SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:59

Zonder me volledig in de discussie te willen mengen, gaat die reactie van het stuk van de bbc natuurlijk nergens over. Dolfies? Dolfijnenplaatjes plakken? Hoe kom je er op? Alsof de trainers van het dolfinarium niet weten dat dolfijnen roofdieren zijn. Sorry hoor, maar dat is wel apart gedacht... Je hoeft het niet met ze eens te zijn, maar ze hebben over het algemeen meer kennis van dolfijnen dan de meesten in dit topic.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:44

'Maar ze hebben over het algemeen meer kennis van de dolfijnen'....

:')

De kennis die zij hebben is hetgeen waar ze heilig in geloven, dat maakt het nog geen waarheid. De meesten in dit topic zijn tegen het gevangen houden van dolfijnen, lijkt mij dan toch dat zij juist degene zijn die weten hoe het hoort ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:47

xMercury schreef:
'Maar ze hebben over het algemeen meer kennis van de dolfijnen'....

:')

De kennis die zij hebben is hetgeen waar ze heilig in geloven, dat maakt het nog geen waarheid. De meesten in dit topic zijn tegen het gevangen houden van dolfijnen, lijkt mij dan toch dat zij juist degene zijn die weten hoe het hoort ;)

Voor jou geldt dan toch precies hetzelfde als wat je over hen zegt? Jij gelooft daar heilig in dat betekent dan nog niet dat dat de waarheid is?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:02

Het is niet de waarheid dat dolfijn(achtig)en stereotype gedrag vertonen door hun te kleine bassins, niet in chloor horen te zwemmen, vaak van hun familie weggehaald worden en/of bij random andere worden neergezet zonder dat daar uberhaupt een klik mee is (Morgan). En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan. Je kunt mij niet wijsmaken dat dat niet de waarheid is.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat de medewerkers van Dolfinaria totaal geen kennis hebben.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:14

https://www.youtube.com/watch?v=wvTcNjyeKfU
Normaal gedrag in gevangenschap misschien. Maar echt no way dat dit normaal gedrag is in het wild. Er wordt zo omgedraaid geredeneerd. Hier in gevangenschap trainen we dergelijk gedrag -> dus is het normaal gedrag voor een orca.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:41

Ik heb het niet over het houden en trainen van dolfijnen. Daar kun je uiteraard van mening over verschillen. Maar eerlijk, net doen alsof de trainers en verzorgers van het dolfinarium niet weten dat dolfijnen roofdieren zijn is buiten hilarisch gewoon dom. Zij weten echt wel veel over het dier dolfijn, maar hebben blijkbaar geen moeite met het in gevangenschap houden van dolfijnen en orca's en/of het trainen er van. En dáár kun je het volkomen mee oneens zijn, dat neemt niet weg dat zij wel weten wat voor dieren het zijn. :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:43

Sunrise_ schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=wvTcNjyeKfU
Normaal gedrag in gevangenschap misschien. Maar echt no way dat dit normaal gedrag is in het wild. Er wordt zo omgedraaid geredeneerd. Hier in gevangenschap trainen we dergelijk gedrag -> dus is het normaal gedrag voor een orca.

Ik word zooo boos van die vrouw!! Ik erger me ontzettend aan hun onwetendheid en koppigheid. Nog durven te beweren dat het volkomen normaal is. Belachelijk. We zouden haar eens in een badkuip moeten leggen pfffff.... Egoïstische lui zijn het.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:05

djinnie schreef:
Ik heb het niet over het houden en trainen van dolfijnen. Daar kun je uiteraard van mening over verschillen. Maar eerlijk, net doen alsof de trainers en verzorgers van het dolfinarium niet weten dat dolfijnen roofdieren zijn is buiten hilarisch gewoon dom. Zij weten echt wel veel over het dier dolfijn, maar hebben blijkbaar geen moeite met het in gevangenschap houden van dolfijnen en orca's en/of het trainen er van. En dáár kun je het volkomen mee oneens zijn, dat neemt niet weg dat zij wel weten wat voor dieren het zijn. :+

Feit is wel dat het dolfinarium daar niet op in speelt. Ze krijgen namelijk altijd dode vis gevoerd, sommige dieren in gevangenschap hebben zelfs nog nooit een levende vis gevangen :) Daar gaat het om.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:14

xMercury schreef:
djinnie schreef:

Feit is wel dat het dolfinarium daar niet op in speelt. Ze krijgen namelijk altijd dode vis gevoerd, sommige dieren in gevangenschap hebben zelfs nog nooit een levende vis gevangen :) Daar gaat het om.

Daar kunnen zij niks aan doen er mag namelijk (bij wet) niet levend gevoerd worden.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:24

Daar kunnen ze zeker wel iets aan doen, ze hebben altijd de mogelijkheid om verandering aan te brengen. Ze zouden in plaats van egoïstisch te blijven handelen er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om het dolfinarium dicht te gooien en de dieren in een grote sea pen kunnen laten verblijven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:36

xMercury schreef:
Daar kunnen ze zeker wel iets aan doen, ze hebben altijd de mogelijkheid om verandering aan te brengen. Ze zouden in plaats van egoïstisch te blijven handelen er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om het dolfinarium dicht te gooien en de dieren in een grote sea pen kunnen laten verblijven.

:+
In je uppie, of met een klein gezelschap, gooi je niet 'zomaar' een groot bedrijf dicht. Laat staan dat je 'zomaar' de dieren verhuisd omdat jij dat wenst.

Dit topic wordt steeds meer een lachertje eigenlijk. No offense.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:41

Zij hebben genoeg vermogen om andere maatregelen te nemen en de dieren een dierwaardig bestaan te geven, maar helaas vinden zij hun eigen belang een stuk belangrijker. SeaWorld is ook een miljoenen bedrijf die makkelijk verandering aan kan brengen, maar dit niet doen omdat ze liever geld verdienen over de ruggen van onschuldige dieren.

Daarnaast lijkt het me een beter plan dat je niks inbrengt, als het toch niks nuttigs is. ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:44

xMercury schreef:
Zij hebben genoeg vermogen om andere maatregelen te nemen en de dieren een dierwaardig bestaan te geven, maar helaas vinden zij hun eigen belang een stuk belangrijker. SeaWorld is ook een miljoenen bedrijf die makkelijk verandering aan kan brengen, maar dit niet doen omdat ze liever geld verdienen over de ruggen van onschuldige dieren.

Daarnaast lijkt het me een beter plan dat je niks inbrengt, als het toch niks nuttigs is. ;)

Jij vind het niet nuttig dat betekend niet dat het niet nuttig is ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:51

Ik vind het zonde dat een minderheid aan Bokt-leden nog steeds een discussietopic is, terwijl dit topic 'Seaworld' heet en het gaat over het reilen en zeilen van het welzijn van de zeezoogdieren die in vergelijkbare parken als Seaworld zitten. Alsjeblieft, als je een discussie wilt voeren over de eventuele hypocrisie als je het betrekt op het houden van paarden tegenover dolfijnen in gevangenschap, of als er moet worden gemeld dat dit topic 'een lachertje' is, doe elkaar en jezelf dan een plezier en open er zelf een topic over. Het is veruit niet de eerste keer dat dit wordt gevraagd, toch wordt hier niet naar geluisterd. Dat is prima, maar blijf het topic dan niet oprellen door telkens maar weer de zelfde dingen aan te dragen, ondanks dat die al meerdere malen onderuit zijn gehaald.
Dit is zo vermoeiend.

We zijn het er allemaal mee eens dat deze dolfijnen en andere zeezoogdieren in gevangenschap een betere leefomgeving verdienen. Toch? Daarom zijn we toch allemaal in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 12-06-16 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Maartje1990 schreef:
xMercury schreef:

Jij vind het niet nuttig dat betekend niet dat het niet nuttig is ;)

'Jij vindt' en 'dat betekent' :)*

Dit vond ik ook een zeer nuttige post.

xMercury

Jennifuur schreef:
Ik vind het zonde dat een minderheid aan Bokt-leden nog steeds een discussietopic is, terwijl dit topic 'Seaworld' heet en het gaat over het reilen en zeilen van het welzijn van de zeezoogdieren die in vergelijkbare parken als Seaworld zitten. Alsjeblieft, als je een discussie wilt voeren over de eventuele hypocrisie als je het betrekt op het houden van paarden tegenover dolfijnen in gevangenschap, of als er moet worden gemeld dat dit topic 'een lachertje' is, doe elkaar en jezelf dan een plezier en open er zelf een topic over. Het is veruit niet de eerste keer dat dit wordt gevraagd, toch wordt hier niet naar geluisterd. Dat is prima, maar blijf het topic dan niet oprellen door telkens maar weer de zelfde dingen aan te dragen, ondanks dat die al meerdere malen onderuit zijn gehaald.
Dit is zo vermoeiend.

Je haalt de woorden uit mijn mond. Dank je wel :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:53

Maar de discussie gaat toch over de dieren die in SeaWorld (en Dolfinarium) zitten? := Waar moet je het anders over hebben? :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:58

Smee__ schreef:
Maar de discussie gaat toch over de dieren die in SeaWorld (en Dolfinarium) zitten? := Waar moet je het anders over hebben? :+

Like I said, het is geen discussietopic. Het gaat meer over de ontwikkelingen die er worden gemaakt op het gebied van dierenwelzijn (zoals dat er parken sluiten, er wordt overwogen dieren weer in het wild te laten, ik noem zo maar wat op). De discussie die jij beschrijft, bestaat zeker, maar staat niet centraal in dit topic. Mocht er de behoefte zijn om hier voluit over te discussiëren, dan is daar op andere plekken de ruimte voor. Echter, de vaste posters in dit topic zijn het allemaal over hetzelfde eens: het welzijn voor deze dieren moet beter en ze horen niet thuis in een dergelijk park.
Als er overeenstemming is over bovenstaande, vanwaar dan de drang om er alsnog over te discussiëren?
Ik lees dit topic juist mee om op de hoogte te blijven over de ontwikkelingen, niet voor een 'welles-niettes'-discussie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:59

Dit is een discussieforum, dus een discussie over seaworld en vergelijkbare parken mag hier zeker gevoerd worden. Dan hoef je het niet met elkaar eens te worden.

Ik vind het ook erg jammer dat er hier sommige bokkers hier berichten "dom" vinden, maar dan mogen ze dat nog steeds zeggen (mits geen persoonlijke aanval op een gebruiker). Dus er mag hier ook gewoon een discussie gevoerd worden ook al zou jij dat liever niet hebben

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:00

Mwah, de OP eindigt met 'wat is jullie mening?' dus dat het per definitie geen discussietopic is ben ik het niet helemaal mee eens. Daarnaast, als iedereen het met elkaar eens zou zijn, zou er geen discussie zijn.

Maar goed, ik kruip wel weer onder mijn steen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:02

Jennifuur schreef:
Smee__ schreef:

Like I said, het is geen discussietopic. Het gaat meer over de ontwikkelingen die er worden gemaakt op het gebied van dierenwelzijn (zoals dat er parken sluiten, er wordt overwogen dieren weer in het wild te laten, ik noem zo maar wat op). De discussie die jij beschrijft, bestaat zeker, maar staat niet centraal in dit topic. Mocht er de behoefte zijn om hier voluit over te discussiëren, dan is daar op andere plekken de ruimte voor. Echter, de vaste posters in dit topic zijn het allemaal over hetzelfde eens: het welzijn voor deze dieren moet beter en ze horen niet thuis in een dergelijk park.
Als er overeenstemming is over bovenstaande, vanwaar dan de drang om er alsnog over te discussiëren?
Ik lees dit topic juist mee om op de hoogte te blijven over de ontwikkelingen, niet voor een 'welles-niettes'-discussie.

Jij wilt liever geen discussie. Dat is iets heel anders. Er mag hier gewoon gediscussierd worden. Wil je dat niet? Dan zit daar rechtsboven een kruisje ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:05

Dit topic staat op BB, waar vragen en verhalen over dieren centraal staan.

De topics waar het echt om de discussie draait, wanneer dit niet met paarden te maken heeft, staan met name op Nieuws en Maatschappij: Voor discussies over actualiteiten en maatschappelijke onderwerpen.

Dat het een discussieforum is, betekent niet dat er overal discussie mag en mogelijk is; het gros van de topics op Bokt dient voor beantwoording van vragen of het delen van ervaringen, niet de plaats van een discussie.
Daarnaast zie ik binnen dit topic altijd één a twee Bokkers die het niet per definitie eens zijn met de 'stelling'. Hoewel, ook zij zijn het er mee eens dat deze dieren een beter welzijn verdienen, maar vinden dat andere Bokkers hypocriet zijn, omdat zij bijvoorbeeld hun paard in een stal houden. Het gaat dus niet over het verschil in standpunt, maar dat anderen dat standpunt niet zo mogen zien.
Naar mijn inzien is een discussie dan gewoon overbodig, omdat iedereen uiteindelijk hetzelfde standpunt heeft. Alleen wordt de eventuele hypocrisie bekritiseerd, en dit topic is daar niet de plaats voor.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:09

Druk alsjeblieft zelf op dat kruisje. Word er doodmoe van dat je telkens zo irritant je mening op komt dringen in dit topic terwijl wij onze visie en ervaringen willen delen. Je kan je dan wel de hele tijd lopen mengen in onze gesprekken, maar ik vraag me serieus af wat je wilt bereiken. Ik heb al van een aantal mensen een PB gehad die precies hetzelfde hierover denken. Het is gewoon tenenkrommend dat je keer op keer terug blijft keren in dit topic zonder enige toevoeging. In een topic dat vol zit met muizen liefhebbers ga je ook geen berichten lopen sturen dat jij muizen kei vervelend vindt en ze wekelijks vergiftigt, omdat je ze dekens op hebben zitten vreten.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:12

Maar Maartje1990 mag toch evengoed haar mening delen? Daar heeft zij net zoveel recht op als iedereen. Dat jij (en ik, for that matter) het daar niet mee eens bent betekent niet dat zij maar de mond gesnoerd moet worden. Dat is toch het hele idee van discussiëren en vrijheid van meningsuiting? :')

Deze discussie over of er wel of niet gediscussieerd mag worden vind ik nog meer offtopic dan de discussie waar het in eerste instantie om ging _O-

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:14

Smee__ schreef:
Maar Maartje1990 mag toch evengoed haar mening delen? Daar heeft zij net zoveel recht op als iedereen. Dat jij (en ik, for that matter) het daar niet mee eens bent betekent niet dat zij maar de mond gesnoerd moet worden. Dat is toch het hele idee van discussiëren en vrijheid van meningsuiting? :')

Deze discussie over of er wel of niet gediscussieerd mag worden vind ik nog meer offtopic dan de discussie waar het in eerste instantie om ging _O-

Dat mag, maar liefst wel in een ander topic. Zoals xMercury ook al zei, in een topic over make-up gaat iemand toch ook niet roepen 'Iewl nee, make-up is lelijk'. In zo'n topic is het ook niet de discussie over of make-up mooi of lelijk is, maar het zijn mensen die van make-up houden en die passie delen. De discussie over of make-up mooi is of lelijk en alles wat daarbij komt kijken, kan op een andere plaats worden gevoerd.