Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:01

GamblersCup schreef:
Wat wil je dan doen Sheran? Zonder adres? Dat voorstel van de politie wat ik hier las, dat werkt natuurlijk niet. Die geven echt niet zomaar een adres aan mensen en gaan zéker met dit verhaal geen kostbare tijd verspillen door er zelf achteraan te gaan. Die mensen hebben niks waar ze iets mee kunnen. TS geeft ze een mogelijkheid, heeft zelfs niet uitgesproken uitgesloten dat de kat terug zou gaan, en die mogelijkheid laten ze zo lopen.

Ik zou niks doen, maar anders een berichtje zoals ik zei: dat ze, als ze hem ooit nog eens een keertje willen komen opzoeken om hetbaf te sluiten, welkom zijn.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:02

Sheran schreef:
GamblersCup schreef:
Wat wil je dan doen Sheran? Zonder adres? Dat voorstel van de politie wat ik hier las, dat werkt natuurlijk niet. Die geven echt niet zomaar een adres aan mensen en gaan zéker met dit verhaal geen kostbare tijd verspillen door er zelf achteraan te gaan. Die mensen hebben niks waar ze iets mee kunnen. TS geeft ze een mogelijkheid, heeft zelfs niet uitgesproken uitgesloten dat de kat terug zou gaan, en die mogelijkheid laten ze zo lopen.

Ik zou niks doen, maar anders een berichtje zoals ik zei: dat ze, als ze hem ooit nog eens een keertje willen komen opzoeken om hetbaf te sluiten, welkom zijn.

Ja en dan weten ze het adres :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:02

Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar, naar de bewijslast hoe je kan aantonen dat een ongechipte kat ooit van jou geweest is.

In principe ga je ervanuit, omdat de kat zoek was en TS hem gevonden heeft. Maar hij is ongechipt, dus bewijs het in een juridische zaak een dat hij echt van jou is geweest. Eventueel dat je oude foto's kan tonen van je kat bij je thuis. Maar dan moet je wel een kat hebben met heel specifieke kenmerken die haar uniek maken. Als het een 13 in een dozijn tijgerkat is, kan je roepen "ja, hij líjkt er wel op, maar is het wel echt dezelfde?"
Ben wel benieuwd hoe een rechter hiernaar zou kijken. Hypothetisch dan, denk dat het toch wel echt ver moet gedreven worden om hier voor aan de rechtbank te staan. Maar stel iemand heeft bv een pikzwarte kat, gechipt op zijn naam. En ik kom af "kijk, ik heb foto's van 3 jaar geleden van een zwarte kat in mijn huiskamer. Hij is gaan lopen maar ongechipt. En 4 maanden later hadden zij plots deze kat gevonden! Die is van mij ik wil hem terug!". Ik denk dat een rechter dan zegt "jamaar, hoe kan jij aantonen dat diè zwarte kat net jouw zwarte kat is? Dat er niet toevallig nog een andere zwarte kat op de dool of gedumpt was?" Ik denk heel moeilijk. Ofwel wordt het wel gemakkelijk om iemand anders zijn kat af te snoepen. Daarbij dus het belang van chippen, dan is er toch al zeker geen discussie over wie hem het eerste heeft gehad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:03

Nee, dat geef je niet meteen natuurlijk :P

Anoniem

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:23

Ik vind dat jij jouw deel meer dan voldoende hebt gedaan TS. Het is aan die mensen om evt wel of niet te reageren. Ik zou er geen bericht meer achteraan sturen.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:30

Even vanuit de andere kant gedacht: zij hadden nog het idee dat er nog over te praten was dat de kat eventueel terug zou komen, en het volgende berichtje dat ze krijgen is 'jullie mogen komen, maar ze gaat hoe dan ook niet mee'. Daar zou ik behoorlijk van geschrokken zijn, en ik zou ook even moeten nadenken hoe ik daar op zou reageren. Vooral als ik nog niet zeker wist of ik haar mee wilde nemen ja of nee. Want ik zou me er aangevallen door voelen, maar als ik uiteindelijk niet van plan ben haar uit andermans huis te halen, wil ik daar geen ruzie over gaan maken, maar dat moet ik dan wel zeker weten.

Nou zou ik denk ik dezelfde avond nog gebeld hebben, maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.

TS, in jouw situatie zou ik nu gewoon geen berichtjes meer sturen, geen reactie prima, wel reactie dan zie je dan wel weer hoe je daar op reageert.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:18

chanel1985 schreef:
Als ik een kat uit de tuin van een ander pak, en ik laat die rap chippen op mijn naam, betekend dat niet dat ik de eigenaar ben. Zelfs niet na 2 jaar. Het is nogal logisch dan dat ik dan foto's heb van de afgelopen 2 jaar nadat ik ze gestolen heb. Als zij foto's hebben van vroeger, als ze bijvoorbeeld kitten was, wegen uw foto's daar niet tegen op.

K wil u daar alleen maar voor waarschuwen.

Nee hoor, voor de wet is een kat een goed en gevonden goederen zijn na ong een jaar van jou, mits je je best hebt gedaan de rechtmatige eigenaar te vinden.
Komt die rechtmatige eigenaar bijv 1 dag erna dan hebben ze al pech: het jaar is om en het goed is nu van jou.
Oftewel zijn ze vanaf dan afhankelijk van de goodwill van de vinder en als die de poot stijf houdt kun je aangifte doen van diefstal met foto's en wat je maar wil maar wie zegt dat die ene kat bij de vinder ook daadwerkelijk jouw kat is?
Echt, de politie lacht je nog net niet recht in gezicht uit als je hiermee naar ze toe gaat.
Daarbij kan de vinder dankzij dierenartsrekeningen enzo aantonen dat ze de kat langer dan 1 jaar in huis heeft en is op de site van amivedi de oproep wel te vinden (evt in het caché via google) plus dat het asiel ook altijd een notitie maakt als je een gevonden kat meldt.
Bewijzen op 3 punten dus dat de kat inmiddels langer dan de wettelijke tijd bij de vinder zit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:38

Ik denk dat je deze het best kunt laten doodbloeden. Als ze over een tijd co tact opnemen kun je de 'desinteresse' van nu mooi meenemen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:48

Ik snap heel goed dat je er actief een punt achter wilt zetten door een bericht te sturen. Dat zou ik ook doen.
Anders blijft het toch een beetje hangen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:36

Ze weten dat die nog leeft, dat is in ieder geval fijn. Je hebt je plicht gedaan en zelfs meer dan dat. En poes blijft lekker op de plek waar die blijkbaar hoort.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:38

Het mooie van communiceren is, is dat het op heel veel manieren geïnterpreteerd kan worden. 90% van ons communiceren gebeurt non-verbaal, en die communicatie mist bij whatsapp. Dat is nogal een hoop! Daarmee zijn er dus ook een hele hoop interpretaties van een berichtje online.
Bellen zou ik te confronterend en te direct vinden, voor jou en voor hen, maar een bericht te oppervlakkig omdat jij wel weet wat je bedoelt, maar zij niet. Ik zou het daarom er gewoon bij laten. Mede ook omdat de kat al 2 jaar bij jou is, daarmee 2/3 van haar leven bij jou verblijft en zij in een lastige woon situatie zitten. Ik zou het ook echt heel graag willen afsluiten, voor hen en voor mij (vanuit beide posities gezien) maar doordat die communicatie dus lastig verloopt zou ik het toch niet doen. Misschien komt het helemaal verkeerd over en dan heb je dat weer aan je broek, zo gezegd.
Laatst bijgewerkt door Dionnetjuuh op 13-09-16 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:46

What's app is ook communicatie en kun je op verschillende manieren doen.
Snel reageren, langzaam of niet. Kortaf, uitgebreid
Met emoticons of niet. Hoofdletters etc

Niet reageren is een keus. Ik vergeet weleens te reageren, maar als die kat echt in mn gedachte zou zitten, zou ik daar even later toch op reageren. Persoonlijk zou ik ook dankbaar zijn dat iemand me na 2jr belt. Misschien wel geschokt ook.
Als je aangeboden is om te komen kijken 10km verder, was ik gaan kijken of hij er goed uitziet en ts ook echt goed voor hem is. Dan zou ik het beter kunnen afsluiten.

Maar goed....eigenlijk verbaas ik me nergens meer over.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:54

Het klopt inderdaad dat je het heel uitgebreid kan doen via whatsapp, maar de intonatie blijft toch afwezig (met de exacte lichaamstaal; smileys kunnen ook verkeerd geïnterpreteerd worden helaas). Ik app zelf altijd met smileys omdat je daarmee jouw bedoeling duidelijker kan maken, maar hoe het geïnterpreteerd wordt, dat is nog steeds volledig afhankelijk van de andere partij. Bij bellen zie je de persoon ook niet maar daar heb je bijvoorbeeld wel de intonatie e.d., alleen heb je kans dat het de andere partij gigantisch overvalt (misschien zijn ze nu wel aan t verhuizen naar een nieuw huis oid).

Edit; als zij het nog niet afgesloten hebben en dat willen ze wel dmv een gesprek/zien van de kat, dan zoeken ze wel weer contact. Geen eindbericht sturen hoeft niet te betekenen dat je het nummer gaat blokkeren en daarmee het contact verbreekt. Zoals al eens gezegd, de bal ligt (voor mij iig) in hun kamp. Sluit het voor jezelf af door (ik noem maar iets) bijvoorbeeld een mooie foto op canvas te laten maken, zoals mensen dat vaak van hun paard doen :) Maar, dit is hoe ik het zou doen (de foto niet, maar daarboven), uiteindelijk vind je zelf je eigen manier van afsluiten (met of zonder bericht, enz)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:31

Meeste mensen kunnen ook niet luisteren of lichaamstaal lezen. En er zijn genoeg mensen die niet te lezen zijn voor Jan en alleman.

Grote kans dat ze bellen na verhuizen ofzo en denken dat ze zomaar even langss kunnen komen. Ik verbaas me helaas niet meer over mensen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:42

TS je hebt het prima gedaan zo en voor nu gewoon lekker van JOUW kat genieten!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 00:06

Dat doe ik zeker ze pikt net ook snel mijn plekje in

Afbeelding

En zeer tevreden dacht ik zo

Afbeelding

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:12

superpony schreef:
Meeste mensen kunnen ook niet luisteren of lichaamstaal lezen. En er zijn genoeg mensen die niet te lezen zijn voor Jan en alleman.

Daar heb je zeker gelijk in. Maar dat is tot nu toe nog niet aan de orde gezien ze de mensen nog niet heeft gezien :) Het ging mij meer om het feit dat het interpreteren per mens verschilt en dus niet in te schatten valt hoe ze zouden reageren. Dat maakt het ook zo lastig, dus zou ik denken 'maak het jezelf niet te lastig want hoe zij het zullen opvatten, dat kan je van te voren toch niet weten'.

Ik zou ze zelf nog wat tijd geven, een week oid, om te reageren. Daarna kan je altijd nog besluiten of je het nog nodig vind om een eind bericht te sturen. Ik vind dat de kat gewoon bij jou hoort natuurlijk, zeker na 2 jaar, dus geniet vooral van het knuffelen en laat je vooral niet belemmeren door de situatie!

Ze ziet er trouwens echt über schattig uit :3 <3 heerlijk, zo'n koppie!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:41

Het ging mij erom dat je ook wat kan opmaken uit het feit dat ze laks zijn met reageren via what's app, ook al is dat niet face to face.

Natuurlijk kun je weinig tijd hebben, niet graag appen etc. Ik haat typen op mn telefoon.
Maar je hebt de app en het gaat om je (ex) kat, dus reageer je lijkt mij.

Uit iemands soort teksten kun je ook wat aflezen. Niet altijd is die indruk goed, maar als ze de kat graag terug zouden willen, zou je zo goed mogelijk proberen over te komen en enthousiast reageren.
Als mensen laks zijn daarin, zegt dat mij wel genoeg.

Ze kunnen ook sturen; we zouden je graag even persoonlijk spreken en niet via de app bijv. of gewoon bellen. Volgens mij kunnen de meeste telefoontjes dat nog steeds.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:43

Aaahw wat ligt ze er lekker bij :o

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:49

Ik ben het helemaal met je eens hoor superpony, ik vind ze ook echt laks over komen :o Ik zou zelf meteen willen komen kijken als dat uitkwam!
Het was meer een onderbouwing van waarom ik zelf niet zou reageren, of ze in ieder geval nog een week te geven en dan opnieuw te kijken. Zelf kijk ik heel regelmatig op whatsapp en moet ook toegeven dat ik soms wel een berichtje negeer en later beantwoord, maar zeeeeeker in dit geval zou ik asap reageren. Lijkt mij ook beter voor de verhouding tussen de ontvanger en mij, want zoals je ziet werkt niet antwoorden averechts. Obviously :)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:04

had je 12 september de laatste whatsapp bericht gestuurd?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 12:40

Nee 11 september hoezo?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:07

Om te kijken hoeveel dagen het was dat ze niet reageerden. Aangezien ze de vorige keer ook na twee dagen reageerden zou er nog een reactie kunnen komen. Alhoewel dat niet echt netjes is en laat zien dat ze oprecht interesse hebben in de poes. Ik zou gewoon niks meer sturen. Je hebt hun immers toch een berichtje gestuurd voor een afspraak het is nu aan hun.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:11

Thenexttry schreef:
Dat doe ik zeker ze pikt net ook snel mijn plekje in

[ [url=m/tZEDoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zeer tevreden dacht ik zo

[ [url=m/INCq8q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke kat heb je TS!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:12

TS je hebt meer dan keurig gehandeld, de vorige eigenaars hebben méér dan genoeg kans gehad om te reageren. Mijn mening is dat je na deze erg onzekere periode dit hoofdstuk met een erg zuiver geweten mag afsluiten en jouw kat in jouw armen mag sluiten. Ik wens je nog heel veel plezier met haar!

(Mijn kat slaapt bij voorkeur ook op mijn buik :) )