simoneeee schreef:Hoi allemaal,
Ik lees hier af en toe eens mee, maar heb nu zelf een vraagje. Ik heb er sinds een paar maanden een kitten bij. Hij is inmiddels 10 maanden. Mijn andere kat heeft altijd brokjes staan. Doet daar rustig 2 dagen mee en vul hem dan weer bij. Eigenlijk zit hij nooit zonder en is prima op gewicht. De nieuwe kat is een iets ander verhaal. Hij is erg gefocust op eten, eet nog net niet het behang van de muren als hij de kans krijgt. Als ik dus 's ochtends zijn bakje vul heeft hij gerust om 11u zijn bakje leeg. Tot nu toe gaf ik hem dan steeds nog een klein handje omdat ik het anders wel erg lang vond tot de volgende dag. Maar ik lees ook veel dat kittens gewoon onbeperkt moeten kunnen eten. Ik ben alleen bang dat of ik zijn bakje nu 2,3,4,5 of 100 keer per dag vul, hij eet tot het op is.. Hebben jullie hier ervaring mee en/of tips voor? Het liefst zorg ik natuurlijk dat hij de hele dag kan eten, maar ik denk dat ik dan een tientonner in huis heb. Het is nu al best een flinke kat, als in groot en bespierd. Niet zo zeer vet. Ben heel benieuwd of mensen dit herkennen.
Dit is het vreetmonster
[ [url=m/6b0zoY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als het goed is staat er op de achterkant van de verpakking hoeveel je de kat per dag mag voeren. Bij mij is dat bijvoorbeeld 60 gram. Je kan dan die 60 gram in een keer geven maar als dat op is, is het dus op. Ik heb het opgedeeld in 2x per dag 30 gram (nu eigenlijk 20 omdat ze iets te zwaar werden), en nu voor het eerst komt het voor dat de bakjes weleens leeg zijn.
Mijn tip; niet onbeperkt voeren, maar voer wat er op de verpakking staat. En verdeel dit over minimaal 2 voerbeurten per dag.