IMANDRA schreef:Gave plek cursebreaker! Hoe heb je die gevonden?
Oorspronkelijk, jaren terug, via de site van Micazu (je kunt filteren op huisdieren en omheind terrein e.d.) maar tegenwoordig hebben ze hun eigen website - het huis is in eigendom van Nederlandse mensen. Het heet Maison le Puy (ik weet niet of ik linkjes mag delen maar via google vind je het zo. Als je goed spiekt kom je zelfs Arya nog ergens tegen haha) en ligt vlak buiten het dorpje Lanouaille in de Dordogne. Mooi ruim huis - tot 6 pers met 3 slaapkamers - en zeer hondvriendelijk. Hondenzwembad aanwezig en als je er gebruik van wilt maken ook een bench en mand en handdoeken en speeltjes - er ligt ook altijd wat lekkers klaar voor de hond, en een fles rosé voor ons in de koeling. De eigenaren zijn altijd bereikbaar via Whatsapp dus dat contact/die communicatie verloopt ook zeer fijn.
Heel mooie omgeving zo midden in het platteland; veel bosgebied, zonnebloem velden, leuke kleine dorpjes en meer dan genoeg chateaus om te bezoeken - honden mogen Meestal niet mee naar binnen, wel in de tuinen maar er zijn er waar de hond ook mee naar binnen mag -, er zijn riviertjes en meren en ook andere bezienswaardigheden zoals op een uurtje rijden waar een dorp ligt dat in de tweede wereldoorlog is gebombardeerd en dat hebben ze zo gelaten zoals het is, het hele dorp is een soort museum geworden. En zoveel meer, ook qua activiteiten e.d. is er overal vanalles te doen, maar ook dingen zoals week markten en antiek winkeltjes e.d. als je dat leuk vind. Het is iig voor ons echt de ultieme plek om tot rust te komen met zo ook je eigen zwembad erbij - er rijd nauwelijks verkeer, er zijn zelfs geen straatlampen haha - maar vanuit waar je ook heel fijn alle kanten op kunt om te wandelen, en andere dingen te ondernemen.
Qua huurprijs zitten zij voor wat je krijgt echt heel heel erg schappelijk - zeker als je kijkt naar de prijzen momenteel en ook de verhogingen naar 2025 toe. Ze zitten helaas wel ook snel vol met boekingen, vooral in het hoogseizoen, maar soms hebben ze nog net wat vrij ergens. Voor 2025 staat het nog niet beschikbaar op de website, maar je kunt wel contact opnemen met ze erover - voor ons is er voor volgend jaar al plek vrijgehouden voor die ene week.
—
Ik was nu ook voor Noord-Italie aan’t kijken voor 2025, maar de prijzen daar vallen echt Heel erg tegen voor vergelijkbare huurhuizen met omheind terrein en eigen zwembad en dan houd het helaas wel snel op voor ons want dat zijn wel basis eisen waar we niet vanaf willen zien. In Frankrijk zijn deze huizen wel net wat makkelijker te vinden allemaal, dus we gaan weer focussen op Frankrijk volgend jaar, wat ook echt geen straf is. We zoeken dan alleen nog voor de tweede week een huis waar we vanuit ons vaste stekkie naartoe rijden, waar ik momenteel druk mee bezig ben.