gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:48

Jannickee schreef:
Jeetje wat bizar.. Je hebt geen idee wie dit zou kunnen zijn?

Edit; ik zie nu ook dat diegene 1 dag actief op marktplaats is. Zouden ze Marlinde haar naam express gebruikt hebben om te laten denken dat het MarlindeRooz is?

Ja daar ben ik dus ook erg benieuwd naar, heb niet echt vijanden geloof ik? Maar ik heb me wel eens negatief geuit over haar situatie. Waar ik nog achter sta maar ik vind haar zeker niet slecht voor haar dieren of een dierenbeul. Daarbij denk ik altijd maar, "leven en laten leven". Iedereen heeft zelf recht beesten te houden zoals hij wil. Zolang het buiten de perken blijft van dierenmishandeling zou ik niet snel mensen op deze manier gaan benaderen.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:49

Bizar zeg... Dat iemand zich daarmee bezig kan houden.

Bedankt voor de welkomswensen haha.

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:45

Sow dat is wel heel bizar Eoweyn dat iemand zo achter je rug om praat over jou! .. Ik weet zeker dat je alles over hebt voor je konijnen en ze het bij jou echt prima hebben en JIJ de enige bent die de situatie van JOUW konijnen kan inschatten.

Trek het je niet aan aub, ik vind jouw advies altijd heel prettig! :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:49

Marije, mijn ren is gemaakt van een stalen constructie en dan van dat flexibele ruitjes hekwerk eromheen, m'n vriend heeft het gebouwd maar heeft veel contacten dus die heeft het weer via een hekwerk leverancier, geen idee dus waar hij het allemaal vandaan tovert. Onderlangs heeft hij ijzeren gootjes geplaatst zodat het hekwerk niet weggeduwd kan worden en ik heb er zelf gaas tegenop gemaakt zodat ze hun kopjes er niet doorheen kunnen steken of er beesten naar binnen kunnen.
Het poortje is uit de van cranebroek (want die heb ik zelf gehaald :') )

Als ik jou was zou ik dus even kijken of je een handig persoon hebt om het te maken en dan leveranciers benaderen voor her hekwerk :) succes ermee!

Afbeelding
:D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:28

Dit gaat voor mij gewoon écht een stap te ver. Er werden eerder al verdraaide verhalen op BB geplaatst over mij en mijn dieren, maar dit... Het heeft me echt gekwetst.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg zoiets tegen mij, of stuur zo'n mail met je eigen naam. Want dat de opvang op geen andere manier te bereiken is, is onzin. Staat op SKB, een link naar de facebookpagina. Maar ja, dan wordt bekend wie je werkelijk bent natuurlijk ;)

Gisteren sloeg ik echt achterover, nu heb ik meer een lachwekkend gevoel. Wat een vreselijk verknipt, onterecht beeld moet deze persoon van mij hebben, en wat moet het moeilijk zijn om zo geobsedeerd te zijn door iemand. Stuur even je adres, dan krijg je een foto met een handtekening.

Voor als diegene hier nog meeleest; ik hoop dat jij de persoon van eerdere aanvaringen bent. Wat is het volgende wat je gaat doen? Mijn konijnen jatten?
En misschien dat je de volgende keer je hersens kunt gebruiken, want zulke rigoreuze beslissingen als ik heb moeten maken, deze niet overleggen met de eigenaresse waar ik notabene vrijwilligster ben én waar ik 5 minuten bij vandaan woon... Dat getuigt van het IQ van een poffertje.

Ik blijf hier dus ook mooi m'n dingen plaatsen en kletsen met jullie. Mensen die weten hoe het wél zit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:31

Oh en als diegene toch meeleest, ben wel erg benieuwd waarom mijn naam gebruikt wordt. Want dat lijkt me geen toeval. :+

Maar bedankt voor de aandacht, I love aandacht! <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:46

Gelukkig dat je gewoon blijft posten Eoweyn, hier moet je boven staan, die mensen zijn gewoon niet wijzer.

En als ze even had nagedacht, hoe lang ben je al niet bezig met Lotje? Niet gek dus dat je de vlaam al had gereserveerd maargoed dat is mijn mening.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:49

_Tarzan schreef:
Gelukkig dat je gewoon blijft posten Eoweyn, hier moet je boven staan, die mensen zijn gewoon niet wijzer.

En als ze even had nagedacht, hoe lang ben je al niet bezig met Lotje? Niet gek dus dat je de vlaam al had gereserveerd maargoed dat is mijn mening.

Ik ook Marlinde. Erg gemeen.

Precies! En waarom had ik de vlaam gereserveerd? Omdat Lotje herplaatst zou worden. Ik had een superplekje, bij de eigenaresse van konijnenopvang Hazel... Niet omdat ik Lotje in zou laten slapen, dat wist ik vorige week donderdag pas en ik ging niet eens naar de DA om haar in te laten slapen, maar voor een check.

Diegene baalt nu dat ik de mails online heb gezet. Tja, dat krijg je als je achterbakse verdraaide verhalen achter iemands rug om gaat verspreiden.
Het zou je echt sieren als je hier nu reageert, want meelezen doe je nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:10

-zwaait naar meelezer-

Koffie? Popcorn?

:')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:47

"De vlaam" heeft het echt heel slecht hier... :')

Afbeelding

Als je toch bezig bent Rebecca, koffie graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:50

-schenkt koffie in-

Wortel voor de vlaam? , ziet er super slecht uit :n

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:53

Hoihoi! Mag ik me ook melden hier? (niet als verstuurder van die stomme mails overigens, wat belachelijk dat iemand jou zo probeert zwart te maken Eoweyn!)

Ik wil binnenkort twee konijnen uit de opvang halen om ze een goed thuis te bieden. Afgelopen donderdag een hok gehaald van 90x270cm wat lichtelijk opgeknapt moet worden, en ik wil nog een ren maken van losse panelen die zo'n 9-12 vierkante meter moet worden. Ik wil dan verplaatsbare delen maken, zodat ik de ren kan verplaatsen in onze tuin. Ik enk dat het een wat groter risico wordt, hoe hoog zou ik de ren moeten maken? 1 meter hoog? Ik wil hem iig wel overdekt maken, want ik vertrouw de katten in de buurt niet.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:20

Wat kinderachtig zeg. Ik ben het ook niet altijd eens met wat anderen doen. Maar dat zal andersom ook zo zijn, je kunt elkaar gewoon in hun waarde laten lijkt mij.

Goed dat je hier boven staat.

Thanks tarzan, handig zijn we wel! Ga ik even zoeken naar bedrijven :)

Ik heb een goede keus gemaakt denk ik. Jammer dat ik geen groep meer heb, maar ik zie nu al zo veel meer rust bij Rauzer.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:26

Afbeelding
Hihi zeker weten! <3

Oké super marije, succes en als je detailfotos zoekt dan roep je maar ;)
De palen zitten hier in de grond/beton en de ijzeren rand is ook in de bestrating vast geboord :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:34

@marije: en anders volierepanelen! ben ik nog steeds super blij mee, echt ideaal! Ik heb nog een goed (goedkoop en goede kwaliteit, hele aardig mensen ook) adresje in Hollandscheveld.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:41

Welkom Rinske! Je gaat een mooi plekje voor ze maken zo te lezen! Ik zal het zelf wel hoger dan 1 meter maken als je een overdekte ren gaat maken ivm uitmesten.

Mijn luiwammes <3
Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:14

Ilsemarie schreef:
@marije: en anders volierepanelen! ben ik nog steeds super blij mee, echt ideaal! Ik heb nog een goed (goedkoop en goede kwaliteit, hele aardig mensen ook) adresje in Hollandscheveld.

Wil je die eens naar mij Door sturen?
Altijd de moeite waard om ook even te bekijken!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:54

Diva lijkt een bult onder haar kin te hebben, maar al een paar keer gevoeld en er zit toch echt niets. Toch zie je duidelijk een "bult". Heeft iemand dit al vaker gehad/gezien?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:24

Ivy, een wam of een bult?
Lilly heeft ook een duidelijk zichtbare wam, is haar persoonlijke kussen :') ze is voordat ze van mij was schijnbaar een stuk dikker geweest en dat is ervan overgebleven :P

Maar Pepper, zonder wam had echt een duidelijke bult die ook hard aanvoelde .. Misschien dus toch iets om even te laten checken?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:26

Het is een bult op de wam :')
Ik zal straks even kijken of ik er een foto van kan maken.
Het is juist dat je helemaal niks voelt, geen bult oid, lijkt gewoon overtollige huid te zijn maar zo vreemd dat het dan naar een bult vormt.
Mijn andere konijn heeft dit niet.

Edit; heb even gegoogled en heb een foto gevonden die erop lijkt:
Gaat dus om de bult direct onder de kin, de wam zit daar bij Diva nog onder.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lady24 op 24-09-16 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:28

:') ben wel benieuwd naar de foto!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:31

Heb even een foto van internet geplukt, zie vorige post!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:32

Hmm geen idee.. Mijne hebben het in ieder geval niet

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:34

Mijn andere konijn heeft het ook niet en diva heeft dit ook nog niet zo heel lang. Ik blijf het sowieso goed in de gaten houden en vooralsnog lijkt het niks te zijn, ze eet en drinkt goed en is gewoon actief.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:26

Een dubbele wam?