joyce83 schreef:Pfffffff mijn god wat stond ze hoog in de adrenaline heb haar even achter de schotten moeten zetten want ze stopte niet met blaffen, eenmaal vast op de poets plaats was ze stil. En een tempo dat ze had!
Hahaha oh werkelijk
Het blaffen ging hier vandaag onwijs goed, hij heeft maar eenpaar keer geblaft! Ik ga sinds vandaag op de lijn staan als er even niks gaat gebeuren. Voor hem dus een teken dat hij zich nergens druk om hoeft te maken (blaffen). Om dat nog even kracht bij te zetten heb ik mijn handen vastgehouden achter mijn rug en hij blafte amper!
Helaas is B tijdens treibball net ontzettend gegrepen door een stabij. B heeft godzijdank ontzettend veel nekvel, daarin had de stabij hem vast. B was compleet niet met de stabij bezig (hij is noout met andere honden bezig, zeker niet op training) maar de stabij glipte bij z'n baas weg en dook op B. Ik heb de hond direct een ruk aan zijn achterlijf gegeven en hem omhoog getrokken. Hij liet even los en B draaide op zijn rug en toen pakte de stabij hem dus in zijn hals. Ik heb geprobeerd de hond verder omhoog te trekken maar hij bleef B vasthouden in zijn. Gelukkig was mijn instructrice er snel bij en heeft ze uit elkaar getrokken. B heeft volgens mij niet gebeten, maar zeker weten doe ik dat niet. Doodeng. Stabij bleef naderhand ook fixeren terwijl B alle mogelijke kalmeringssignalen probeerde.. Baas gaat nu meer begeleid worden omdat de hond dit ook flikte bij behendigheid en om die reden moest ze daar stoppen. Ik mag voortaan ook zeggen als ik naar gedrag van die hond zie. B was er gelukkig al snel kalm onder omdat ik redelijk normaal deed, al moet hij het hart in mijn keel en trillende handjes wel opgemerkt hebben want helemaal gerust gesteld was hij niet.
Nouja... Zondag weer lekker behendigheid trainen daar en dus direct weer positiviteit aan het veld koppelen