Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:46

Thanks!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:11

Leuk!

Ik heb vandaag training gehad, combi fun, de eerste les, was heel leuk.
Kenny werd helemaal enthousiast:) en ik ook. De groep is hetzelfde gebleven als bij de eg( en de eg daarvoor) alleen zit nu mijn zusje met onze sheltie kruising erbij en nog een hele grote hond(Kenny vind die alleen niet zo leuk, hij blaft af en toe even naar m)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:53

Ik denk dat Flappie schijnzwanger is...
Sleept alle speeltjes mee in de bench. We hebben zo'n klein piep kippie en dat is echt haar baby. Sleept ze overal mee naar toe. Heb alles afgepakt en opgeborgen.

Iemand ervaring hiermee? Nog nooit mee gemaakt en hoe gaat 't over of is dat een kwestie van tijd?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:05

Ik haal de speeltjes weg en geef wat meer beweging, dan gaat het wel weer over. Heel natuurlijk, teven zijn gewoon schijnzwanger na een loopsheid alleen merk je het niet bij allemaal.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:22

Goedenavond :) Weer een tijdje geleden dan ik hier geweest ben. Hazel is loops geweest dus ook een tijdje rustig aan gedaan. Vandaag weer gehoorzaamheid getraind, en maandag gaan we weer verder met Combi sport. Afgelopen vrijdag foto's gemaakt van mn Hazeltje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jessica; wat houdt dat in, combi fun?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:29

Vooral gewoon leuke spelletjes doen eigenlijk, vandaag moesten we een parcourtje lopen met hindernisjes, een soort stoffen frisbee waar de hond op moest gaan zitten en door de hoepel daarna. Ook zijn we even bezig geweest met vooruit sturen en het staan en ronddraaien op een krukje(zo'n badkamerkrukje)
Het gaat vooral om t leuk hebben met daarbij ook wel wat gehoorzaamheid erbij. Maar ik heb pas 1 les gehad en de cursus is dit seizoen voor het eerst dus echt goed kan ik het nog niet vertellen eigenlijk

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 02:06

Leuke filmpjes en foto's!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 04:37

MyWishMax schreef:
Ik haal de speeltjes weg en geef wat meer beweging, dan gaat het wel weer over. Heel natuurlijk, teven zijn gewoon schijnzwanger na een loopsheid alleen merk je het niet bij allemaal.

Thanks. Komt dit schijnzwanger vlak na de loopsheid of later? Tis al wel een hele tijd geleden dat ze loops is geweest. Soort van zwangerschap over bruggen en dan na 9 weken 'bevallen' zonder puppys? Tis al wel langer geleden trouwens...

Geen idee hoor :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:51

Leuke foto's en filmpjes allemaal!
Hoe lang is het geleden dan JJ?

Ik ga vandaag weer voor het eerst wat appel lopen, van de week weer voor het eerst losgelaten en niet meer tegen gehouden als Tay wilde spelen met Tessa en hij blijft goed lopen, dus voorzichtig weer beginnen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:08

Ik denk een maand of 4. Maar Flappie is nooit braaf 2x per jaar. Heel erg wisselend. Kan zo zijn dat ze volgende week loops wordt. Dan een poos niet en dan ineens lijkt het wel of de laatste week nig ff komt kijken..

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:23

Vandaag het wachten voor de sprong geoefend met tip van de trainster.
Pot met snoepjes achter de eerste sprong.
Wacht - naar potje lopen, snoepje pakken, teruglopen - snoepje geven.
Zo deed ik het 1 of 2 keer.
Daarna wacht - dan als je op positie ben gelijk starten met een Go!
Dat ging echt super goed .
Rest van de training ging eigenlijk ook super, mooie raakvlakken enz.

Vanmorgen vroeg ook gelijk ingeschreven voor 25 mei de wedstrijd in Almere

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:44

Bij mij hebben ze een rustdag. Gisterochtend getraind. Gistermiddag en avond niks en vandaag ook niks.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:56

trouwens mooie fotos van Hazel :)

foto van Kenny van daarnet
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:21

JJ: Hmm, na 4 maanden zou het wel al over moeten zijn, of was het 4 maanden geleden de 1e dag?

Hier ook lekker getraind, wel 5 hele minuten, toen was hij moe. :')

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:23

Mooie hond is het toch!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:23

Nee, laatste dag MwM. Allemaal ongeveer hoor. Moet zeggen dat het gisteren erger was als vandaag.
Gisteren heeft ze haar vers vlees laten staan (2x) en vandaag wel gegeten en nu is ze niet meer zo bezig met haar bench en baby's (die zijn overigens nog opgeruimd)
Buiten ligt nog wel een bal maar die neemt ze gewoon mee zoal ze altijd doet.

Leuke foto :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:17

Afbeelding

'Jinn rol'

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:27

Hihi wat een grappige timing van de foto

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:36

Wie heeft hier verstand van het UV en het trainen daar van?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:09

Vorig jaar gehaald met Tay. Wat wil je weten?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:14

Mama vroeg of ik even naar de winkel wat boodschapjs wilde halen en de afstand naar de winkel is ongeveer een kilometer. Denk nog niet eens maar nu heb ik Flappie mee gehad aan de fiets. Lekker rustig draf tempo en ik merkte dat ze erg werkte met haar achterhand wat juist goed is voor haar ivm ongeluk.

Nu zou ik graag wat vaker willen fietsen met haar om haar spieren weer goed stevig te krijgen en omdat ze het echt leuk vond.

Ben alleen bang dat ik te snel/te veel doe.
Neem aan dat de mensen van de UV een soort trainings schema hebben en dat ik ook zo iets kan doen alleen dan nóg rustiger.

Ik dacht, beginnen met 2 weken lang. 3x in de week naar de winkel en weee teruG. Op dat rustige drafmoment

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:41

JesdaJinn schreef:
Ik dacht, beginnen met 2 weken lang. 3x in de week naar de winkel en weee teruG. Op dat rustige drafmoment

Wat is lang? Probeer dat voor jezelf te defineren. Ik vind je persoonlijk (te) fanatiek. Ff zonder opbouw gelijk 2!km, heen en terug. jou hond kan vast meer dan 2km lopen, maar dan in haar eigen tempo. Het draven naast de fiets kan je vergelijken met stevig joggen/ hardlopen voor een mens.

Tijdens het UV moet je hond 20km naast de fiets en daarna nog appel. Die 20km wordt in 3-4 maanden tijd naartoe getraind.

Ik weet niet wat jou hond precies heeft,haar conditie en hoe hoog haar pijngrens is. Maar begin liever eerst met een rondje door de wijk +- 10 tot 15 minuten. let goed op de voetzooltjes! Die slijten vaak als een malle doordat er langer in een hoger tempo gelopen word + de verdchillende ondergronden waar ze over heen moet. Per week kan je dan 5 min erbij tellen en het zo opbouwen.

Ben je bang dat je te snel gaat/ te veel van haar lichaam vraagt? Las dan meer rustdagen in of fiets kleinere stukjes. Of ga samen interval wandelen.

Succes!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:51

Ik heb het nooit over 2 km gehad? Weet niet waar je dat vandaan haalt, maar ik denk dat het nog niet eens een km is. Denk zelfs veel minder, maar heb dat nooit gemeten. Ik bedoelde zowel heen en terug reis ;)
Als ik kijk naar vanmiddag hield ze het super goed vol. Ik fiets naar de winkel, lig haar bij de winkel neer waar ze even kan uitrusten en fiets dan rustig terug.
Toen ik thuis kwam was er niks aan de hand. Niet extreem ademen en pakte direct de bal om te spelen. Dit zegt mij dat het prima is gegaan.

Ik ben ook niet van plan om echt de 20 km te gaan doen ;) Alleen ik dacht misschien is dat een handige manier van trainen want ook hun gaan niet meteen 20 km fietsen.
Jij hebt het over 3-4 maand, maar ook al doe ik er een jaar over, maakt me dat nog niet uit. Bewijs van spreke zegma ;)

Mijn hond heeft 3 jaar geleden een auto ongeluk gehad. Beide bekken gebroken. 3 keer geopereerd. Laatste operatie was 2 jaar terug in begin september ;)
Har conditie is goed, dat durf ik wel te zeggen. De pijngrens vindt ik moeilijk. Ze laat niet gauw blijken dat ze wat heeft en ik merk wel dat haar achterhand sterker wordt.

Over de zooltjes, die bekijk ik regelmatig. Heb cani sport spray en kan dat altijd gaan gebruiken (doe ik nu nog niet)

Ben natuurlijk vandaag nog maar 1 keer geweest en misschien begin ik wel met 2x in de week ipv 3x.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:53

Hallo allemaal!

Ik zou mij hier graag willen komen melden! Sinds een paar maanden hebben wij een Whippet - Charley - en ik ga daar "actief mee trainen" :D
Nu is zij nog veel te jong, maar als het goed is gaan wij over een jaar ongeveer beginnen aan behendigheid, maar ik vind het eerst leuk om gewoon mee te lezen en meer te leren over de sport. Wij hebben de puppycursus inmiddels afgerond en over een paar weken gaan wij beginnen aan EG. Ze zit nu lekker in de puberteit en heeft haar oren voor de sier dus ik ben erg benieuwd *\o/*

Het is dat ik nog te jong was toen onze eerste hond oud genoeg was om te sporten. Anders was ik allang begonnen :') De oudste ( bijna 13 ) is een Border Collie kruising. Charley is zoals eerder vermeld een Whippet :D

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:07

attent koppie :)
welkom