ElfBeau_067 schreef:Er is niks aan de hand met z’n stank. Hij stinkt eigenlijk niet maar soms heeft hij dan buiten gespeeld (in het bos bevoorbeeld) en ligt dan in modderpoelen, kijk dan stinkt hij wel naar de modderpoel. Maar er is niks aan de hand, hij doet het goed op z’n voer, stinkt niet uit z’n oren of bek en is gewoon 100 procent gezond. Er is niks mis met hem, alleen is hij soms gewoon een beetje vies, dan wassen we hem puur alleen met water. En als ik boos overkom, niet mijn bedoeling, maar ik krijg allemaal reacties van dit en dat maar er is gewoon niks mis met onze hond.
De reacties zijn er als antwoord op de vraag die je stelde over het "rare geurtje" die je hond heeft. Je geeft aan dat hij veel in moddersloten zit, waar het eventueel vandaan zou kunnen komen. Andere suggereren dat honden die ruiken vaak ook aan de voeding kan liggen (van mindere kwaliteit). Hierop wordt er ook gevraagd wat er wordt gevoerd. Hier geef je zelf geen antwoord op. Ervaring in dit topic leert is dat er geen antwoord op zoiets wordt gegeven, het vaak betekent dat het zo is. In dit geval dat je hond waarschijnlijk mindere kwaliteit voer krijgt. Dat hoeft niet zo te zijn, maar geen antwoord op zo'n vraag betekent dat vaak.
Mijn langharige hond zit ook graag in modderpoelen, vijvers etc en die stinkt niet. Of misschien tijdens het opdrogen een beetje naar sloot, maar daarna niet meer. Kan aan het andere type vacht liggen natuurlijk, of omdat hij kwalitatief beter voer krijgt. Ik was hem nooit. Borstel wel in de verhaar periode en om de klitten achter zijn oren eruit te krijgen.
Verschillende mensen in dit topic hebben veel ervaring en echt het beste met de hond voor. Ze geven antwoorden die je misschien niet wil horen, maar dat hoort er ook bij.