Nyaleti schreef:Hmm lijkt me sterk tbh.
Maar dan ben jezelf ook een ei als je dat doet. Dan haal je toch een ander middel.
Ze heeft het ook niet gedaan maar de praktijken hier zijn allemaal onderdeel van grote ketens.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robert45 schreef:Nyaleti schreef:Hmm lijkt me sterk tbh.
Maar dan ben jezelf ook een ei als je dat doet. Dan haal je toch een ander middel.
Ze heeft het ook niet gedaan maar de praktijken hier zijn allemaal onderdeel van grote ketens.
Citaat:artikel 105, lid 3: Een diergeneeskundig voorschrift wordt slechts afgegeven na een klinisch onderzoek of een andere behoorlijke beoordeling van de gezondheidstoestand van het dier of de groep dieren door een dierenarts.
BeFunny schreef:Dan bestel je bravecto online, probleem opgelost.
Dat snappen ze ook wel bij de ketens dus het is alleen maar ontzettend dom.
Hettieheks schreef:Van de week;
Metacam voor de kat
Librela voor onze hond van 20 kg
Consult en enting voor deze hond
Apart voor onze andere hond van 51 kg consult
Daarna aparte afspraak voor röntgenfoto’s onder narcose, 3 foto’s en pijnstillers ook metacam voor de groeipijnen
€510,70
Jessix schreef:Mijn hond en katten komen in elk geval jaarlijks voor controle en entingen. Daarna kan alle middelen gewoon afhalen.
Maar als je opnieuw op consult moet dan zou dat wel vervelend zijn. Wellicht gebeurt dat toch wel vaker want de middelen worden volop aangeboden op MP.
Tancreda4 schreef:Jessix schreef:Mijn hond en katten komen in elk geval jaarlijks voor controle en entingen. Daarna kan alle middelen gewoon afhalen.
Maar als je opnieuw op consult moet dan zou dat wel vervelend zijn. Wellicht gebeurt dat toch wel vaker want de middelen worden volop aangeboden op MP.
Wellicht dat de kat an die bokker al x jaar niet was geweest. Dan kan ik t ergens wel begrijpen dar ze hem eerst weer even willen zien. Hier ook jaarlijks enting en controle, dus hier geen punt zulke dingen mee te krijgen.
Nyaleti schreef:Eileen: ik heb in genoeg praktijken meegelopen / gewerkt en nog nooit Bravecto niet mee mogen geven?
Zie nu dat oa Credelio, Vectra en Stronghold ook UDA zijn en voor al die geldt echt hetzelfde.
Afhankelijk van de praktijk, gaven we het ook mee aan mensen die wel bij de praktijk stonden ingeschreven maar waar het dier al jaren niet gezien is ( alleen voer halen bv)
Ja het is de wet als het UDA is maar kom op...
eilleen333 schreef:BeFunny schreef:Dan bestel je bravecto online, probleem opgelost.
Dat snappen ze ook wel bij de ketens dus het is alleen maar ontzettend dom.
Bravecto is receptplichtig, dus dan betaal je altijd nog voor je recept bij de arts. T is gewoon de wet, zie mijn post hierboven.
Heeft niets met de ketens te maken. Elke praktijk zou het zo moeten doen, officieel. Wil niet zeggen dat het perse zinnig zou moeten zijn, maar het is nou eenmaal de wet.. en wetten zijn vaak heel krom, maar als je je er niet aan houdt ben je het bokje.