Mijn grootste nest is 9 ukken geweest. Dat heb ik ook nog maar één keer meegemaakt. 6x een nest met 8 ukken. 9x een nest met 7 ukken. 15x een nest met 6 ukken. 14x een nest met 5 ukken. 11x een nest met 4 ukken & 1x een nest met 3 ukken. En één keer een nest van 8 ukken gehad die uiteindelijk na een week volledig geruimd was (2x onweer gehad en precies die avonden had ze geruimd).
Best grappig om zo eens terug te kijken! Sinds 12 januari 2014, toen is het eerste nestje geboren
Ik vind ukken in principe ook vaak wel een beetje lelijk Maar het is zó mooi om te zien hoe ze iedere dag anders zijn. Het is gewoon heel bijzonder.
Haha ja. Dat doen hamsters Zijn prooidieren heh. Alles wat roofdieren aantrekt wordt volledig weggewerkt. Bij een geboorte wordt ook alles opgegeten (placenta etc). Als een uk niet in orde is wordt het geruimd. Als er stress is of de moeder trekt het niet, kan het geruimd worden. Er zijn veel redenen waarom er geruimd kan worden. Gelukkig gebeurt het zelden.
Soms één of twee ukjes. Ik heb alleen één keer meegemaakt dat ze dus al 14 dagen waren en dat er dus 3 half aangevreten ukken in het hok lagen. Had al de hele dag een rot gevoel en ik kom thuis en loop naar de hamsterkamer en nouja .. tadaa .. Maar godzijdank zijn dat dingen die, in mijn geval, amper tot niet gebeuren. Maar dat houd je wel heel erg scherp op je selecties.
Och jeetje, ik had er wel eens van gehoord maar lijkt me echt heel heftig en sneu om mee te maken. Dat zo'n hamster ook zo'n hele baby op kan eten joh, laat staan meerdere...
Nouja zo groot zijn ze natuurlijk niet als ze net geboren zijn, dus het valt in principe mee. Het is alleen een heel raar idee voor ons. Maar zoals Chantal zegt, soms weet je het ook niet. Zeker met die grote Syren nesten niet haha.
Wel een gek idee dat ze hun eigen ukken op eten. Alleen als ze ziek zijn of door de stress (oid) ook gezonde ukken?
xDenies
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 11:48
JesdaJinn schreef:
Wel een gek idee dat ze hun eigen ukken op eten. Alleen als ze ziek zijn of door de stress (oid) ook gezonde ukken?
Precies, het zijn echt uitzonderingen. Voor het dier is er altijd een bepaalde reden om het wel of niet te doen. Maar ondanks dat mijn dame het met 8 ukken best pittig had, zijn ze allemaal prima opgegroeid!
Nouja, voor een Syr is het niet echt een uitzondering omdat die nesten zo enorm zijn en dames niet altijd evenveel tepels hebben. Dat er een of twee verdwijnen vind ik niet erg. Als de helft verdwijnt ga ik wel acht mijn oren krabben...
Ze zijn zo lief Denise
Ik heb 13 ukkies. 7 dames en 6 heren!
JesdaJinn
Geplaatst: 26-05-20 18:14
Volgens mij vind Floki dit niet zo lekker, haha
xDenies
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-20 15:57
Nee, volgens mij ook niet
Mijn hamster is ontploft. Josie woog 45 gram, gister 76/77.
Heerlijke namen! Grappige foto's ook, waar zitten ze op?
Suzanne F.
Geplaatst: 29-05-20 16:53
Haha die namen ook. Wat is er mis met Henk en Gerrit?
AlwaysH
Geplaatst: 29-05-20 16:58
Suzanne F. schreef:
Haha die namen ook. Wat is er mis met Henk en Gerrit?
Heel veel.
@Denise, confetti Op een kleedje.
xDenies
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-20 17:01
Haha de confetti lijkt echt extreeeeeem groot zo
& precies, heel veel haha. Ik vind simpele namen ook niets. Mijn nieuwe dames heten DaLuna (D2-nest) & Emberlee (E2-nest)
AlwaysH
Geplaatst: 29-05-20 17:04
Haha, baby Syren zijn nou ook niet enorm hoor.
Ik vind het niet alleen per sé saai, maar ik doe thema's zodat ik weet welke ukken uit welk nest komen. En er zijn geen magische wezens die de gerrit of Henk heten. Heb wel eens simpele, schattige namen. Maar geen alledaagse. Vind ik gewoon veel sprekender.
Pomme (bruine hamster ), L'aurora, Asiya, Hikkie, Ozofluffy, en themanamen. Leuk toch? Houd ik t een beetje origineel