Ik stel mij voor

Mijn naam is Bernadet, 30 jaar. En ik kom uit Zwolle.
Ik heb 2 Border Collie`s. (en een malthezer

Shasta (reu) van 4,5 jaar en Riley (officieel BILL) van bijna 16 weken.
Shasta is half show half werklijn, Bruin/wit Mottled. En heeft geen stamboom.
Riley ook een reu (Zwart/wit tri) daar in tegen volledig werklijn: Djeady of Shepherds Hope X Joe (Serge van der Zweep)
Ik wilde vroeger al heel graag een Border. Maar dat mocht niet. Mijn ouders waren van de stempel. Een Border Collie moet je niet nemen die zijn veel te druk. Dus kregen we een Schnauzer.
Toen ik uiteindelijk op mezelf ging wonen en het wel goed voor elkaar had ben ik toch gaan kijken voor een Border. Ik kwam uit bij Shasta, een 13 weken oude pup die als laatste uit het nest nog een huisje zocht. Ik snapte toen wel dat hij de laatste was. Hij heeft een heel onderdanig karakter en was echt bang voor alles als in nog niets gewend.
Ik wilde heel graag lekker met hem behendigheid doen. Dit hebben we uiteraard ook gedaan. Toen hij een jaar was ben ik langzaam met hem begonnen. Hij vond het spelletje geweldig. En hij leerde snel.
Toen we ver genoeg gevorderd waren hebben we een wedstrijdje gelopen. En dat ging eigenlijk best leuk. Vanaf dat moment zijn we iets serieuzer gaan trainen en zijn we wedstrijden gaan lopen bij de FHN.
We zijn gekomen tot de B met 2 (dacht ik) promotie punten op het vast parcours.
Helaas moesten we stoppen met behendigheid want Shasta kreeg vaak blessures. Bij nader onderzoek is gebleken dat hij artrose heeft in zijn schouder. Vanaf dat moment zijn we ook gelijk gestopt met de behendigheid. Momenteel zijn we rustig aan het trainen bij de schapen. Gewoon om lekker wat samen te doen buiten de wandelingen en spelletjes om.
Na 4 jaar Shasta gehad te hebben besloot ik te gaan kijken naar een herplaatser. Gek genoeg kwam deze snel op mijn pad. Echt een fantastische hond. Een geschenk uit de hemel. Een Red merle tri reu van 1 jaar. Over genomen van een fokker waar hij terug was gekomen. Na enkele weken kwam ik er achter dat het helaas niet goed zat met zijn hart. En daardoor helaas veel gezeur gehad met de fokker van de hond. Helaas heb ik de hond terug moeten brengen. Daar waar ik nog altijd kapot van ben.
Kort daarna te kennen gegeven zelf een combinatie uit te zoeken die mij aan staat om een pup te nemen. En eigenlijk (sneller dan verwacht) zag ik dat deze teef drachtig was van Joe. Een prachtige werkhond. En er waren nog plekken vrij op de lijst. Dus ik had geluk. Enige weken daarna werd Riley geboren. Ik had de keus uit 2 reutjes. En de keuze was erg moeilijk. Na een paar weken de keus voor Riley gemaakt. En daar heb ik nog steeds geen spijt van.