[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:54

Als ik zo op marktplaats rond kijk worden tussen de 2-3 euro aan geboden per stuk dat is best leuk!

Ze klimmen niet op je handen als je bezig bent in de bak? Haha

Waarom ik t vroeg van t uit de bak lopen, las laatst dat een garnaal helemaal naar beneden was gelopen in huis. Ik ben al doods bang voor spinnen laat staan garnalen uit de bak hihi!

Bedankt voor de tips! Ook van t diepvriesvoer. Voer nu 3 soorten korrel en gruis maar wil ze extra goed voeren door diepvries dus.

Ben alleenmaar blij met je uitgebreide reacties :D zo kan ik mij goed voorbereiden!!

zigranta

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:29

Ik vis de muggenlarven uit de regenton en geef die aan mijn guppies, maar weet eigenlijk helemaal niet of dit goed is? Iemand van jullie die het weet?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:42

PanamaD schreef:
Als ik zo op marktplaats rond kijk worden tussen de 2-3 euro aan geboden per stuk dat is best leuk!

Ze klimmen niet op je handen als je bezig bent in de bak? Haha

Waarom ik t vroeg van t uit de bak lopen, las laatst dat een garnaal helemaal naar beneden was gelopen in huis. Ik ben al doods bang voor spinnen laat staan garnalen uit de bak hihi!

Bedankt voor de tips! Ook van t diepvriesvoer. Voer nu 3 soorten korrel en gruis maar wil ze extra goed voeren door diepvries dus.

Ben alleenmaar blij met je uitgebreide reacties :D zo kan ik mij goed voorbereiden!!

Zo snel als je hand de bak in gaat zullen ze snel een veilig plekje zoeken en mochten ze toch in de weg zitten kun je met bijv een schepnetje hun kant op bewegen dan gaan ze wel hoor.

Hier ook ernstige spinnen angst :')
Maar gelukkig lopen ze niet echt op het droge, ze komen een beetje op hun zij te liggen en gaan dan liggen wurmen. Ik ben bang dat als er 1 de bak verlaat en niet op tijd word gevonden hij gewoon uit zal drogen je hoeft niet bang te zijn dat er opeens een garnaal in je bed zit :Y)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:44

zigranta schreef:
Ik vis de muggenlarven uit de regenton en geef die aan mijn guppies, maar weet eigenlijk helemaal niet of dit goed is? Iemand van jullie die het weet?

Ik heb van meer mensen gehoord die dit doen en levendvoer is ontzettend leuk en gezond voor vissen. Misschien dat je wat eerder kans hebt op parasieten. Maar ik denk niet dat het veel uit maakt waar je het levend voer vandaan haalt of dit nu in de winkel of een regenton is. Echt zekerheid durf ik hier niet over te geven verder.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:10

Ik ben 6 albino corys rijker en 12 japonica garnalen *\o/*

Heb ook nog maar wat plantjes mee gebracht, meeste van mijn crypto's zijn verslijmd zoals al verwacht maar ze slaan opnieuw uit! Kost alleen zoveul tijd, dus heb er nog maar wat bij gepropt.

Zoals je ziet echt een grafwerk, maar denk dat je hem over een maand niet meer terug kent.
Dit word echt een overvolle beplante bak hahaha.

Afbeelding

Nieuwe blaadjes tussen de zooi!
Afbeelding

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:08

Oeh dat gaat vast een mooie onderwater jungle worden *\o/* Dat zullen de vissen en garnalen vast waarderen. Japonica's zijn een leuke aanwinst en handig bij draadalg!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:15

Is wel de bedoeling ja, kan nu alleen maar wachten :D

Jaa klopt! Heb ze in de 1,20 bak ook al zitten, geen algje meer te bekennen *\o/*

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:12

zigranta schreef:

Het mooiste voer dat je ze kan geven. :D Mits er niets giftigs in het water zit natuurlijk, maar dan doen de larven het er ook niet in.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:50

Even een vraag uit t niets over dwerggourami's.

Kunnen deze gehouden worden in een 60liter bak?

Wel de type die niet groter dan 5/6 cm worden.

Zit eraan te denken om een koppel vis te nemen en vind deze erg mooi.

gaat pas gebeuren als ik geen guppies meer heb

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:24

PanamaD schreef:
Even een vraag uit t niets over dwerggourami's.

Kunnen deze gehouden worden in een 60liter bak?

Wel de type die niet groter dan 5/6 cm worden.

Zit eraan te denken om een koppel vis te nemen en vind deze erg mooi.

gaat pas gebeuren als ik geen guppies meer heb

Ik begreep dat honinggoerami's daar wel in passen ja. Die heb ik ook en die worden max 5,5cm. Maar ik weet verder niet of je er dan nog iets anders bij kan plaatsen o.i.d.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:23

Het kan, maar ik zou je het niet aanraden.
Op sommige momenten zijn het behoorlijke zwemmers en dan is 60 cm echt te klein. Op andere momenten zijn ze heel rustig en hangen ze maar wat.. Ik heb ze zelf ook in een 60 bak gehad en soms gaan ze echt te keer :+ ik zou het zelf dus niet nog een keer doen..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:38

Oke bedankt!

Vandaag naar een vriendin gedaan. We ruilen plantjes haha.

Heb mijn grote planten gegeven werden te groot. Heb een mooie lotus gekregen.

+ 8 blauwe dream garnalen en ondanks ik geen guppen meer wilde 11 endler guppen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neons moeten nog wennen aan de drukte maar in deze dagen krijgen zij ook wat extra vriendjes!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:57

Gouramis kan ik helaas weinig over kwijt. Heb ze wel gehad maar dan in een bak van 1.20. Waar ze het overigens ook prima in deden.

Aah gave nieuwe aanwinsten die garnalen en endlers! Geniet er maar van!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:41

Ben alle garnalen kwijt :roll: 1 dood gevonden en 1 zat in de pomp en de rest??????

Eten cory's garnalen?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:24

Cory's zouden in theorie een jong garnaaltje naar binnen kunnen zuigen maar die van jou zijn denkn ik echt te groot.

Maar het zijn kleine beestjes, waarschijnlijk zijn ze gestrest en zitten ze nu verstopt.

Garnaaltjes zijn redelijk gevoelig dus dat er eentje sterft zou mij niet verbazen. Ik ga er van uit dat de rest met wat tijd weer te voorschijn zal komen.

Om ze uit de pomp te houden kun je bijv een pantykous om de inlaat doen. Weet niet of dat mogelijk is bij jou filter?
Hier ook vaak zat gehad dat er jonge garnalen in mijn externe filter terecht kwamen, groeide gewoon mooi op en gingen terug de bak in na het verschonen van de filter.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:28

Hmmm dat hoop ik dan maar...

Heb nu draad om de kop gewikkeld idd in de hoop dat er niets in komt.

Heb er al zoveel beesten uit mn filter gevist niet normaal.Afbeelding

Zat aan filter watten te denken maar volgens mij is dat best duur?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:19

OMG HELP!

Is deze nu zwanger ofwat?!
Afbeelding
Afbeelding

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:26

PanamaD dit zal al wel wat helpen. Maar een simpele pantykaus is goedkoop en werkt gegarandeerd. Ook voor eventuele kleine baby garnalen in de toekomst <3

Filterwatten kan ook maar dat zal misschien te veel stroming weghalen waardoor je pomp minder lekker loopt.

DiscoDipp het lijkt er op dat die inderdaad zwanger is! Als het goed is kun je de bolletjes als een trosje onder het achterlijfje zien zitten.
Congrats met het verwachte grut *\o/*

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:31

Dat meen je toch niet?
Ik kan echt bolletjes met eitjes zien ja..
Dat is toch praktisch onmogelijk.. japonica's kweken toch alleen in brak water?!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:42

Dan zal er niks uitkomen denk ik..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:53

Dat denk ik ook niet maar we gaan t zien :')

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:10

Kom weer even binnenvallen, haha

Ze kweken wel DiscoDipp maar de jonkies overleven niet in brakwater, dus zal er weinig uit komen denk ik.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:12

Ze kunnen juist niet overleven in zoetwater, maar ik dacht dat ze niet eens op eieren kwamen in zoet.

Kunnen ze trouwens wel nu al in brakwater? Zeg maar als ik de garnaal nu vang?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:15

Lang niets laten horen.

Helaas aquarium helemaal leeg. Alle vissen in een klap dood. Wat het geweest is? Waterwaardes goed (laten checken), maar waarschijnlijk heeft een nieuw sponsje afgegeven. Vriendlief had iets alg weggehaald met een nieuwe (huishoud)spons :=

Nu dus even mijn bak leeg, maar een heel gaaf plan gehad via PB! Nu straks eerst op vakantie en dan rustig mijn aquarium weer laten indraaien :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:35

DiscoDipp schreef:
Ze kunnen juist niet overleven in zoetwater, maar ik dacht dat ze niet eens op eieren kwamen in zoet.

Kunnen ze trouwens wel nu al in brakwater? Zeg maar als ik de garnaal nu vang?

Volgens mij is het de bedoeling dat de volwassen dieren in zoet water leven, maar de net uitgekomen jongen drijven af naar brak water, waar ze opgroeien. Vervolgens keren ze als grote garnaal weer terug naar zoet water. :) Beetje net als paling.

@panamaD: Filterwatten kosten niet veel hoor, zeker niet als je de mega zakken koopt die voor vijverfilters zijn. Is hetzelfde spul maar ja, voor een aquariumportie kan je meer vragen dan voor een vijverportie. XD 8)7