[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovemaylo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:50

Sorry bedoelde ook dat ze niet overleven in zoetwater, wel in brakwater :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:46

Jaa dat had ik ook al gedacht, zon verhaaltje zoals zalmen enz. Janou ik kan makkelijk aan brak water komen dus ik ga kijken of ik wat gevangen krijg als ik het uberhaupt merkt als ze bevallen is.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:42

Nog een vraagje.. met filterwatten of een panty zuig je wel nagenoeg geen vuil meer de pomp mee in. Ik merk nu al dat de bodem/inlaat pomp wat viezer is met het draadje erom heen.

Wat kan ik hier dan het beste tegen doen of hoe werkt dat?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:30

Ik heb dat nooit zo gebruikt dus kan je geen tips geven..

Ik heb wel een vraagje.. Ik heb mijn co2 set aangesloten op mijn pomp, maar wil vanavond nog even de slangen van mijn pomp schoonmaken en misschien even het foldermateriaal afspoelen omdat ik merk dat de stroming mindere sterk is.

Nu is dit voor mij de eerste keer met co2 dus vraag ik mij af; moet ik de co2 afsluiten? Is de stekker eruit voldoende? Er zal even geen water in de slangen staan namelijk.

Vandaag wel al behoorlijk wat planten eruit gehaald, t is nu weer toonbaar. Kon het helaas eerder nog niet doen omdat ik een ontsteking in mijn hand/pols heb..

Afbeelding

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:18

Coconut wat vervelend zeg als je hele visbestand het begeeft.. We leuk om weer een nieuw project te starten! Houd ons maar op de hoogte met foto's. :D

Discopdipp ha ik had niet goed gekeken en helemaal niet opgemerkt dat het om een japonica ging.
Hier kregen ze geregeld eitjes en dat resulteerd in een feestmaal voor de vissen.
Ik heb ook geen idee of ze succesvol gekweekt worden in gevangenschap. Meestal is het erg ingewikkeld om de zoutwaardes na te bootsen zoals in de natuur. En je moet er eerst op tijd bij zijn voor alles op word gegeten.

Panama D ja ik ben bang dat dit een nadeel is van het veilig maken van je filter voor kleine diertjes. Je zult denk ik iets meer schoon moeten maken qua restjes die nu je filter niet in kunnen. Je kiest het 1 en loopt weer tegen het ander aan lastig is dat altijd.
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je je filter hebt verschoond? Mocht dat lang geleden zijn kun je misschien wat winst behalen met een schone filter inhoud.

LoveUggs wat heb jij een prachtige bak zeg! Mooie verschillende kleuren en volgensmij een heleboel blije plantjes.
Ik zou je graag willen helpen met je co2 maar hier heb ik helaas weinig verstand van. Zeker als hij aangesloten zit op je filter, dat maakt het weer iets ingewikkelder.
Misschien dat je bij 1 van de betere aquarium (web)shops om info kunt vragen?

Mocht ik iets hebben overgeslagen mijn excuses ik zit op mijn telefoon en dat werkt toch wat lastig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:28

Bedankt! Ik heb nu de kraantjes maar gewoon dicht gedraait, pomp uit, en ipv slangen los halen, vanaf de bovenkant het borsteltje erin gestoken. Hij staat nu weer lekker te draaien!

Dat van de blije plantjes was voorheen wel anders. Een deel groeide redelijk en het andere deel verslijmde. Nu groeit het als kool, kon zelfs een aantal stekjes van wat platjes afhalen en opnieuw planten en zelfs mijn rode planten zijn rood en groeien goed. Mijn co2 set was een behoorlijke klap in mijn portemonnee maar ik heb een hervulbare fles en dit scheelt me ruim 50 euro per fles. Nieuwe fles kost ruim 60 euro en ik kan hem voor 10 bij laten vullen. Uiteindelijk scheelt het me geld want ik hoef niet meer steeds nieuwe planten aan te schaffen. Voor mijn bak, als ik het goed wil doen betaal ik +- 60 euro voor een lading plantjes wil mijn bak er beplant bij staan haha.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:44

Hier is de 350 liter pas de deur uit gegaan om die reden. Het kost wat om plantjes gelukkig te houden en als er ook nog co2 op moest werd het echt te veel van het goede helaas.

Binnenkort ga ik mijn 30 liter nano opnieuw opstarten met de bedoeling om low tech te starten met bijpassende planten en als er genoeg gespaard is gaan we eens kijken hoe high tech bevalt. Of misschien komt er een extra bakje zodat er een low en high tech bak in huis staat. *\o/*

Het scheelt inderdaad zo veel als je de flessen kunt laten hervullen.

Vind jij het een beetje makkelijk werken de co2? En zag je ook vlug verschil?
Ik heb me al wel wat ingelezen maar ik blijf bang dat ik mijn toekomstige beesten om zeep help met een co2 systeem.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:24

Co2 is een redelijk makkelijk systeem als je een beetje volgt wat aangegeven word. en je merkt echt wel verschil, denk na een dag of 3/4 al. Ik heb altijd Co2 erin, groot of klein aquarium, je moet het maar zien als de bomen die Co2 omzetten in zuutstof en als die geen Co2 meer hebben gaan ze dood..

Eigenlijk heel logisch..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:24

Ik had de pech dat mijn planten de eerste nacht sneuvelden toen er co2 op zat. Ik had een apparaatje mee moeten krijgen die er niet bij zat waardoor ik planten + vissen vergiftigde. Volgende dat terug gegaan en voor zeker 40 euro aan planten mee gekregen voor 10 euro, dus alles was nieuw en doet het nogsyeeds geweldig.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:54

Ohja dat klopt ja, echt super zonde toen..

Bij mij beginnen er gelukkig van alle kanten blaadjes uit de grond te komen, en ik heb er net 1 gup in gegooid, als die blijft leven is t goed :')

Dan doe ik volgende week de garnalen erin.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:31

Helaas. Geen prachtige blue dream garnalen voor mijn bestand ;(

Ze gaan helaas dood en mijn lieve vredige Cory's en guppen zitten eraan als een ware delicatesse.

Wilde ze eruit halen de doden maar zitten zo tussen me planten dat ik ze maar dat lekkernij geef.

Baal erg want ze waren zo leuk! Maar past gewoon niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:23

help bak is al even goed stabiel maar ineens word de barbus fasciatus een ervan enorm baldadig.
Toen ik ze net kocht was dat ook even zo en moesten ze echt hum plek tussen andere vissen zoeken. Maar nu is er een de kleinste die de andere twee van het soort echt weg jaagt.
Ze verstoppem zich bijna de hele dag.
Krijgen ze eten dan worden alle vissen aangevallen om weg te blijven. Wat nu ? Is al ruim een week maar lijkt nu iets extremer ook naar andere vissen

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:55

PanamaD schreef:

Ze gaan helaas dood en mijn lieve vredige Cory's en guppen zitten eraan als een ware delicatesse.

Wilde ze eruit halen de doden maar zitten zo tussen me planten dat ik ze maar dat lekkernij geef.

Potver wat vervelend zeg.. Ze staan toch echt bekend als makkelijk te houden garnalen die weinig eisen qua omstandigheden. Dan ga je je toch afvragen waarom ze het niet willen doen.

1 klein gelukje het is zeer gezonde voeding en verrijking voor je vissen ook al doet het luguber aan. Natuurlijke gang van zaken zullen we maar zeggen. :j

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 01:05

StalNollie schreef:
help bak is al even goed stabiel maar ineens word de barbus fasciatus een ervan enorm baldadig.
Toen ik ze net kocht was dat ook even zo en moesten ze echt hum plek tussen andere vissen zoeken. Maar nu is er een de kleinste die de andere twee van het soort echt weg jaagt.
Ze verstoppem zich bijna de hele dag.
Krijgen ze eten dan worden alle vissen aangevallen om weg te blijven. Wat nu ? Is al ruim een week maar lijkt nu iets extremer ook naar andere vissen

Van wat ik heb gehoord zijn barbelen enig zins bullenbakken maar dit hoeft zeker niet altijd een probleem te zijn.

Als ik vragen mag hoe groot is je aquarium en heb je veel beplanting? Sorry als dit al eerder ter spraken is gekomen. Ik volg hier al langere tijd maar heb het geheugen van een gup :')

Mijn kardinaal tetra's veranderden altijd in haaien tijdens het voeren. Vanaf dat ik op 3 a 4 verschillende plekken ben gaan voeren werkte dit prima met de tragere vissen. Nu had ik een bak van 1.20 waardoor dat dat misschien makkelijker te realiseren is dan in een kleinere bak. In dat geval kan veel beplanting tot het water oppervlak misschien helpen, hierdoor zien ze elkaar allemaal wat minder en is er meer plek om rustig te eten.
Wat ik ook nog wel eens deed was een deel van het eten loslaten in de uitstroom van de filter. Op deze manier gaat alles zo snel de bak door dat het meer jagen word dan zo veel mogelijk eten naar binnen stoppen. Misschien hebben ze ook dan minder oog voor elkaar. :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:57

Heb onlangs de beplanting wel veranderd en is aquarium op moment minder vol beplant is ongeveer week geleden

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:53

Wispeltuur schreef:
PanamaD schreef:

Potver wat vervelend zeg.. Ze staan toch echt bekend als makkelijk te houden garnalen die weinig eisen qua omstandigheden. Dan ga je je toch afvragen waarom ze het niet willen doen.

1 klein gelukje het is zeer gezonde voeding en verrijking voor je vissen ook al doet het luguber aan. Natuurlijke gang van zaken zullen we maar zeggen. :j

Ze zaten et zo aan te snoepen. Ze vonden het heerlijk. Daarom maar erin gelaten!

Zag gister avond wel weer een garnaaltje lopen dus begrijp het niet helemaal hahaha! Ik wacht af... misschien pakken ze enkel de dode en heb ik zelf een fout gemaakt waardoor ze t nu begeven.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:59

PanamaD laten we hopen dat er misschien toch een groepje het overleefd en je over een paar weken baby's hebt zwemmen.

Je vissen doen het goed dus in theorie moeten de garnalen het dan toch ook gewoon goed doen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:07

Ik hoop het ook voor je!

Als de vissen het goed doen wil het nog niet zeggen dat de garnalen het ook goed doen, garnalen zijn vele malen gevoeliger voor bepaalde waardes en schommelingen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:15

En ik hoorde dat ze hout nodig hebben? Dat heb ik niet...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:17

PanamaD schreef:

Dit had ij met de vuurgarnalen. Ze gingen de bak in en werden meteen opgepeuzeld... dacht dat ze allemaal weg waren, maar zag er gisteren ineens weer 3 op de boomstam in het gras zitten! Dus best kans dat ze zich gewoon super goed verstoppen en zich af en toe laten zien!

Ik zie de mijne nu ook niet namelijk, maar weet dus 100% dat ze er gister nog waren, terwijl ik ze toen ook al een week niet gezien had!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:06

Al een tijdje stil hier! Maar ik heb leuk nieuws. Toen ik de bak net open deed zag ik dit;

Afbeelding

Ziet er naar uit dat mijn honinggoerami's bezig zijn met een nest!! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:01

Leuk!!

Even een vraagje aan de aquarium en katten eigenaren hier..

Wij halen volgende week 2 kittens op. Wat is jullie ervaring met kittens + aquaria? Hoe hebben jullie aangeleerd dat bijvoorbeeld de bovenkant van het aquarium verboden terrein is?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:04

Mijn katten zitten er gewoon op eigenlijk.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:09

De mijne kijken er eigenlijk niet eens naar om _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:19

Ja ik wil dus liever niet dat ze op het aquarium gaan zitten. De kleine vind ik minder erg dan de groten aangezien daar een plastic kap opzit ipv kunststof. :+