Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:59

Marcella schreef:
Mensen die ervaring hebben met Finevo voer van de Hornbach. Heb wat gekocht en proefpakket gehad, maar zelfs de moeilijkste eter is er verzot op (brok en natvoer). Nadeel de carnis brokken worden nu alleen gegeten als er niks anders is. Zelfs het schesir natvoer is uit de gratie. :')

Geen ervaring mee, maar de brok vind ik er weinig bijzonder uitzien. Erg veel koolhydraat. Dan zit je met carnis beter denk ik :).

Natvoer lijkt wel prima :j

Marcella

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:10

Ja de koolhydraten zijn pas erg toch als je katten te dik zijn (en ze kunnen er volgens mij een beetje hyper van worden). Nu zijn beide niet te dik en zouden ze wel beide iets zwaarder mogen zijn. Zeker Maira.

Met dat ik nu een goede belongings brok heb. Die ze af en toe voor het lekkere krijgen tot ellende van de katten. Die gerust hele dag lopen te zeuren.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:54

Hier hele blije katten! Wel heel spannend nog maar stiekem ook errug leuk :=
Eindelijk balkon kat-proof, zonder rolluik!

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:32

Oh dat is fijn! Kunnen ze lekker naar buiten.

Hier gaat Pip binnenkort voor het eerst in pension en ik zie er een partij tegenop...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:51

Druif_01 schreef:

Hier gaat Pip binnenkort voor het eerst in pension en ik zie er een partij tegenop...

Ja precies! Konden ze al maar dan met rolluik dicht, is toch anders :=

Vind het nog wel een beetje spannend hoor, helemaal met die bronchitis van Sammie.. Als de doods dat hij kou vat..

Spannend voor Pip (en jou)! Komt vast goed! Ze weten daar toch wel wat ze doen! :j Hier kijk ik altijd uit naar de vakantie, maar zie er altijd tegenop mijn vriendjes alleen te laten, maar hier komen mijn schoonouders dan zoveel mogelijk langs. Wel blij dat ik er twee heb en ze elkaar dus nog hebben. Als ik er 1 had gehad had die mogen logeren bij iemand in de familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:58

Ik breng mijn katten ook niet graag weg. Ik heb zelf een weekendje weg afgelopen maand afgezegd omdat ik de katten niet wilde wegbrengen (en mijn vriend voorzichtig wil zijn ivm corona). Vorig jaar kon ik ze naar mijn schoonouders brengen maar die hebben nu een hond en dat wil nog niet zo goed samen. Mijn ouders hebben sinds de herfst weer een nieuwe hond die waarschijnlijk de katten echt dood zal bijten.

We gaan wel binnenkort verhuizen als alles goed gaat. Dan verhuizen we van een appartement naar een vrijstaand huis met tuin. Dan kunnen ze lekker buiten spelen :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:05

Druif_01 schreef:

Spannend!

Hier zijn ze nog nooit naar een pension geweest. Kito maak ik echt niet blij. Mijn ouders komen voeren als we weg moeten. Maar dat komt niet veel voor. Dit jaar ook niet hoe dan ook met die kittens.

Nog 3 weken dan heb ik vakantie en dan kunnen de kittens komen!

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:31

Hoi allemaal,

Ik lees hier af en toe eens mee, maar heb nu zelf een vraagje. Ik heb er sinds een paar maanden een kitten bij. Hij is inmiddels 10 maanden. Mijn andere kat heeft altijd brokjes staan. Doet daar rustig 2 dagen mee en vul hem dan weer bij. Eigenlijk zit hij nooit zonder en is prima op gewicht. De nieuwe kat is een iets ander verhaal. Hij is erg gefocust op eten, eet nog net niet het behang van de muren als hij de kans krijgt. Als ik dus 's ochtends zijn bakje vul heeft hij gerust om 11u zijn bakje leeg. Tot nu toe gaf ik hem dan steeds nog een klein handje omdat ik het anders wel erg lang vond tot de volgende dag. Maar ik lees ook veel dat kittens gewoon onbeperkt moeten kunnen eten. Ik ben alleen bang dat of ik zijn bakje nu 2,3,4,5 of 100 keer per dag vul, hij eet tot het op is.. Hebben jullie hier ervaring mee en/of tips voor? Het liefst zorg ik natuurlijk dat hij de hele dag kan eten, maar ik denk dat ik dan een tientonner in huis heb. Het is nu al best een flinke kat, als in groot en bespierd. Niet zo zeer vet. Ben heel benieuwd of mensen dit herkennen.

Dit is het vreetmonster
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:39

simoneeee schreef:
Hoi allemaal,

Ik lees hier af en toe eens mee, maar heb nu zelf een vraagje. Ik heb er sinds een paar maanden een kitten bij. Hij is inmiddels 10 maanden. Mijn andere kat heeft altijd brokjes staan. Doet daar rustig 2 dagen mee en vul hem dan weer bij. Eigenlijk zit hij nooit zonder en is prima op gewicht. De nieuwe kat is een iets ander verhaal. Hij is erg gefocust op eten, eet nog net niet het behang van de muren als hij de kans krijgt. Als ik dus 's ochtends zijn bakje vul heeft hij gerust om 11u zijn bakje leeg. Tot nu toe gaf ik hem dan steeds nog een klein handje omdat ik het anders wel erg lang vond tot de volgende dag. Maar ik lees ook veel dat kittens gewoon onbeperkt moeten kunnen eten. Ik ben alleen bang dat of ik zijn bakje nu 2,3,4,5 of 100 keer per dag vul, hij eet tot het op is.. Hebben jullie hier ervaring mee en/of tips voor? Het liefst zorg ik natuurlijk dat hij de hele dag kan eten, maar ik denk dat ik dan een tientonner in huis heb. Het is nu al best een flinke kat, als in groot en bespierd. Niet zo zeer vet. Ben heel benieuwd of mensen dit herkennen.

Dit is het vreetmonster
[ [url=m/6b0zoY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het goed is staat er op de achterkant van de verpakking hoeveel je de kat per dag mag voeren. Bij mij is dat bijvoorbeeld 60 gram. Je kan dan die 60 gram in een keer geven maar als dat op is, is het dus op. Ik heb het opgedeeld in 2x per dag 30 gram (nu eigenlijk 20 omdat ze iets te zwaar werden), en nu voor het eerst komt het voor dat de bakjes weleens leeg zijn.

Mijn tip; niet onbeperkt voeren, maar voer wat er op de verpakking staat. En verdeel dit over minimaal 2 voerbeurten per dag.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:41

Jup, hier ook zo'n vreetbeest. _O-
Hij eet zich ook tonnetje rond als hij de kans zou krijgen.
Dus hij krijgt meerdere keren per dag eten, en voor mijn andere kat staat er een voerautomaat. Voor haar werken porties juist niet. Echt handige combinatie, not... :))

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:06

Ja ik geef nu inderdaad ook wat op de verpakking staat, misschien iets meer. Jammer dat je ze niet gewoon kan leren het eten te verspreiden. Inderdaad erg handig als je 2 katten hebt die heel ander eetgedrag hebben. Ik heb al 2 voerbakjes op chip omdat ze anders elkaars voer opeten. Dat was toch wel makkelijker met 1 kat hoor :') .

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:35

Hier ook een vreetmachine, krijgt s ochtends 30 gram brokjes en s avonds een kuipje natvoer. Als hij onbeperkt eten zou krijgen, dan zou hij ook onbeperkt in omvang groeien :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:09

Ik heb het wel geprobeerd toen de jongste er bij kwam, best een tijd volgehouden in de hoop dat hij het zou leren, maar hij werd gewoon echt te dik. :')
Werd er ook enorm lui van en zat duidelijk minder goed in zijn vel. Dus maar weer terug gegaan naar porties.. wil geen obesitas kat.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:18

Ik heb altijd onbeperkt brokjes staan.
Ze eten in het begin iets meer maar als ze weten dat het er altijd staat zullen ze daar ook mee stoppen.
Onze Maes had denk ik ook op gezette tijden eten gehad en dacht ook aanvallen anders is het straks op.

Dat was snel over.
Nu eten ze naar behoefte.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:47

Ik voer op zicht en met 3 maaltijden per dag. Nishi eet tot alles eruit komt en begint opnieuw. Die krijgt nu wel meer. En soms vaker. Maar alleen omdat ze zwanger is. Ze heeft ook de neiging om te zwaar te worden. Als ik zie dat ze dikker worden krijgen ze minder. Als er wat bij moet krijgen ze wat meer. Altijd een beetje puzzelen met voer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:53

Voer onbeperkt maar beide zijn niks te dik.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:15

Wat zijn jullie tips voor verhuizen?
Wij verhuizen over 2 weken, de keuken en douche zullen pas daarna geplaatst worden jammer genoeg, dus ik twijfel of ik Tegeltje in die eerste week (max 2 weken) sowieso op de slaapkamer hou tot de rest van het appartement helemaal af is?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:17

Iolanthe schreef:
Wat zijn jullie tips voor verhuizen?
Wij verhuizen over 2 weken, de keuken en douche zullen pas daarna geplaatst worden jammer genoeg, dus ik twijfel of ik Tegeltje in die eerste week (max 2 weken) sowieso op de slaapkamer hou tot de rest van het appartement helemaal af is?

Als het een zeer stressgevoelige kat is, kun je dat inderdaad overwegen. Die van mij zouden het helemaal niks vinden, enkel de slaapkamer, dus voor hen zou het niet werken. Maar voor andere katten juist wel. Hangt er misschien ook vanaf hoe de verhuizing gaat, hoe snel hij zich zeker voelt op de nieuwe plek etc..

Spannend iig altijd, zo'n verhuizing! Maar komt ongetwijfeld goed :j

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:49

Hoi!

Ik wil me hier graag melden. Sommigen hebben mij wellicht al voorbij zien komen in het 'nieuwe kat in 2020' topic, maar ook hier wil ik me graag melden met mijn -jawel- nieuwe kat(ten). *\o/*

Zoals altijd start het verhaal met 'Ik wilde heel graag ... en ik kwam thuis met..' :') In mijn geval wilde ik heel graag een enkele volwassen kat die niemand anders wilde. Ik kwam thuis met twee kittens - die niemand anders wilde, dat dan weer wel. :D

Inmiddels heb ik sinds afgelopen zaterdag twee super leuke kittens van bijna 15 weken en 17 weken. Geen echte baby's dus. Heerlijk, want ze hebben ook geen ongelukjes oid op mijn nieuwe vloer gehad. _/-\o_

Evita (cypertje) is een pittig ding met haar eigen mening, heel lief, maar duidelijk. Als ze wil spelen - dan gaat er gespeeld worden. Dan interesseert het haar niet hoe, wat of wie. Overdag knuffelen doet ze niet. Daarnaast is ze dol op mijn ipad en specifieker klassieke muziek (dan gaat ze naast de iPad liggen). :') Heel stoer, maar met een klein hartje want s'nachts slaapt ze het liefst heel dicht tegen me aan. <3 Haar vriendje Pjotr is een super lieve knuffel-kat die altijd op zoek is naar eten, propjes papier en goede gesprekken met mij. :D Als hij geknuffelt wil worden gaat hij in je pad zitten zegt 'miauw' en laat zich dan omvallen. :')

Hun aandacht moeten ze verdelen met mijn werk/school, cavia en mijn lieve arabier en fjord. Die staan niet in mijn huis natuurlijk, maar daar ben ik wel bijna elke dag te vinden. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:28

Wat een schatjes.

Veel geluk ermee

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:37

Wat een schatjes! <3

Ik ben jullie uit het oog verloren (alweer).
Hier gaat het op kattengebied wat minder fijn.
Mel is geopereerd aan haar oren en oog. Ze loopt nu met een kap om, 4x per dag medicijnen (is al afgebouwd, was meer) en volgende week weer controle bij de dierenarts.

Afbeelding
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:07

Beterschap. Niets aan met die warmte

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:10

Ooohhhh wat cute isabel_k

Arme Mel! Beterschap!

Arya vind er niks aan met die warmte. Laat even zien hoe je dit overleeft :P Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:10

Welkom.
En beterschap.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:59

Welkom hier. En beterschap.

Nishi weet niet meer zo goed hoe ze moet liggen maar haar groeiende buik. Nog 1,5 week.
Afbeelding