gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:06

Ik zal het ook niet weten Ivy!

:+

Afbeelding

Binky vind het voor de verandering eens niet interessant :')

Afbeelding

Lady24

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:15

Haha dat leek wel een kikkersprong! :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:18

Haha hij kijkt na die tijd ook echt zo van "dit is dus zojuist NIET gebeurd". :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:18

:') prachtig haha

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:36

Eoweyn_x schreef:
Dit gaat voor mij gewoon écht een stap te ver. Er werden eerder al verdraaide verhalen op BB geplaatst over mij en mijn dieren, maar dit... Het heeft me echt gekwetst.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg zoiets tegen mij, of stuur zo'n mail met je eigen naam. Want dat de opvang op geen andere manier te bereiken is, is onzin. Staat op SKB, een link naar de facebookpagina. Maar ja, dan wordt bekend wie je werkelijk bent natuurlijk ;)

Gisteren sloeg ik echt achterover, nu heb ik meer een lachwekkend gevoel. Wat een vreselijk verknipt, onterecht beeld moet deze persoon van mij hebben, en wat moet het moeilijk zijn om zo geobsedeerd te zijn door iemand. Stuur even je adres, dan krijg je een foto met een handtekening.

Voor als diegene hier nog meeleest; ik hoop dat jij de persoon van eerdere aanvaringen bent. Wat is het volgende wat je gaat doen? Mijn konijnen jatten?
En misschien dat je de volgende keer je hersens kunt gebruiken, want zulke rigoreuze beslissingen als ik heb moeten maken, deze niet overleggen met de eigenaresse waar ik notabene vrijwilligster ben én waar ik 5 minuten bij vandaan woon... Dat getuigt van het IQ van een poffertje.

Ik blijf hier dus ook mooi m'n dingen plaatsen en kletsen met jullie. Mensen die weten hoe het wél zit.

Jeetje zeg! Ik zag een aantal dagen geleden je topic al over je inmiddels ingeslapen voedster, en dat je het daar natuurlijk al moeilijk mee moest hebben, maar dit is echt.. Hoe kan iemand zo geobsedeerd zijn met het zwart maken van een ander.. :n En ook dat dat zo ver moet gaan als contact opnemen bij een opvang waar je als vrijwilliger rond loopt en goed werk verricht. Zoals ik het altijd heb gezien zorg je prima voor je konijntjes, en doe je je uiterste best om te zorgen dat ze zich goed voelen en doe je wat het je het beste lijkt voor je beestjes.

Mijn voedster die ik vroeger had sliep ook altijd zo, Jannickee. Ik probeerde altijd maar voorzichtig te checken of ze nog ademde elke keer, want ik had nog nooit een konijn zo zien liggen. :') Wie weet, misschien verstopten mijn oude konijnen zich wel altijd in het nachthok als ze zo gingen liggen, maar ik ben stiekem toch wel blij dat haar zoontjes me nooit zo laten schrikken. :+

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:57

Ja ik schrok de eerste keer ook toen ik hem zo zag liggen, ik dacht toen dat ie dood was haha. Vooral ook omdat hij zo lekker door blijft pitten, zelfs als je hem aanraakt of naast hem bezig bent. Inmiddels ben ik wel gewend dat hij een beetje een raar konijn is :+

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:59

Oh nee die van mij keek me altijd met een half oogje aan, maar dat was nadat ze de eerst paar keer geschrokken was van dat ik ineens heel dichtbij kwam. :') Na een tijdje had ze door dat ik niet opeens bij haar kwam klooien, ik heb altijd konijntjes gehad die me graag in de gaten willen houden. Misschien zijn het de opstaande oortjes en het dwerg-gen waarvan ik vermoed dat ze het meedragen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:37

Even snel tussendoor, als konijnen met zn tweeen zitten, dan is 1 opening in het nachthok wel genoeg toch? Dan kan ik mijn huidige hok opdelen en laat 1 kleineren bijmaken... mijn drie koppels gaat super! Vanaf eerste moment direct lief samen <3 de 4 was niks (2 super close en rest niet) , de twee negeerden elkaar ook compleet dus 2 superclose apart en andere twee stellen gemixt en dat lijkt de goede beslissing gelukkig! Waren direct geinteresseerd in elkaar en fijn. Eentje die zich eerder meer afzijdig hield was ook direct stuk actiever, leuk!

Maar 1 opening genoeg?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:11

Goed om te horen dat je koppels goed gaan!

Weet helaas niet of 1 opening goed is of niet. Lijkt me wel? Mijn hok zal maar 1 opening hebben voor 2 buns.

@Eowyn; ah waanzinnig vervelend. Zoiets zou mij ook razend maken. Hopelijk kun je het gauw enigzins naast je neerleggen.

Nog 1 week (+ 1 dag..) en dan kan ik m'n kleine flufbal ophalen! Kan niet wachten <3

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:06

1 ingang lijkt mij voor een koppel prima.

Ik had hier in het huisje 2, maar toen zaten ze met 4. Nu er maar 2 zitten zie ik er nooit een uit het raampje springen.

Edit;
Dit moet het worden bij het nieuwe huis, stuk steen en stuk zand.
Nu nog besluiten wat voor omheining ik kies. En wat voor schuilhokjes ik er in wil. Vind die gewone hokken zo duur.

Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:37

ik ben nog steeds heel blij met mijn trespa hok! laat nu nog 1 bijmaken zodat alle 3 de koppels straks ook 1x1x1 binnen hebben. dan hebben ze eigenlijk niks meer te klagen :7

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:52

Mag ik als meelezer hier wat vragen? Geven jullie wilgentakken met of zonder bladeren aan jullie konijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:29

Met :) , vinden ze lekker de bladeren

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:48

Mijn hok is klaar! Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:50

Ikzelf heb altijd 2 ingangen, maar dat komt omdat mijn halfwildjes anders het hok niet ingaan :')

Hier ook met blad :) vinden ze heerlijk!

Mooi verblijf!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:50

Inderdaad gewoon met bladeren!
Heb ik even geluk bij ons nieuwe huis : tuin vol wilgen :D

Ziet er mooi uit zeg nagini ! Leuk!!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:53

Wat een gaaf hok!

In dat geval ga ik zo eens even een tak afknippen, die groeien hier vlak bij het huis.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:01

Ik moet me daar eens in verdiepen wat voor soort planten ze mogen hebben. Wie weet heb ik het in de omgeving wel.

Thanks voor de complimenten. Ben ook erg blij ermee.

Vind het spannend. Volgende week ga ik m ophalen. Hoop dat ie noet te gestressed is.. alleen en dan in de auto voor bijna 1.5 uur...

Ben zelf ook een beetje zenuwachtig voor het transporteren aangezien calici virus (rhdv2) op het moment in mijn omgeving heel actief is.
Bel morgen ook de dierenarts zodat ik m kan vaccineren direct.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:10

Wat een leuk hok! Denk dat het witte plankje er uit kan, ze zijn zo handig dat ze daar vanzelf opspringen! :P

Ook zou ik een doek over de bench doen, dan voelen ze zich veiliger!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:14

Mogen konijnen ook treurwilg?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:21

Jep, mogen iedere soort wilg :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:30

Oke, mooi! :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:57

MarlindeRooz schreef:
Wat een leuk hok! Denk dat het witte plankje er uit kan, ze zijn zo handig dat ze daar vanzelf opspringen! :P

Ook zou ik een doek over de bench doen, dan voelen ze zich veiliger!

Ja dat plankje.. ik wist het niet... had toevallig een stukje over en heb er de kartonnen trapjes op gelijmd. Kijk wel hoe het gaat anders haal ik het eruit.

Zal die doek in gedachte houden! Thanks.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:59

Heeft er hier iemand ervaring met vrijwilligers werk bij een konijnen opvang? Ik heb zelf geen konijnen meer maar ik mis ze wel, zou graag iets voor ze willen doen :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:18

Ik ben vrijwilliger bij een opvang :) wat wil je precies weten?