Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:36

Had op internet gevonden dat je em in een bakje met suikerwater moest houden. En toen met was vaseline de boel terug geduwt, nu maar hopen dat het zo blijft, maar ik ben bang dat het toch einde verhaal gaat zijn, maar we zijn al sinds half 3 vanmiddag niet thuis, dus ga zo maar eens kijken.
Mocht het nou weer fout zijn, kan er nu niet meer mee naar de da, stel we willen hem zo humaan mogelijk aan zijn eindje helpen. Hoe kunnen we dat het beste doen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 06:52

Slang doet het nog, alles zit ook nog binnen. Hij is ook gewoon vrij alert, want ik wilde even naar zijn staart kijken en toen had ie gelijk zoiets van ey opzouten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:21

rockwitch schreef:
Slang doet het nog, alles zit ook nog binnen. Hij is ook gewoon vrij alert, want ik wilde even naar zijn staart kijken en toen had ie gelijk zoiets van ey opzouten.

Gelukkig maar. Toch nog goed op blijven letten hoor, het is immers wat opgerekt allemaal en het kàn nog gaan ontsteken. Succes!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:28

Ik ben idd nog lang niet zeker of het goed blijft gaan. Heb ff iemand van de kameleon in tilburg een berichtje gestuurd wat wijsheid is om verder te doen en de prognose. Weet ook niet wanneer ik het beste weer voer aan kan bieden. Neem aan dat de boel even moet recht trekken en als ik er voer in prop moet ie uiteindelijk weer poepen. Dan moet ie niet weer alles naar buiten duwen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:30

Ik heb mijn slangen nu in de winterrust, dus die krijgen niet eerder weer te eten zo rond februari/ maart. Misschien een goed idee?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:37

Ik weet het niet ze moeten nog een jaar worden en hebben net een fikse flagelaten besmetting gehad waardoor ze al een maand niet aten.
Dus wil ze liever niet nu op winterrust hebben.
Weet niet of dat nu verstandig is zeg maar.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:36

Oow, ik dacht dat ze ouder waren, hihi.

Nee, misschien is een winterrust dannniet zo handig. Maar voorlopig nog wel even wachten met eten. Misschien nog 2 week ofzo, zodat alles de tijd heeft om weer vast te groeien als het ware. (En dan ook even volledig met rust laten)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:23

Ga ik zeker doen.
Had ook even een van de gasten van de Kameleon gefacebooked met het verhaal. Hij zei ook, minimaal een week niet voeren. Kan dat het eenmalig was, maar kan ook vaker voor gaan komen. Hopelijk niet want ik zal echt te stressen gister, vond het zo zielig.
Ik heb mijn snow en mijn missing black afgelopen feb voor mijn verjaardag gehad, toen waren het echt nog regenwormpjes. Dus ze zullen nu hooguit een jaar zijn, maar denk niet dat ze dat al zijn.
K heb ook nog een wildkleur vrouw, die is nu denk ik een half jaar. En een butter vrouw, die is even oud als de twee kerels. Dus het spul is nog behoorlijk jong. Als we gaan kweken krijgen ze wel winterrust, maar nu nog niet.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:45

een week niet voeren??? minstends een maand denk ik!! als het beest over een week vreet en hij verteerd zijn prooi... schijt ie heel zijn darmen weer uit weet ik 100% zeker... En als je weer voert, voer dan een kale pinky of kale rattenpup.. die verteren makkelijker doordat ze geen haar hebben, maar wel lekker vet zijn :) succes

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:18

Ik was idd al van plan om met hem nog lekker even de pinky's te blijven voeren. Qua formaat kan hij makkelijk fuzzy's maar hij krijgt nu echt ff niks waar al vacht op zit.
Nou zijn de pinky's op dus die moet ik toch eerst weer halen.
Maar k zal idd maar ff wat langer niet voeren.
Hij zit nu nog apart, zal ik hem morgen ofzo weer terug zetten in zijn eigen terrarium. Hij heeft nu even zo'n spinnenbak op vochtig keukenpapier. Maar t wordt wel krap zeg maar.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:53

Is er toevallig iemand die graag een witbuikegeltje(zie onderschrift) wil hebben?
Ik zit te overdenken om die van mij naar een goed baasje te doen gezien ik misschien op kamers ga.
Als iemand interesse heeft graag een pbtje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:02

Wat rot van je slang rockwitch ik hoop dat alles goed komt! Klinkt niet fijn.

Galley misschien een idee om het op het NLse witbuikegelforum te posten? Wie weet zijn er daar mensen nog op zoek :) Jammer dat je haar nu alweer weg moet doen, heb helaas ook geen plekje meer.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:09

Fiffill schreef:

Galley misschien een idee om het op het NLse witbuikegelforum te posten? Wie weet zijn er daar mensen nog op zoek :) Jammer dat je haar nu alweer weg moet doen, heb helaas ook geen plekje meer.

Het moet niet, maar ik wil dat ze het goed heeft en nu is ze nog jong en makkelijk plaatsbaar..
Ik vind dat ik het beste voor haar moet kiezen en elk weekend alleen gaat gewoon niet met zo'n diertje, nog niet te spreken over waar je hem laat op een kamer en een kamer vinden waar een huisdier mag is ook nogal lastig... Het is allemaal wat.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:10

daffene schreef:
Wij hebben de tijgerpythoneieren van een vriend uitgebroed en als dank mag ik een albino vrouwtje houden. Mooi is ze he :D

[ Afbeelding ]

Wauw, wat een prachtbeest <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:14

galley schreef:
Fiffill schreef:

Het moet niet, maar ik wil dat ze het goed heeft en nu is ze nog jong en makkelijk plaatsbaar..
Ik vind dat ik het beste voor haar moet kiezen en elk weekend alleen gaat gewoon niet met zo'n diertje, nog niet te spreken over waar je hem laat op een kamer en een kamer vinden waar een huisdier mag is ook nogal lastig... Het is allemaal wat.

Ja klopt, dat kan heel lastig zijn. Hoop dat je wat vindt!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:21

Oh ik zou nog foto's plaatsen van mijn haaitje :oo Zag het topic en ik dacht er weer aan! Onder het motto beter laat dan nooit dan maar?
Bruce toen ze net uit het ei was:
Afbeelding

Ik blijf ze echt prachtig vinden! En later als ik groot ben en de kinderen groter zijn :P wil ik het zeker weer een keer gaan proberen! En tot die tijd vermaken we ons zelf wel met een klein aquarium :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:30

Eindelijk, ik zat er al op te wachten, ha ha ha!! Mooi dier... wat heb je ermee gedaan uiteindelijk? Niet iedereen zit op een haai te wachten denk ik?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:33

Ze is jammer genoeg onder een steen terecht gekomen :( Ik had al wel een ander huis voor haar gevonden, maar dat was dus helaas niet meer nodig...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:52

Galley, in wat voor verblijf heb je je egeltje?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:26

Die haai is mooi zeg! Maar wat sneu dat hij onder een steen is gekomen (hoe krijgt hij dat voor elkaar vraag ik me dan af :(:) )

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 20:44

Joyckuh, wow wat een mooie haai zeg!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:35

rockwitch schreef:
Galley, in wat voor verblijf heb je je egeltje?

Op het moment in een terrarium, dat is het enige wat warm te houden is op mijn kamer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:36

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:37

een leuk mokkend fretje van 3 albinotje niet heel bijzonder maar niet zo normaal

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:39

Die egeltjes zijn bijzonder zeg, erg mooi! :D