Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:04

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:34

Flux schreef:
Goed dat jullie het er weer over hebben want ik heb Vesper dus altijd los op de achterbank maar wil dat eigenlijk totaal niet. Ik heb haar wel in het tuig en gordel gehad maar daar vreet mevrouw zich gewoon door dus is geen optie (en :$ ). Er past geen fijne bench of kennel maar curse, jij hebt het over een ronde voor op de achterbank?

Ik rij bijna elke dag met haar achterin en elke keer zeg ik tegen mezelf dat het echt anders moet. Ik zou mezelf nooit vergeven als haar iets overkomt. :n

Zoiets als in de link van B_oY was het idd, maar ik weet echt niet meer zeker hoe, wat waar nu :’) en of er kwalitatief dus idd verschil in zit zeg maar. Maar dat concept was het wel. Het is al lang geleden ondertussen dat ik hierin ‘gedoken’ ben, maar ik weet dat die toen voor de achterbank als beste uit de bus kwam - misschien dat een mede bokker me hier nog uit kan helpen, want ze zijn langer geleden in een ouder topic ook voorbij gekomen. Maar dit soort tubes kun je in ieder geval nog verankeren - al kan dat met een stevigere stoffen bench ook evt met bv spanbanden als je een beetje creatief bent.

Bij flinke crashes is wel gebleken dat stof ook gewoon scheurt, dus je hebt met zoiets als in die link wel kans alsnog dat ze eruit vliegen, maar het is hoe dan ook veiliger wel tov zo los natuurlijk - tuig/gordel is een van de minst veilige, ondanks dat er merken zijn die anders beweren omdat hun tuigen echt goed zijn e.d. maar ik zou dat niet aandurven als je idd toch andere opties zou hebben :j En in jullie geval dan idd sowieso al geen optie met dat vreten hahahahaha sorry, moest even lachen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:14

Ah thanks beide! Dat ziet er zeker als een optie uit. Beter dan niks. De volgende auto ga ik zeker ook kiezen met oog voor een veilige plek voor haar. Ze zit zoveel in die auto, dat moet echt veel verantwoorder.

En die kleine relnicht van me ontvangt je gelach graag hoor :+ Die vond zichzelf ook echt heel grappig toen -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:16

Flux schreef:
Ah thanks beide! Dat ziet er zeker als een optie uit. Beter dan niks. De volgende auto ga ik zeker ook kiezen met oog voor een veilige plek voor haar. Ze zit zoveel in die auto, dat moet echt veel verantwoorder.

Je kunt altijd eens contact opnemen met bijvoorbeeld 'hondenauto', die maken werkelijk alles op maat.

Het kost wat maar dat verliest geen waarde. Die benches kun je bijna tegen dezelfde waarde verkopen als dat je ze gekocht hebt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:18

KimD schreef:
Flux schreef:

Je kunt altijd eens contact opnemen met bijvoorbeeld 'hondenauto', die maken werkelijk alles op maat.

Het kost wat maar dat verliest geen waarde. Die benches kun je bijna tegen dezelfde waarde verkopen als dat je ze gekocht hebt.

Dit is idd ook een hele goede tip ja. Hondenauto maakt echt fantastische dingen en kwalitatief echt heel goed. Investering, maar het zeker waard - en ze zijn heel creatief in het soms onmogelijke.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:34

Check! Ik heb nu de neiging de hele achterbank eruit te slopen zodat er veel meer ruimte is voor een veilige kennel. Maar ik rij deze auto niet heel lang meer vermoed ik. Even goed over nadenken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:37

Flux schreef:
Check! Ik heb nu de neiging de hele achterbank eruit te slopen zodat er veel meer ruimte is voor een veilige kennel. Maar ik rij deze auto niet heel lang meer vermoed ik. Even goed over nadenken.

Als je dat (vrijwel zeker) weet dan zou ik het voor nu lekker laten en investeren in de volgende auto. Als je nu gaat slopen en doen is zonde voor de verkoopprijs & zonde van het geld wat je investeert in de bench. Ik gok dat je zeker zo'n €350,- tot €500,- mag rekenen voor op maat.

Als je bedenkt dat mijn blok van vier (met vriendenkorting) op ongeveer €1300,- zat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:41

Nee idd, dan zou ik dat ook investeren in de volgende auto :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 20:49

Denk dat het daar op uitloopt ja. Maar dank voor het meedenken :)

Om nog maar even van onderwerp te wisselen en ik hier nog niet gedeeld had: Miss-"ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan"-Vesper en ik hebben afgelopen zondag een proefles schapendrijven gedaan! Initieel een instinct test, even aftasten. Maar mevrouw ging gewoon aan en liet weer even zien wat ze allemaal maar kan <3 T ging zo makkelijk met de trainer, dat ik zelf ook even wat rondjes mocht proberen! Heel gaaf, gaan we zeker vaker doen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:53

Super tof! Ik herken de locatie :)) ik wil daar met Parker ook nog weer eens naar toe voor een instinct test :j

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:24

Groetjes uit Noorwegen! Hier nog wat leuke vakantie kiekjes *-:) Reizen met de camper en Vidar gaat nog steeds super. En we hebben geluk met het weer!

Afbeelding
Ons uitzicht in de ochtend als Vidar wakker is :+

Afbeelding
Lekker eland gegeten!

Afbeelding
Grappig bovenaanzicht op een veerboot. We nemen tijdens het reizen best vaak veerboten tussendoor. Dan mag Vidar even uit de bench en los door de camper hobbelen.

Afbeelding
Knock out na een lange hike

Afbeelding
<3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:21

Wat cool Flux! En tof dat ze het zo goed deed *D

Pippa dat ziet er heerlijk uit! <3
Groetjes terug uit Schotland! Hier ook enorm geluk met het weer *D

Koude nachten, maar heerlijke ochtenden!
Afbeelding

Prachtige omgevingen hier... Evi doet het echt fantastisch en is niet moe te krijgen. Is overal als eerste boven en na even slapen is ze in de "gaan we weer wat doen!?" mood haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag naar Balmoral Castle van de royal family. Mensen wilde op de foto met Evi en het kasteel :')

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:37

Wow wat een heerlijke foto's en verhalen van Vidar en Evi.
Ben jaloers op de hondjes :P Ziet er echt geweldig uit.

Jeppe gaat ook goed. Alweer bijna 19 weken.
Gaat richting de 10kg en geeft mij nog zowel onwijs veel liefde als uitdagingen.
Maar daar zijn wij hard mee aan het trainen. Wij leren elke dag weer een beetje bij en van elkaar.

Dit is bij mijn ouders en dieke waar wij nu ook veel zijn. Erg dankbaar voor dat vangnet en steun.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik nog een auto bench te koop van ferplast.
Een mini, pastte net in de kofferbak van mijn mitshubishi colt.
zo eentje. kleinste maat
Als iemand die kan gebruiken / over wil nemen, laat maar weten.
https://www.petsplace.nl/ferplast-vervo ... lsrc=aw.ds

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 12:26

Vanaf wanneer geven jullie je pup 2x per dag eten? Ik lees echt alle opties tussen de 4 en de 12 maanden namelijk :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 12:56

Maartje_M schreef:
Vanaf wanneer geven jullie je pup 2x per dag eten? Ik lees echt alle opties tussen de 4 en de 12 maanden namelijk :=

Zodra ik de derde keer begin te vergeten. :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:39

Hahaha dat is een mooi tijdstip :)) hier gaat het vooral in het weekeind wel eens ‘mis’ omdat we dan minder ritme hebben. Maar Tommy is nu bijna 4 maanden, dus vandaar de vraag haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:40

Maartje_M schreef:
Hahaha dat is een mooi tijdstip :)) hier gaat het vooral in het weekeind wel eens ‘mis’ omdat we dan minder ritme hebben. Maar Tommy is nu bijna 4 maanden, dus vandaar de vraag haha

Vier maanden zou me wat jong zijn, maar die van ons worden deze week een half jaar en krijgen dus nu maar twee keer per dag. Ik denk ongeveer een week of drie nu. Maar eerlijk, die zijn zó actief, die zijn 's middags ook niet aan het dutten ofzo, dus drie keer voeren is nutteloos.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:37

3x voeren (en als jonge pup zelfs 4x) is zowel om de bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk te houden als om de relatief grote hoeveelheid voer op een dag, je voert op deze leeftijd gemakkelijk meer dan dat je hem als volwassen hond gaat voeren (zelfs bij gewoon intact houden) die daarmee wat normalere grootte porties blijft, uiteindelijk is de maag nog niet de volwassen maat. Hierdoor is de kans op suboptimale vertering kleiner. Hoe actief een hond overdag is heeft er niets mee te maken.

Winter doet het goed. Ze vindt andere honden wel wat spannend, maar laat zich daar goed doorheen leiden over het algemeen. Het is een stukje beperkte blootstelling door hoe ik woon en een stukje intrinsieke onzekerheid.

Afgelopen zaterdag is ze voor het eerst meegeweest naar 'de grote stad'. We hadden al een aantal keer in ons eigen winkelcentrum geoefend, maar ik wilde graag zelf ook weer eens naar de stad, omdat de drempel voor mij ook steeds groter werd. En dus zijn we gegaan, eerst een klein half uur met de auto, daarna even wandelen naar het metrostation, half uur in de metro, en daarna van Rotterdam Beurs naar Rotterdam Blaak gewandeld met een kleine omweg, met tussendoor een ruime pauze waarin er mensen gekeken kon worden.

Afbeelding

Ze deed het onwaarschijnlijk goed. De metro was met een beetje afleiden qua snoepjes met 3 haltes al heel normaal. Zulke mensenmassa's waren ook geen probleem. De roltrap, op de arm, was wel heel spannend, dus daar gaan we wel mee aan de slag, net als het hekwerk om de koopgoot, daar wilde ze niet bij in de buurt komen. Maar verder echt geweldig. Trams die overstaken met bijbehorende bellen waren al snel normaal, lekker aan een slap lijntje meelopen (oké, wel veel meer dan normaal terug moeten sturen naar het rechts blijven, maar niet trekkend). Zelfs nog een paar minuten met de trein gegaan, ik kon het bij Blaak namelijk niet helemaal vinden en er vertrok een trein naar Rotterdam Centraal met een paar minuten, en daar weet ik de weg precies. Dus succes, aankomende trein is ook niet spannend.

Vandaag met cursus (vervolg 1) deed ze het ook weer model. Het is echt wel hard werken om haar zowel rustig als voldoende actief te krijgen, ik zet echt in op laag energie bij haar, maar moet het tegelijkertijd wel interessant houden, en dat is soms best lastig. Er waren ook wat momenten dat de onzekerheid qua grote honden die op haar af rennen (in de groep zit o.a. een vrouw met een Vizla die ze steeds op loopt te jutten, en daarna het onaangenaam vindt dat hij zo druk doet). De trainer was echter zeer content met hoe het ging qua trainen met Winter en ziet geen reden om voor de onzekerheid een privéles in te boeken (en ja, aan het gedrag van mevrouw wordt subtiel gestuurd door hem). Hij vond dat ik gevoel voor trainen heb, altijd fijn om zo'n compliment te krijgen.

Edit: verkeerde foto toegevoegd

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:48

Mizora schreef:
3x voeren (en als jonge pup zelfs 4x) is zowel om de bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk te houden als om de relatief grote hoeveelheid voer op een dag, je voert op deze leeftijd gemakkelijk meer dan dat je hem als volwassen hond gaat voeren (zelfs bij gewoon intact houden) die daarmee wat normalere grootte porties blijft, uiteindelijk is de maag nog niet de volwassen maat. Hierdoor is de kans op suboptimale vertering kleiner. Hoe actief een hond overdag is heeft er niets mee te maken.

Winter doet het goed. Ze vindt andere honden wel wat spannend, maar laat zich daar goed doorheen leiden over het algemeen. Het is een stukje beperkte blootstelling door hoe ik woon en een stukje intrinsieke onzekerheid.

Afgelopen zaterdag is ze voor het eerst meegeweest naar 'de grote stad'. We hadden al een aantal keer in ons eigen winkelcentrum geoefend, maar ik wilde graag zelf ook weer eens naar de stad, omdat de drempel voor mij ook steeds groter werd. En dus zijn we gegaan, eerst een klein half uur met de auto, daarna even wandelen naar het metrostation, half uur in de metro, en daarna van Rotterdam Beurs naar Rotterdam Blaak gewandeld met een kleine omweg, met tussendoor een ruime pauze waarin er mensen gekeken kon worden.

[ [url=m/ONnfgm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze deed het onwaarschijnlijk goed. De metro was met een beetje afleiden qua snoepjes met 3 haltes al heel normaal. Zulke mensenmassa's waren ook geen probleem. De roltrap, op de arm, was wel heel spannend, dus daar gaan we wel mee aan de slag, net als het hekwerk om de koopgoot, daar wilde ze niet bij in de buurt komen. Maar verder echt geweldig. Trams die overstaken met bijbehorende bellen waren al snel normaal, lekker aan een slap lijntje meelopen (oké, wel veel meer dan normaal terug moeten sturen naar het rechts blijven, maar niet trekkend). Zelfs nog een paar minuten met de trein gegaan, ik kon het bij Blaak namelijk niet helemaal vinden en er vertrok een trein naar Rotterdam Centraal met een paar minuten, en daar weet ik de weg precies. Dus succes, aankomende trein is ook niet spannend.

Vandaag met cursus (vervolg 1) deed ze het ook weer model. Het is echt wel hard werken om haar zowel rustig als voldoende actief te krijgen, ik zet echt in op laag energie bij haar, maar moet het tegelijkertijd wel interessant houden, en dat is soms best lastig. Er waren ook wat momenten dat de onzekerheid qua grote honden die op haar af rennen (in de groep zit o.a. een vrouw met een Vizla die ze steeds op loopt te jutten, en daarna het onaangenaam vindt dat hij zo druk doet). De trainer was echter zeer content met hoe het ging qua trainen met Winter en ziet geen reden om voor de onzekerheid een privéles in te boeken (en ja, aan het gedrag van mevrouw wordt subtiel gestuurd door hem). Hij vond dat ik gevoel voor trainen heb, altijd fijn om zo'n compliment te krijgen.

Edit: verkeerde foto toegevoegd

Moet je eens een sporthond aanschaffen, of een goed actief ras. Praat je wel anders. _O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:58

Want die eten zoveel minder dat zowel de bloedsuikerspiegel als de relatief grotere maaltijden niet van toepassing zijn? Er hoeft geen rust na de maaltijd gehouden te worden, dat is een mythe. Sporthonden heb ik, Emma is qua energieniveau vergelijkbaar met een field trial labrador, Winter is iets rustiger, maar heel weinig. Ik snap dat het niet aan jouw plaatje van raszuivere fikken voldoet, maar ik dacht dat we die discussie achter ons hadden gelaten.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:05

Onze fokker zei dat je het ook wel aan de hond begint te merken als ze er minder behoefte aan hebben. Kan mogelijk per ras verschillen en als je een fussy eater hebt dan gaat het sowieso niet op.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:13

Wij zijn met zes maanden over gegaan naar 2x per dag.

Heeeerlijk twee weken naar Frankrijk geweest met de hondjes. Ze hebben het onwijs goed gedaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Harrie groeit echt gigantisch, is inmiddels 7 maanden oud en weegt 25 kilo. Voor de vakantie hebben we hem gemeten en hij is eigenlijk al te groot voor de rasstandaard :')

Sinds gisteren is Harrie ook over op KVV. Vandaag een grote bestelling KVV opgehaald, want er is 10% korting bij Geus Diervoeders. Ben benieuwd hoe hij het doet. Met brokken vrij veel en vaak ontlasting.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:33

Mizora schreef:
Want die eten zoveel minder dat zowel de bloedsuikerspiegel als de relatief grotere maaltijden niet van toepassing zijn? Er hoeft geen rust na de maaltijd gehouden te worden, dat is een mythe. Sporthonden heb ik, Emma is qua energieniveau vergelijkbaar met een field trial labrador, Winter is iets rustiger, maar heel weinig. Ik snap dat het niet aan jouw plaatje van raszuivere fikken voldoet, maar ik dacht dat we die discussie achter ons hadden gelaten.

Ik zou toch met klem activeren om na een maaltijd in ieder geval even rustig aan te doen. Die twee uur wat vroeger gesteld werd, dat is wellicht wat overdreven maar na een maaltijd direct actie ondernemen is zeker niet aan te raden.

Rust na de maaltijd is ook belangrijk voor de vertering van het voer en de opname van de voedingsstoffen, daarom is het ook aan te raden om 's avonds een grotere maaltijd te voeren dan 's ochtends.

Maargoed, hier laat ik het bij en ik zal inderdaad beter op mijn handen zitten en niet meer op je reageren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:34

mavantos schreef:
Wij zijn met zes maanden over gegaan naar 2x per dag.

Heeeerlijk twee weken naar Frankrijk geweest met de hondjes. Ze hebben het onwijs goed gedaan!

[ [url=m/nMuIVN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qzGXjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5sQcrm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AJzJNB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WeCoWu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Harrie groeit echt gigantisch, is inmiddels 7 maanden oud en weegt 25 kilo. Voor de vakantie hebben we hem gemeten en hij is eigenlijk al te groot voor de rasstandaard :')

Sinds gisteren is Harrie ook over op KVV. Vandaag een grote bestelling KVV opgehaald, want er is 10% korting bij Geus Diervoeders. Ben benieuwd hoe hij het doet. Met brokken vrij veel en vaak ontlasting.

Van brokken is dat niet zo gek inderdaad. Daar zul je wel verschil in gaan merken. Van onze honden kan ik alle ontlasting zowat in één zakje doen als ze alleen KVV krijgen. Frankrijk is een prachtig vakantieland met honden!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:36

Ik ben al vrij snel 2x gaan voeren omdat ze die derde keer gewoon niet hoefden. Hier krijgt de rest van de honden 1x per dag eten, ‘s avonds. En dat doe ik met de pups nu ook. Ze zijn nu 10 maanden. Past gewoon beter in mn ritme. Vaak krijgen ze in de middag iets te snacken.

Hier gaan ze om 10:00 aan het werk, de honden. In combinatie met de hoeveelheid voer dat ze krijgen geef ik ze daarom ‘s ochtends niks. Ik vind het geen prettig idee dat m’n hond ‘s ochtends 300/400 gram brok wegwerkt en daarna met 45 km per uur moet rennen.