luisteren en graag in 1x en enkel op je eigen naam als ik namen noem. Geen naam is allemaal commando uitvoeren.

Heerlijk om zo met de honden bezig te zijn vind ik zelf en zeker als je resultaten boekt. Waar vorig jaar bijna iedere wandelaar, hond en mountainbiker nog gesloopt moest worden daar kon vandaag iedereen mij passeren terwijl er amper interesse was voor hun vanuit kenzo gezien. Erg trots op hem!!! Uiteraard besef ik heel goed dat het na 9x goed gaan opeens weer 1x fout kan gaan dus allert blijven moet maar loopt wel relaxter. Hij heeft in afgelopen zomer misschien 5x gemuilkorfd gewandeld en achteraf 5x overbodig *\o/* vergeleken met vorig jaar een gigantische vooruitgang

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:31

Afbeelding

Heb er 2 vanaf gehaald want die zitten officieel aan heupgordel van vriendin van mij dus na wandeling gaan die eraf als ik weet dat we de wandeling er op samen wandelen.

Zit dus ook beloningstas aan en poepzakjes en kan er mijn sleutels aan hangen.

De gordel is van Furka workingdogs en heb de bevestiging vd lijnen dus gelijk aan de gordel. Daardoor geen last van de lijnen. Heb er zelf dus ook korte vaste lijnen aan gemaakt. Bij losloop wandeling kan ik zo vlot de herders een stukje aangelijnd mee nemen. Gentle leader en speelbal heb ik er ook standaard aan haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:36

Afbeelding

Zo deed ik het vroeger toen ik 10 a 20 kg meer woog haha. Tussen de 2 bevestigingsringen had ik een schokdemper dubbel gehangen die men in paarden trailers achter de paarden gebruikt. Daar deed ik alle lijnen aan. Dan had ik schokdemper.
Echter door mijn af vallen ging het te laag hangen. Nu heb ik dus rubber ringen bevestigd aan de ringen vd gordel en vangt dat de schokken op van laag vliegende husky's.
Dit is oud type furka gordel overigens. Deze is na 10 jaar intensief gebruik overleden.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 29-08-18 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:36

dat ziet er wel goed uit zo inderdaad, ga eens kijken wat ik er aan kan verbouwen, hoef er nu namelijk maar 2 aan de flexi want mijn border kan overal los die luistert prima, beter als de hus donderstralen :') die mogen alleen los op bepaalde stukken.

Ik denk dat ik dan tussen de twee zekeringen iets tussen knoop en dan inderdaad stevige haken voor de flexi.

Straks heb ik er weer 5 in totaal dus was al aan het denken haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:40

Vergeet nooit dat de krachten die meerdere sterke honden die ooknog eens mogen trekken ivm de sport ;) niet meer hondse trekkrachten zijn. Denk dus in zeer sterk materiaal en dubbee verzekering!
Had eerst vering lijn voor honden maar daar trokken ze dwars doorheen de 2 husky's samen...
Dan blij met mijn voorzichtig zijn haha want die 2 los in bos vol wild......

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:43

ja dat is zeker zo, karma is gewent om makkelijk 15 kilo gewichts kettingen te trekken op een normale training dag.

Ga eens zoeken waar ik dat kan kopen hier waar heb jij je spullen gehaald? kan eventueel het nog door mams naar mij laten zenden

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:54

Oh al die lijnen haha.. Heb zelf zo´n hekel om met ze aan de lijn te lopen. In het bos hier kies ik ook altijd de kleinere paadjes, kom ik niemand tegen. Meer omdat er 1tje nogal veel afstand neemt en zoef weg is.. Wil ik niet dat die gelijk iemand tegenkomt. De andere 2 sjokken een beetje mee met mij;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:08

KarmaChansy schreef:
ja dat is zeker zo, karma is gewent om makkelijk 15 kilo gewichts kettingen te trekken op een normale training dag.

Ga eens zoeken waar ik dat kan kopen hier waar heb jij je spullen gehaald? kan eventueel het nog door mams naar mij laten zenden

De flexi lijnen via zooplus van merk Flexi zelf ivm betrouwbaarheid

De haken en rubber tussenstuk op sledehonden wedstrijden

De gordel via furking workingdog site en heb ik extra laten stikken zodat het zeker sterk is.

Vering lijn voor paard kwam van agradi

Touw lijn via multilijn en musketon haken overal vandaan als het maar sterk en betrouwbaar is. De touwlijnen maak ik verder zelf. Zodoende zitten ze ook direct aan de gordel zodat ik enkel haak nodig heb richting tuig of halsband vd hond. 1 lijn aan de gordel heb ik zelf gentle leader aan gemaakt zodat ik die dus altijd bij heb. Kan die lijn ook zo om de nek gooien maar zit ook haak in verwerkt zodat hij ook als riem te gebruiken is. Was even denkwerk en uit proberen maar top resultaat

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:09

ik heb ze liever ook los maar karma gaat der tweede puppy jeugd in voorheen kon ze overal wel los, nu heeft ze echt zoiets van fiets you im going were i want to :+ dus wij zijn weer opnieuw begonnen :Y) Balto luisterd wat beter maar is alsnog wat doof soms :P nu heb ik hem nog niet zo lang natuurlijk

edit:

@ dierenfan ik ga daar eens achterna ziet er namelijk heel goed uit

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:12

Ianthe schreef:
Oh al die lijnen haha.. Heb zelf zo´n hekel om met ze aan de lijn te lopen. In het bos hier kies ik ook altijd de kleinere paadjes, kom ik niemand tegen. Meer omdat er 1tje nogal veel afstand neemt en zoef weg is.. Wil ik niet dat die gelijk iemand tegenkomt. De andere 2 sjokken een beetje mee met mij;)

Daarom dus hier die gordel. Vind het ook vreselijk aangelijnd hebben maar nu totaal geen hinder van. Ook geen lijnen om mijn nek hangen en kan gewoon ontspannen lopen zo. Gezien 2 absoluut niet los kunnen en 1 onbetrouwbaar is loop ik met lijnen in hand altijd mega oplettend want als ze iets zien en ze klappen in de lijn dan moet ik ze goed vast hebben.
Nu zitten ze altijd veilig en goed vast en kan ik ook gewoon lekker genieten en proberen wild te spotten haha. Niet heel moeilijk met 4 neuzen die het wel aan wijzeb

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:21

Hier lopen ze gewoon los. Maar Daeva kan ik echt 100% vertrouwen daarop. Komt naar me toe of kan ik op afstand af roepen. Kenai is ook erg betrouwbaar maar durft soms trager te reageren. Als het echt nodig is kan ik Daeva naar hem sturen en die haalt hem
Dan op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:23

In november heb ik vakantie en wil dan graag alle lijnen aan de gordel gaan vervangen voor zwart reflectie. 40 euro voor 50 meter dus voor de prijs hoef ik het niet te laten. Dat zal al gelijk stuk netter staan en minder opvallend. Dit nu zijn restanten die ik nog had om te testen wat wel en wat niet werkt. Het is ook nogal eens veranderd haha

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:23

dat is wel fijn, Chansy haalt ze graag op, maar daar luisteren ze niet naar _O- arme jongen rond ze mooi samen maar naar mij komen dat lukt hem dan niet :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:33

Daevais wel niet zo voorzichtig met ophalen ze bijt hem een keer in zijn nek. Dan loopt Kenai wel terug

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:35

Ik heb 1 staande hond erbij die mega snel is en ook alles ruikt ;) Dus weet hoe het is. Hiervoor ook jachthonden gehad. Heb ook nog een teckeltje, maar die loopt sowieso niet weg, die loopt altijd bij mij. Ik zie ook elk konijn lang voordat de hond het ziet.

Hij zal uiteindelijk wel getraint gaan worden met een bandje.. voor zijn eigen veiligheid en zodat hij zijn vrijheid kan houden. Zit enorm veel jachtinstinct in en dat gecombineerd met zijn snelheid is niet overal even veilig. Ook al vinden veel mensen het misschien niks, als je het op de juiste manier traint is er niets mis mee. Ook nodig trouwens voor zijn veldwerk. Helaas hebben we hier niet kilometers aan velden, waarbij die maar door kan gaan en geen weg tegen zal komen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:42

oh nee dat snap ik hoor, ik heb ook aan een bandje gedacht maar ik ben daar niet ervaren in dus dat durf ik niet.

Met de mijne houd ik ze aan een lange lijn 15 meter ze lopen dan los met de lijn achter hun, zo maak ik de lijn dus steeds korter etc tussen door terug roepen voor wat lekkers en dat uitbreiden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:52

Oh ben niet tegen goed gebruik van stroomband hoor maar de husky's hebben beiden enorm veel issues waardoor stroomband niets op zal lossen. Qua kenzo zou het best kunnen maar mijn onhandigheid kennende moet ik vooral ver weg blijven van zulke banden. Overigens ook niet nodig gezien hij op mijn werk grote weide heeft en daar in de polders veilig los kan en hier op overzichtelijke stukken ook los loopt. Hij luisterd ook zeer goed maar zit hem er puur in dat hij hinden en mensen durft te pakken dus ik moet die situaties voorkomen wat erg goed lukt

Kingsfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:16

Sinds mei 2018 een Australian Kelpie genaamd Bep (beppie) een pittige vrolijke tante die inmiddels 12 kilo weegt en al veel groter is dan op haar puppy kiekje.
Laatst bijgewerkt door Kingsfield op 29-08-18 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:18

Hé, wij kennen elkaar via Facebook! Wij hebben Dexter :)) Die undersized Kelpie _O-

Kingsfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:20

Kaus schreef:
Hé, wij kennen elkaar via Facebook! Wij hebben Dexter :)) Die undersized Kelpie _O-

Hahaha wat leuk! Connectie met paarden en Kelpie komt volgens mij vaker voor maar geen idee toch maar eens proberen.