gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:26

Hallo iedereen :)

Ik wil ook graag mijn kleine meisje voorstellen aan jullie.

Vorige week dinsdag heb ik haar doodziek uit een dierenwinkel meegenomen, 3 dagen achtereen naar de dierenarts toe. Donderdagavond besloot ik haar in te laten slapen, ze wilde nog steeds niet zelf eten en haar buik zat nog steeds vol gas. Onderweg naar de dierenarts 2 paardenbloemblaadjes geplukt in de hoop dat ze die op wilde eten, want ik wilde haar niet in laten slapen! En ze at er toen eentje op. Ik was zo enorm blij, dus ik heb aan de dierenarts gevraagd wat zij handig vond. De dierenarts vond haar er beter uitzien dan een dag ervoor, dus ik mocht het nog 24u aankijken met haar.
In die 24uur is ze zo erg opgeknapt en ze leeft nu dus nog steeds.
Ze is weer helemaal beter en enorm druk.
Ze is de beste vriendjes met mijn hondje en de 2cavia's die ik heb.
Als ik thuis ben mag ze in de 'dierenkamer' loslopen, als ik weg ben zit ze in haar kooi.

3Slapeloze nachten gehad, om het uur dwangvoeren, maar het is niet voor niets geweest.

Maak kennis met mijn kleine 10-weken oude Pollewop.
Ze is heel lief en aanhankelijk, maar ook hondsbrutaal! Ze weet ondertussen al wat het woord FOEI betekend, want dat heb ik al een aantal keer moeten gebruiken haha. Ze kent haar naam ook al :D

Afbeelding

Afbeelding

Eske_B

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:27

Wat een leuk konijntje! Ze is echt enorm schattig! Krijgt ze ook nog een konijnenvriendje? :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:44

Wat een lief konijntje!

1 van mijn konijnendames is alweer schijnzwanger..... Misschien toch maar overwegen voor een castratie te doen... Dat loopt hier alleen ontzettend hoog in kosten op a €120,- en dat x2 dan!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:49

Vind het ook duur, maar Billy heeft echt last van Kyra af en toe (en ik ook, sproeien :roll: ).
Ik heb een grote bench (106x70) geregeld en ga kijken of ik nog een panelenren kan lenen voor die paar dagen, want ik gok erop dat Billy anders gek wordt.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:53

Ja volgens da heb ik er meer last van de konijntjes zelf.... Vind t gwn vervelend voor haar met dit weer is ze zoo ontzettend bezig....

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:54

Ben ik weer!

Mijn konijntjes zijn gister weer lekker verwend!

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:45

Ik stel mijn vraag ook hier even:

Ik zit een beetje met Flip en Fiona in mijn maag.
Ze zijn altijd twee heel verschillende konijnen geweest, daarom klikte het juist, was mijn idee.
Fiona is altijd al de baas geweest, Flip de goedzak die alles pikte. Fiona was dominant en fel maar Flip kwam nog wel aan wat lekkers en zijn eten toe.

Nu is Fiona echter onmogelijk en als een enorme bitch bezig. Flip mag niet eten, wordt weggejaagd, gaat hij niet valt ze hem aan. Voer strooien geeft een hoop gejaag, van Fiona naar Flip. Niet een beetje, nee, 10 minuten lang laat ze hem alle hoeken van de ren zien.
Als lk niet snel genoeg ben met de biks grijpt ze hem ook. Als ze wat lekkers krijgen valt ze hem aan of pakt ze alles en verstopt het.
Hij heeft alweer een scheur in zijn oor, door haar aanvalpraktijken.

Hij wordt de laatste tijd ook bij de hooiruif weggejaagd. Er hangen er twee maar ze jaagt hem bij iedere ruif weg.

Wat moet ik hier nu mee? Apart voeren helpt niet, dan wil Flip amper eten. En het is gewoon belachelijk, haar gedrag. Als ik alles apart moet gaan doen en geven, waarom zitten ze dan nog samen? (Niet dat ik konijnen alleen wil houden)

Ze hebben ook nog hun lieve momentjes samen, waardoor ik twijfel aan wat ik moet doen. Dat komt wel vrijwel altijd van Flip af, maar goed. Ik wil er ook liever geen gaan herplaatsen...

Fiona is een gecastreerde voedster van bijna 3, een halfwildje.
Flip is een gecastreerde ram van bijna 4.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:28

meisje_ schreef:
Wat een lief konijntje!

1 van mijn konijnendames is alweer schijnzwanger..... Misschien toch maar overwegen voor een castratie te doen... Dat loopt hier alleen ontzettend hoog in kosten op a €120,- en dat x2 dan!

Dure geintjes zijn dat he!? Hier was het een hele dikke rekening toen Stippel zo ziek was.
Opname, keutelonderzoek, bloedonderzoek, echo, infuus + medicatie en dwangvoeding. Toen kwam daar de operatie nog bij toen bleek dat ze buikvliesontsteking had. Ook hebben we haar gelijk preventief laten castreren (baarmoeder zag er trouwens ook gek van vorm en erg klein uit volgens de DA). Daarna natuurlijk nog een dag opname daar met medicatie en dwangvoeding. De dag daarna mocht ze naar huis met dwangvoeding, pijnstilling, antibiotica en nog een middel tegen gas.
Totaal €340,00 :oo maar het is elke euro waard geweest gelukkig.

Earthfocus, och wat een dotje!!! Ze ziet er eigenlijk super goed en gezond uit! Weten ze wat het geweest is? Fijn dat ze hersteld is hoor.

Maaarije, ohhh wat hebben die het fijn bij jou!!!

Eoweyn, jeetje dat is een vervelende situatie. Ik zou zeggen misschien de hormonen, maar ik lees dat ze gecastreerd is. Ik kan je er helaas niet mee helpen, er schiet me niet echt iets te binnen. Apart voeren is zo'n gedoe en geeft juist misschien nog meer onrust en frustratie. Het enige dat ik me kan bedenken is om misschien in alle vier de hoeken van het verblijf een voerbakje te zetten. Of misschien een voerbakje in het nachthok en een buiten in de ren, ver er vandaan?

Morgen is het hier D-day :) Dan ga ik Stippel en Guusje koppelen en gaan ze samen naar buiten. Ik ga ze gelijk koppelen in het permanente verblijf. Stippel is daar al 7,5 maand niet meer geweest en ik heb het goed schoongemaakt, dus het is weer neutraal terrein. Spannend!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:23

Succes!

Ik vind het ook moeilijk.. Heb een mailtje naar een gedragsdeskundige gedaan :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:47

Ja, het lijkt erop dat het goed gaat komen met mijn nijnen *\o/*

Om 10:00 samen gezet deze morgen en eerst vlogen ze flink achter elkaar aan en vloog het haar door het hok. Toen rijen en kwam er wat rust in de tent. Soms nog even wat momenten van onrust, maar ze liggen vaak al rustig en er is zelfs al voorzichtig wederzijds gewassen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:10

wat fijn dat het zo goed gaat samen :D
succes Eoweyn!

wat gaan jullie doen om de konijnen de komende hittegolf te laten doorstaan? wij gaan straks knippen, zodat hij tenminste zijn lange haren kwijt is, en we gaan een vogelbadje zoeken, en ik denk dat hij vrijdag en zaterdag maar gewoon naar binnen gaat, 36 graden is niet leuk meer

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:14

Ik denk niet heel veel, dotje kan lekker binnen zitten! het is koel binnen dus dat moet genoeg zijn :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:15

Lienie_F schreef:
succes Eoweyn!

wat gaan jullie doen om de konijnen de komende hittegolf te laten doorstaan? wij gaan straks knippen, zodat hij tenminste zijn lange haren kwijt is, en we gaan een vogelbadje zoeken, en ik denk dat hij vrijdag en zaterdag maar gewoon naar binnen gaat, 36 graden is niet leuk meer

Ik weet niet zo goed wat ik ga doen... We hebben 3 konijnen thuis, 1,5 jaar oud, 1 jaar en 3 maanden en 14 weken oud. Ze zijn altijd buiten geweest, maar 36 graden hebben ze nog nooit meegemaakt. Kunnen we ze binnen zetten? We hebben 1 binnenkooi over en 1 buitenhok die ook wel 1/2 daagjes binnen kan staan. Alleen ze zijn niet zo groot... De binnenkooi is 1 bij 0,5m en het buitenhokje weet ik niet zo goed... Moet ik nog een opmeten. Groter dan de binnenkooi iig. Zouden we ze dan daar ib kunnen zetten? (Ze hebben er al vaker in gezeten, bijv. na de castratie. Dat ging gewoon goed).

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:19

Woezel en pip zitten sowieso nog binnen het is hier vaak heerlijk koel(buitenhok zijn we nog mee bezig maken we zelf namelijk)
En ik denk dat ik de konijnen bij mn ouders ook tijdelijk maar binnen zet... dan maar voor een paar daagjes een iets kleiner hok...
beter dan sterven van de hitte

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:20

nienke555 schreef:
Lienie_F schreef:
succes Eoweyn!

Ik weet niet zo goed wat ik ga doen... We hebben 3 konijnen thuis, 1,5 jaar oud, 1 jaar en 3 maanden en 14 weken oud. Ze zijn altijd buiten geweest, maar 36 graden hebben ze nog nooit meegemaakt. Kunnen we ze binnen zetten? We hebben 1 binnenkooi over en 1 buitenhok die ook wel 1/2 daagjes binnen kan staan. Alleen ze zijn niet zo groot... De binnenkooi is 1 bij 0,5m en het buitenhokje weet ik niet zo goed... Moet ik nog een opmeten. Groter dan de binnenkooi iig. Zouden we ze dan daar ib kunnen zetten? (Ze hebben er al vaker in gezeten, bijv. na de castratie. Dat ging gewoon goed).

hmm lastig, heb je geen panelenren?? die zetten wij gewoon in de woonkamer. Zijn favoriete slaapdoos erin en een doos met korrels als wc, en je hebt een blij konijn (en natuurlijk veeeeeeeel eten :') )

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:23

Ja we hebben ook een ren die je zo weer kan opbergen :D Dan zou dat misschien de oplossing zijn.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:25

die rennen zijn voor dit soort dagen wel echt ideaal :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:27

Haha klopt :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:57

Geen badjes! Je konijn natmaken is wel het slechtste wat je kunt doen.

Icepods, natte tegels, flessen met water uit de vriezer, witte natte lakens over het hok, schaduw etc. Ik heb alleen de laatste twee dingen. En het beste: lekker met rust laten!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:01

Ik wilde dezelfde vraag gaan stellen en ik weet ook nogniet hoe wij dit gaan aanpakken. Wellicht verplaatsen we het hele hok naar een andere plek in de tuin zodat hij echt de hele dag schaduw heeft. Nu heeft hij alleen in de ochtend zon. Dan moet ik nog even een net halen voor over de ren. Die wil ik dan met een gedeelte helemaal dicht zodat daar ook weer schaduw vanaf komt.
ik ben over dag gewoon aan het werk dus tegels natmaken e.d. gaat het hier gewoon niet worden.
Zal vanavond eens overleggen met mijn vriend wat we het beste kunnen doen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:04

Absoluut geen natte lakens over een hok spannen. De zon erop en het wordt in de ren een sauna!!! Beter een groot wit laken, zelf gebruik ik altijd een oud wit hoeslaken.

Mijn konijn krijgt coolpads ingewikkeld in oude handdoek in de ren. Haar waterbak is van wit beton en heel koel. Daar ligt ze graag tegenaan. Verder schaduwdoeken geplaatst op het balkon.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:08

Er is hier toch niemand die het heeft over natte witte lakens?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:11

Eoweyn_x schreef:
Geen badjes! Je konijn natmaken is wel het slechtste wat je kunt doen.

Icepods, natte tegels, flessen met water uit de vriezer, witte natte lakens over het hok, schaduw etc. Ik heb alleen de laatste twee dingen. En het beste: lekker met rust laten!

Hierbij ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:11

Ik, maar dat is wat je overal leest en hoort, zoals bij stichting konijnenbelangen, dus ik ga ervan uit dat dat goed is. Ik heb ze er net overheen gehangen en ineens zitten ze allemaal buiten.. Zal wel goed zijn dus ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:14

Oh daar had ik helemaal over heen gelezen... sorry, Maar dat zou ik idd ook niet doen nee, ik zou het gewoon bij witte lakens houden.
Ik denk er trouwens zelfs aan om het konijn te verhuizen naar de garage.
Daar is het altijd wel koel en is de ondergrond ook koel!

Vanavond maar eens kijken wat het beste is. Hij staat nu namelijk op het terras en als ik hem op die andere plek neer ga zetten, moet hij van het terras af en staat hij meer in het zicht vanaf de straat, dat vind ik dus ook een klein beetje eng. Straks nemen ze hem mee ofzo.........