[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:19

We hebben een steen in de voerbak gelegd, Kiko niet blij. :')

x_Anne_x

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:25

awh arme Kiko :')

Die wordt ook al groot zeg :oo

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:28

Wij zijn even mee naar baasjes werk. (wegrestaurant ) Lucky vindt t allemaal wel prima :')

Afbeelding

Inmiddels slaapt ze zelfs

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:09

Aaaw wat is Kiko een schatje zeg <3
En een hele charmante foto van Lucky haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:13

Dank je
Geweldig kiko boos op de steen, tja wat doet die eigenlijk daar als je hem niet kan opeten O:) is hij zo gulzig in het eten?
Ja ik weet niet echt hoe je dit oplost bij honden hier altijd trage eters gehad.
Wat is hij groot :wow:

X Anne x wat schattig en leuk tegelijk

Mooie witte pup inderdaad die moet alleen nog beetje groeien hmmm allez die worden wel vrij groot he

Ja Ashley en aussie's zijn ook grover van hoofd vind ik en minder spitse neus maar net even slim, en waar we niet echt mogen komen, doen we gewoon he :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:46

Kiko is echt heel schattig! <3

Wij zijn volop aan het lopen met onze huidige hond. Alvast conditie aan het trainen voor als hij er is en uitgegroeid is :P
Net weer 1,5 uur gelopen, hij is helemaal kapot nu. Voor het eerst 'vrijwillig' gezwommen! Knapperd is al 8 jaar, maar word nu pas 'echt' een hond haha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:01

Leuk topic dit! Na het overlijden van onze vorige hond zijn we rustig aan aan het kijken voor een pup. We willen graag een Australian Shepherd ( of kruising).

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:24

Wij hebben nu vaak de achterdeur naar buiten open, dus kan ze in de woonkamer/keuken en buiten. Moet zeggen dat dat echt prima gaat. Ze slaapt het liefst buiten (dikke vacht he, snel warm) en blijft dan ook mooi droog de hele nacht. Vannacht zelfs 9/10 uurtjes.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:48

Hier al twee nachten achter elkaar proper met 1 keer snachts opstaan, super kleine meid en dat voor acht weken en net vier uurtjes moest ze alleen blijven in bench en jahoor niks gedaan en niks kapot. Trots op haar.

DaniëlleB dus als ik het goed begrijp dan kan je hond snacht op elk moment gaan plassen?
Manlief wou dit hier ook eerst doen namelijk in plaats van in de bench maar ik vond dit geen goed idee want ik weet niet of ze dan leren ophouden. Weet iemand dit? Want das toch zindelijkheidstraining? Dat ze leren zich op te houden en niet zomaar gaan wanneer ze het voelen opkomen net zoals bij kindjes.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:28

Niet altijd, dat wisselt nogal. Moet zeggen dat onze husky ook erg lastig zindelijk te krijgen was, die hebben we altijd in de bench gehad. Maar die lag gewoon in haar eigen plas, maakte haar niks uit.
Dit is toch wel een gek ras wat dat betreft en ze heeft het ook steeds veel te warm binnen dus dan is dit voor eerst de beste oplossing voor haar.
Heb in huis wel een plaskleedje liggen, dus als ze het doet, ligt het meestal daar op.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:35

Afbeelding

Afbeelding

Leuk WenK! M'n vriendinnetje heeft een nestje Aussies <3 over een tijdje volop weer puppyknuffelen. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:19

<3

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:58

Och zo schattig! Wij staan nu op de lijst voor een nest wat begin september geboren moet gaan worden. Ik ben zooooo benieuwd!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:27

Erin_89 schreef:
Og wat een moppie s_imonee <3
Wat voor ras is het of heb ik daar overheen gelezen?

Het is een kruising Labrador met Boerenfox. Moeder is een kruising Lab met Aussie, vader een rasechte boerenfox. Die heel toevallig bij ons in de buurt woont :o

Wat een schatje Tigress! Logisch dat je daar van smelt <3

Fotsy, wat een te schattig filmpje! Ik kan nu haast niet wachten tot wij die van ons op kunnen halen.

Wat een beauty Ashley!
Heerlijke zwemfoto's van je huidige hondje!

Bedankt DanielleB! Komt vast goed. Heerlijk zo'n bolletje haar :o

Madeliefw, wat een schattie!

Neonlight, Ik moest echt even lachen om het filpmje van Kiko. Wat een scheetje. Wat een knappe pup ook!

Hihi, charmante foto x_Anne_x

Wat ontzettend schattig Mlies! <3

Spannend WenK!!

Ik ben inmiddels begonnen met de voorbereidingen voor de komst van de pup.
Ik kan niet wachten tot hij er is. Ik ga voor onze vakantie nog een keer naar hem toe :o

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:47

Hoe krijgen jullie de pups zinderlijk? Boris geeft meestal niet aan wanneer hij moet plassen..net had hij zijn eten op en nog voordat ik de benchdeur open deed zat hij alweer te plassen. Ik reageer hier niet op...ruim het op en zet hem buiten...buiten wordt hij goed beloond als hij zijn behoefte doet maar hij reageert hier niet vrolijk op want meneer wil maar 1 ding en dat is naar huis. Ben net met hem voor huis geweest om te spelen zodat hij het daar leuk gaat vinden, heeft netjes zijn behoeftes gedaan en bij binnenkomst ging hij gelijk weer plassen ...hij heeft vandaag al 4 a 5 keer binnen geplast zonder ook maar iets aan te geven...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:50

DanielleB schreef:
Niet altijd, dat wisselt nogal. Moet zeggen dat onze husky ook erg lastig zindelijk te krijgen was, die hebben we altijd in de bench gehad. Maar die lag gewoon in haar eigen plas, maakte haar niks uit.
Dit is toch wel een gek ras wat dat betreft en ze heeft het ook steeds veel te warm binnen dus dan is dit voor eerst de beste oplossing voor haar.
Heb in huis wel een plaskleedje liggen, dus als ze het doet, ligt het meestal daar op.

volgens mij ligt dit niet aan de hond of het ras maar aan de fokker
onze BC die was ook heel moeilijk in het zindelijk maken maar kan me nog herinneren dat fokker zei dat ze ze allemaal had moeten wassen voor we kwamen omdat ze geel zagen van de pis.

Dit in tegenstelling tot deze fokker, die waren daar al goed mee bezig en heeft ook veel tips gegeven.
Is ook zoals wagenziekte denk ik, onze fokker ging geregeld met de pups op uitstap, zo naar de dierenarts, de oogarts, de hondenschool, de winkel enz, die mensen hebben er echt hun werk van gemaakt en dat merk je. Geen wagenziekte en je zag dat ze dit al goed gewoon was.
Ook meelopen aan de leiband gaat al vlotjes.

leuke hond S_imonee

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:04

De husky is echt in huis opgegroeid. Onze sammie pup
is vooral groot gebracht bij de paarden, kwam
wel binnen maar daar waren ze niet echt met zindelijkheid bezig.
komt wel goed!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:05

zeker wel +:)+ , al moet je er soms wat extra energie insteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:56

Hebben jullie geen tuin?
Wij hebben een plekje in de tuin gemaakt, zandbakje, voor de behoefte in te doen. Als we haar daar neer zette wist ze ook wat de bedoeling was. Maar, de fokkers hebben er ook veel aandacht aan besteed. Met name de teefjes waren behoorlijk zindelijk, deden bijna altijd de behoefte in de wasmachinelekbak met kattenbakvulling die er voor was neergezet.

Kiko is vandaag 13 weken oud. Vanmiddag nog even de bossen in geweest, mooi zonnetje, dus ook de camera mee genomen: [BB-ITP] Kiko in de bossen, 13 weken oud.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:12

Erin_89 schreef:
Hoe krijgen jullie de pups zinderlijk? Boris geeft meestal niet aan wanneer hij moet plassen..net had hij zijn eten op en nog voordat ik de benchdeur open deed zat hij alweer te plassen. Ik reageer hier niet op...ruim het op en zet hem buiten...buiten wordt hij goed beloond als hij zijn behoefte doet maar hij reageert hier niet vrolijk op want meneer wil maar 1 ding en dat is naar huis. Ben net met hem voor huis geweest om te spelen zodat hij het daar leuk gaat vinden, heeft netjes zijn behoeftes gedaan en bij binnenkomst ging hij gelijk weer plassen ...hij heeft vandaag al 4 a 5 keer binnen geplast zonder ook maar iets aan te geven...

Deeks gaf het in het begin ook niet aan, maar daar stond ik bijna elk uur mee buiten en dat vlotte heel snel.

Nu ga ik ong om de 2 uur. en heeft hij vannacht voor het eerst van 10 uur tot 6 uur doorgeslapen. Normaal moest ik er snachts nog een keer uit. Deeks ligt los in huis en het verbaast mij hoe goed hij dat doet en hij doet ook niks meer in huis.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:14

Wat is kivo leuk zeg!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:11

Kiko is vandaag voor het eerst voor langere tijd alleen thuis, 5,5 uur gok ik. :(:) Vanmiddag werk ik vanuit huis, maar deze ochtend moest ik bij de baas zijn omdat ik ook nog wat meetings heb.
Deze week nog meer, dus wellicht gaan we de camera er eens op zetten, kijken wat ze uit spookt. Ze zit nu in haar grote bench, grootste maat bij Cranenbroek, voor megagrote honden. Alvast op maat gekocht. :D
Haar mandje ligt erin, ligt ze graag in, dus dat komt wel goed. Kiko houdt toch van uitslapen. :))

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:44

Fotsy schreef:
volgens mij ligt dit niet aan de hond of het ras maar aan de fokker
onze BC die was ook heel moeilijk in het zindelijk maken maar kan me nog herinneren dat fokker zei dat ze ze allemaal had moeten wassen voor we kwamen omdat ze geel zagen van de pis.
:x

Hoeveel de fokker er mee doet heeft zeker invloed op het zindelijk worden :j
maar het ligt niet 100% aan de fokker. Bij de ene hond valt het kwartje gewoon sneller als de ander. En er zijn honden die van zichzelf al heel schoon zijn en je hebt echte viezerikken.
Mijn herder zat bij de fokker in een schuur en er is niks gedaan mbt zindelijkheid en toch was ze binnen een paar dagen volledig zindelijk. Zelfs buiten gaat ze het liefst in de bosjes :D
Mijn reu daarentegen is een echte viezerik. Het heeft zeker een jaar geduurd en 100% zindelijk zal hij nooit worden.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:49

Neonlight schreef:
Kiko is vandaag voor het eerst voor langere tijd alleen thuis, 5,5 uur gok ik. :(:) Vanmiddag werk ik vanuit huis, maar deze ochtend moest ik bij de baas zijn omdat ik ook nog wat meetings heb.
Deze week nog meer, dus wellicht gaan we de camera er eens op zetten, kijken wat ze uit spookt. Ze zit nu in haar grote bench, grootste maat bij Cranenbroek, voor megagrote honden. Alvast op maat gekocht. :D
Haar mandje ligt erin, ligt ze graag in, dus dat komt wel goed. Kiko houdt toch van uitslapen. :))

Oeh dit vond ik ook heel lastig toen! Bij mij was het ook op ongeveer dezelfde leeftijd dat ik het voor het eerst deed ook ongeveer 5,5 uur.
Ik heb 4 uur met hem geskypt. Hij heeft 3,5 uur geslapen en in het begin een beetje met zijn kong gespeeld. Hoop dat het bij Kiko ook goed gaat!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:50

Hier is de fokker al druk bezig met het zindelijk maken :j Dat zijn ze inmiddels al zo goed als, dus ik ben heel benieuwd hoe dat hier zal gaan! :))