Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:23

Heb er maar één. Kan misschien wel een kleine tweede kattenbak maken in een vierkant teiltje met kattenzand en dat op de oorspronkelijke plek zetten.

Hij ligt nu bij mij op bed te slapen, dus denk dat hij toch wel het meest op zijn gemak is hier.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 07:59

Nog even terugkomend op het verhaal van gisteren. Binnenkort zijn mijn ouders twee weken weg. Ook ik zou dan een aantal nachtjes weggaan. Nu durf ik alleen niet goed. Yentle heeft een kattenluikje waardoor ze naar binnen en buiten kan. Mijn broer en zus (niet meer thuiswonend) zullen dan langskomen voor eten/ drinken. Zouden jullie dit nog aandurven gezien ze dus gedrag van dementie lijkt te vertonen?
Ze komt de laatste jaren al niet meer verder dan de tuin en de tuin van de buren. Alleen zodra ze binnen is voor eten of drinken dan begint ze dus heel hard te miauwen totdat ze bij je is. Wat als ze me dan dus niet kan vinden?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:02

Vandaag zijn de hechtingen van onze kat eruit gehaald, wond ziet er echt goed uit. DA was tevreden :)
Afbeelding

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:25

Wauw dat ziet er goed uit.

Mijn poesjes worden steeds meer vriendinnetjes. Ik heb net 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Dus extra veel tijd voor ze .
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:07

Dat ziet er inderdaad netjes uit.

Ahhh lief Marieke. Weer wat opgeknapt?

Wie wil er een puber. Zucht.... dat hoofd ook hè... ik verveel me...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:15

Mando schreef:
Dat ziet er inderdaad netjes uit.

Ahhh lief Marieke. Weer wat opgeknapt?

Wie wil er een puber. Zucht.... dat hoofd ook hè... ik verveel me...

[ Video ]

ja net laatste pil gehad. morgen even urine laten controleren.

Haha wil je ruilen? krijg jij mijn 2 donderstenen te leen haha

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:17

Dan krijg je wel de andere M-tjes er ook bij hè haha

Fijn hoop dat het beter blijft gaan en dat je weer wat opknapt.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:34

Hi,

Wat leuk een katten topic!
Mag ik me melden?

Ik heb een hele leuke bijna 3 jarige kater Toby , z’n moede was een langharige en z’n vader gewoon een huis tuin en keuken kat.
Enorm lief dier.

Nu heb ik sinds zondag een boerderij kitten er bij.. ook echt super lief ding... alleeeeeen hij zit onder de vlooien |( -O- gelijk hem behandeld , Toby behandeld omgeving behandeld , maar hoe lang duurt dit en wat kan ik er nog meer aan doen want vind dit echt goor . }:0

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:50

Vlooien moet je blijven behandelen zeker 3 of 4 weken. Je heb nu de levende gedood. Dan over een week de volgende lading die uit komt. Enz. En denk eraan dat je de kattenmandjes heet uit moet wassen of in de vriezer moet doen. (Of weggooien. En vooral veel stofzuigen.
Kennissen van mij waren na 4 weken vlooienvrij.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:15

Hee, nog een Toby, wat leuk! :D
Zo heet mijn apenkopje ook.
Heb je een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:16

Even een vraagje. Een van onze katten (1 jaar en 4 maand oud) kwijlt als hij een koekje krijgt. Als ik ze een koekje geef dan moeten ze eerst netjes gaan zitten. Pas dan krijgen ze een koekje. Heb is me al een paar keer opgevallen dat er een drupje “water” steeds onder hem lag als ik hem een koekje gegeven had. Zojuist gaf ik hem een koekje en voelde ik echt wat kwijl op mij hand druppelen. Kan dit bij een kat een normale reactie zijn op eten? Net zoals bij een hond?

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:28

_lauraaa_ schreef:
Even een vraagje. Een van onze katten (1 jaar en 4 maand oud) kwijlt als hij een koekje krijgt. Als ik ze een koekje geef dan moeten ze eerst netjes gaan zitten. Pas dan krijgen ze een koekje. Heb is me al een paar keer opgevallen dat er een drupje “water” steeds onder hem lag als ik hem een koekje gegeven had. Zojuist gaf ik hem een koekje en voelde ik echt wat kwijl op mij hand druppelen. Kan dit bij een kat een normale reactie zijn op eten? Net zoals bij een hond?

Een kat een koekje geven en laten zitten en wachten??? Het is geen hond!!!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:52

nafkedemi schreef:
_lauraaa_ schreef:

Nou een beetje minder mag ook wel. Hier kunnen ze dat ook. Ook pootjes geven en liggen op commando. En ja dat vinden ze leuk want Kito heeft dit zelf aangeboden.
Dus waarom niet.

@ laura. Heeft ie dat ook met gewoon eten?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:18

nafkedemi schreef:
_lauraaa_ schreef:

Die van mij kan liggen op commando (en nog heel veel meer). Vindt ze prachtig.

Hier moeten ze ook zitten en wachten, anders klauwen ze rustig je hand open omdat ze geen geduld hebben. Daar heb ik geen zin in. Ook een kat kun je (deels) opvoeden :j

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:29

Nafkedemi wat is het probleem? De hond moet dat hier dus waarom de kat niet? Vaak "traint" de kat ook mee in de tuin met agilty ;) voor snoep kun je ze een hoop laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 00:04

Wauw wist niet dat het zon misdrijf was om je kat te leren zitten.... Hier moeten ze idd zitten voor ze een koekje krijgen en alle 4 de pootjes op de grond. Waarom? Omdat ze voorheen zo enthousiast waren als ze een koekje kregen dat ik regelmatig een kat aan mijn bovenbeen had hangen. Nu gaan ze uit zichzelf netjes zitten zonder dat ik wat hoef te zeggen. 1 probeert soms nog met een pootje te hengelen naar mijn hand maar zodra ik dan een keer EH zeg dan gaat dat pootje ook weer naar de grond.

@xoranlover: met gewoon eten heb ik dit nog niet gezien. Ik zal eens opletten. Vanavond had hij het met een koekje geven weer niet.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 00:13

Goed om even te bekijken inderdaad. Kwijlen kan een aanwijzing zijn voor eventuele tandproblemen.

Al doet die van mij het ook met snoepjes en daar is verder niks mee aan de hand (is bekeken). Maar die kwijlt ook in zn slaap wel eens of bij aaien :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:30

Eigenlijk onbewust hier dus ook geleerd rustig wachten op snoepje en dan zitten ze hier ook netjes.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:44

Laten we het er maar op houden dat het niet mijn manier van omgang met een kat is...

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:10

Dan hoef toch niet zo te reageren? Iedereen gaat toch op een andere manier met zijn of haar huisdier om.
Hier boden ze het zelf aan. Dus waarom niet. En ja ik ben me ervan bewust dat een kat geen hond is maar dat betekend niet dat ik mijn kat maar laat doen wat ie wilt.

Nogmaals ieder zijn eigen ding.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:23

nafkedemi schreef:
_lauraaa_ schreef:

En waarom zou jij een hond dit wel leren en een kat niet?
Ben daar oprecht benieuwd naar.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:25

Bij mij zitten ze ook alle 3 netjes als ze snoepje krijgen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:17

Mijne lusten geen eens snoepjes :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:25

Westhof schreef:
Vandaag zijn de hechtingen van onze kat eruit gehaald, wond ziet er echt goed uit. DA was tevreden :)
[ [url=m/O922OG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er netjes uit hoor! :D Gaat alles ook weer goed? Zal zich vast prettiger voelen zo zonder die bult! Of merken jullie weinig verschil?

Oké even een ervaringsvraagje. Milo lag vanmiddag echt ineens te rillen op de bank en had koude oortjes. Heb hem toen lekker in een dekentje ingepakt. Had rond etenstijd ook geen interesse in zijn vleesje en normaal doet hij daar echt een moord voor. Dacht: kijk het heel even san en als het zo blijft ga ik de dienstdoende DA bellen.

Maar inmiddels loopt meneer gewoon weer rond te sjouwen, heeft hij net zijn eten toch opgegeten en ligt hij nu weer lekker naast me te spinnen.

Iemand dat ooit meegemaakt dat ze zich zo kortdurend niet lekker voelen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:48

Ja hoor dat kan.

Gelukkig dat hij zich beter voelt.

Wij liggen altijd op tijd in bed omdat we om 5.15 op staan.

Zo tegen half 9 gaan de katten ook knockout.
Altijd zo mooi om te zien dat ze dan alle 3 ook in rust liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Mink ligt bij mij op schoot knockout.

Afbeelding