[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:15

Ja dat is tijdelijk voor verkoop :-) niet permanent en goede zaken zullen t ook niet aanbevelen

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:43

Ik heb zojuist 10 vuurgarnaaltjes gehaald, en 4 panda cory's. Een mooi stuk extra hout, en javamos op kokosnoot ofzo. Zo nog even naar de visspeciaal zaak om mn ancistrus weg te brengen en kan misschien met korting nog iets anders mee nemen. Vuurgarnaaltjes hadden ze niet meer (waren daar 3.50 p.s. En heb er nu 10 voor 14.00).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:49

Keeyzie, een grotere bak is sowieso leuker.
Ik ben ook begonnen met een 20 liter bakje, en al doen mijn 5 rasbora espei het daar goed in, toch is groter beter.
Net als bij de paarden, hoe meer ruimte hoe beter :D :D

Een grotere bak kan meer in, meer plantjes, is veel leuker *\o/*

Ik heb bij de dierenwinkel een smal stuk slang gekocht om de bodem schoon te maken.
Die speciale afzuigsystemen hebben een best grote zuigmond er aan zitten en dan kom ik in de knoei met al mijn planten.
Net ook geprobeerd en dat wil prima!.
Wat dood blad uit de bak gehaald,en wat stekjes genomen :j

Kennisje van me heeft een glazenwassers bedrijf en heeft osmose water.
Dit is onthard,schoon water.
Dit zou eigenlijk best perfect zijn voor in een aquarium, water hier in drenthe is namelijk best hard!
Hij vraagt wel 5 euro de liter geloof ik :+

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:57

Mioux schreef:
Waar heb je ze besteld?

Ik heb ze bij Aquafizz besteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:01

Keeyzie, daar zitten ze inderdaad te klein, maar vaak zitten ze er niet langer dan een dag of 2/3 (bij de dierenwinkel waar ik regelmatig langskom dan). Een 60x30x30 aquarium is goedkoop in aanschaf als je deze via Marktplaats zoek en je kunt makkelijk guppen hierin houden :) En nog vele andere kleine soorten :D

Loveuggs, zulke dure vuurgarnalen per stuk? Dan is €14 voor tien vele malen netter :P

Ellepel, als hij dat geld voor osmosewater per liter vraagt, kun je beter zelf een osmose apparaat aanschaffen :P
https://www.osmoseapparaat.nl/osmopure/ ... oCJyLw_wcB
Deze kost even veel als 8 liter :+

Ik heb net geprobeerd mijn garnalen te tellen, en bij 130 ben ik gestopt.. Moet echt even goed selecteren denk ik :')

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:02

Zo ellepel.. das geld zeg!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:07

Dus je hebt er nu meer dan 130? :oo

Wat doen jullie eigenlijk met het 'overschot' aan garnalen?
Inderdaad kunnen vuurgarnalen onwijs duur zijn in de winkel. Ik heb er ooit als beginnend aquariumhoudster een groepje gehaald bij een kweker in Heerenveen, maar ik vrees dat die hebben gediend als visvoer. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:13

Jup.. Ik probeer ze te verkopen op marktplaats, maar hier in het noorden zijn niet zoveel mensen die ze als aquariumbewoner willen lijkt het :+ Daarnaast doe ik de garnalen die niet mooi zijn (geen kleur, te weinig rood of juist teveel rood) bij de schildpadden in de bak. Ik kijk er dan ook naar uit dat de 125 cm bak op zijn plek staat, dan kan ik even rigoureus selecteren :)

Dus als er nog mensen zijn in het noorden van Nederland die goed of slecht gekleurde Red rili's voor een klein prijsje over willen nemen, ik hou mij aanbevolen :') Ik wil ze ook best als vissenvoer verkopen, maar dan geef ik alleen de 'lelijken' mee :P

Edit;
Zo ziet een stukje bodem er al uit nu :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-12-15 14:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:14

Phoe.. 130+ garnalen.. dat zijn er nogal wat.. :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:19

Ja ze waren erg prijzig.
De cory's waren daar 9.5 voor een paar, en 27.50 voor 6. Maar in andere dingen zijn ze vaak weer goedkoper. Ik heb net bij de dierenwinkel gekeken voor zo'n setje met een pincet en een schaar, ruim 30 euro, en bij de aquarium zaak dan weer 25..
Vind het nog onwijs duur voor een schaar en pincet..

Ik had een site gevonden via MP.. corydora.nl
Kent iemand dat? Daar was alles heel goedkoop, maar moet je dan weer minimaal 25€ besteden om te laten bezorgen.. Dan komt er nog 10€ bezorgkosten bij, en kosten voor verpakkingsmateriaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:22

Zo'n pincet en schaar kun je beter bij ebay/aliexpress halen, veel goedkoper, je moet enkel iets langer wachten :) En dat is inderdaad prijzig, ook voor Panda's.

Ik heb het wel eens gezien, maar nog niet iets aangeschaft. Ik kan je hierbij helaas niet helpen ;) (de bezorgkosten en verpakkingskosten hebben mij eigenlijk tegen gehouden er iets te halen)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:31

Spruitjee schreef:
Zo'n pincet en schaar kun je beter bij ebay/aliexpress halen, veel goedkoper, je moet enkel iets langer wachten :) En dat is inderdaad prijzig, ook voor Panda's.

Ik heb het wel eens gezien, maar nog niet iets aangeschaft. Ik kan je hierbij helaas niet helpen ;) (de bezorgkosten en verpakkingskosten hebben mij eigenlijk tegen gehouden er iets te halen)

Mij ook, + dat de eerst volgende bezorg datum komende zaterdag is en dan moet ik gewoon werken :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:42

Ik heb wegens een foutje in de bestelling nog een rechte pincet in de verpakking liggen.

Deze is het:
Afbeelding

Is iets van 25 cm. lang. Dus als er nog liefhebbers voor zijn?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:00

Zojuist via Marktplaats een mooi aquarium 60x30x30 op de kop weten te tikken.
Daar zitten al wat planten en vissen in, dan hoef ik in ieder geval niet helemaal overnieuw te beginnen.

Alleen nu nog even bedenken waar ik hem neer zet want waar ik hem eigenlijk wil neerzetten staat nu al een kerstboom {:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:06

Ik loop echt net met een pincet naar buiten. Schaar komt later wel.. Wel mer korting omdat ik mijn ancistrus heb ingeleverd. Hij was ook echt mooi groot, geslacht al duidelijk te zien, maar twijfelde of ze hem aan zouden nemen aangezien hij dus al wat ouder is. Maar vond dit een prima deal. :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:24

nate schreef:
Mioux schreef:
Waar heb je ze besteld?

Ik heb ze bij Aquafizz besteld

Ben benieuwd! Laat je weten hoe ze binnenkomen? Wil ook keer nieuw bloed bestellen maar beetje huiverig met bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:26

Westernfreak, nog even terug gekeken naar een foto van jou bak, maar daar is toch niets mis mee? Lekker groen juist :D

Super Keeyzie! Welke vissen zitten er al in? En een 60x30 bakje past eigenlijk overal wel :D

Loveuggs, mooie deal dan inderdaad ^^

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:38

@spruitjee, zo jammer da je zo ver woont. Indien je ze professioneel kan versturen wil ik er wel 20 overnemen van je :j

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:49

Spruitjee schreef:
Westernfreak, nog even terug gekeken naar een foto van jou bak, maar daar is toch niets mis mee? Lekker groen juist :D

Super Keeyzie! Welke vissen zitten er al in? En een 60x30 bakje past eigenlijk overal wel :D

Loveuggs, mooie deal dan inderdaad ^^

Maanvis koppel, zwaarddrager en wat platty's geloof ik.
En daar komen dan mijn goudvisjes die ik nu al heb (in kom ;( ) nog bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:12

Mindful, ik ga even kijken hoe ik dat aan zou moeten pakken :j

Goudvissen zitten het liefst onverwarmd :) Misschien is het een mogelijkheid om het koppel maanvissen (moeten minimaal 120/150 cm aquarium. Kunnen in sommige gevallen namelijk 30 cm hoog worden!) en de goudvissen naar een winkel terug te brengen? Goed dat je nu in elk geval een aquarium aanschaft! Kommen zijn wel geschikt voor aquascapen met enkel plantjes en voor wabi-kusa :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:44

Omg ik heb echt weer een invasie aan drijfplantjes! Vind t zo jammer dat verzend 7 euro is..

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:52

Ik laat het je weten Mioux, ik ben zelf ook zeer benieuwd.
De vuurtjes waren in elk geval niet duur 12 voor € 10,-
Ik had natuurlijk weer een duurdere smaak voor de citroengarnalen 10 voor € 25,- :D

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:41

LoveUggs schreef:
Ja ze waren erg prijzig.
De cory's waren daar 9.5 voor een paar, en 27.50 voor 6. Maar in andere dingen zijn ze vaak weer goedkoper. Ik heb net bij de dierenwinkel gekeken voor zo'n setje met een pincet en een schaar, ruim 30 euro, en bij de aquarium zaak dan weer 25..
Vind het nog onwijs duur voor een schaar en pincet..

Ik had een site gevonden via MP.. corydora.nl
Kent iemand dat? Daar was alles heel goedkoop, maar moet je dan weer minimaal 25€ besteden om te laten bezorgen.. Dan komt er nog 10€ bezorgkosten bij, en kosten voor verpakkingsmateriaal..

Ik heb daar mijn corydora's en wat andere visjes en garnalen besteld. Dat is al een jaar terug. Het was niet heel duur vond ik. Goed verpakt. Van alle vissen heeft geen een de Reis niet overleefd. Alleen die eigenaar kwam in zijn joggingbroek alles brengen. Dat vond ik een beetje onprofessioneel. Veder wel oke

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:37

Nouky, ik hoor idd positieve verhalen. Ik vind het alleen een nadeel dat het laten bezorgen (okee enigszins wel begrijpelijk hoor ) zo duur is. Er komt nog verpakkings kosten bij, en je moet minimaal 25 euro besteden. Dan zit je dus als nog binnen notime op €40,-..

Maar achteraf gezien was ik dan toch wel goedkoper uit geweest, maar durfde het niet aan zonder te weten wat de kwaliteit was van ze..

Pfoe, ik heb toch echt 10 garnalen gekocht, maar ze zijn steeds onvindbaar :+ zo af en toe zie je er 1 of 2 :+

Mijn vader zijn reactie die was wel heel mooi! Die wist niet dat ik wat ging halen (ben redelijk impulsief met dat soort dingen). Staat hij net in mn bak te kijken; wat is dit nou?! Moet je eens komen kijken wat er nu in zit! Kijk dan! Wat is dat dan?

Die stond echt met zn mond vol tanden verbaasd te kijken wat er nu weer in die bak zat. Ik zeg; dat is een garnaal pap. Zegt ie; oh, is dat voer? :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:10

Spruitje waar woon jij?
Ik wil wel wat garnalen,mijn vriend misschien ook wel :j

Oh dat osmose apparaat, dan is dat een koopje ja!
Ga dan dus geen 5 euro betalen :+