Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxLiEsJuHhxX schreef:Ik weet persoonlijk niet wat ik in de toekomst zou willen kwa hond. Ik denk de 1e tijd eventjes geen hond zelfs. Dior is een onwijze schat van een hond en heel erg trouw. Ze heeft met mijn kleine nichtje eens een flinke stomp van een 5 jarige gehad omdat ze mee wilde spelen met de houten trein terwijl de nichtjes ruzie hadden. Ik zag haar twijfelen wat ze moest doen maar ze koos om terug te stappen en niet aan te vallen. Natuurlijk boos op nichtje geweest, maar pas nadat ik Dior heel erg geprezen heb voor haar helden reactieMaar ze is ook onwijs moeilijk: dominant tot agressieve toe soms, ultra waaks, snel obsesief en claimerig, wat het hebben van een hond niet altijd erg leuk maakt
Ze houd heel erg van knuffelen, maar als ze te vaak op de bank bij ons ligt of te vaak uberhaubt "hoog" slaapt, tevaak haar poten bovenop mijn arm/schouder/been legt neemt haar dominantie het over en ben ik 2 weken bezig haar weer terug op haar plek te zetten.
Echt begrijp mij niet verkeerd, ik houd onwijs veel van haar en ik zal alles wat ik kan voor haar doen haar hele leven lang, maar het geeft ook de nodige slapeloze nachten en frustraties als ze bijvoorbeeld een dag dat ik mij iets minder voel, zij de hele dag voor elk kruimeltje dat beweegt aan slaat en dan nog een half uur door blijft grommen.