Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:03

Humprey komt uut de slikhoek, zo heet de fokker. Ik moet zijn stamboom opzoeken voorde juiste namen. Ja hij kreeg er laatst een acuute hetnia bij.

Kaatastrof

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:48

Ik duim mee dat de rolstoel hem nog een comfortabel leven geeft! Sterkte!

Zo, ik heb dus verschillende keren contact gehad met Cindy van Covventinea en we zijn dus zo ver dat mijn ouders 16 augustus eens gaan kijken *\o/* Niet meteen voor een puppy, maar om al eens kennis te kunnen maken met het ras en om eens te kijken of het ons werkelijk bevalt. En dan misschien een puppy overwegen. :) Wel jammer dat ze momenteel geen Blue Merle's hebben, maar het Pink reutje is erg leuk en bijzonder! De rest zijn allemaal Brindle's en dat blijf ik ook wel mooi vinden.. O:) Dus ja, zal echt uitkomen op karakter. Teef of reu maakt ons niet veel uit, al is een reu wel makkelijker geholpen.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:58

Wat zielig Marleen. Ik duim mee voor een goede hulp in die rolstoel!

Fijn Jackytje, dat komt helemaal goed daar bij Cindy! Vriendelijk en erg behulpzaam. Inderdaad, het roze reutje is helemaal super. Meestal zijn die 'foutkleuren' de mooiste en leukste :-)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:05

Heftig! Duimpjes draaien voor het slagen met de rolstoel :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:17

Helaas kan ik geen foto plaatsen geen idee hoe dat moet? Ik link wel een keer naar mijn faceboek. Vanmorgen uitgelaten, duurde even want hij liep niet. Hij plaste ook niet, terug liep hij wel een beetje. Daarnet weer uitgelaten, duurde weer even. Toen een stok laten zien, weggegooid en dat werkte. Hij loopt nu zelf en rende zelfs een stukje :j . Straks gaan we weer, en dan hopen dat hij meteen zelf loopt zonder dat ik hem de hemel moet in prijzen haha.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:40

Ik hoop het ook! Het is natuurlijk even wennen voor hem.
Ik vroeg mij af of hij ook binnen met de rolstoel loopt?

Foto kan via de boktupload. Die staat bij plaats een reactie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:56

Nee binnen ligt hij veel, dus hij gebruikt hem alleen buiten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:54

Gaat steeds beter, iedere dag een stukje verder. Hij traint zijn achterhand echt goed. Hij staat zelfs beter op :) . Ik krijg verschillende reacties, eerst vragen ze hoe oud hij is en dan, zou hij dit nou echt wel leuk vinden? Of ik zou dit mijn hond nooit aan doen, ik zou hem dan in laten slapen. Terwijl hij steeds vrolijker wordt en ook weer waaks.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:59

Mijn ouders zijn dus afgelopen weekend gaan kijken bij Covventinea. Ze vonden de honden erg leuk! Blijkbaar kiest de fokker welke pup het beste bij je past, dus keuze hebben we niet echt. Ik heb natuurlijk wel mijn top leukste pups qua uiterlijk, maar ze zijn allemaal wel leuk natuurlijk. Ze zijn nu nog erg klein, dus je kan nog niet echt het karakter weten.. Kans is wel héél groot dat het een teefje wordt, omdat de reutjes populair zijn. Nu moeten mijn ouders nog beslissen of ze het doen of niet... spannend :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 05:50

Wat fijn om te horen marleen!
Ik denk persoonlijk ook dat het echt per hond verschilt, en je het eerst aan moet kijken.
Sommige honden kunnen er echt plezier aan beleven, en dan is zo'n rolstoeltje echt een uitkomst :D

Oh, spannend Jackytje! Ik kan niet wachten tot ik mijn zoektocht mag gaan starten naar de juiste pup <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:30

Spannend hoor een puppie, ja meestal kiest de fokker wat err bij je past.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:28

Ik vind het goed dat de fokker welke pup bij wie het beste past maar dat je geen kleur mag kiezen vind ik vreemd. Dan zeggen ze ja karakter is belangrijk je hebt zo'n hond voor 15 jaar. Ja maar ook 15 jaar voor kleur.

Bij onze labrador pup van 11 wk. Mochten we voorkeur aangeven. Wij wilde graag echte een lichte kwa kleur. De fokster koos ook uiteindelijk. We hebben het er hier wel over gehad dat als we toch een meer gele pup toegewezen zouden krijgen dat we het waarschijnlijk ook niet gedaan hadden. Je betaald genoeg dan wil je ook wel een hond die je graag wil toch?

En dan gaat het hier nog om blond of geel. Bij corgi's heb je natuurlijk brindle blue merle en tricolor dus nog meer verschil in kleur.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:01

Het zijn dan ook allemaal Brindles buiten één Pink pupje.. Dus veel keuze qua kleur is er niet :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:12

Morgen gaat Humprey zwemmen, maar 1 achterpoot doet het niet meer. Ben benieuwd wat de fysio er van vind?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:58

Wat een ellende allemaal voor Humprey! Hebben de fokkers er nog iets mee gedaan?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:00

Jazz was meegeweest naar de camping :) ze had het super gedaan!
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:53

Prachtige hond <3 Ik ben echt dol op die witkopjes! 12 september ga ik mee puppy's kijken, spannend :)) Hopelijk weten we al wat meer ivm welke puppy voor ons in aanmerking komt. Eind september/begin oktober mogen ze naar huis.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:51

Jackytje schreef:
Prachtige hond <3 Ik ben echt dol op die witkopjes! 12 september ga ik mee puppy's kijken, spannend :)) Hopelijk weten we al wat meer ivm welke puppy voor ons in aanmerking komt. Eind september/begin oktober mogen ze naar huis.

Wat leuk puppy's kijken en dat op mijn verjaardag haha. Wij mochten een voorkeur doorgeven bij de fokker maar uiteindelijk besliste hun ook welke we mochten. Wij kwamen er sowieso als laatste bij op de wachtlijst en dankzei een afmelding was er een teefje over voor ons. Wij wisten al gelijk dat we haar wilde en gelukkig mocht ze ook mee met ons.ze is ook de enigste uit het nest met deze aftekening je komt ze niet veel tegen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:17

Wat een mooie hond zeg, die aftekening zie je niet zo veel.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:43

Klopt zeker, Claudia! In het nestje van onze pup zit er ook een reutje met die aftekening; prachtig!

Ik denk trouwens dat we onze favoriet gaan mogen meenemen. *\%/* Gisteren nieuwe foto's en de fokker had me erin getagd.. dat vind ik wel heel verdacht, hihi. Persoonlijk vind ik van kopje enkele andere pups wel mooier, maar ze heeft zo'n aandoenlijk snoetje en lieve blik. Het ziet er me echt een schatje uit. En dat is wel wat we zoeken :j Ik ben echt benieuwd om te gaan kijken binnenkort. Ik was verliefd op haar van dag 1, door haar leuke aftekening, wit op haar ene oortjes en stipje op haar hoofd. Ik vermoed dat ze fijn en klein gaat blijven, zoals haar moeder. Omdat ik zo enthousiast ben zal ik toch maar een foto'tje droppen, zelf al is het niet 100% zeker, toch heb ik zo'n goed gevoel bij haar!

Afbeelding
Afbeelding

Ze is een brindle, maar wel héél donker. Vraag me af of dat nog gaat bijkleuren! Dit zijn mams en paps. Je ziet dus dat haar moeder ook een stuk fijner is dan vader.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5636B5D4

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:01

Ach wat een droppie! Ja haha wij hadden stiekem ook al tegen familie en vrienden gezegd kijk dit word ze,wij hadden ook zo'n gevoel dat ze het zou worden! Wanneer mogen ze het nest precies verlaten?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:11

marleen_usar schreef:
Wat een mooie hond zeg, die aftekening zie je niet zo veel.

Dankjewel we zijn er ook zo verliefd op. Zo kwam ze gister thuis := . Ze is dol op water en modder!

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:44

Ze mochten bij 9 weken het nest verlaten. Dus ik heb uitgerekend dat dat zo rond 30 september zou zijn. Niet heel lang meer dus!

Gisteren stoute schoenen aangetrokken om de fokker rechtuit te vragen hoe het nu precies zit ivm welke pup het voor ons waarschijnlijk wordt. En ja hoor.. Dit meisje wordt van ons als het klikt :)) Daar maakt de fokker zich echter geen zorgen om. Komt helemaal goed dus.

Omdat puppyfoto's gewoon heel leuk zijn en ik héél blij ben, hier nog 2 foto's van dit schatje <3
Afbeelding
Afbeelding

Haha, en wat een smeerkees Claudia :D Wel leuk dat ze dol is op water, hopelijk ons pupje ook.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:18

Oh wat een knapperd <3 en wat fijn dat jullie je voorkeur mee naar huis morgen nemen! Is dit jullie eerste puppy of Hond? Dit is jazz als puppy
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:36

Neen, we hebben reeds een Schotse Collie en een vuilnisbakkie.. :) Onze Collie is wel al op leeftijd (inmiddels toch al zo'n 12 jaar), we wouden niet persé nu nog een hond erbij, maar het kwam heel toevallig omdat deze fokker pups over had. Toen zijn mijn ouders gaan kijken om kennis te maken met het ras en tja, toch wel wat verliefd :o Aan de andere kant zou, stel dat onze Collie binnen enkele jaren wegvalt, het goed zijn aangezien onze reu dan niet alleen achter blijft. Stel dat je dan nog lange tijd op een wachtlijst staat..

In het verleden hebben mijn ouders nog een Schotse Collie en een vuilnisbakkie gehad. Mijn vader was zelf instructeur vroeger als ik het goed heb en deed wedstrijden met onze hond.

Och god, wat was ze al een knapperd als pupje! <3