De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:06

Hij is zo gaaf laughterline <3

Heb voor mijzelf de knoop doorgehakt en laat met pijn in mijn hart Lilo volgende maand helpen, ben er helemaal klaar mee en merk dat ook aan Tarzan. Het is niet leuk meer , het gesproei en het rijden en voor haar net zo constant knorren . Tarzan is blij als ik er ben en haar onder controle houden kan , kan hij lekker rustig eten en mij helpen :+ . Stinkt ook als de gekte daar ondanks steeds opruimen
Afbeelding

Nu ook weer ondergesproeid pff

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:13

Jeetje Rebecca wat een smeerkees is het ook!
Wel een goede beslissing denk ik, zelf denk ik erover Spetter in de lente te laten helpen, die heeft ook dr hormonen in de weg zitten (is niet agressief of iets naar de rest) .. dus volg graag hoe het bij Lilo gaat! :=

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:49

Goede beslissing, Rebecca. Komt vast goed met Lilo!

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:08

Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen ik heb twee Franse hangoren. Ze zitten buiten. Moeder en dochter, mams (belle) is al vijf maar nog wel topfit. Dochter (nijntje) is ongeveer 3.5 jaar. Wel iets minder gezond haar tanden zijn niet goed dus blijven doorgroeien (even de naam kwijt) dit is onder controle door middel van knippen. Maar nu eigenlijk mijn vraag ze mogen elke dag los lopen in de halve tuin. Alleen het gras raakt nu natuurlijk wel redelijk op waar kan ik ze verder mee vermaken? In het hok hebben ze uiteraard voer,hooi,water en als ze weet hun hok in gaan krijgen ze ook nog een flinke portie groenvoer. en hebben gras en zwart zand in de tuin tot beschikking. Maar als ik ze speelgoed geef doen ze hier eigenlijk niet zo veel mee. Dus de losloop tijd benutten ze nu eigenlijk door te wachten tot ik terug ben en ze hun groenvoer krijgen. Misschien zijn er hier mensen met de gouden tip?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:11

Een kattentunnel vinden ze hier fantastisch!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:27

Goede beslissing Rebecca! Is voor Tarzan anders ook niet leuk.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:25

Hier zijn ze vooral geïnteresseerd in dingen die niet voor ze geschikt zíjn :+ konijnen speelgoed laten ze links liggen. Ze lopen hele dagen los door tuin, rennen en en springen wat maar liggen ook te maffen. Als ik naar bed ga dan is het groenvoer tijd en rennen ze de ren in.

Goede beslissing om lilo te laten helpen. Zal even zwaar zijn, maar daarna vast meer rust

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:05

Klinkt alsof dat voor beide konijnen een goede beslissing is Rebecca, hopelijk daarna wat meer rust :j

Ik dacht dat T eigenlijk heel erg standaard was om ook de vrouwtjes altijd te laten helpen, ivm T kanker risico en gedrag. Ik hoop dat ik een dierenarts kan vinden in de buurt die er veel ervaring mee heeft, toch wat lastig hier merk ik. Maar woon ook een beetje in the middle of nowhere hier :P die van Wombat was ook een uur rijden haha.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:10

Klopt Laughterline, velen doen het uit voorzorg, ikzelf niet.

Pepper is inmiddels 6,5 en Puk 5 dus eigenlijk ook geen ervaring met de baarmoederkanker .. daarnaast is het erg prijzig en met 4 voedsters niet te doen := (kost hier €140 per konijn)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 10:27

Ja en mijn vrouwtje bleek ineens ballen te hebben, dus beide gecastreerd. Ze vonden zichzelf zo zielig toen :')

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:33

_O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:39

Ja als je dr 4 te doen hebt dan loopt T snel op inderdaad := Tarzan, heb jij het niet gedaan omdat het een best heftige operatie is? En merk je dat de vrouwtjes een stuk lastiger zindelijk te maken zijn omdat ze niet zijn geholpen? Ik merkte bij lilly en Hazel wel (in vergelijking met Wombat) een heel groot verschil. Die poepten echt overal, het meeste wel in de potty maar ook echt heeeel veel daarbuiten. Echt elke dag alles opvegen en kostte veel tijd. Wombat vanaf het moment dat ie in de grotere ren kon na de operatie meteen perfect. Soms pick ik er misschien 5 op net naast de potty en gooi ik het erin en dat was het haha. Of misschien had ik geluk met hem :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:51

Ik moet zeggen dat m’n koppel Puk en Macho alles in hun wc doen.

Mijn vorige groep van 2 mannen en 2 vrouwen deden ook het overgrote deel in de wc (gingen wel eens keutels verloren maar meeste lag echt in de wc)

Mijn vorige groep met de 2 zusjes met Pepper en Billy lag m’n hele ren vol, die zusjes poepten en piesten echt overal :=

M’n huidige groep met Billy, Pepper, Saartje en Spetter die poepen en plassen in het hok of in de wc buiten!

Dus wat dat betreft zijn ze eigenlijk wel gewoon goed zindelijk, alleen merk ik bij Spetter wel echt dat dr hormonen in de weg zitten dus wil ik haar wel laten helpen (staan leeuwenkopjes toch ook wel bekend om, om hun pittig hormonaal karakter := )

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:17

Leeuwenkopje pittig karakter....hmmmm hoe herken je een leeuwenkopje. Majoor heeft echt een krans met haar om haar nek, maar heb nooit de link gelegd tussen een bepaald ras en haar pittig karakter(ook bangig)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:22

Hier worden de meiden ook gecastreerd als ze rond de 4 jaar oud zijn. Inderdaad als preventie tegen baarmoederkanker.
En het is niet omdat ze nu nog niks tonen, dat ze het niet hebben. Want als ze symptomen hebben is het te laat. Vaak begint het ook pas te ontwikkelen met 4 jaar. Hier hadden ze altijd al een vergrote baarmoeder rond die leeftijd, maar echte gezwellen waren er niet te zien.

Hier is ook niet alles zindelijk. Heb er 2 die mooi op 1 plek alles doen, 2 die qua pipi zindelijk zijn, maar qua keutels niet en 1 die gewoon overal haar behoefte doet. Moet dus ook regelmatig die haar eetbak uitwassen. |o

Leeuwenkopjes zijn over het algemeen pittig, hier heeft de castratie daar niks aan verandert.
Maar ik denk dat hangoren beter meevallen?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:13

Afbeelding

Een flappie leeuwenkop, maar ze valt niet mee. Zal wel een kruising zijn, gevonden op straat, dus inclusief trauma's

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:36

Leeuwenkopjes hebben rechte oren, dus het zal inderdaad een kruising zijn. :)
Maar dan kunnen ze natuurlijk nog wel het pittige karakter geërfd hebben.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:04

Gelukkig hebben omgevingsfactoren ook nog een beetje invloed en ze trekt zich steeds meer op aan FH Nelson en dat heeft wel een positieve invloed. Als ik haar roept komt ze momenteel meteen aan gerend. Als ik naar haar wijs is ze vervolgens weer gevlogen :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:39

Huh ik had een hele reactie geschreven maar die is dus niet aangekomen >;)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:14

Oei dat is raar, ik had laatst ook wel dat ik niet alle reacties zag, die kwamen er pas later tussen te staan. Dus dan lijkt het net of ik sommige mensen niet beantwoord.
Misschien moet je het even samen vatten. :P

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:03

Ik beantwoord wel vaker niet, maar soms gaat het zo snel, dan haak ik er gewoon in

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 22:08

Hier de mannetjes na castreren gelijk zindelijk, ideaal :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:25

Hier is er een niet geheel zindelijk. Vind sinds keutels maar dat zijn er vaak niet veel.

Timon was ook een leeuwenkopje en ook erg pittig qua karakter :=
Wilde hem destijds met Guus en Pumba koppelen, maar hij joeg de twee reuzen de stuipen op hun lijf :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:39

Gigixponys schreef:
Oei dat is raar, ik had laatst ook wel dat ik niet alle reacties zag, die kwamen er pas later tussen te staan. Dus dan lijkt het net of ik sommige mensen niet beantwoord.
Misschien moet je het even samen vatten. :P

Het kwam erop neer dat leeuwenkopjes (ongeacht staand of hangende oren) vaak een stuk pittiger zijn dan gewone konijnen haha!
Merk het ook aan Pepper en Billy, die zijn heel lief en rustig maar de bom barst ook heel snel zeg maar haha!

Verder geen idee wat ik wilde zeggen :')

Moet zeggen dat het karakter van Saartje echt goddelijk is, die is zo rustig en lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:43

Hoop dat Lilo na het gebeuren ook zindelijk is :+

Hoorde wat vannacht , hadden ze de buis naar de muur gerold en Lilo wou dat de buis nog verder ging dus tegen de muur van mijn slaapkamer te beuken :+ . En Tarzan onschuldig liggend hooi eten uit de ruif <3 , het is ook zo'n schatje soms