Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Flux schreef:Goed dat jullie het er weer over hebben want ik heb Vesper dus altijd los op de achterbank maar wil dat eigenlijk totaal niet. Ik heb haar wel in het tuig en gordel gehad maar daar vreet mevrouw zich gewoon door dus is geen optie (en). Er past geen fijne bench of kennel maar curse, jij hebt het over een ronde voor op de achterbank?
Ik rij bijna elke dag met haar achterin en elke keer zeg ik tegen mezelf dat het echt anders moet. Ik zou mezelf nooit vergeven als haar iets overkomt.
Flux schreef:Ah thanks beide! Dat ziet er zeker als een optie uit. Beter dan niks. De volgende auto ga ik zeker ook kiezen met oog voor een veilige plek voor haar. Ze zit zoveel in die auto, dat moet echt veel verantwoorder.
KimD schreef:Flux schreef:Ah thanks beide! Dat ziet er zeker als een optie uit. Beter dan niks. De volgende auto ga ik zeker ook kiezen met oog voor een veilige plek voor haar. Ze zit zoveel in die auto, dat moet echt veel verantwoorder.
Je kunt altijd eens contact opnemen met bijvoorbeeld 'hondenauto', die maken werkelijk alles op maat.
Het kost wat maar dat verliest geen waarde. Die benches kun je bijna tegen dezelfde waarde verkopen als dat je ze gekocht hebt.
Flux schreef:Check! Ik heb nu de neiging de hele achterbank eruit te slopen zodat er veel meer ruimte is voor een veilige kennel. Maar ik rij deze auto niet heel lang meer vermoed ik. Even goed over nadenken.
Maartje_M schreef:Hahaha dat is een mooi tijdstiphier gaat het vooral in het weekeind wel eens ‘mis’ omdat we dan minder ritme hebben. Maar Tommy is nu bijna 4 maanden, dus vandaar de vraag haha
Mizora schreef:3x voeren (en als jonge pup zelfs 4x) is zowel om de bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk te houden als om de relatief grote hoeveelheid voer op een dag, je voert op deze leeftijd gemakkelijk meer dan dat je hem als volwassen hond gaat voeren (zelfs bij gewoon intact houden) die daarmee wat normalere grootte porties blijft, uiteindelijk is de maag nog niet de volwassen maat. Hierdoor is de kans op suboptimale vertering kleiner. Hoe actief een hond overdag is heeft er niets mee te maken.
Winter doet het goed. Ze vindt andere honden wel wat spannend, maar laat zich daar goed doorheen leiden over het algemeen. Het is een stukje beperkte blootstelling door hoe ik woon en een stukje intrinsieke onzekerheid.
Afgelopen zaterdag is ze voor het eerst meegeweest naar 'de grote stad'. We hadden al een aantal keer in ons eigen winkelcentrum geoefend, maar ik wilde graag zelf ook weer eens naar de stad, omdat de drempel voor mij ook steeds groter werd. En dus zijn we gegaan, eerst een klein half uur met de auto, daarna even wandelen naar het metrostation, half uur in de metro, en daarna van Rotterdam Beurs naar Rotterdam Blaak gewandeld met een kleine omweg, met tussendoor een ruime pauze waarin er mensen gekeken kon worden.
[ [url=m/ONnfgm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze deed het onwaarschijnlijk goed. De metro was met een beetje afleiden qua snoepjes met 3 haltes al heel normaal. Zulke mensenmassa's waren ook geen probleem. De roltrap, op de arm, was wel heel spannend, dus daar gaan we wel mee aan de slag, net als het hekwerk om de koopgoot, daar wilde ze niet bij in de buurt komen. Maar verder echt geweldig. Trams die overstaken met bijbehorende bellen waren al snel normaal, lekker aan een slap lijntje meelopen (oké, wel veel meer dan normaal terug moeten sturen naar het rechts blijven, maar niet trekkend). Zelfs nog een paar minuten met de trein gegaan, ik kon het bij Blaak namelijk niet helemaal vinden en er vertrok een trein naar Rotterdam Centraal met een paar minuten, en daar weet ik de weg precies. Dus succes, aankomende trein is ook niet spannend.
Vandaag met cursus (vervolg 1) deed ze het ook weer model. Het is echt wel hard werken om haar zowel rustig als voldoende actief te krijgen, ik zet echt in op laag energie bij haar, maar moet het tegelijkertijd wel interessant houden, en dat is soms best lastig. Er waren ook wat momenten dat de onzekerheid qua grote honden die op haar af rennen (in de groep zit o.a. een vrouw met een Vizla die ze steeds op loopt te jutten, en daarna het onaangenaam vindt dat hij zo druk doet). De trainer was echter zeer content met hoe het ging qua trainen met Winter en ziet geen reden om voor de onzekerheid een privéles in te boeken (en ja, aan het gedrag van mevrouw wordt subtiel gestuurd door hem). Hij vond dat ik gevoel voor trainen heb, altijd fijn om zo'n compliment te krijgen.
Edit: verkeerde foto toegevoegd
Mizora schreef:Want die eten zoveel minder dat zowel de bloedsuikerspiegel als de relatief grotere maaltijden niet van toepassing zijn? Er hoeft geen rust na de maaltijd gehouden te worden, dat is een mythe. Sporthonden heb ik, Emma is qua energieniveau vergelijkbaar met een field trial labrador, Winter is iets rustiger, maar heel weinig. Ik snap dat het niet aan jouw plaatje van raszuivere fikken voldoet, maar ik dacht dat we die discussie achter ons hadden gelaten.
mavantos schreef:Wij zijn met zes maanden over gegaan naar 2x per dag.
Heeeerlijk twee weken naar Frankrijk geweest met de hondjes. Ze hebben het onwijs goed gedaan!
[ [url=m/nMuIVN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qzGXjn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5sQcrm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AJzJNB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WeCoWu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Harrie groeit echt gigantisch, is inmiddels 7 maanden oud en weegt 25 kilo. Voor de vakantie hebben we hem gemeten en hij is eigenlijk al te groot voor de rasstandaard![]()
Sinds gisteren is Harrie ook over op KVV. Vandaag een grote bestelling KVV opgehaald, want er is 10% korting bij Geus Diervoeders. Ben benieuwd hoe hij het doet. Met brokken vrij veel en vaak ontlasting.