Yom, ik denk dat je er een geheime groep van hebt gemaakt. Dan kan jij alleen mensen toevoegen als beheerder.
Fosco
Geplaatst: 30-01-15 18:01
Hallo!
Ben ik ook welkom om mee te komen kletsen?
Mijn naam is Lotte, ik heb momenteel geen kitten zitten maar ben gastgezin voor een stichting die kittens opvangen. Heb dus regelmatig kleine hummeltjes in huis
Dit zijn de laatste twee die ik gehad heb:
Levi
Nala
En mijn eigen kleine tijger toen hij nog echt klein was haha!
En nu:
Yom
Geplaatst: 30-01-15 18:10
ja klopt, is een geheime groep
wie wil stuurt maar ff een pb met naam en dan moet het goed komen (hoop ik)
Ik laat poekie momenteel voor het eerst een weekend alleen... Moet ze ook aan wennen. Vriendin van mij geeft haar eten en zal met haar spelen dit weekend, ik denk dat ze blij is als ik er zondag avond weer ben haha
De krabpaal van de Lidl is trouwens tegenwoordig de favoriete slaapplek, de bovenste plank :p de katten van m'n ouders doen niks met de krabpaal...
Oh en pingpong ballen zijn het beste speelgoed! Ik vraag me alleen af waar ze ze laat, ergens in de woonkamer of mijn slaapkamer heeft ze er nu 6 kwijt gemaakt sinds woensdag... (En ik heb geen mega appartement en al onder de bank, kast etc gekeken...)
Hoe doen jullie het met eten geven? Altijd een bakje met brokjes zodat ze zelf kunnen nemen wanneer ze maar willen? Mijn kat eet dan te veel...
Ik geef nu 's morgens brokjes en 's avonds een blikje vis. Maar dan blijft ze in de avond mauwen. Dus geef ik nog wat brokjes.
Yom
Geplaatst: 01-02-15 13:06
hier staat altijd eten klaar en als je een goede brok geeft dan eten ze vanzelf wel minder. Ik heb ook eens uit nood wat slechte brokjes gehad en die bleven ze idd maar eten
Hier staat altijd brokjes klaar! En hij eet echt niet door. 'S avonds krijgt hij nog blik voer erbij.
Froukje, Sammie vind water ook interessant, hij schiet dan welleens naar boven en gaat dan in de douche bak staan en dan heeft er net iemand gedoucht en gaat hij rollen
Hier teveel brok denk ik, want ze wil helemaal geen nat voer meer, eet alleen nog maar brokjes, en eerst at ze het wel, dus ze krijgt teveel denk ik...
Hier staat ook onbeperkt brok En dat is nooit helemaal op als ik er s avonds wat bij gooi. Verder krijgen ze s ochtends elk een half zakje natvoer en hier en daar een snoepje.
En moet zeggen dat ze het er goed op doen, zelfs nadat ze geholpen zijn zijn ze niet veel aangekomen.
Als ik brokjes in haar bakje doe eet ze die meteen helemaal leeg, maar nu ze een voerbal heeft doet ze er wel de hele dag mee. Net voor ze nieuw krijgt is het meestal op.
TrIjNiE__
Geplaatst: 01-02-15 15:28
Mag ik ook meepraten? Wij hebben sinds augustus 2 kittens erbij, nu alweer 7 maanden oud maar nog steeds even geweldig Ik heb toen een topic geopend over 2 originele namen voor dit gekke duo en uiteindelijk zijn ze Mojito en Tequila gedoopt Mojito is een katertje en Tequila een prachtig kattinnetje. Het zijn gewoon htk katten uit een nestje maar dat maakt ze niet minder leuk. Genoeg gepraat, tijd voor foto's!
Fosco
Geplaatst: 01-02-15 21:14
Froukje ) .... Mijn kat weet dus ook de badkamer deur open te maken en komt ook altijd even kijken bij het bad. Vind dat persoonlijk best irritant gezien de badkamer dan koud word door de toch van de deur hahaha.. (aansteller i know) Echter kan onze deur niet in het slot omdat de deur uitgezet is...
Annemieke ) .... Ik geef eros 60 gram kittenbrok per dag verdeeld over twee porties en 1 keer per week een klein beetje natvoer. Hij vreet zich dood denk ik als ik hem onbeperkt eten geef (ongeacht of dit mega goede brok is of minder goed voer) en zelfs met dit rantsoen is hij nog geneigd dik te worden.. hij krijgt het ook regelmatig in een snackball en ik probeer hem elke dag toch wel druk te houden zodat hij beweging heeft.
Trijnie ) .... Wat een mooie kitties! Is de linkse niet een kruising main coon ofzo? Hij heeft zulke mooie oorpluimen en hij/zij lijkt ook wel wat baard en lang haar te hebben! Mooi hoor!
Eros heeft mij de hele nacht wakker gehouden met lovebites in mijn oren, wangen en neus en hij vond het ook nodig om heel veel kusjes (zijn neus tegen me aan duwen) te geven. Schattig maar soms lastig als je lekker wilt slapen.. zo`n kat kun je zo moeilijk van bed af gooien op dat soort momenten want het is zo lief haha!
Yom
Geplaatst: 01-02-15 22:02
Nou d'r komt een ik vreet mijn schoen op als ik geen gelijk heb aktie aan hoor
Poes 2 is 8 weken geleden naar de kater geweest. kater heeft lange tijd niet gedekt ivm suprelorin (soort poezenpil zeg maar). Die raakte uitgewerkt en kater begon weer te roepen enzo
Vorige keer dezelfde kater gebruikt en 1 kitten daarvan doet het erg goed in italie dus ik wilde erg graag deze kater weer.
Poes krols..kater klaar...gaan met die banaan
Maar...poes leek niet zwanger...kater daarna ook nog geen poezen zwanger gekregen...het zal wel niet. Maar toch twijfelde ik...poes eet veel, tepels wel groot niet roze.... Ik even afgewacht maar het werd er niet duidelijker op. Dus wilde ik toch een echo
Maar ja de kans was heel klein dat ze zwanger zou zijn en ik vond het eigenlijk sonde vh geld. DA gebeld in de buurt om te vragen wat de kosten daar zouden zijn. Hij verklaarde me ook voor gek want hij zou dat zo ook wel kunnen voelen. Oke mij ook prima
Nee niet zwanger! oke meneer de DA
Maar nu...8 weken....poes nog steeds grote tepels, zwaarder, echt een stevig mini buikje...en...ik voel plopjes in die buik....
schiet mij maar lek hoor maar ik denk dat ik gek ben
Haha, Fosco, dat is dan wel irritant idd. Gelukkig zit onze deur zo dat ik geen last heb van tocht, dus ik vond het wel gezellig
Ohh, dan kun je het nog wel eens druk gaan krijgen Yom! Zou wel leuk zijn als het toch gelukt is.
Yom
Geplaatst: 01-02-15 22:27
ja het zijn er dan hooguit 2 maar ze zijn wel enorm welkom. En dan zit er hopenlijk net zo'n mooi kitten bij als vorige keer en dan toch maar wel zelf houden voor we weer spijt krijgen
Ik denk niet dat Tequila een kruising main coon is, de moeder was gewoon een htk kat en ik denk niet dat ze raskatten zomaar buiten laten rondlopen? Ze is inderdaad langharig, heeft haren tussen haar teentjes en veel haar aan haar oren, heerlijk fluffy
Ik dacht ik kom mij hier eens melden...! Wij gaan van het voorjaar een kitten kopen!
In 2001 hebben we onze eigen Cattery aangemaakt. Dit was toen voor Heilige Birmanen. Hier hebben we een tijdje mee gefokt, maar zijn er op een gegeven moment mee opgehouden. Katers gecastreerd, poezen gesteriliseerd. We hadden er nog 4 gehouden. Emmy (Toulouse) Smugg's Pride, Bayonne Du Champ Vert, Berlioz Du Champ Vert en Mijoux Du Champ Vert. Mijoux is op een gegeven moment naar mijn oma verhuisd omdat haar kat aangereden was. En Emmy (Toulouse) is helaas vorig jaar overleden ivm nierproblemen Dus nu hebben we alleen Bayonne en Berlioz nog in huis.
Toch begin het weer te kriebelen.. Een kitten.. Een Cattery!
Dus ja.. Van het voorjaar gaan we hoogst waarschijnlijk een Maine Coon kitten kopen (volledig goedgekeurd, gechipt, stamboek etc)! En als die 2 of 3 is gaan we daar rustig aan ook mee fokken Dus zijn hier meer mensen met Maine Coon's? Of iemand die van het voorjaar Maine Coon kittens heeft toevallig?
Yom
Geplaatst: 02-02-15 08:29
Misschien heb je het al gevonden maar er is een topic speciaal voor mc's
En op fb zie ik de mooiste voorbij komen, maar ja die komen niet uit nederland
Ja ik had een topic gevonden! Alleen die was al een aardige tijd stil. Dus weet niet of dat de goede is.
Yom
Geplaatst: 02-02-15 20:51
Je moet je goed in het ras inlezen en misschien kun je eens naar een kattenshow gaan om zo wat catteries te leren kennen. Een balletje opgooien dat je ook graag zou willen starten en kijken of er iemand kittens verwacht
Daarnaast zou je op FB kunnen kijken bij een pagina van MC kittens te koop en je daar voorstellen dat je een kitten zoekt voor de fok
Verder nu alvast een vereniging uitkiezen en een cattery naam aanvragen, kijken of er een forum is van MC fokkers en heeeeel veel in gaan lezen