Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:59

Aww lieve poezels!
Mario is vandaag niet van mijn schoot af te slaan, hij is blij dat ik thuis ben vandaag haha!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:23

Ginger is krols := ben aan het bedenken hoe en wat. Of een pil nu handig is voor haar of toch tonic z'n ballen er af....

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:53

Ojee... := Tonic blijft sowieso nog wel een tijdje vruchtbaar na castratie toch?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:10

Ik zou haar nu 1 of 2 rondes aan de pil zetten (of heel strikt scheiden maar een ongeluk zit in een klein hoekje) en Tonic zsm laten castreren.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:38

heeft Tonic al een dekpoging ondernomen? Want hij wist vast al eerder dan jou dat het zover was :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:53

Scheiden is geen optie helaas. Daar is mijn huis te klein voor :+ ik heb zelf geen dekpogingen gezien en ze gaat er ook niet echt voor liggen maar je hoort het nu wel echt aan het gekrijs van haar dat ze krols is :') ik ga maandag even contacteren met de huisarts. Mocht ginger gedekt zijn so be it, maar ik heb liever nu geen nestje.en hoewel Tonic echt een geweldig karakter heeft om foor te geven fok ik liever met een kat waarvan de gehele boskat lijn bekend is om inteelt te voorkomen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:09

Huisarts zal je misschien best willen helpen, maar of hij ook een oplossing voor Ginger heeft betwijfel ik :D

Lastige situatie zo! Hopelijk houd Tonic zich gewoon rustig en heeft hij nog niet door waar het zaakje voor dient.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:16

hoihoi
ik lees veel mee maar denk ga nu toch eens iets vragen
ik heb 2 langharige katten
een pers x rex en
een pers x ragdoll

nu was ik benieuwd wie er van jullie ook langharige katten hebben en of jullie ze ook nog speciaal voer voor langharige katten geven, de mijne eten alleen maar brokjes geen vlees

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:21

Hihi b ik sliep half toen ik bericht plaatste xD letterlijk xD kwam net van werk en was 25 uur wakker xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:22

_O-

Prachtige katten Mar_nimbus :D

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:30

die bruine is al 3 en die ragdoll net 8 mnd
die bruine is echt langharig met de krullen van de rex
net een schaapje :') _O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:31

Snel maar helemaal gaan slapen dan! Gelukkig kunnen begrijpen we je best, kon het alleen niet laten om er even op te reageren. :+ Sorry! :=

Ervaring met langharen heb ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Broertje kwam even zijn carnavals pak showen, maar poes wist niet zo goed wat ze er van moest vinden :=
Afbeelding

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:47

lifaya schreef:
Ginger is krols := ben aan het bedenken hoe en wat. Of een pil nu handig is voor haar of toch tonic z'n ballen er af....

Pil kan en mag je niet geven tijdens de krolsheid,en je kater is nog tot 6 weken na zijn castratie vruchtbaar.
Ook al is je huis te klein je zal ze direct moeten scheiden want je kan ze niet 24/7 in de gaten houden dus een oplossing is om 1 van beiden elders te laten verblijven.
Sorry dat ik het zeg maar je kon dit verwachten en je hebt nog mazzel dat ze niet eerder is gedekt want een open poes van een jaar en een open kater van 6 maanden is wachten op een nest.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:10

Froukje dat gezicht van haar :') mooi man hahaha.

Mar_nimbus; mooie katten heb je!

Oei lifaye niet handig idd.. Kun je een van de 2 niet tijdelijk bij je ouders of iemand brengen?
Maar je wilde op den duur toch n nestje van die 2 ofniet? Dus dan zou t niet zo heel erg zijn toch?

Ik ben blij dat ik dushi nooit krols heb gehad als ik Roosh moet geloven hihi.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:19

Noa is ook nog niet krols. Over iets meer dan een maandje wordt ze geholpen dus vermoed het niet mee te hoeven maken. :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 03:48

Bij mijn ouders onmogelijk gezien de katten daar naar buiten gaan. Mijn broertje heeft een kat die mijn katten haat dus ook geen optie.

Ik hoef overigens geen commentaar op "nalatigheid " etc. Ik heb de afgelopen weken/maanden ontzettend veel aan mijn hoofd gehad en wat nog steeds speelde en werk daarbij fulltime en onregelmatig. Ik heb de dierenarts gecontacteerd en hoop snel iets te horen over prijsopgave en hoe lang een kater moet revalideren van castratie, dus dat ik vrij kan nemen. Mocht ze dragend zijn, het zij zo. Laat ik ze beide testen op de noodzakelijke dingen en probeer ik daar het beste van de maken ;) kittens zullen geen tekort komen iig mochten die komen.

Overigens denk ik dat ze krols is omdat ze zo nu en dan wat rare geluiden maakt. Ze toont verder geen interesse in Tonic en is niet meer aanhankelijk dan anders.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:37

Stel je voor;

je staat op een wachtlijst voor een kitten en je mag komen kijken. Zou je het dan erg vinden als alle toekomstige kopers er tegelijk zijn en je op volgorde mag kiezen?

Lijk mij eigenlijk niet echt fijn, maar ik heb dus mensen op de wachtlijst maar ik heb niet heel veel tijd om ieder apart te laten komen.
Volgend weekend heb ik dus maar 1 middag/avond beschikbaar bijv. En ik wil het ook geen 4 weken laten duren voor die kopers voor ze weten of ze idd een kitten kunnen reserveren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:40

Lifaya is niet perse nalatig je doet wat je kan voor je dieren , zit geen opzet in.

Zou allemaal tegelijk doen , beetje kijken naar karakters van de dieren en potentiële kopers. .. Beetje matchen dus

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:55

Ik weet niet Yom afhankelijk van hoe de situatie is. Is het niet teveel stress voor je dieren om meteen zoveel mensen over de vloer te krijgen?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:57

Yom ik zou het persoonlijk niet prettig vinden. Ik denk dat ze teveel prikkels krijgen waardoor juist het matchen niet echt fijn gaat.

Kun je de kijkers/kopers niet na elkaar laten komen? Bijv allemaal max n half uurtje. Kun je beter per persoon kujken hoe de kittens reageren.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:09

ik ga wel kijken wanneer de kittenkopers kunnen want na elkaar is net zo vermoeiend voor ze denk ik

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:14

Ik zou ze een voor een laten komen kijken. Lijkt me als kijker ook niet fijn als je voor een bepaald kitten gaat en die dan voor je neus wordt gekozen. Zo kun je ze in iedergeval voordat ze komen al op de hoogte brengen welke kittens er nog beschikbaar zijn.

Yom schreef:
Stel je voor;

je staat op een wachtlijst voor een kitten en je mag komen kijken. Zou je het dan erg vinden als alle toekomstige kopers er tegelijk zijn en je op volgorde mag kiezen?

Lijk mij eigenlijk niet echt fijn, maar ik heb dus mensen op de wachtlijst maar ik heb niet heel veel tijd om ieder apart te laten komen.
Volgend weekend heb ik dus maar 1 middag/avond beschikbaar bijv. En ik wil het ook geen 4 weken laten duren voor die kopers voor ze weten of ze idd een kitten kunnen reserveren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:21

Mijn bange poes obesi?

Afbeelding

Hoe kom je erbij :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:57

weekje weggeweest op skivakantie naar oostenrijk en ik kan jullie niet meer volgen :o

ik spring hier weer even in en zag we mooie kittens van Yom, ah mijn hart smelt en ik moet me zo inhouden maar nu even geen tijd, DA heeft me aangeraden eerst een EK nummer aan te schaffen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:33

ehmmm...wat is een ek nummer?