De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:59

Hij gaat ook niet weg hoor Hihi :D

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:05

Hoe blij kan je zijn, Spency rende net wat rond en maakte een vreugdesprongetje <3 Ze is nog lang niet oud en slecht <3
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 16:33

Mooi konijn!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:51

Aah knappe Spency! <3
Hoe oud is ze?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:54

Ze is nu ongeveer 7,5. Rond november wordt ze 8 :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:32

Noviceh: Gezellig allemaal samen ontbijten :) .

Esther: Zou er toch leuk uitzien, niet? :# :')

Tarzan: Wat goed dat Pepper weer zo goed eet! Hopelijk kan ze nog hele tijd mee met die vitamine boosts!

Spookyskippy: Fijn dat Spency nog zo vrolijk is! Dat verdien je wel nu :(:) .

Morgen ga ik kijken bij een konijnenpension. Denk dat ik dan toch een stuk geruster zal zijn op vakantie. En dan moet ik m'n vriendin niet wéér lastig vallen. Ze zou het zeker doen hoor maar ik vind het zo vervelend om te vragen.. Ik hoop dat het er goed uit ziet! Dan mogen de nijnen ook op vakantie :D .

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:03

Ik zou dat nooit doen zo'n pension. Als ik zag hoeveel stress Flou al had van een weekje binnen te zitten. Wil ik niet weten hoe het zou zijn moesten ze in een nieuwe omgeving komen + nieuwe mensen. Zelfs mijn super sociale Chester is toch altijd achterdochtig naar nieuwe mensen. Andere omgeving vind hij daarentegen minder erg, zolang hij zijn hokje maar heeft.
Ik snap wel dat je het vervelend vind om te vragen, maar als ze het niet erg vind, is het toch niet erg?

Mooi konijn die Spency!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:18

Mijn konijntjes hadden nooit moeite ermee , maar dat was dan bij mijn ouders of mijn ouders kwamen afwisselen elke dag even langs bij mij thuis in hun eigen verblijf .

Pension kan wel relaxed zijn voor jou , is het goed voelt en de verblijven ruim zijn

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:34

Ik heb geen ervaring met pensions dus kan er niet over meepraten. Maar als het er goed uitziet why not! :)

Aah spooky al een dametje op leeftijd, hopelijk kan ze nog wat jaartjes mee :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:25

Jullie zullen onderhand wel bijna afgekickt zijn, hier nog eens Kaasje-spam 8-)

Afbeelding

Afbeelding
Kaasje zoekt het hogerop :')
(Lees: is stiekem 'nt kijken hoe hij aan de overkant komt!)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:37

Kaasje! <3

Pension ook geen ervaring mee. Gewoon kijken of het wat is MoppieFilou. :)

Bedankt voor de lieve woorden over Spency, ik zal ze aan haar doorgeven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:37

Kaas is een baas 8-)

Ik vraag mij weleens af hoe het met Frits en Lana is , die hebben het vast naar hun zin in de polder

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:39

Kan je die mensen geen berichtje sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:53

Is dat niet gek na 3 maanden .. Heb het marktplaats gesprek bewaard

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:28

Tarzan: Wat is Kaasje toch een leukerd! <3

Spookyskippy: Ga inderdaad gewoon even kijken en alleen als het echt goed voelt laat ik mijn nijnen daar achter.
Het "leuke" aan zo'n pension vind ik dat er altijd iemand aanwezig is. Thuis met dit warme weer kan er altijd wat mislopen (zeker ivm vliegen en een harig achterste :') ), dus dat vind ik wel zo handig dat dat goed in de gaten gehouden kan worden. Vriendin rijdt trouwens niet met de auto dus naar de DA lukt ook niet.. :\ De konijnen krijgen daar alleen of per koppel een eigen ruime ren dus dat zit in ieder geval al goed :) .

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:35

Gewoon doen Rebecca, beetje belangstelling is altijd goed!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:35

Kaasje is echt geweldig haha!

Rebecca, waarom niet gewoon een berichtje sturen? Lijkt mij niet meer dan normaal hoor :)

Moppie, ik zou inderdaad ook gewoon gaan kijken en als het goed voelt kun je ze met een gerust hart achterlaten. Toch fijn als iemand verstand van konijnen heeft en meteen kan ingrijpen mocht het zo zijn.

Mijn 7 stuks zou ik niet zo snel naar een pension brengen maar is ook wel lastiger dan 2 :=

Kan ze daar niet meteen proberen te koppelen of is dat niet mogelijk? (Is maar een idee)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:42

Kaasje! <3

Berichtje sturen kan toch altijd Rebecca?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:44

Tarzan: Met 7 konijnen wordt dat idd moeilijker :') .

Dat is wat ik ook aan het denken was :) . Dan hebben ze toch hun weekje neutraal terrein gehad. Ze hebben in huis al bij elkaar gezeten (even maar) en daar is het grote liefde. Dus in principe zou dat geen probleem mogen zijn. Was ook ah denken, voor moest het daar niet gaan/kunnen, of ik ze dan niet gewoon hier al kan koppelen. Want ik wilde eerst wachten tot na m'n vakantie, maar als ze toch zo goed als altijd toezicht hebben, kunnen ze ook gewoon prima samen eigenlijk.

Rebecca: Denk niet dat die mensen het erg vinden als je een berichtje stuurt hoor ;) .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:39

Ben net gaan kijken en het ziet er erg verzorgd uit! :) Ze hebben een ruime ren die er ook erg proper uitziet, en het is bijna volledig afgesloten tegen roofdieren. Die mevrouw heeft ook een opvang voor adoptiekonijnen. Daarnaast trimt ze ook konijnen dus mss laat ik dat ook meteen doen. Daar ga ik wel nog even over nadenken want dat is nog eens stress erbij natuurlijk. Ze stelde zelfs voor om ze idd daar te koppelen :) . Heeft ze zelf ook ervaring mee want de adoptiekonijnen zitten in groepjes. Ze krijgen er ook SS dus dat is ook al in orde, en ze vraagt de boekjes van de inentingen. Ziet er dus echt oké uit! +:)+

Edit: Er komen ook regelmatig foto's van de logees op de Facebookpagina :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:00

Heb bericht gestuurd naar Frits (Kudo) en Lana (Lux) hij baasjes en heb echt een lap tekst teruggekregen <3 . Ze zijn op de juiste plek terechtgekomen

Citaat:
Hoi [naam], wat leuk dat je er nog even naar vraagt! Het gaat supergoed met ze. Ze hebben echt hun plekje gevonden en horen helemaal bij de familie. Frits (nu Kudo)zit het liefst boven in het hok, daar staat zijn bakje met brokjes, zijn hooi en heeft hij zijn drinkflesje, Lana (nu Lux) ligt het liefst beneden en heeft daar haar bakje met brokjes, haar hooi en drinkfles. Ook zitten ze vaak gezellig bij elkaar. Rennen in de tuin vinden ze heerlijk, dat mogen ze elke dag. Lux doet niets liever dan flink graven en maakt zo diepe gangen. Als ze dan moe is ploft ze neer in het hok, of als wij in de tuin zitten onder het afdakje dan ploft ze vaak languit bij ons en gaat ze er gezellig bij liggen. Kudo rent vaak even een rondje en dan gauw weer terug naar het hok om de restjes uit Lux haar bakje op te schrokken om vervolgens weer de tuin door te rennen. Hij is echt een veelvraat en inmiddels ook wat gegroeid, dus wij houden het goed in de gaten dat ook Lux haar portie krijgt. Ze zien er allebei gezond en vrolijk uit, hun vachten glanzen mooi. Er worden veel binkies gemaakt, vooral als ze door de tuin rennen. Ook binnen vinden zij het interessant, de kamer is inmiddels bekend terrein voor ze. Kudo vindt het heerlijk om door ons vertroetelt te worden en laat dat dan ook graag toe. Lux ligt het liefst languit naast ons op de grond of de bank. Ze vinden het allebei heerlijk om gekroeld te worden, daar gaan ze dan echt voor liggen. Kortom, het is een heerlijk stel en wij genieten elke dag van ze. Ze zijn niet meer uit ons leven weg te denken. Tijdens onze vakantie zijn de kinderen thuis, dus verandert er niks voor de konijnen.
Ik hoop dat je zo een beetje een beeld hebt van hoe het met ze gaat.
Groetjes

Het regent op mijn wangen maar ben zo blij dat ze een goed plekje hebben gevonden :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:07

Ooh moppie dat klinkt echt heel goed! Zo te horen kun je ze daar wel met een gerust hart achterlaten! :)
Ook heel fijn dat ze ze zou willen koppelen! Zo te horen iemand met verstand van konijnen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:26

Volgens mij gaan ze daar echt goed zitten. Zo kan ik eindelijk eens op vakantie zonder zorgen! :D

Oh, super lief Rebecca! <3 Ze hebben het echt goed daar denk ik!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:32

Ooh Rebecca, ik heb jouw post helemaal gemist maar wat fijn dat je zo'n mooi bericht terug hebt gekregen, die zijn zeker goed terecht gekomen!
Jij zult het nu ook beter een plaatsje kunnen geven lijkt mij <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:34

Die zijn leuk voor Kaasje <3
Afbeelding