chanel1985 schreef:Als ik een kat uit de tuin van een ander pak, en ik laat die rap chippen op mijn naam, betekend dat niet dat ik de eigenaar ben. Zelfs niet na 2 jaar. Het is nogal logisch dan dat ik dan foto's heb van de afgelopen 2 jaar nadat ik ze gestolen heb. Als zij foto's hebben van vroeger, als ze bijvoorbeeld kitten was, wegen uw foto's daar niet tegen op.
K wil u daar alleen maar voor waarschuwen.
Nee hoor, voor de wet is een kat een goed en gevonden goederen zijn na ong een jaar van jou, mits je je best hebt gedaan de rechtmatige eigenaar te vinden.
Komt die rechtmatige eigenaar bijv 1 dag erna dan hebben ze al pech: het jaar is om en het goed is nu van jou.
Oftewel zijn ze vanaf dan afhankelijk van de goodwill van de vinder en als die de poot stijf houdt kun je aangifte doen van diefstal met foto's en wat je maar wil maar wie zegt dat die ene kat bij de vinder ook daadwerkelijk jouw kat is?
Echt, de politie lacht je nog net niet recht in gezicht uit als je hiermee naar ze toe gaat.
Daarbij kan de vinder dankzij dierenartsrekeningen enzo aantonen dat ze de kat langer dan 1 jaar in huis heeft en is op de site van amivedi de oproep wel te vinden (evt in het caché via google) plus dat het asiel ook altijd een notitie maakt als je een gevonden kat meldt.
Bewijzen op 3 punten dus dat de kat inmiddels langer dan de wettelijke tijd bij de vinder zit.