Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:06

Oppas voor een mastin, bedoel ik. En dan bedoel
Ik vooral met niet echte hondenmensen. Of heb ik dan een hond die mijn ouders in een hoek drijft en daar niet meer weg laat komen..... als zelfstandige waakhond, dus.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:12

Zitten net echt stokoude foto's te kijken. Kom ik nog puppyfoto's tegen van onze oude Miep. Miep is inmiddels 13,5.

Ik moet zeggen, dat ik zo n volwassen hond echt zoveel makkelijker vind. Maar het is wel echt leuk om ook babyfoto's van je hond te hebben. Dat is weer jammer van een herplaatser.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:40

We zaten trouwens van de week tv te kijken en er werd in de film even Russisch gesproken. ZhuZhu meteen oren omhoog en naar de tv kijken! Zou ze heimwee hebben? :+

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:25

Hoi,

Zou ik me hier ook mogen melden?
Wij hebben sinds eind april een 3-jarige gecastreerde herderreu in huis.
We waren al een langere tijd op zoek naar een herder uit het asiel, maar we waren helaas steeds te laat of ze hadden ergere gedragsproblemen. Toen ik op marktplaats aan het rondsnuffelen was, viel mijn oog op de advertentie van onze huidige hond. We waren eigenlijk helemaal niet van plan een hond uit het buitenland te adopteren, er zijn er immers al zo veel in Nederland. Toch waren we allemaal verliefd op hem. We belden en we hadden geluk! Hij was sinds drie dagen al in Nederland. We konden meteen komen kijken en drie dagen later hadden we al een hond.

Afbeelding
Dit is onze knappe vent Meru.

We merken wel dat hij het gewone huishond leven nog wel lastig vind. Hij vind nog veel dingen spannend en kan dan uitvallen. Dit heeft hij helaas ook een aantal keer naar kindjes en bezoek gedaan. Hij is daarbij erg beschermend naar mij toe, dus we moeten wel oppassen daarmee. Gelukkig gaat dit wel steeds beter.
Een groot minpunt alleen is dat hij katten erg leuk vind. Onze kat leeft nu sinds drie maanden boven :(:) . Heeft iemand van jullie daar toevallig ervaring mee? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Hij leert echt fantastisch snel als hij vers vlees ziet, maar bij droge koekjes wil hij nog wel eens zijn eigen plannetje terkken. :Y)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:19

Meru! Wat leuk! Die heb ik ook een tijd gevolgd! Wat ontzettend leuk om te zien dat hij goed terecht is gekomen.

Wat betreft de kat; het ligt eraan hoe leuk hij de kat vindt. Is hij enthousiast? Wil hij de kat echt pakken als prooi? In het 2de geval (dat had onze ZhuZhu dus), heb ik haar echt bij de kladden gegrepen en even gemeld dat we de kat met rust laten. Als je dat goed doet, hoef je dat maar 1 x te doen.

Als het enthousiasme is (had onze ouwe Miep, goen ze nog jong was. Die wou gezellig spelen met de kat), dan kun je je hond leren zitten als de kat in de buurt komt. Dan stuift ie er niet zo op af en dat is voor de kat wat relaxter. Knakworsten bij de hand dan. Ik werk zelf met een clicker. Hebben ze snel door.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:12

Oh hij is gaaf, zo gestroomd!

kat gewoon leuk of wil hem te grazen nemen leuk? Is natuurlijk nogal een verschil
Mijn hond vind kat leuk en als ie rent meot ze er achteraan uiteraard. Maar ze zal hem niet slopen.

Hier gaat alles voor hondeworstjes, brokken wel redelijk oke, tot er iets anders interessanters langs komt.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:16

Wat een knapperd! Tips van Fabster zijn goed bruikbaar denk ik. :)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:41

Lastig om te zeggen of het enthousiasme is of dat hij de kat echt zal pakken.
Op het moment dat hij haar (op de trap zittend) ziet, begint hij te piepen en rondjes te draaien. Soms begint hij dan ook nog met blaffen. Als hij bij haar staat en ze blijft zitten, weet hij niet zo goed eat hij moet doen. Op het moment dat ze beweegt wordt hij echt gek en negeert hij alle commando's. Op straat rent hij ook achter andere katten aan (trouwens achter alle kleinere dieren), maar ik heb geen idee wat hij zou doen als hij er een te pakken heeft.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:45

Erachteraan jagen is bij mij een no-go. Of de 'prooi' nou gesloopt wordt of niet. ZhuZhu had vandaag een eend uit t riet gejaagd en wilde in de achtervolging gaan. Ik had een tas in mijn handen en die gooide ik naar haar. Hij was niet raak, maar ze schrok wel. Achtervolging afgelast. Brave hond :D

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:32

Fenna is heel lief en erg sociaal. De dierenoppas is een super dierenvriend. Tauro vindt alle mensen geweldig en Fenna doet hem na dus dat loopt wel goed denk ik.

Prachtige hond die herder! Hier heeft het een jaar geduurd voor het lukte met Tauro en de katten. Ik moet wel zeggen dat ik niet meer gedaan heb dan bestraffend toespreken als hij er achteraan ging.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:18

Vandaag een groepje van vijf straathonden naar het strand zien lopen en daar samen gaan rusten. Doet toch wat met een mens. Eentje was kreupel, zo een zachte en lieve blik had ze.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:21

Sneu is dat, ja. Zo heb ik ooit 3 katten meegenomen uit India... :=

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:23

Ach gossie, dat doet toch wat met je..

Ik heb vandaag de facebook pagina van het asiel waar Tara heeft gezeten gevonden. Ik denk dat ik ze een mail ga sturen met een verhaaltje over Tara en wat foto's..
Hopelijk vinden ze dat leuk

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:36

Vast wel. Ik heb zelf geen facebook, maar van de organisatie waar ZhuZhu vandaan komt, hebben ze ook een besloten facebook pagina. Daar zitten dan ook de vrijwilligers uit Rusland op en die vinden het natuurlijk ook leuk om te zien hoe het met 'hun' hond gaat. Dus ik stuur af en toe een update via email en die zetten ze dan op fb voor mij. Vindt iedereen leuk.

Wij zitten nu in Denemarken, met de honden. ZhuZhu is nogal van het 'wel weer naar huis gaan', dus ik was heel benieuwd. Maar ons vakantiehuis was al snel ook 'ons huis', dus dat valt dan weer mee. We hebben ze zelfs vandaag even alleen thuis gelaten om uit eten te gaan. Ging prima. Wel gezorgd dat ze voldoende gewandeld hebben en gegeten. Maar ging dus goed. Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:43

Fabster schreef:
Oppas voor een mastin, bedoel ik. En dan bedoel
Ik vooral met niet echte hondenmensen. Of heb ik dan een hond die mijn ouders in een hoek drijft en daar niet meer weg laat komen..... als zelfstandige waakhond, dus.

Die van ons is totaal niet dominant. Hij is wel in een seconde bij de voordeur als er iemand voor de deur staat, maar het blijft bij hard blaffen en willen kennismaken.
Had ik al gezegd dat hij de allerknapste is? ;) :D
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:46

_O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:33

Afbeelding

Die ZhuZhu was volgens mij voor t eerst op het strand! :D . Nou stelt dit strand nog eens geen moer voor, maar voor haar waren die geuren toch al een aardig avontuur! Echt leuk om te zien. Vandaag waren we eigenlijk alweer veel te laat met wandelen. Er lagen al allemaal mensen op het strand, dus konden niet los. We hebben vandaag een aardig rondje ontdekt, die we dan morgen echt af gaan maken en we beginnen dan vroeg langs het strand. Miep is gek op t strand. Ben benieuwd naar ZhuZhu. Vandaag was het echt een ministukje langs t strand.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:01

leuke foto's fijn dat jullie het zo naar de zin hebben :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:37

wat lekker zo langs het strand. Dat hoeven we met onze grote meneer niet te doen, die is panisch voor water.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:06

Top dat ZhuZhu zo goed bevalt en he! Thuis is waar je baas op de bank zit, toch?

De knapste Mastin dan op deze pagina, ik heb natuurlijk de knapste Murphey :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:17

Sjolvir, daar is Blues het totaal niet mee eens :D :+
Onze grote meneer had gisteren ook nog wat leuks. Hij kan bij ons zo het erf af en dan helemaal naar achteren de weilanden in. Een groot deel daarvan is niet meer zichtbaar door de percelen maïs naast en achter het huis. Tussen de weides liggen brede sloten en daar liggen ook nog wel eens dode vogels e.d. Hij was een tijdje de hort op, zag hem nergens en als hij aan de wandel gaat dan doen z'n oren het ook niet. Uiteindelijk lag hij op het gazon, ik ging was ophangen en hij ging naar binnen. Ik kom weer binnen en ruik een ongelooflijk smerige lucht….had meneer door een dood dier oid gerold :r Hij heeft dit natuurlijk wel eens vaker gedaan maar dit was overtreffende trap. Uiteraard was de hondenshampoo op en heb ik maar de meest geparfumeerde mensenshampoo gepakt. En aangezien hij water niet leuk vindt hadden we er een hele klus aan. Uiteindelijk overheerste de perzikgeur toch en was het grootste leed geleden. Man man wat een viezerik is het :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:19

wees blij dat het een dood dier is :P hier heb je van die vieze mensen die in het bos poepen :r :r :r karma vind het heerlijk om er in te rollen.... en de andere kant zat ze ook vol echt een viezerik is het

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:23

Oh Kirri, die ja! Kan hem me nog herinneren dat is ook zoooo goor!!!

Mijn vorige hond keer in vissenlijken gerold (die ik nu heb is nog erger die valt al om op een muizenlijk van de katten op stal bah) en die is toen gewoon in de dreft gezet (doen ze olie vogels ook mee) en uiteindelijk ook nog in de andrelon perzik, hi hi en toen stonk ie eigenlijk nog, maar was het te doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:45

neeeeeeee kirri!!!! wat goor!!!!!!!!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:56

O gatver! Die ouwe van mij is ook wel eens door een ver vergane vissenlijk gegaan :r . Ik hou het nu strak in de gaten! :D