Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ja, maar wel verwacht. Ten eerste gaf het jurylid alle honden die ze in de jeugdklasse keurden (bij alle rassen) een zg, op eentje na die een u kreeg. Bovendien maakte sensje er behoorlijk een zootje van, hij snapte het niet en wilde niet blijven staan, ging constant zitten en in de lijn hangen en doen dus we zijn eigenlijk al super tevreden.
Rapport was heel goed, alle aanmerkingen kwamen gewoon doordat hij in de rui is (matige vachtconditie) en doordat hij niet netjes stond en zijn rug kromde (te lage croupe en schouders niet voldoende hoek). Dus allemaal puntjes die we nu gewoon rustig gaan trainen en dan doen we het nog een paar keer.
Fokker had zelf ook een paar honden bij dus ik heb wel een hele hoop gezien en ervaring opgedaan wat ik echt heel fijn vond.
Honden waren ook wat murw omdat de ring voor ons ruim een half uur stilgelegd werd.
Ik vond het overigens reuze meevallen hoe warm het binnen was in Arnhem!
Thesserd schreef:Wat ik trouwens echt absurd vind... Vorige show kreeg ik 2ZG in mijn klasse tegen dezelfde teef waar ik nu tegen moest. Nu won ik met een 1U, deze keurmeester was érg streng. Waarom krijg ik dan een paar weken terug een 2ZG? Slaat eigenlijk nergens op allemaal... de ene keer heb je BOB en de andere keer een 3ZG. Dat moet eigenlijk niet kunnen. Niet dat een ZG heel erg is maar er zit wel een groot verschil tussen BOB en ZG
Thesserd schreef:Haha strenge mevrouw was dat jaEn, de mevrouw die aan het notuleren was (die naast de keurmeester zat) met die grijze coupe met haar, dat was mevrouw Schaufeli. Die is ook keurmeester en ook vrij streng, vooral op gewicht. Daar had ik (nouja, mijn hond) nogal wat commentaar op gekregen. Die waren ook veel met elkaar in overleg haha.
Als je echt het showen e.d. goed wil leren zou ik je toch aanraden om een poosje ringtraining te gaan volgen trouwensIk weet niet waar je ongeveer woont? Maar ergens bij Zwolle zit een goeie
LhinnOlijf schreef:Thesserd schreef:Wat ik trouwens echt absurd vind... Vorige show kreeg ik 2ZG in mijn klasse tegen dezelfde teef waar ik nu tegen moest. Nu won ik met een 1U, deze keurmeester was érg streng. Waarom krijg ik dan een paar weken terug een 2ZG? Slaat eigenlijk nergens op allemaal... de ene keer heb je BOB en de andere keer een 3ZG. Dat moet eigenlijk niet kunnen. Niet dat een ZG heel erg is maar er zit wel een groot verschil tussen BOB en ZG
Opzich niet zo gek![]()
Ga eens heel kritisch kijken naar de vacht conditie van je eigen hond. En ook naar de vachten en kleurpatronen die op dat moment bij jou in de ring staan. Een mooi voorbeeld: Laatst zei een km 'Goh, de hond die je 2 maanden terug toonde zag er veel beter uit.' Waarom... omdat dezelfde hond bij de 2de keer aan het verharen was. Zo snel kan de vacht voor een andere uitstraling zorgen.
Ook zit er verschil in het gangwerk tussen de honden maar ook bij jouw. Zo loop je de ene keer de figuren beter/ mooier en dat kan je vaak terug zien in het gangwerk van de hond. Het is ook maar net waar een km op dat moment het beste op let. De ene wil een compleet totaalbeeld (goed voorbrengen en lopen, anders heb je een ZG) en de ander ziet liever een vrolijke hond die misschien wat minder loopt, maar wel mooi toont in stand.
Als het lukt, probeer of je een dagje als ring medewerker mag meehelpen. Daar leer je super veel van. Net als de kunst afkijken bij je concurrenten en meedenken welke hond je zou plaatsen