Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:41

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat Janneke :)

Ik hou de katten ook binnen. Woon in een stad en wil geen platgereden kat :+

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:24

Als het af is zal ik het zeker laten zien. :j

Zonet heb ik nog even een avondsnack langs gebracht:
Afbeelding

Overigens pakt Pooh zonder problemen de komkommer bij Hanna (de duitse reus) weg. Die maakt dat allemaal niks uit :'). Het andere konijn is niet zo van de komkommer.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:38

Gaaf konijn en mooie naam := (ik heet Hannah :)) )

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:47

Hier een minder bericht, trof vanmiddag Coco zo aan:

Afbeelding

De schade is een hap uit het oor :(:) ik ga er vanuit dat ze onenigheid hebben gehad, maar wat nu?
Ze trokken sowieso niet echt naar elkaar toe en ze mopperden af en toe wel eens, maar het was nooit echt knokken :n

Komt dit nog goed? :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:55

Ach wat sneu. Het heeft flink gebloed iig. Hopelijk krijgt ie er geen infectie aan.
Als ze meer van dit soort geruzie laten zien zou ik ze uit elkaar halen en een andere oplossing zoeken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:22

Zie je echt bijtplekken, of zijn het korsten? Het ziet er zo groot uit, zou het geen schimmel kunnen zijn?Het is in ieder geval wel een lelijke plek, sneu :(:)

Die gemene schimmel hier begint ook bloederig, vandaar dat ik het vraag. Misschien zie je duidelijk diepe wondjes, dan is het dat natuurlijk niet. Als dit van bijten komt zou ik ze wel uit elkaar halen als het vaker gebeurd, het is niet één keer per ongeluk te hard uithalen want ik zie minimaal 2 plekken toch?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:30

Er is een stukje aan de voorkant van het oor af. Dat heeft gedrupt en een vlek op de wang gemaakt. (En wat druppels door het hok)
Achter het oor is waarschijnlijk doordat ze heeft zitten krabben en met die achterpoot door het bloed is gegaan. Dus een beetje uitgeveegd.
Er zijn verder geen korsten of andere verwondingen te zien, behalve dan het oortje.

Ik heb haar opgefrist en ze zitten nu weer in 1 hok. Ze reageren verder niet anders op elkaar....

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:39

Het is een beetje lastig te zien, maar dit is de enige schade die ik kan vinden.

Afbeelding

Aan de rand van het oor zit nog wel wat opgedroogd bloed, maar dat is dus afkomstig van de wond

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:42

Oh ja dan is het heel duidelijk, dat is wel heftig! :(:) Ik zou goed in de gaten houden hoe ze met elkaar om gaan, als ze vaker zo wordt aangevallen zou ik ze uit elkaar halen. Hopelijk valt het toch mee, ze zijn natuurlijk vrij jong dus ze kunnen ook gewoon iets te heftig ruzie hebben gemaakt over wie de baas is. Ze hoeven maar net even verkeerd te bijten, de oortjes zijn zo dun.. Hier zijn ook wat missende (kleinere) stukjes. Kareltje heeft zelfs een flink litteken in zijn lip van zijn tijd in een berengroep. Ze zijn onderling best hard!

Op die tweede foto valt het eigenlijk wel mee ja! Even in de gaten houden of het een nette snee blijft, maar dat zal vast wel goed komen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:45

Het plan voor een extra verdieping lag er al, maar daar gaan we dus wat extra vaart achter zetten.
Zodat ze elkaar nog meer uit de weg kunnen gaan, als ze willen.

Wel jammer, niet helemaal wat we er van gehoopt hadden

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:53

Ja dat kan inderdaad al helpen! En/of een goede castraat, als je er nog een bij zou willen :))

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:16

Hoe gaat het nu met Coco en haar huisgenootje? Houden ze zich een beetje rustig? Hopelijk settelen ze zich toch nog een beetje. Als het vaker gebeurt of 1 van beiden blijft zich de hele tijd terugtrekken dan is uit elkaar soms beter denk ik.

Die beslissing hebben we hier toen ook moeten nemen en Pooh is weer helemaal uit zijn schulp gekropen. En die hadden samen 40m2 met genoeg schuilplaatsen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:44

Coco is haar bloedvegen kwijt, dus het ziet er gelijk een stuk minder ernstig uit.
Ik heb een huisje weggehaald, waar ze wat mot om leken te hebben. Dat stond op de bovenverdieping, naast het nachthok. Saartje had zich dat huisje toegeëigend en als Coco dan in het nachthok wou, ging ze lelijk doen. Ze hebben nu het nachthok + 2 schuilhuisjes. De doorgang naar het nachthok is nu veel ruimer, doordat het huisje weg is.

Vooralsnog laten ze elkaar met rust. De een zit voornamelijk op de bovenverdieping, terwijl de ander voornamelijk beneden zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:49

Dat klinkt toch niet als een verbroedering (verzustering idg :D ); ze moeten samen zonder problemen naast elkaar kunnen eten en elkaar laten slapen zonder verstoring.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:07

Vandaag Spekkie uit de opvang gehaald. Een skinny dame van jaar oud. Ze is heel ziek geweest vandaar nog wat dus. Maar ze heeft alle mogelijke zorg gehad en is er boven op gekomen! Ze zit nog even voor een weekje apart van mijn groepje skinny's en dan mag ze erbij..Eerst ff lekker eten, eten en etenAfbeelding
Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:24

Spekkie, wat een leuke naam voor een skinny! :D

Vanmiddag lagen de dames gewoon samen in een huisje te pitten :o?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:26

dankjewel,

ja hier liggen ze ook gewoon in een huisje of tegen elkaar aan, idioten

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:58

Zo, de verbouwingen hier zijn klaar. De nieuwe dames konden we helaas vandaag nog niet ophalen. Ze wegen nog onder de 300 gram, dus dat wordt ergens volgende week in de avond dat ze mogen gaan verhuizen. We wachten geduldig af.

En dan hier de resultaten van de nieuwe hekjes/afscheiding.

Van bovenaf gezien. We hebben de hekjes om de struiken vervangen voor mooi gaas. De zandplekken weer ingezaaid en een hek van 50cm deelt nu de weide in tweeën. De konijnen kunnen er nog wel overheen (en doen ze ook gelukkig), maar de cavia's kunnen straks niet zomaar bij elkaar:
Afbeelding

Pooh ging uiteraard op inspectie:
Afbeelding

Het caviahok van voren gezien:
Afbeelding

En de helft waar de nieuwe dames komen. Door middel van gaas kunnen ze pooh wel gewoon zien en ruiken (en andersom natuurlijk)
Afbeelding

En ik heb Pooh vandaar eindelijk weer zien popcornen in het weitje. Dat was lang geleden. Het arme beest was volgens mij echt niet heel gelukkig met de situatie zoals hij was met de ruzies. Ik ben dus ook helemaal blij weer voor Pooh. :j Het kan alleen maar weer beter worden zo voor hem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:27

Ze hebben heerlijk de ruimte daar :)

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:28

Wow wat veel ruimte hebben ze nu zeg!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:50

Nou ja, Pooh heeft eigenlijk moeten inleveren in zijn weitje. Hij had het hele stuk tot zijn beschikking, maar heeft nog genoeg over dacht ik wel. :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:27

Wauw wat mooi zo!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:53

heel mooi

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:40

Ik heb net maar even het kleinere buitenhok van de buitencaafs schoon gemaakt en er eens een onderlegger met een flinke laag hooi er op gegooid.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:57

Ow lekker voor ze.

Wij gaan dinsdag de nieuwe dames ophalen.