Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 23:40

Ja die bedoelde ik zorry! Best intensief contact met haar via fb!
Wat ik begreep doen mama en pups het super!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:02

Mag ik mij hier ook melden :D (Ik wil pas actief meepraten vanaf het moment dat de pup is toegewezen. Tot die tijd hou ik de spanning even voor mezelf.)

Wij krijgen als alles door gaat half februari een American Indian Dog!

Nu vroeg ik mij af wat voor halsband en riem jullie gebruiken bij een pup? Zo'n beestje groeit ontzettend snel en ik vind het zonde om elke week een nieuwe dure halsband te kopen.
Zijn er speciale goedkope puppyhalsbanden, is een tuigje beter of zou ik zelfs een sliplijn (met stop) kunnen gebruiken?

Edit: ook woon ik in een ongelijkvloers appartement met drie trappen (die je dus op moet om van woonkamer naar slaapkamer enzo te komen). Nu is het nogal een controversieel onderwerp of traplopen wel of niet slecht is voor pups. Ik vermoed dat het beter is om een loopplank te maken waar hij overheen kan?

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:16

Ik gebruik altijd een tuigje met een korte lijn. Als ze ouder zijn mogen ze aan een langere lijn en heb daardoor hele fijne honden.

Ga je toevallig ook naar de Wolvenkenner met de rasvereniging kaus? Heb me net ingeschreven aangezien de akita dicht bij de wolven staat, maar die van jou kan natuurlijk een percentage wolfskers hebben, dus is ook erg interessant.

Mag ik vragen waarom ke uiteindelijk voor dit ras bent gegaan en niet voor een collie achtige? Naar wat ik heb gelezen kunnen ze maar moeilijk los.

Die jackrussel stond wel erg op ontploffen en wat een leuke pups heeft ze gekregen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 00:22

Hier begonnen met tuigje. Om de simpele reden dat mijn puppenbeest weigerde aan een halsband mee te lopen en direct met een tuigje mee liep. Gebruiken julius. Zijn bij zooplus een stuk betaalbaarder.

Oh! Wat een aparte hond! Wat mooi!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:24

Vind die tuigjes net minder ideaal. Gewoon een y tuig oid aangezien je zo de lichaamstaal een kans geeft ( borstelen etc ). Tuig doe ik voornamelijk voor de schildklier en als je ze goed opvoed heb je echt geen last van een trekkende hond.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:27

Ik bedenk me net dat ik van Noppy of Nopper (?) nog een ideaal tuigje heb liggen. Dat is ook mega verstelbaar en laat inderdaad de rugharen mooi vrij voor communicatie.

Romy, ik stuur je even een pb :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:53

Hier altijd verstelbare halve slip banden uit nylon gehad van rogz. Had altijd schrik dat ze uit een gewone halsband zouden geraken.

Hier moesten ze ook vrij snel veel trappen lopen, want tillen ging al snel niet meer zo vlot. Ze hebben er niks aan overgehouden, denk dat het in en uit de zetel springen en vallen "slechter" was...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:56

Zolang ze rustig een trap op en af lopen zal het wel meevallen. Beperk daar dan wel de overige belasting bij... Dus als ze een trap moeten lopen, geen balletjes gaan jagen.

En maar weinig honden springen een trap van boven in een keer af.... Ik heb gewoon die twee suïcidale honden in mijn bezit en zelfs die hebben amper last van kneuzingen ( en de oudste begint nu pas wat stijver te worden met 11 jaar. )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 01:20

StonedRomy schreef:
Vind die tuigjes net minder ideaal. Gewoon een y tuig oid aangezien je zo de lichaamstaal een kans geeft ( borstelen etc ). Tuig doe ik voornamelijk voor de schildklier en als je ze goed opvoed heb je echt geen last van een trekkende hond.

Borstelen zien we hier met de tuigjes ook prima hoor. Hier nog niks van nadeel gevonden aan de julius tuigjes. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:31

Hoe vaak moet de pup die trap op en af per dag? Want als dat meerdere keren per dag is dan lijkt het mij niet onverstandig om een andere oplossing te zoeken. Het is wel verstandig om het de pup al vroeg te leren.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:16

Leuk Kaus!
Wij gebruiken een nylon halsband die verstelbaar is. Vanaf 8 weken t/m volwassen grootte gebruikt voor een hond van DH-formaat :=

Ik zat me af te vragen: hoe nemen jullie je hond (veilig) mee in de auto? Er zijn zoveel opties..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:23

Hier gebruik ik bij pups een gewone vaste halsband. Als ze wat ouders zijn een lederen halfslip om te wandelen, een jachtlijntje om te trainen en eet uit voor de flyball.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:35

Ik gebruik het liefst een lasso leiband. Ik vind dat halsbanden vaak de haren rond de hals afbreken.

Loolotte. Ik heb ooit op tv gezien naar een reportage over veiligheid tijdens het vervoeren. Het veiligste was een grill/hek die je boven de achterzetels bevestigd, maar dan wel een van de autoverdeler zelf die veilig bevestigd is. Zo een plastic bench was horror. Die vloog gewoon in stukken tijdens de crasch test. Die gordel bevestigers gingen ook stuk en de fake hond vloog tegen de voorruit :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:36

Loolotte schreef:
Leuk Kaus!
Wij gebruiken een nylon halsband die verstelbaar is. Vanaf 8 weken t/m volwassen grootte gebruikt voor een hond van DH-formaat :=

Ik zat me af te vragen: hoe nemen jullie je hond (veilig) mee in de auto? Er zijn zoveel opties..

Wij hebben haar in een tuigje op de achterbank. Of als we met twee zijn bij mij op schoot. Dat laatste is niet echt veilig natuurlijk dus dat zijn korte stukken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:41

oh ivm transport, ik heb ze gewoon los in de koffer en een hek/grill boven mijn zetels. de ook "rust" tegen de hoofdsteunen.
Die "gordel"systemen vind ik toch tricky, je tuigje moet van goed passen om erge blessures te voorkomen en vooral de lijnen waarmee je ze vastklikt moeten van goede kwaliteit zijn. Het zijn de gespen die de zwakke schakel zijn en kunnen breken, door de plotse trekkracht

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:49

Ik had in de auto speciale autokennels. Niet degene die je in normale dierenwinkels kan kopen, maar hele stevige op maat gemaakt. (ook omdat ze bij ons in de auto liggen met trainingen en ik graag mijn auto heel houd :') ) Tuigen of los in de auto vind ik gevaarlijk. Tegenwoordig hebben we een aanhanger.

Hier altijd een halsbandje met een kort lijntje. Geen flex, daar mogen ze pas aan als ze het commando hier snappen en dan alleen op plekken waar ze niet los kunnen, maar wel ruimte kunnen krijgen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:10

Oei, dan worden die autoriemen al afgestreept. De hond kan helaas niet in de kofferbak, gezien dat gewoon niet gaat passen haha. Wat denken jullie hiervan: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... ken/197727 ? De hond ligt nog steeds los, maar zorgt wel voor een barrière wellicht. Hekken voor midden in de auto kan ik niet vinden namelijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:13

Zo'n deken is meer ter bescherming van de auto en niet voor de hond. Ik zal vanmiddag eens kijken, ze zijn er wel die hekken voor midden in de auto.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:16

@loolotte: imo is dat niet veel waard, heb zo'n gelijkaardig ding bij in de koffer liggen om het merendeel vh zand en modder op te vangen. Wederom kwaliteit is alles, heb er eentje dat op nog geen jaar tijd scheurtjes vertoond en nochtans ligt er nog een kussen bovenop en een ander na 2 jaar gebruik. En het moet ook niet "dragen" zoals het wel moet doen waar je autozetel stopt en de beenruimte zit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 10:48

Loolotte schreef:
Leuk Kaus!

Autokennel! Hier hebben we van een bestaande kennel, die van ons op maat gemaakt. Nog niet helemaal naar wens. Maar dat komt nog.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 10:56

betadine schreef:
Ik gebruik het liefst een lasso leiband. Ik vind dat halsbanden vaak de haren rond de hals afbreken.

Loolotte. Ik heb ooit op tv gezien naar een reportage over veiligheid tijdens het vervoeren. Het veiligste was een grill/hek die je boven de achterzetels bevestigd, maar dan wel een van de autoverdeler zelf die veilig bevestigd is. Zo een plastic bench was horror. Die vloog gewoon in stukken tijdens de crasch test. Die gordel bevestigers gingen ook stuk en de fake hond vloog tegen de voorruit :(:)

De duitse anwb (adac?) heeft ook een crashtest online staan.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:57

Oh wat gaan jullie snel zeg! :o Ik heb volgens mij al een aantal pagina's gemist.

Aan iedereen met goed nieuws, dus zwangere teven, gezonde geboren puppy's en een nieuwe huisgenoot: gefeliciteerd!!

Vanaf nu ga ik proberen te volgen :P

Hier ook goed nieuws! Begin maart mag ik een Sheltie teefje verwelkomen <3 Spannend :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 13:00

Begin maart is ook al bijna Mercury! Welke kleur? :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:35

uh 2 shelties in het opic dus :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:23

Ook een sable :) weet nog niet of het gold of dark wordt.. :o

En ja leuk he, twee Shelties! Van dezelfde fokker ook :D