Ondertussen weer diverse pagina's bij gelezen, de beroemde vicieuze cirkel is ook weer aangekomen zie ik.
Om toch nog even te reageren op iedereen die 'ament' op het bericht van zimbabwe, verdraagzaamheid heeft zijn grenzen. Die ene caravan, kinderen, krantenjongens zijn (als ik voor mij spreek althans) het probleem ook niet. Het zijn die 40 katten die alleen op mijn woonblok rondlopen waardoor er veel gevechten zijn, veel ontlasting en een enorm smerige speeltuin op heeft geleverd. Ben ik daardoor onverdraagzaamheid en mag ik mij niet ergeren? De tijd van normaal een dialoog aangaan is bij velen al niet meer mogelijk, dat zag je alleen al hier, op Facebook en bij die vrouw die gisteren door de NOS geïnterviewd is. En dan mag ik mij niet ergeren aan die overlast?
Ik denk dat dit soort reacties juist compleet niet meehelpen, het lachend wegwuiven van de problematiek die er daadwerkelijk is, maar veelal niet gezien wil worden.
Citaat:
Rigoureus katten gaan vergiftigen of afschieten heeft niets met verdraagzaamheid te maken.
Je hebt simpele mensen er tussen zitten waarbij de emmer zo vol is dat het toch gebeurt. Is niet goed te praten maar ik snap de laatste druppel wel. Want vanuit de regering wordt er niets gedaan om de overlast in te perken.
Lees deze nog maar eens goed door:
danzzz schreef:Wat ik nou zo grappig vind is dat niemand zich realiseert dat dit soort maatregelen genomen MOETEN worden omdat mensen geen rekening houden met elkaar.
Heb je katten, prima. Hebben je buren er last van dan moet jij dat als kattenbezitter oplossen, of verhuizen naar een plaats waar jouw buren geen last hoeven te hebben van jouw katten. Hebben je buren er geen last van dan kan je ze gewoon laten lopen, geen probleem.
Door kattenbezitters die schijt aan de buren hebben komen dit soort maatregelen. Kan iedereen boos zijn op iedereen en kunnen mensen vinden dat mensen maar minder zich moeten ergeren aan elkaar, maar feit is: Als die katteneigenaar de verantwoording had genomen over diens huisdier, dan zouden dit soort maatregelen helemaal niet genomen hoeven te worden.
Think about it.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-08-17 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt