Ik heb hier swinters wel een ruifje. Nu zijn ze buiten en krijgen ze zo het hooi. Of ze moeten gras eten. Oud fruitmand van mn moeder, wat een uitvinding. Ik heb m dan opgehangen aan metalen draad zodat ie ook kan wiebelen/schommelen. Hebben ze altijd genot van ! En kan heel wat hooi in !
Tooske
Geplaatst: 14-08-14 19:28
Ik heb hier ook ruifjes maar ze trekken er idd vaak meer hooi uit dan dat ze opeten. Ik vond die ballen ideaal maar dat gaat niet in mijn buitenflat. Ja of ik moet daar nog iets op verzinnen.
Ik heb ook een hang hooi huisje van villahuisjes.nl ook erg leuk!
Laura de meeste zijn volwassen ja die ik heb maar heb ook nog een aantal hele jonkies hoor en Wolle die ertussen zit is ook nog maar 3 maanden. Lizzy, Vanisch en Cruella zijn tussen de 4 en 8 weken. Cura de slate-tan en Sterre helemaal rechts zijn tussen het half jaar en jaar. De rest is ouder en de meeste hebben al nestjes gehad.
Jij bedoelt denk ik Poppy de gemengd schimmel borstel?
Ik heb net heerlijk nog een uurtje in het zonnetje gezeten terwijl het spul zat te eten. Als er een vreemd geluidje is dan holt alles met een noodgang naar binnen en na een minuut of zo komt alles weer voorzichtig naar buiten om verder te eten. Vanilla holt duidelijk niet zo hard meer en doet er ook langer over om weer naar buiten te komen. Dus zij en de witte Rex zijn duidelijk de ouwetjes.
@ Tooske: Ik had eerst ook een ijzeren ruif bal, maar er zat een soort uitsteeksel aan waarmee ik hem (zogenaamd) makkelijker open kon krijgen en dit werd/was bij me scherp
Dus die toch maar weggehaald.
Mijn caafjes zijn trouwens nu net een paar maanden twee (Juni), Ioor is bijna 1 maar exacte maand konden ze in het asiel helaas niet zeggen.
Bij mij krijgen ze hooi ook in zon balletje, anders word het hok zon zooitje...
Laura_x_
Geplaatst: 15-08-14 17:55
Het lijkt toch wel een succes zijn bij mij. Het heeft even geduurd, maar ze snappen nu de bedoeling. Vanmiddag waren de ruifjes zo goed als leeg in ieder geval.
Ik ga er nog wel even twee bijbestellen, omdat ik bij de drietallen twee ruifjes wil hebben. Eentje in ieder hok. Over het hok van de twee oudjes twijfel ik nog. Ik heb echt een zwak voor de twee oudjes en ze lijken het altijd zo fijn te vinden om in het hooi te gaan liggen. Twijfel twijfel twijfel
Miesemuisje, laat je hem dan helemaal kort knippen of alleen de lange haren? Wel handig dat het zo kan Weet je wat de bulten precies zijn? Vochtbulten? Of?
Tooske, oh ik had ze allemaal toch wel redelijk volwassen geschat vanaf de foto Hoeveel heb je er nu precies? Ja, ik bedoel Poppy. Ik ken haar ook wel, heb haar weleens voorbij zien komen op een site van een caviastal geloof ik. Ze zochten toen een nieuw huisje voor haar. Ik vond haar toen ook al zo mooi
Ik heb ze in de zomer dag en nacht buiten in een hok en met mooi weer lekker poosje op het gras. In de winter dag en nacht binnen.
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-14 19:30
Dames + castraat Ik heb ze zomers in een schuurtje met een uitgang naar het gras, kunnen ze zelf beslissen of ze binnen of buiten willen zitten. 's Nachts gaat wel de ingang dicht. En 's winters heb ik ze in de huiskamer staan
Heren Hebben hun eigen schuurtje buiten met toegang tot gras. De bedoeling is dat die ook van de winter 'buiten' blijven, alleen zal het deurtje overdag wat vaker dicht blijven
Mag ik mij hier ook melden? ik heb vroeger altijd cavia's gehad, nu een een poosje konijnen maar na het overlijden van 1 van mijn konijnen had ik een ruim hok over en begon het toch weer te kriebelen om cavia's te nemen. Afgelopen woensdag heb ik dus ook 2 sheltie dames opgehaald genaamd Woezel en Pip
Mijn caafjes hebben altijd onbeperkt hooi. dit vooral omdat ze het zo heerlijk vinden om er in te kruipen enzo. ik haal het om de dag weg en dan krijgen ze nieuw.
ze zitten hier zomers buiten en zodra t weer wat kouder wordt komen ze naar binnen. met aanhoudende regen haal ik ze ook vaak naar binnen.
Welkom Elegance! mijn 2 dames zouden eigenlijk ook woezel en pip gaan heten haha. leuk hoor!
Elegance_
Geplaatst: 15-08-14 21:42
Dankjewel Dimphyl! Mijn cavia's zitten nu buiten in een hok met 2 verdiepingen, en ze hebben onbeperkt hooi.
hier zaten er 3 heel de dag te piepen, aangezien ze zich erg achtergesteld voelden. er waren mannen onze schutting aan het verbouwen dus veel volk in de tuin, en ze kregen pas wat lekkers toen ik er was vanmiddag
Miesemuisje, laat je hem dan helemaal kort knippen of alleen de lange haren? Wel handig dat het zo kan Weet je wat de bulten precies zijn? Vochtbulten? Of?
het is aardig kort geworden ja, hij lijkt nu een beetje een borstel
links hoe het nu is, rechts is ongeveer hoe het was (het was nog iets langer)
de bulten weet k niet precies, hoop ik dinsdag te horen. ben er al eerder mee heen geweest, toen dacht de da dat het een talgklierbultje was. maar nu hij ook die grote op zijn kont er bij heeft, laat ik het toch nog maar even controleren