Ik ZOU een buitenrit maken vandaag. Maar het werd even wat anders. Meet.. PINO!

Ik kijk altijd even op marktplaats. Ik zou het eigenlijk niet moeten doen, niet goed voor me! maar toch deed ik het. En wat ik zag.. Jeetje. Voor 200 euro op te halen, een half-kale Congo Grijs-roodstaart papegaai.
Ik ben direct gaan bellen, en binnen 30 minuten stonden we op de stoep. Om een triest lege kooi aan te treffen met een grijs-roodstaart erin. Ze, zo gok ik, heet Pino en is modder, maar dan ook echt MODDER vet!
Haar eigenaar is aan een hartaanval overleden. De man die haar verkocht had een telefoontje gekregen van een collega die dus met die papegaai opgescheept zat. Hij mocht hem gratis ophalen, wel nu! Dus, de verkoper stapt in de auto en schuift zo kooi met vogel en al in de auto, en rijd er mee naar huis. Om daar samen met vrouw-lief te besluiten de vogel niet te houden en hem dus te koop te zetten op Marktplaats. voor.. 200 euro, wat een stuk minder is geworden toen ze hoorde/zagen waar de vogel kwam te wonen. We hebben rustig met elkaar gepraat. Er is weinig bekend over Pino. Morgen bel ik de dierenarts voor een dieetplan voor haar. Want een te vette vogel heb ik nog niet mee gemaakt.
Duss.. eemmm... ja! De teller staat (voor wie dat interresant vinden) 2 grijs roodstaarten, 2 bonte boeren, 2 kakariki's, 2 halsbandparkieten, en 1 Pionus Maximiliani.