Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:00

Ik zit ook wel eens te denken aan een camera dus dat volg ik even. Had wel de foscam gezien en die werd op gacebook ook aangeraden.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:03

Ja als je googled dan word je er mee dood gegooid. dus ik dacht ik vragen persoonlijke ervaringen.

@kiwiwitje weet je welk type jij hebt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:04

Hier ook een Foscam aangekocht. Hem wel nog niet geïnstalleerd. Ik heb hem voor als er een nest ligt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 17:05

Nicky91 schreef:
Ja als je googled dan word je er mee dood gegooid. dus ik dacht ik vragen persoonlijke ervaringen.

@kiwiwitje weet je welk type jij hebt?

Moet ik straks even aan vriendlief vragen. Die zit in die camera wereld.. :P
Ik weet dat ie nachtzicht heeft. :') En dat we hem aan een recorder hebben hangen. Dus rondom de bevalling konden er een paar mee kijken door in te loggen in de app.

Dat was voor mij weer handig met een fokker bijv die op afstand mee kon kijken als ik hulp nodig had.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:09

Ja ik zou het in ieder geval wel fijn vinden om real life mee te kunnen kijken zeg maar. :Y)

Mijn moeder heeft ook camera's (voor buiten) maar dat gaat echt wel te ver. :Y) die zij heeft hahaa

Ik ben benieuwd :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 17:12

Nicky91 schreef:
Ja ik zou het in ieder geval wel fijn vinden om real life mee te kunnen kijken zeg maar. :Y)

Mijn moeder heeft ook camera's (voor buiten) maar dat gaat echt wel te ver. :Y) die zij heeft hahaa

We hebben er op de zaak 4 hangen :P
waarvan ik er 2 kan besturen :o (draaien zoomen etc)
Mijn binnencamera kan ook zoomen en draaien overigens.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:13

Ik heb deze:
https://www.hondencamera.nl/

Dan een iets oudere versie, ze updaten regelmatig. Even uitvogelen maar kan vanaf mijn telefoon kijken waar ik ook ben. Kan de cam overal neerzetten waar ik wil. Kan er door heen praten en geluid horen. 's Nachts en overdag. Heel fijn. Zeker met puppy Mera.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:23

Gefeliciteerd Candy, en Zoe natuurlijk ook! Wat een leuke pups <3

Heerlijk CupCakes zo’n leeg strand! Jip is een leukerd :)

Vandaag weer wat foto’s gemaakt van Mulan, het gaat wel wat beter maar nog steeds niet goed. Komende dagen poep schrapen voor Giardia test, als dat het niet is gaan we dieetvoer proberen om de darmen te ondersteunen. Ze is wel weer wat levendiger gelukkig en qua zindelijkheid gaat het ook erg goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:25

Zou dat persoonlijk wel heel vroeg vinden, om al op dieetvoer te gaan :o Maar goed, als dat het advies is van de dierenarts. Wel prachtige foto's <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:28

Wij hebben ook een camera in huis. Eentje die je kan bewegen en door kan praten. Heeft ook nachtzicht. Als je interesse hebt in het merk, zoek ik het even op.

Fijn dat het beter gaat met Mulan! Ik denk niet dat er met dieetvoer voer wordt bedoeld waarvan de hond afvalt, Denies? Of bedoelde jij dat ook niet?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:29

Kaus schreef:
Wij hebben ook een camera in huis. Eentje die je kan bewegen en door kan praten. Heeft ook nachtzicht. Als je interesse hebt in het merk, zoek ik het even op.

Graag! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:33

Kaus schreef:
Fijn dat het beter gaat met Mulan! Ik denk niet dat er met dieetvoer voer wordt bedoeld waarvan de hond afvalt, Denies? Of bedoelde jij dat ook niet?

Nee klopt, dat bedoelde ik ook niet. Onder dieetvoeding versta ik een voeding die helemaal aangepast is omdat de hond klachten ervaart. Zoals een voeding die je geeft bij bijvoorbeeld nierklachten etc. Ik vind dat persoonlijk erg vroeg op deze leeftijd (hond is er net? Dus zo'n 10/12 weken????? dacht ik?? correct me if im wrong)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:34

Bedankt voor het compliment op de foto’s!

Ik bedoelde het qua voer ook niet a la minute na de uitslag van de Giardia test, heb het een beetje krom getypt. Het is voorlopig 1-2 keer per dag dus niet ernstig meer, bovendien denk ik dat het (als het geen giardia is) misschien gewoon een weerstand iets is, ze is immers pas 3 weken bij mij. Voer verandering is voor de lange termijn als de diarree echt blijft aanhouden, en is dan voer voor gevoelige darmen. :)

Mulan is overigens 7 maanden oud, herplaatser :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:37

Dan heb ik niets gezegd :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:37

Ik vond het andere topic al zo stil :+
Dus ik meld me hier ook weer met guapa want die is nog steeds pup in 2020.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:41

Ik lees ook even mee voor die camera, we willen namelijk gaan opbouwen dat Jip op zijn minst 1 a 1,5 uur alleen kan zijn. Maar ik wel wel graag weten wat hij doet. :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:43

Komt even uit meelees modus:

Wij hebben een wifi camera - ik weet alleen het merk even niet. Die zijn tegenwoordig op meerdere plekken wel voor leuke prijsjes te krijgen. We hebben heel goed beeld en geluid, met nacht beeld ook, opname functie e.d. en is met meerdere personen via de app dus gewoon overal te zien, echt ideaal :) Zal straks aan m'n man eens vragen welk merk. Hebben 'm via bol gekocht. Is een vrij klein ding op een steel die je kunt buigen, dus kunt 'm vrij makkelijk op verschillende plekken positioneren.

Is vergelijkbaar met deze bv:

https://www.bol.com/nl/p/idinio-slimme- ... 120335806/

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:52

Ik heb deze
https://www.bol.com/nl/p/cleverdog-ip-b ... 8115/?s2a=

Al kan deze niet draadloos. Er kan wel een geheugenkaart ingestoken worden om een deel terug te kijken maar dat heb ik niet. wel nachtzicht, App en geluid.
Volgende dat ik neem is 1 die ik kan bewegen maar voor nu is deze goed genoeg :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 18:13

kiwiwitje schreef:
Nicky91 schreef:

We hebben er op de zaak 4 hangen :P
waarvan ik er 2 kan besturen :o (draaien zoomen etc)
Mijn binnencamera kan ook zoomen en draaien overigens.

1a203t-gn
Van dahua die hebben wij.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:16

Wat vinden jullie nou een mooie leeftijd voor een hond om er een pup bij te introduceren, of, tot welke leeftijd ?

Ik heb nu 2 honden: een italiaantje van 9 en een ries van 3 jaar. Alhoewel ik liever geen 3 honden heb, wil ik per se een pup die de ries als voorbeeld heeft omdat dat zo’n evenwichtige, aanhankelijke, gehoorzame hond is. Maar de levensverwachting van het windhondje is hoger als van de schnauzer ...

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:25

Ik wilde altijd al graag heel veel (maar minimaal twee) honden en Youp is er nu bijgekomen nu Fien 3,5 is. We hebben nu het plan opgevat om eigenlijk over een jaar of 4 weer een hond toe te voegen. Zo blijft er (hopelijk) niet 1 alleen achter. Mijn man vindt dit al heel wat (2 van die kalven in huis), maar gelukkig gunt hij mij mijn geluk (en liever een hond dan een paard zegt ie.....).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 18:40

Liever geen pups tegelijk of je moet tijd genoeg hebben :P

Maar verder maakt t mij weinig uit. Zou t alleen niet doen bij een hond met al de nodige mankementen of echt oud oid. Want een pupje vraagt toch vaak wel veel van een andere hond

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:43

Hoe is het met Youp Yvetje? :D

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:49

Wij kregen gisteren een mailtje van de fokker, de pups waren toch wel heel snel gegroeid en er echt aan toe om 1 op 1 meer aandacht te krijgen. Of we hem niet iets eerder op wilden halen, dus in plaats van vrijdag gaan wij morgen die kant al op.
Mensen nog tips voor het ophalen?

Het plan is nu dat ik op de achterbank ga zitten met de pup.
We hebben een soort zitstoel voor de pup en ik zit te twijfelen om hem gelijk daar in te doen en dan hem gewoon aaien en mijn hand er bij houden. Want dan weet hij gelijk wat er van hem verwacht wordt zometeen.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:12

xLaraaj schreef:
Hoe is het met Youp Yvetje? :D

Hij is zoooo knap <3 ! De afgelopen 2 weken 2 ongelukjes (omdat ik niet op zat te letten terwijl hij echt bij de achterdeur ging staan). Hij gaat zitten op de mat nadat hij buiten is geweest, kent zijn plaats, slaapt hele nachten door, loopt netjes aan de riem (wel achter Fien aan maar toch), en begint de touch, zit en zelfsbeheersingsoefening ook buiten al te begrijpen -:) . Echt stoer mannetje begint het te worden!

Vandaag zijn 9 weken enting gehad en ook de dierenarts heeft hem weer 100% goedgekeurd. Mooie schone oortjes, oogjes etc. Altijd fijn zo'n bevestiging.

Hij begint ook zijn erg afwachtende houding op vreemd terrein en naar vreemde mensen en dieren iets te overwinnen. Maakt iets sneller contact en heeft duidelijk dus vertrouwen gewonnen. Erg mooi om te zien. Blij dat ik wat rustiger aan heb gedaan de eerste week (weinig weg en paar kleine ontmoetingen).

Ik merk wel dat ik minder met hem 'train' dan met Fien omdat ze elkaar lekker bezig houden. Wel heerlijk om te zien dat het zo goed gaat samen. Maar ergens wel zonde natuurlijk want hij leert verrekte snel. Dus ik moet het beter plannen . :o