Deniseee96 schreef:Die autodeken is vooral voor mijn 'plezier'

Ik heb er nu zo'n standaard autodeken in liggen, maar die past niet goed waardoor de hele auto nog onder de bagger zit.
Ik ben me bewust van de veiligheidsrisico's, daarom ben ik me ook aan het verdiepen in de opties. Er is ruimte genoeg achterin (toyota auris station), daar heb ik 'm voor gekocht. Ik vind een bench denk ik minder handig omdat dat altijd ruimte in beslag neemt, en die variogate kun je inklappen als ik het goed begrijp.
Als het puur voor je gemak/plezier is, en je het geld ervoor over hebt… Het zal je auto idd vast goed beschermen dus z’n geld in die zin wel waard zijn ja.
Ik weet niet Hoe veel gebruik je daadwerkelijk maakt van je kofferbak, maar je went ook echt wel aan het hebben van een bench in de kofferbak. Met vakanties gebruikten wij dan bv een dakkoffer wat dat volledig opving en voor de rest konden wij prima uit de voeten zonder de kofferbak - er was wel links en rechts wat ruimte, waar we wel wat dingen kwijt konden nog. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich natuurlijk. Je hebt zo’n bench gewoon niet even snel erin en eruit dus daar moet je dan idd wel echt rekening mee houden.
Wij hebben juist zo snel mogelijk een auto uitgezocht waar een bench in kon, omdat dat voor mij absolute prioriteit had. Mijn kind zit vast in de gordel en zo veilig mogelijk, mijn hond ook - ik reed ook echt dagelijks in de auto met haar, soms meermaals ook. Ik heb ongelukken gezien met impact vanachter en dat is echt niet fraai (uberhaupt ook als je die crash testen allemaal bekijkt, met ook tuigen e.d. op de achterbank. Je moet echt bidden dat je nooit een zwaar ongeluk krijgt want je bent je hond hoogstwaarschijnlijk echt kwijt). Ik persoonlijk denk dan idd wel: als je de ruimte hebt, zou ik echt zeker weten alles eraan doen om het zo veilig mogelijk te hebben. Maar wederom; ieders situatie is anders, ieders mening is anders en ook hoe je dan beslissingen maakt omtrent je situatie en wensen. Doen wat je zelf wilt natuurlijk
Sinds we een bench hebben, is de modder zooi in de auto ook echt bizar weinig geworden. Het helpt daar dus ook nog eens tegen
Wij hebben haar eerst in een Skoda Octavia station gehad achterin de kofferbak met de bench. Nu zit ze dan in een caddy busje, verankerd, en hoeven we ook geen rekening meer te houden met minder ruimte in de gezinsauto. Maar toen we nog maar 1 auto hadden, vonden wij dat iig echt prima te doen - met 2 volwassen en 1 kind.
edit:
[ [url=m/r1pT1n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a1XWy3.jpg]Afbeelding[/url] ]